I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Forts: Officiell MMA Tråd (Mixed Martial Arts) Del 2

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-08-08 12:53

här kan all MMA disskuteras och kommenteras!

"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter "

2007-08-08 12:56
Så jag vill höra lite predictions på Gonzaga Vs Cotoure matchen. För mig är den här matchen svårtippad, jag vet att Cotoure alltid kommer i bra skick, fast vem vet åldern kanske har tagit på honom? Sen när det gäller Gonzaga, så känns det som ett litet Wild card, men för mig e denna fight 50/50, även om Cotoure nu kallar sig the underdog( fast att han e the champ :S) ha menar då  förstås åldern kommer göra honom tioll the underdog i varje framtida match. Ganska skön sits du satte dig i visst Randy!
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>

2007-08-08 13:17
haha. jag tippar på gonzaga. Randys game är ground n pound och gonzaga får in en submission.

Hoppas dock på Randy!
_Everybody_ underestimates the kick in the groin

2007-08-08 22:46
Pastasallad Kom ihåg att Coutoure har submission brottats med dem bästa i världen så Gonzaga på marken är inget svårt för honom.... Hoppas han plockar isär gonzaga som han plockade tim sylvia

2007-08-08 22:57
Jojo, men Couture har inget svart bälte i BJJ. Men som du säger, couture kan lyckas knocka honom/ få fighten att sluta på marken även han. Men om det går fem ronder tror jag tyvärr gonzaga lyckas få in något. (antingen marken eller standup).

2007-08-09 11:25
Asså så trött på folk som snackar om svarta bälten i bjj när det handlar om mma. Dem kanske e grymma på att grapplas när det bara e grappling men när du får knytnävar i ansiktet och försöker få in armbar e det helt annan grej.  Jag tror fraktiskt att Randy e bättre grappler än Gonzaga trots att han saknar ett svart bälte i bjj....

2007-08-09 12:02
gonzaga kommer knocka randy 1a ronden..

2007-08-09 13:04
Jag tror också mer på Gonzaga, folk snackar om att han har inte förtjänat titel-matchen mot Couture o bla bla bla, men igentligen förtjänade inte Couture matchen mot Sylva i första början, att komma in direkt i en titeln match precis efter sin pension utan några matcher innan är väl ett erbjudande få proffs hade tackat nej till. Det här är en fight mellan de två underdogsen som lyckades vinna sina respektive matcher och därmed fått sin Titel chans. Tanken i första början var att Sylva skulle möta Crocop, men båda motståndarna vann sina matcher. im out!

2007-08-09 13:11
Klaga inte på att Couture fick sin chans. Jag hoppas Tim är borta för evigt nu.-..

2007-08-09 16:16
Rebel-Ape vem skulle mött Tim Sylvia i dåläget i UFC ingen var värd chansen kanske crocop men han gick en match  galan innan liksom...Brandon Vera var inte aktuell pga kontraktbråken..Ja då fanns det inte såå många...Gonzaga vann 2-3 matcher mot sopor back then....O Dana White e ingen idiot precis... han vet hur man marknadsför matcherna,,,,vem fan vill inte se en 43 årig gubbe som kommit tillbax från pensionen och slåss mot en jätte som Tim....

2007-08-09 18:57
Jag tror hyffsat hårt på couture. Han förstörde tim sylva!

Dock vill jag höra om folks tankar om melvin manhoef har alla missat detta monster?

skickar med länk

http://www.youtube.com/watch?v=12eCVvKhkkA
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-09 20:37
pastasallad
Tro mig ingen avskyr Tim Sylvia än mig, samtidigt som jag är en sark Couture anhängare. Men låt oss vara ärliga nu, Mannen var pensionerad och hade inte gått en enda HW match så i vanliga fall så borde han inte fått en direkt titelmatch, but hey its the natural och som retard sa, UFC hade inga stora namn i HW klassen, HW klassen back then var en bunt amatörer jämnförelsevis mot Prides. Dana har sagt i intervjuer att han hade ingen o mathca honom med i just den galan och Couture hade sagt i matchen mot Monson att han hade mycket svagheter, detta gav Dana idén att ta tillbaka sin gammle vapendragare. And the rest is history!

2007-08-09 21:19
Lebanner P21

Jag har sett Manheof nu i ett par Cage Rage galor...Han imponerar men hade varit kul och testa hans psyke mot lite bättre motstånd i hans viktklass....

2007-08-09 21:20
Couture har ju SW:at en draw mot Jacare så han borde ju kunna sitt groundgame.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2007-08-09 22:00
Manhoeff kör ju i k1 heros. Läste på ett annat forum att han blev erbjuden kontrakt från både UFC och k1 men att K1 betalade bättre och att han därför valde det. Sedan vet jag inte om han kanske trivs bättre i ring, eftersom han är fd. K1 fighter..

2007-08-10 14:52
Han har ju gått matcher i Cage Rage så nog kan han slåss i en bur också.

2007-08-10 22:07
http://www.gladiusmma.com/nyheter.asp?anslagstavla_id=1800

Här kan ni se träningslokalen där min klubb har sin verksamhet,, YEAAAAA fick tillbax buren oxo-...

2007-08-12 15:03
Retard: fin träningslokal! Och lycka till med höstterminen.
När dra träningen igång för er? Min nästa vecka ska bli skönt.

2007-08-12 21:15
Samma här på tis... längtar som ett barn till julafton

2007-08-12 21:56
Har ni träningsuppehåll över sommaren?

2007-08-12 23:14
När tror ni Couture blir för gammal? Känns som att han har en chans nu men på sikt tänker jag...

Här är några gamla godingar, vissa mer aktiva än andra...

Namn     Födda
Dan Severn -54 (aktiv!)
Couture -63,
Ken Shamrock -64,
Mark Coleman -64
Don Frye -65
Bas Rutten -65
Royce Gracie -66
Sakuraba -68

www.mmabloggen.se<br><br>Vår blogg om MMA (Mixed Martial Arts) med förstoringsglaset på UFC, PRIDE, WEC, Cage Rage, King of the Cage, HERO´S och annat som rör MMA.

2007-08-12 23:56
Ja man kan träna under juni till industri semestern men under juli e det stängt.... nu kör vi från aug till dec sen 2 veckors uppehåll tror jag därefter blir det från jan till juni

2007-08-14 23:44
PhatJenk P29

tycker Couture borde lägga av efter 2-3 matcher till, om han vill sluta på topp.

skulle vara grymt kul och se Don Frye och Mark Coleman köra en match nu..

2007-08-15 13:04
Jag vill se Couture mot Coleman, båda har liknande meriter och är i samma nivå, sen så är de i samma ålder. Det hade varit en höjdare!

2007-08-15 15:13
Jo, rent stilmässigt ja. Men sen tror jag det skulle bli en jävligt seg match brottar-style.

2007-08-15 15:39
Murilo Bustamante och Mario Sperry båda födda -66. Liddell är född -69

2007-08-15 15:59
Rebel-Ape: I dagsläget får jag VERKLIGEN hoppas att Couture är på en högre nivå än Coleman. Annars kommer matchen med Gonzaga vara som när Tyskarna(Gonzaga) invaderade Polen(Randy)...Usch nä, har inte mycket till övers för Coleman. Han kan ju inte ha många hjärnceller om han väljer att ha sina små döttrar i ringen efter att Fedor har gjort köttfärsbiffar av ens ansikte...

Behram: Risken är att om Couture förlorar så blir det hans sista match...oavsett så går han ut med flaggan i topp för min del...vinst eller förlust ser jag gärna Couture fler gånger...Vad gäller Coleman vs Don Frye låter det som en IFL supermatch eller något Strikeforce skulle ta sig ann...tack, men nej tack för mig...

Wil: Ja Buster och Sperry är också krutgubbar...de kom inte på min top 5 dock...hrmm...top 7 kanske ;)
www.mmabloggen.se<br><br>Vår blogg om MMA (Mixed Martial Arts) med förstoringsglaset på UFC, PRIDE, WEC, Cage Rage, King of the Cage, HERO´S och annat som rör MMA.

2007-08-15 20:33
ni som ska till ufc75, har ni fått hem era biljetter än?
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap

2007-08-15 22:01
Syphilis P26
nope, inte än.. vi bör får dom när som

2007-08-16 00:10

Ang Sher:
Läste att normalvärde Nandrolon i kroppen är ungefär 6 och de som åkt dit för att dopat sig,haft 50 i kroppen. Sherk hade 12. Kan han fått förhöjd nivå Nandrolon av alla jävla piller han smällt i sig?
Någon som har bra koll på sånt där? verkar ju inte vara någon jättemängd han hade i sig isf..eller?

2007-08-16 12:44
Normalvärdet är 2 och ett förhöjt värde är 6, och Sherk hade 12 gissningsvis skulle han ha haft 6 om matchen hade varit en vecka senare eller dylik.

2007-08-16 22:11
Syphillis nee jag har inte fått mina än dem kommer la nån vecka före evenemanget antar jag.... Hoppas dem kommer i tid annars dör jag

2007-08-16 23:53
Behram och Emo: Fightlinker har lite annan information om nandrolon som jag tycker verkar trovärdig...

"Olympic laboratories, tasked with ensuring that their tests are fair as well as effective, have researched natural nandrolone production regularly over the past quarter-century, the most recent study being conducted at the 1998 Winter Olympics in Nagano, Japan.

There, of 621 competitors tested after competition, only five produced results where their nandrolone levels exceeded 0.1 nanograms per millilitre of urine (ng/ml).All five were women. The levels in women are marginally higher, as a result of a different hormonal make-up and use of the contraceptive pill. But the levels are still minimal. Nobody in the Nagano tests exceeded 0.4ng/ml.

This just served to confirm the IOC's cut-off levels - a doping-control speed limit, where anything above 2ng/ml in men or 5ng/ml in women is regarded as an offence. Basic arithmetic suggests that the IOC scientists have set themselves a generous margin for error - 2ng/ml being 20 times what might be regarded as a "normal" level of nandrolone in men." (Saxat från http://fightlinker.com/?p=402 )

Bloodyelbow´s slutkläm dödar allt... "Translation: in order for Sherk to be innocent, his endocrine system has to defy the known universe of human biology. That's a bitter pill to swallow." (Saxa tfrån http://www.bloodyelbow.com/main/9 )

Som sagt, jag är ingen expert...men det verkar trovärdigt...till och med Dana verkar vara påväg åt det hållet ( http://fightlinker.com/?p=447 )

Jag försöker summera och rapportera på www.mmabloggen.se allt eftersom! :)

2007-08-17 08:44
Hmm...sherk kanske är kvinna?
Legion=sötast

2007-08-17 15:59
Legion P23

haha..japp,då har vi löst det iaf=)

2007-08-17 19:00
Gracie hade runt 60 haha när han åkte fast sikken nolla,,, Han ville verkligen ta till alla medel att inte förlora igen mot Sakuraba

2007-08-18 09:28
jag fick mina biljetter igår btw..
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap

2007-08-19 00:19
Silva signar med UFC...Dana White såg ut som en liten pojke som just fått tillåtelse att öppna sina juklappar..haha...

Satt och funderade vilka möjligheter som Silvas inträde i UFC kan innebära. Det känns ganska troligt att Silva ska möta Chuck Lidell först vilket även Silva verkar hoppas på i december enligt ett uttalande (läs: rykte/nyhet) på Coutures blogg.

Så vilken match utöver Lidell vs Silva kommer vi få se för Silva i uppföljar-glada UFC?

Henderson vs Silva III?

Rampage vs Silva III ?

CroCop vs Silva III ?

Arona vs Silva III ?

Ortiz vs Silva II ?

Vad tror ni?

2007-08-19 10:02

Varför man vill befatta sig med nandrolone med så långa spårtider när man testas är för mig en gåta.

..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...

2007-08-19 10:38
Vad var det Rickard Nordstrand testade positivt för nu i dagarna?

2007-08-19 11:25
rickard nordstrand? vem är det?

Angående Wand till ufc. YES! Det här öppnar för en hel del godsaker. Skulle egentligen vilja se Wand mot Tito med pride regler jag menar, det är ju inte möjligt att missa headstomps på tito. :)
Legion=sötast

2007-08-19 12:40
Pastasallade nordstrand är en fjolla o detta bevisade bara faktumet att killen borde lagt av läääängesen 4 matcher 4 förluster fattar inte vad  han gjorde i k-1

2007-08-19 16:58
Nordstrand testades positivt för Boldenon (Equipose) 

2007-08-19 17:13
Norstrand är väl inte mer nolla än hermes franca och sean sherk...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-20 18:08

Silva mot Arona lär nog inte bli aktuellt, Arona har inte signat med UFC, än. Så det kan man skippa, däremot om Tito förnyar sitt UFC kontrakt så kan det var ett alternativ. Sen om han vinner2-3 matcher lär han gå mot LHW titeln vem du nu än kan vara, Rampage eller Henderson.

Roligt är bara att UFC har värken förklarat ngt angående pride. Man har bara tagit deras fighters in i UFC. Vilket kan vara ett bra skyltfönster om de nu har tänkt att återskapa PRIDE. vilket vore idealiskt i våra ögon, eftersom vi har njutit av det i så många år. Men samtidigt kommer man gå miste om hela intresset i Japan och Asien om man nu väljer att skita i PRIDE. Jag inväntar svar, tills dess så får vi njuta av de PRIDE vs UFC matcherna. Jag tror nog att UFC kommer nog köra en gala som blir PRIDE vs UFC längre fram, men det är när de har introducerat fightersarna, i'd hope for that!

2007-08-20 23:04
Ja, avstängning för nordstrand i ett år. Han gjorde inte så bra ifrån sig heller, här är matchen han körde i Las vegas där han blev testad positiv; http://www.youtube.com/watch?v=mPwOktVqe8A

2007-08-21 00:47
Borde vara länge avstängningar för doping. 3 år iallafall. 1 år det är fan inte mer än 2-3 matcher i K1.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2007-08-21 08:46
det var ju tal om 45dagar först haha

2007-08-21 13:40
Nordstrand enda bra match var nog mot Bonjansky, efter det så har han inte levt upp till ngt riktigt!

2007-08-21 14:28
Håller med. Och med tanke på att han inte haft så stor motivation på sistonde kan det här väl vara hans sista k1 match..

Han får satsa på hockeyn istället.

2007-08-21 23:42
"The International Fight League yesterday announced that, in conjunction with Alfred Haber Distribution (AHDI), that they have added three new territories to the expanding network of international television offerings.

“IFL Battleground” and “IFL Fight Night” will be carried on EGO in Israel, TV4 in Sweden and ABS-CBN in the Philippines, starting in September."

länk