I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

4/2 - R.A. The Rugged Man - Scratch @ Pusterviksbaren

Klubb & Konserter - Göteborg

2006-02-03 04:20
Tack för senast folks, Danskarna STATIC & NAT ILL rockade hårt, bilder från lördagen. 7 jan. finns här: scratchgbg.se

Men nu är det ju dags för en kväll som en hel del av er gått o väntat på några månader nu. Ingen mindre än den mytomspunne, legendariske & mångsysslande lyricisten R.A. The Rugged Man är på ingång till Scratch. Efter att ha varit portad från en massa konsertlokaler & klubbar & dom flesta radiostationer i USA har han nu under de senaste åren lugnat ner sig aningens, så att folk i alla fall vågar samarbeta med honom igen & han mår betydligt bättre än han har gjort tidigare i sitt minst sagt turbulenta liv. Albumet "Die Rugged Man, Die" som han släppte i slutet på 2004 har enbarts höjts till skyarna av konsumenter & kritiker och problemet för skivbutikerna har varit att lyckas ha hans album & singlar i lager, "they are flying out the stores like hotcakes".

Vi är rätt säkra på att det kommer bli en Show med stort S utan like som det kommer pratas om ett bra tag framöver. Oavsett om man gillar honom eller man tycker att han inte är tillräckligt rumsren även om han hade glimten i ögat, så kommer han garanterat sätta sina spår hos folk. Majoriteten lär älska det dock! Snubben e ju halvgalen på scen, otroligt vass på micken & skulle ju säkert platsat på vilken stand up comedy-scen som helst om han hade gett sig in på den banan. I somras var han på blixtvisit i Sverige och gjorde en bejublad spelning på Hultfredsfestivalen. Nileskär sände en eminent 1 timmes special med honom på P3 Soul inspelad i R.A.´s lya på Manhattan nyligen. P3 Live har sänt hans konsert från Hultsfred 2 ggr redan, så han har fått mycket välförtjänt uppmärksamhet i vår del av världen på sistone.

När han i början & mitten av 90-talet hängde en hel del med Biggie hemma i NYC, så tyckte t.o.m. Biggie Smalls att R.A. var "the illest MC" i världen. En komplimang som heter duga.

Här kan ni lyssna på en kortare 6 min. introduktion/promo audio från Power 106 i L.A. inför en show som R.A. skulle göra där för ett tag sen:
www.scratchgbg.se

Har ni tid och intresse och inte hört så mycket med honom innan så finns under nedanstående länk en timmes material från en radiostation i New Jersey där man både får höra låtar från LP:n samt gamla dängan Stanley Kubrick + en massa intressant & underhållande tjöt med R.A. i sitt esse som vanligt (he,he).
wfmu.org (R.A. startar 35 min 40 sek in i audio filen.)

R.A.-biografi:
www.nature-sounds.net

Videon för Lessons:
hiphopproduction.com

Ännu mer information för den vetgirige:
www.myspace.com
http://www.ratheruggedman.com

A late night with R.A the Rugged Man (NYC):
Lördag 4 Feb @ Pustervik, 18 år
Övervåningen öppnar midnatt, R.A. på scen 01.30
Host: P.S , DJs: Kid Sid & Lövet
Nedervåningen: www.jaystarseven.se
Förköp 120 kr + ev. förköpsavgifter på:
Shelta, Blenda & Pusterviksbiljetter
120 kr @ the door

P.S. Vi öppnar pyttelite senare där uppe än vanligt denna gången som ni märkt, detta p.g.a. av att Filmfestivalen huserar nere i Pusterviksteatern o visar filmer där. Men vad gör det när fint folk ändå kommer sent som det heter. Någon nöjd törstig individ hörde av sig tidigare i veckan o tyckte att det var grymmt att det var Scratch under filmfestivalen, för det innebär ju att det kommer finnas kalla danska lyxiga "festival" flasköl (garanterat ej Vestfyen) för härliga 30 kr styck på Pustervik! D.S.

2006-02-03 11:56
Tack för infon Fried-Chicken, det är riktigt jäkla nice att man äntligen fick se "Lessons"-videon.
Skivgrävarns pöjk! Alltid med smutsiga fingrar!

2006-02-04 03:43

yepp, riktigt grym video & låt som förtjänar rotation.

5 min klipp från P3´s Musikjournalen tidigare idag med R.A från Nileskär specialtimmen som han sände förra året :

Det börjar 31min.15 sek in i i filen.
http://www.sr.se/p3/diverse/appdata/musi ..

2006-02-04 08:03
DING DING! NEDRÄKNING, börjar dra oss åt GBG efter
10 taget efter att jag kikat in polarens technics 1200:or :D

2006-02-04 11:13
synes ikväll....känns som det kommer bli jävligt rowdy!
har du lust att få en mic i huvet så har din chans ikväll :D
what u eat don´t make me shit

2006-02-04 13:22
ikväll ikväll

2006-02-04 16:58
Tonight is the night of the nights
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2006-02-04 17:36
40 grader feber.

hett just ikväll..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-04 18:20
Nu kommer vi och gör Pustervik jävligt osäkert..
Nio tappade själar..
Hej.
Jag vill bara sova... o spela fotboll,

2006-02-04 19:00
R.A. kommer inte upp tidigare än 01:30 alltså? är det lugnt att komma vid den tiden?
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2006-02-04 19:41
Svårt att säga, man bör man nog vara lite tidgare för att vara på säkra sidan ikväll hursomhelst.

2006-02-04 21:36
nån som vågar svara på om det kommer finnas biljetter kvar i dörren vid tolv-snåret?
Svammel, nu i din mormors walkman

2006-02-05 03:32
sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukt fet är det enda man kan säga im det!!!!!!!! whoooooooooaaaaaaaaa
bögen som bajsar

2006-02-05 11:32
Fan, jag trodde att fler hade hunnit skriva i den här tråden.
Om spelningen på Café Publik: Han var sjukt underhållande, raggade på servitriserna, retade upp sig på en kille med mobil och var allmänt missnöjd med ljudet.
Om kvällens spelning: Det var CP. Det var sinnessjukt. Det var alldeles alldeles underbart. RA var skitkarismatisk när man snackade med honom utanför scenen, men ett riktigt jävla monster på scen! Vågade knappt gå fram till honom efter spelningen.

PS. Slack-Os main squeese fick det på scen... med RA. hahahaha DS.

PS 2. Slack-O tog strypgrepp på RA efter spelningen! Ja, på bild. DS.

PS 3. Fan va kul när RA sparkade Massan i magen när han gick upp på scen. När RA startade sin Riot slog han Massan i magen två ggr. Hahahaha. DS.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-05 14:00
jävligt grym spelning.......helt underbart att öppna med chains.....vet att han gjorde likadant på hultsfred men jag va inte där så det va helt ok :D bilder kommer upp snart....
what u eat don´t make me shit

2006-02-05 14:22
whaaaa de va schysst!
flexa bilder då

2006-02-05 16:49
Det var galet ! GALET !
Kan vara den bästa spelningen jag vart på i mitt liv
Eller ja..det var det. R.A !!

2006-02-05 17:22
that dude's nasty...

men fan vad underhållande det var, synd att så få rappare vågar bjuda på sig själva som R.A. gör. MVG.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2006-02-05 17:23
de blir ju desto roligare när sånna uppträder då =)

2006-02-05 19:12
det va galet bra! kul att se nån som man märker verkligen älskar att stå på scen.
www.klistermarkskriget.com

2006-02-05 19:53
Finns absolut ingenting negativt att säga om spelningen,
det var sjukt fett! :D

2006-02-05 20:03
Galen o tvärfet spelning, fick ett strypgrepp på R.A., fick en jävla bula när massan slängde in mig i dörren för att demonstrera R.A.'s attack mot honom på scen, hahaha.
D.A. på Scratch!
Big up to da Rugged Man!
/Slack-O signin' out...
Byaaah!

2006-02-05 20:20
Grymt underhållande spelning!

R.A är mannen hela veckan no doubt!

2006-02-05 22:07
Fan när kommer bilder/film ?

2006-02-05 23:17
aa fotografen på scen vill ha mig efteråt typ! haha jag ficka posera tills jag fick håll! haha hon sa att dom skulle komma upp på scratchs hemsida inom sinom tid!

2006-02-06 00:24
Fett grym spelning! Så jävla vrickat... Kul att man vakande dan efter med blåmärken på knäna och två blåmärksränder på låren eftersom scenkanten var hård haha... RA var en jävla skön snubbe :D

mer sånt här scratch!
http://silenthillen.blogspot.com
http://www.myspace.com/iceclimbershiphop

2006-02-06 01:34
Menige-E
Hmm vet inte om fotografen ens vet vem du ä.....å den enda som fick posera en hel del efteråt va R.A...men gött att du har självförtroende...

2006-02-06 09:03
Var det någon som var på Café Publik runt 4 på dagen... om ni missade detta så kan jag säga att även det var tight RUGGED MAN uppträde med lessons och sålde skivor och tröjor och så kunde man snacka lite med han också jävligt cool snubbe asså.... Konserten var något utan dess like .........
David VS Goliath

2006-02-06 11:20
Det som var jobbigt var dock alla 88:or som
antagligen nyligen fyllt 18 och som härjade
och ramlade in i folk heeela jäävla tiden,
tur att man har tempramentet och inte
gav någon/några en fet smäll.

2006-02-06 11:39
mli21 F2

okej förlåt jag ljög! haha lugn och fin jag skojade bara, men jo jag snackade med fotografen efteråt ja (som för övrigt var vegeterian!) om spelningen och om R.A och om lite NP och Necro bla...mm

nej fotografen vet säkert inte vem jag är idag nej, nöjd?

2006-02-06 12:45
Menige-E

haha skoj...inte så allvarligt.
Pce!!!!

2006-02-06 14:17
Tokigt tokigt var det!

2006-02-06 14:46
mli21 F2

jag är aldrig allvarlig!

2006-02-06 15:40
stallion
HAHA.. ja, dagens 88or...va ska man göra

2006-02-06 16:05
word stallion! fyfan va irriterande de va

2006-02-06 16:56
ja usch

2006-02-06 17:29
Mickmästarn är även känd som kalle berg på stans krogar!

2006-02-06 17:34
Men vem fan orkar vara vuxen och mogen på en R.A the rugged man spelning ?? Man borde få smäll om man INTE hoppar in i folk

2006-02-06 19:00
MickMästarn

Det är skillnad på att härja och att härja.
Snorungarna som var där representerade
verkligen bottenskrapet av idioter som
inte Överhuvudtaget respekterar andra och
härjar fritt med armarna och slår armbågarna
i ansiktet/huvudet på folk flera gånger utan att
bry sig, och nej, jag stod inte bara och tog emot
knuffade även tillbaka när det hänt flera gånger om.

Jag är själv inte 20 år, men önskar så jävla gärna
åldersgränsen skall höjjas till 20!

Och jag dömer inte alla 18 åringar som var där,
det finns ingen regel utan undantag men dom som var
jobbiga var verkligen värda att dö.

2006-02-06 19:59
haha, hårda ord från bugsy.

känner du dig träffad mickmästarn?

2006-02-06 20:00
Hahah...jo, men okej då.
Nu går jag och dör. haj!

2006-02-06 20:34
Oj, jäkla spelning det var!
Han var riktigt bra live.
Var också på Publik och såg honom (fick en bild där jag håller min knytnäve mot hans haka), riktigt rolig kille.
Fattar dock inte rädslan som han verkar föra med sig, tycker han var nice och inte så opålitlig som alla snackade om innan.
Tack Scratch!
Skivgrävarns pöjk! Alltid med smutsiga fingrar!

2006-02-06 21:59
hehe det är ju inte vilken jävel som går runt barfota i NY heller

2006-02-07 00:37
Jo fan... publik-spelningen var kul oxå.
http://silenthillen.blogspot.com
http://www.myspace.com/iceclimbershiphop

2006-02-07 16:24
rugged va galet fet och sjukt sleten. haha, vilken kagge!
det suger att vara en hobbit när man går på konsert,
men det var tufft ändå. hej
Svammel, nu i din mormors walkman

2006-02-07 16:30
Ingen som tycker det är kul att hoppa på konsert? Äh, jag hoppade då och då, men nöjde mig med att sitta och gapa på RA på nån högtalare eller va fan det nu var jag parkerade arslet på.

damaged god: Fick du också en knytnäve mot hakan? Fan också.

2006-02-07 17:43
Jävligt bra. Men nu är det väl dags att någon berättar vad R:et och A:et står för.
Bun out informer and police man.

2006-02-07 17:59
det är hans namn.. R. A Thorrburn eller nått sånt heter han tror jag.

2006-02-07 20:40
alla människor som inte hoppar omkring får ju gärna låta bli men att va på konsert å gnälla över att folk hoppar in i en e ju lite... dumt? charrt... förövrigt när det liksom kommer igång med FIGHT FIGHT FIGHT! så står man ju inte still å headnoddar som nån annan fikus...

2006-02-07 21:03
Word.
Basik menar du att när man blir en "van" konsertbesökare står man bara still och är jävligt stel o tråkig ? Hoppas jag aldrig blir en sån då.
Nej går man på konsert med en jävla entertainer på scen ska man fan räkna med några nävar i ansiktet.