I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Forts: Officiell MMA Tråd (Mixed Martial Arts) Del 2

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-09-02 19:41
fan nu är det nedräkning till london..
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap

2007-09-02 23:56

Syphilis P27
några dagar kvar.. längtar ...

2007-09-04 11:40
en del fighters från brasilien gillar inte babalu för att han är så labil han är lika förvirrad/paranoid/labil som folk som knarkat waaaay to much ^^

2007-09-04 18:34

Få höra lite vad ni tror om UFC 75,Rampage eller Henderson som går hem med bältet? Cro cop vs. Kongo o.s.v.?

2007-09-04 21:18
Tror nog Henderson tar hem det.

Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2007-09-04 22:58

Det sägs att Fedor har skrivit på för UFC för 1,8 mille dollar per match....Det offentliga pressmedelandet lär dyka upp snart eller på UFC 74

2007-09-04 23:04
Tror Crocop tko Kongo och jag tror Henderson Förlorar på TKO... Som sgat så har Rampage aldrig haft en vettig tränare innan UFC som kan pressa honom till hans maximala kapacitet...Men nu med Juanito får han det bästa av allt både den mentala och tekniska biten vilket han har saknat i sin karriär....Tror Rampage överaskar och knockar Henderson,,,

Crocop ser sjukt hungrig och hämndlysten ut
 i alla intervjuer så jag tror att han kommer vinna över Kongo.....

2007-09-05 00:24

Är det några stjärnor kvar i PRIDE om Fedor också går över till UFC?

2007-09-05 00:25
.Det offentliga pressmedelandet lär dyka upp snart eller på UFC 74

?? :)

2007-09-05 08:20
Pride är dött sen länge..

Fedor ska vara i publiken på ufc75 tillsammans med randy couture eftersom båda ska göra reklam för affliction.. jag ska fan se till att få ett foto tillsammans med dem båda!

2007-09-05 09:06
Det blir nog en titel match direkt för Fedor mot Couture. Något sger mig dock att Fedorinte kommervar alika dominant i UFC som i PRIDE. Men visst han bör nog ta hem bältet mot Couture.
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>

2007-09-05 09:07
Sen är det Rampage hela vägen boys :)

2007-09-05 13:56
Angående Fedor så sägs det vara det som UFC erbjöd, men han har inte tackat ja/nej ännu, sen att han komer att befinna sig i nästa UFC gala stämmer också, men det har inget med att offentliggöra att han e klar för UFC, men jag antar att UFC vill helst att han skriver innan galan så de kan presentera han för världen.

Kontrakt tvisten mellan han och UFC är att han vill kunna delta i andra matcher med andra org, ngt som UFC är helt imot, fortsättning lär följa, vem som böjer sig återstår att se.

2007-09-05 15:05
Goda nyheter för oss som inte ser det live, det är nu bekräftat i Tv4s tablå att dom kommer att visa UFC 75 live på lördag. Dessvärre för oss som gillar både MMA och fotboll krockar det med EM kval matchen :/

2007-09-05 17:30
WEC 30 ikväll...vad tror ni?

Så här skrev jag på bloggen:

"Då var det dags för WEC imorgon…vilken otrolig MMA-månad det är, som julafton för oss fantaster. Intresset för denna gala var på topp…då kom nyheten att Jens Pulver inte kunde delta på grund av skada. Jag var riktigt nyfiken på vad han skulle kunna prestera i en för honom mycket mer naturlig viktklass. Men den som väntar på nåt gott…njuter inte nu!

Rob McCullough vs Richard Crunkilton
30-årige McCullough är för närvarande WECs lättviktsmästare och han har varit riktigt het sen -02 (endast förlorat en match via split decision). Robs bas är hans stående insatser även om han visat på förbättringar inom brottningen och jiu-jitsun. Frågan är om han är bra nog allround för att fortsätta att vinna?

Utmanaren Crunkilton har förlorat en match i karriären och det är mot Hermes “aj i ankeln” Franca. Detta låter bra samtidigt som jag inte på rak arm känner igen någon av hans övriga motståndare…därför är det svårt att värdera erfarenheten. Jag tror att Crunkilton har övertaget på mattan i jämförelse med Razor.

Så frågan blir till slut, vart kommer denna matchen att utspela sig? På mattan eller stående? Jag vacklar fram och tillbaka…men fastnar för att matchen kommer att utspela sig på fötterna och att McCullough kommer att knocka Crunkilton. “Lets get crunk” får en helt ny betydelse…

Chase Beebe vs Rani Yahya
Inför UFC 74 så tippade jag mot oddsen på att Crane skulle kunna ge Huerta en ordentlig match utifrån Cranes utomordentliga submissionkunskaper…det gick ju som det gick. Nu känns det som om jag står inför samma val igen. Yahya besitter en massa schack-drag (Goldberg:iska för submissions/BJJ/grappling) på en hög nivå och kan liknas vid Crane. Beebe är den fightern av dem två som besitter mer allround kunskaper och kan liknas mer vid Huerta. Jag har lärt mig min läxa och tippar Beebe som vinnare eftersom bara BJJ inte är tillräckligt…fråga Crane.

Övriga matcher
När det gäller de andra matcherna och prelims/undercard så har jag begränsad kunskap om de fighters som går match och om ni är intresserade tycker jag att MMAWeekly har gjort en superb genomgång vars innehåll jag inte kan ifrågasätta. Luke Thomas har dock ett påpekande…"

www.mmabloggen.se<br><br>Vår blogg om MMA (Mixed Martial Arts) med förstoringsglaset på UFC, PRIDE, WEC, Cage Rage, King of the Cage, HERO´S och annat som rör MMA.

2007-09-05 19:29
Någon här som tränar på GBGMMA?
Ska börja där nu så vore soft med nån mer whoait.
strength

2007-09-05 23:09
nej tränar på gladius mma

2007-09-06 00:00
UFC-gala från London
8 september 2007 20:55

Direkt från UFC-galan i London, där deltagarna tävlar i mixed martial arts.UFC-galan är ett program från 2007.

TV4 Sport sänder direkt från den nya O2-arenan i London där UFC, Ultimate Fighting Championship, tar plats. Bland de tävlande finns ?Rampage? Jackson, Dan ?Hollywood? Henderson, Mirko ?Cro Cop? och Michael ?The Count? Bisping.

UFC anordnar tävlingar inom MMA, mixed martial arts. Det är en intensiv och strategisk sport där utövarna använder sig av en stor variation kampsporter, bland annat karate, judo, jiu-jitsu, boxning, taekwondo och brottning.

2007-09-06 00:00

2007-09-06 09:38
Yes Ghost_Writta we all know :P

2007-09-06 20:14
2 DAGAR TILLL KAN NI SE MIG PÅ TV SKÄRMARNA HEMMA SKRIKA UT MIN GLÄÄDJE ÖVER ATT SE GALAN LIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIVEE!!

2007-09-06 20:46
Formodligen blir det om minst en vecka..
_Everybody_ underestimates the kick in the groin

2007-09-06 22:45
pastasallad galan är i helgen... han ska dit i helgen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-06 22:55
ja, men jag kommer se det först om en vecka med tanke på att jag inte har tillgång till skitkanalen...

2007-09-07 13:03
Pastasallad P6

Men tanka ner den istället dagen efter?

2007-09-07 13:08
UFC kommer sändas på tv sport!!
YAY! fan vilken bra kanal det är!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2007-09-07 14:18
Ni får berätta om hur det var live....era as, så avundsjuk att jag inte vet vad jag heter.
Legion=sötast

2007-09-07 18:58
Klart att jag ska berätta ska lägga upp lite bilder sen oxo hihihihhiihhihihihi känns som julafton några timmar kvar 08.10 im headin off to london town med min brusha southernconnect

2007-09-07 19:03
pastasallad kan du inte gå till ngn polare eller till olearys?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-08 15:57
på www.tv.nu står det "ej fastställt" mellan 21.00-00.00.

Har sändningen utgått eller?!
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause

2007-09-08 16:03
Äh, på tv4.se står det inget om att det skulle vara bortplockat. Skit i vad jag skrev ovan!
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause

2007-09-09 00:05
SPOILER!!!!!!

Vilken jävla gala! Inte sett sån här underhållning på mkt mkt länge. Enda tråkiga var att matt hamill itne fick sin vinst...hemma domare?

2007-09-09 00:32
Gryym gala. Sä jävla bull att den krockade med EM-Kvalet.
Ät

2007-09-09 01:33
Jävlar så skön Rampage jackson är alltså. En jävligt värdig seger, även fast det vart jämnt pga av allt "taktiskt spel". Men vad kan man förvänta sig av en titelmatch..

Skön gala annars också förövrigt
Bara så ni vet, så är eran dröm lika med våran verklighet.

-someone´s gonna die tonight.

2007-09-09 01:38
Enda jag inte riktigt greppar just nu är crocop. Snubben är top 3 i världen endå lyckas han inte riktigt med sitt game. Dock så tror jag ngt revben gick på kongos yxspark.

2007-09-09 03:46
Några korta kommentarer:
- Hamill vann.
- Synd att Crocop inte lyckas i UFC.
- Kongos yxspark var tung.
- Rampage/Henderson var bästa på länge.
- Fet gala. Aiiiiiight.

2007-09-09 14:55
jag var där säger bara sjukaste galan på länge,,,var besviken som fan för crocop...men rampage-hendo matchen sjukaste jag sett...

2007-09-09 15:39
Upp med bilder!

2007-09-09 18:17
Håller med om att Hamill vann. Sunkigt domslut.

2007-09-09 23:33
kom hem nyss från london....det var sjuk stämning.. kass domarslut på michel busping matchen. RAMPAGE levererade tungt, är så lycklig över att ja fick se den matchen live.. något av det bästa ja har sett inom mma :P haha

angående crocop...kan säga att jag är djupt besviken...mirko gjorde så kass match.. sprang som en liten kyckling.. jag tror verkligen att crocop var rädd för kongo på alla sätt..

haha ni som hörde buet när dom visade knäsparket mot crocops dick.. det var ja som började med hela HAHAHA.. helt stolt...

iaf riktig fet gala

2007-09-09 23:34
visade repris*

2007-09-10 00:24
Riktigt kasst domslut i Hamill-Bisping matchen,tycker personligen Bisping blev mördad,men men...
Cro cop var alldeles för defensiv,vågade ingenting.
Tycker Rampage-Henderson var väldigt jämn också.

2007-09-10 10:54

Punkt 1:

Crocop var total kass, Han agerade som om han enbart lever på sin högaspark mot huvudet, vilket självklart han inte fick till mot kongo. Och med den förlusten så såg han helt apatisk ut i matchen.

Punkt 2:

De svenska kommentatorerna i tv4 sport? OMG jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, Paolo Roberto lät som en sönder pumpad greyhound kommentator som aldrig sätt en MMA match. Den andre kunde lite grann, mkt av det var olika MMA grepp osv, men fan ingen hade koll, man märkte direkt att de enbart hade sätt typ UFC75 countdown dagen innan. Sen alla pauser de tog var helt klart störande, så fort de gick in i en sån ype video inför matchen så tog de reklam pause för de visste inget kring d heller hade de ingeting att säga för att de var okunniga. Jag själv hade lätt kommenterat bättre. Hur som helst så tyckte jag att galan var nästa inte sevärd när det var så mkt på bordet. Varför kan inte tv4 sport sända galan med Joe Rogan o grabbarna? Vi är inte tyskland, frankike, spanien. Vi har alla växt upp med engelsktalande tv program sen barnsben så vi bör inte ha några som helst problem att se UFC galan som sin riktiga helhet, eller vad säger ni? Fan vad Paolo sög hahaha!

Punkt 3:

Rampage oh Rampage, fan han fick sitt erkännande till slut, Jag trodde Henderson skulle vinna men jag höll på Rampage, det var en fröjd att se matchen. men lite synd att de gjorde så lite väsen av efter vinsten. Tyckte han borde ha fårr ngt för sin vinst, typ ett Guld/silvrigt  bälte eller ngt annat, pokal or whatever? Jag är säker på att Dana hade gjort den här matchen större om Liddel mötte Wandy, men men sån är Dana!

2007-09-10 14:21
riktikt coolt att se det på plats även om jag så här i efterhand ångrar att jag inte köpte bättre biljetter.. galen arena man fick fan svindel, kändes som man skulle ramla ner hehe.. sen träffade jag mayhem miller vid tunnelbanan, han va fett speedad 

2007-09-10 14:34
Angående svenska kommentatorerna; nu såg jag inte den svenska versionen så jag vet inte hur dom var, men Ian Roberto (Paolos kommentators-sidekick och tillika bror) har ju tränat många år med Omar och grabbarna på Pancrase gym så nog borde väll han kunna någon om MMA?

Var det verkligen så illa som vissa får det att låta?

2007-09-10 16:49
I början lät det förjävligt jag tänkte tom vänta till söndag å ladda ner skiten. Sen vande jag mig å dom hade hyffsad koll. Kändes dock ibland att dom itne hade ngt att säga å satt tysta.

Paolo om houston  "VILKET MONSTER TITTA VILKET MONSTER"

Crocop fick tydligen revben brutna iochmed kongos yxspark. Jag tycker itne crocop såg så blek ut innan revbenet rök. Han gick emot å väntade efter sparken. Skötte sig bra mot kongo

2007-09-10 17:41
Ja Mirko sade att hans revben blev brutet o att kongos knä mot genitaliet gjorde så ont o att det var svårt att ta sig tillbaka.....kongo borde f¨ått poäng avdrag i matchen....såg tydliga 5-6 knän mot skrevet o några skallningar.....men men u win sum u loose sum

2007-09-10 17:43
 by the way såg randy o John MCarthy på flygpatsen hehe

2007-09-10 20:26
Sändes galan på någon krog i sthlm alltså?

jag fick ladda ner idag, sett och är fett besviken på Henderson och Crocop. Houston är tuff!

2007-09-14 18:46
Pinsamt September 14th, 2007 by jeNk

De flesta av oss blev glada och kanske lite stolta över att svenske Jörgen Kruth var den som Dan Henderson valt att träna stående tekniker med inför matchen mot Quentin “Rampage” Jackson.

Idag tror jag att de flesta av oss kampsportsfantaster blev lite besvikna då samme Kruth åtalas för bland annat dopingbrott då han hade testosteron, metandienon, trenbolon och metenolon i kroppen. Vi vill att kampsport ska ses som en seriös sport…något som Kruth är en del av att förstöra.

Samtidigt, den som blev riktigt förvånad kan räcka upp en hand…

(länkar/källor/bilder httar ni på bloggen)

www.mmabloggen.se<br><br>Vår blogg om MMA (Mixed Martial Arts) med förstoringsglaset på UFC, PRIDE, WEC, Cage Rage, King of the Cage, HERO´S och annat som rör MMA.