blir tufft imorgon, timrå obesegrat borta... men vi klarade bryta deras vinstsvit förut, nu kan vi göra det även på deras hemmaplan :) kom igen djuuurgårn
DIIIF
Timrå är ju inte alls obesegrat borta, dom fick ju stryk mot LHC senast.
Jaha, ni ska möta Timrå borta, nu fattar jag.
haha vem bryr sig om dif? ni är bara arga för att vi krossa er ;) SM-Guld till HV71!
Haters gon' hate...
seriöst, i måndags blev vi faktiskt bestulna på en poäng, vi hämtar upp 3-0 till 3-3, i slutet fixar domaren dubbelutvisning där den ena utvisningen bygger på att Ronnie Pettersson ska handpassa en puck och böjer sig ner, han blir attackerad av Mika Hannula, som först crosscheckade Djurgårdsbacken och därefter gav en armbåge mot huvudet. Resultatet av situationen blev enbart en delay-of-game-utvisning på Ronnie... Där gör HV 4-3 Med 15 sekunder av matchen kommer djurgården i en anfallsvåg, då blåser domaren av matchen? jo han hade noterat att trots en djurgårdsutvisning var de 5 på planen. däremot hade han glömt att djurgårdens målvakt hade gått av planen och därigenom DIF fått en extra spelare på planen... kross?
DIIIF
ok gråt över domsluten då, won't help.
Haters gon' hate...
Timrå 4-0 DIF, vi ska krossa djuren ffs! :P Klart man ska på matchen. yeah. gångavstånd jah :D Forza Timrå! btw, Backlund lär ju vila, så det blir nog Asplund som står. Strålman får som vanligt runt 30 min. Kokko med. Hoppas på Björn Svensson, grym har han varit. Nästan varje match. Vi syns i Eo.n gott folk
gäsp. finns det något annat lag än modo?
brabrabrabrash
1. Färjestad 2. Linköping 3. Hv 71 4. modo 5. Luleå 6. Timrå 7. Mora 8. frölunda 9. Brynäs 10. Malmö 11. Djurgården 12. Skellefteå
Redaktionschef
2006-11-02 21:36
skönt att skellefteå kunde få slut på måltorkan och poängtorkan idag... två poäng mot Modo är fullt godkänt!
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
HV71 vinner igen! HAHA!
Haters gon' hate...
Redaktionschef
2006-11-02 21:40
vad annars, ni har ju KUNG åkerman :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
fyfan vilken match luleå-mora. lite mål blev det ju ialf. å mora spelade inte alls bra. 3 mål från lule på 1,20 circka. helt sjukt.. Fattar inte.. Rämö kunde inte göra så mkt åt dom målen själv. synd om honom, Men backarna visste ju inte hur man markerade spelare ialf.. helt sjukt. Men några mål får han ta på sig själv. Trodde vi skulle kunna komma ikapp men tappade hoppet fort :p Aja värd match,kul att se luleå,fyfan vad dom åkte grillor idag asså.. Massa snygga mål. Mora kämpade på Skogs fick sätta en,skönt för honom. Toukko fick göra en pyts. Bra för han de med å brendl ett mål å en Ass.. å några .. Aja hoppas vi kan göra 5 mål hemma mot Lhc å inte släppa in 9..... Vi behöver poäng,just nu känns de inte alls bra..
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."
Sazze P15 Skicka meddelande Gästbok Daterat
Igår 02:13Timrå 4-0 DIF, vi ska krossa djuren ffs! :P Klart man ska på matchen. yeah. gångavstånd jah :D Forza Timrå!
btw, Backlund lär ju vila, så det blir nog Asplund som står. Strålman får som vanligt runt 30 min. Kokko med. Hoppas på Björn Svensson, grym har han varit. Nästan varje match.
Vi syns i Eo.n gott folk
Sazze P15 vad vare jah sa? haha, 4-0 !
jag hoppas att du satte pengar på det resultatet sazze? :D
Haters gon' hate...
6-1 mot sillstryparna, GÖTT!
brabrabrabrash
KAAL P17 Tyvärr så gjorde jag inte det . :(
Hur tror ni det hade gått för Mora ifall inte en viss Pavel Brendl hade spelat där?
brabrabrabrash
det här är inte elitserien men ändå, nån som vet om man kan se klipp på AIK liraren som gjorde en bertuzzi på röglespelaren?
http://duckdown82.tumblr.com/
jag skämms fan över mora nu,Helt otroligt,ingen glöd inge fighting spirit inget alls. puckarna bara flyger iväg,inga passningar sitter där dom ska.ingen jobbar på puck. blir så less. vi kmr åka ur iår,ger upp. om inte harri rindell gör ngt NU!
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."
hyfsat tryck i Swedbank igår när Timrå krossades med 8-1
brabrabrabrash
Sjoeberg -> Härligt att ni kan behålla ett bra tryck i er nya hall, för oss i linköping gick allt åt helvete med nya hallen samtidigt som de gamla rävarna i klacken började sitta. Det har fortfarande inte kommit tillbaka till en vettig standard o nu börjar man verkligen misströsta, jaja, får se hur framtiden blir. Äntligen så kom första segern igår sen uppehållet iaf! Det satt riktigt fint, samtidigt som vi ävven kunde spräcka vår trista pp trend. Hade väl inte gjort mål på över 30pp i följd vilket ju är mer än en hel match...sjukt. Rykten låter även gälla att en bra målskytt ska vara på gång för cluben. Väntar med spänning...
dåligt av mora att losa mot djurgården me 6-0 med det spelarmaterial mora har så ska dom ligga minst sjunde plats enligt mej... tyvärr så har de inte någon mer som kan göra mål än PAvel Brendl... måste värva en ny målskytt... vfr inte Jussi Tarvainen... han verkar ju ha problem i Linköping ;D
Leksand Stars for life!!!!!!!!!!!!!!
fan jag gillar faktiskt mora, dom är sköna, hoppas att dom klarar sig kvar. och för det andra, HV71 uppe i serieledning! wooohohohoh
Haters gon' hate...
.. och snart tar modo över platsen
MoDo - the Heart of hockey!
Färjestad kommer sakta men säkert!
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Va det ett skämt med Tarvainen eller!? Fattar inte riktigt men om det inte va det så kan jag ju säga att han inte spelar i lhc i år. Förövrigt så är det dags o sätta stopp för jerusalem nu, vill inte ha dem där uppe...
HV är glödheta nu ;) + att alla 4 finländare i laget gjorde mål igår :D
Haters gon' hate...
visste att han inte hade flyttat... hade inte sett han på några matcher å trodde han va typ bänkad....
Idag vinner mora mot timrå innan uppehållet bara så ni vet,sen börjar vi klättra efter att vi laddat om,så om ni vill tjäna pengar tippa på mora. Komemr bli en skrällseger
satsade du pengar på att mora skulle vinna enokkkk?? hur mycket i så fall och vad var oddsen?
Haters gon' hate...
nu är vi piskade att vinna mot linköping... kooom igen djurgårn!
DIIIF
Kaal P17 .. Jag han inte satsa ngt på matchen :) men ni ska lyssna på vad jag säger,jag vet när mitt mora skräller :) Ngn annan som lyssnade på mig kanske? Hade för brottom till jobbet :S.
Nu börjar mora klättra och komer sluta på en 8:e platts. Saik åker ner och får vara kvar men inge slutspel.
gött att serien har börjat rensas på stockholms lagen. djurgården kommer få kvala och där kommer dom få pisk av rögle så säg hej till allsvenskan. dom kommer få ha sina "heta derbyn" mot aik och hammarby nästa år....
Haters gon' hate...
enokkkk: fan va surt :( där hade du kunna kamma in rejält med pengar annars :)
Haters gon' hate...
FORZA MORA!! Fyfan vad underbart,ÄNTLIGEN spelar alla hockey och gör sitt för laget. snälla fortsätt kämpa för laget nu,snälla.
nice av Mora att slå HV71, inte så mycket vi kunnde göra mot den hockeyn Mora visade upp idag...det skulle vara kul om de klarade sig till slutspel
Haters gon' hate...
Faktiskt. synd bara att vi e så hemskt dåliga på att spela sådär bra ofta. Men men man får väll hoppas att dom inster att dom måste kamma sig.Vi är verkligen bra bara alla jobbar. Väldigt rolig match att se på när det äntligen trots bara 3k+ i hallen och det var tryck. Eric Beaudoin, Delade ut en riktigt propp oxå,en helt tillåteten tackling som sänkte en hv spelare. Tråkigt om han skadade sig men men tackligen var helt klockren,synd bara att han inte han kolla upp.
enokkkkk:Eric Beaudoin, Delade ut en riktigt propp oxå,en helt tillåteten tackling som sänkte en hv spelare. Tråkigt om han skadade sig men men tackligen var helt klockren,synd bara att han inte han kolla upp. Va de inte Bastiansen??
jo det var bastiansen :). kom på det efteråt,tänkte fel, Beaudoin fick utvisning direkt efter tacklingen när det blev lite bråk, blev stopp i huvet åt mig :P.
fint med en 6-1 seger skulle DIF hamna i kvalserien kommer det bara bli tungt mot Rögle men vi kommer klara oss vidare... dock är jag optimistisk nu när självförtroendet hos spelarna är tillbaka :)
DIIIF
jo dif verkar ju heta dom med just nu tyvär :p skulle varit värt att rycka ifrån lite mot dom,sen ser man att dom spöar skiten ur timrå,jag som var så glad att vi spöade hv , är fortfarande glad över den segern,men det hade varit skönt att dra ifrån :p Mora Sm guld guld 06/07 :)
Hangaround
2006-12-21 19:40
HV gör 3 mål på 26 sekunder mot Timrå...nån som har koll på rekord osv? =)
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Timrå är iaf seriens sämsta lag just nu, lovar att Malmö skulle spöa dom. vet att det beror på skador och så men iaf...
Haters gon' hate...
nämen ser man på. när man dissar dom så passar dom på att rycka upp sig och spela lika bara för att jävlas. fan mora går ju bra just nu.
Haters gon' hate...
Smguld för mora ;).. Nerå men fyfan vad skönt att äntligen vinna lite matcher i rad.. Underbart att spöa 1:an och 2:an :) Hoppas det håller i sig å vi kan spöa lite folk i mitten å botten oxå,för får vi spö av malmö men vinner över hv å modo osv spelar det fan ingen roll... UNDERBART mora.. Synd att jag fick lov att jobba å inte såg matchen dock ;S Radiosporten ftw.. Fyfan vilken upphämtning av Timrå då- fyfan
Malmö-Linköping 8-3. Underbart
http://duckdown82.tumblr.com/
dif är på uppgång.. slutspel och final för dom;)
"du är satsen som din morsa skulle fått i ansiktet" /Leffe