I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fugees på hovet 3/12

Klubb & Konserter - Stockholm

2005-12-03 14:12
IDDDDDDDDDDDDAAAAAAAAAAAAAAAAAAGGG!!! < br>
haha :)
Drick Mjölk! *Muuuuuuuu*!!!

2005-12-03 14:20
FETT nice!!! är SÅ peppe även fast jag är stört bakis :)

När tror ni man måste dra dit för att inte hamna längst bak?
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2005-12-03 14:20
Och vart fan ligger hovet?

2005-12-03 15:28
yes yes!

2005-12-04 00:06
då är man hemma från Fugees då, GRYM konsert men jävlar vilket dåligt ljud, har inte varit med om sämre någonsin!

2005-12-04 00:18
Vah? Men nar borja konserten?! Va d mkt folk dar da?!?
B-Boy where the fuck u at? I've been lookin' 4 u'r ass since a quarter past!!

2005-12-04 00:46
också hemkommen nu... jag kan väl summera så här:
jag tycker inte alls konserten var särskilt grym. jag tyckte de kändes allmänt oengagerade. tyvärr. kan förvissa bero på att de inte är samspelta riktigt än, men ändock.
de har en stark repertoar av låtar och under vissa spår glänste de riktigt. det skall man inte förneka, och de fick med sig publiken rätt bra. men det är ju onekligen wyclef och lauryn som är ngt att hänga i granen. jag tycker dessa två borde teama upp och göra en platta, det skulle antagligen kunna bli en modern soulklassiker. pras håller inte måttet, tyvärr.
låtvalet var väl okey, även om jag blev fett besviken över att de inte körde klassikerna från debutplattan. det hade varit guld, däremot körde de ju de flesta andra.
hade för övrigt förväntat mig ngt annat i klädesväg än vad de valde/t.
extra plus för att de körde year of the dragon för övrigt.

Rappare

2005-12-04 00:46
Ozzy_: Du har aldrig varit på konsert på Berns märker jag! ;)

Men berätta nu hur det var dammit, jag vill ha detaljer om allt snusk, bråk och äckel som försigått!
Officially not impressed.

2005-12-04 01:07
Håller med Priyan helt igenom i princip.

Helt fel att börja med fucking No woman no cry, särskilt efter att man stått och väntat i nån timme...

Pras kändes som sagt helt malplacerad och dom andra två typ dissa honom helt. Han tappade bort texten en gång i en låt och Wyclef hoppade fram framför Pras och tog över... Pras gav en del mördarblickar till dom andra kändes de som. Ibland la han ifrån sig micken helt också och stog och dansade.

Ljudet sög riktigt mycket också. Basen va så tung att hela beatet samt deras röster försvann. Fett trist. Och varför plockar man in körarna i mitten av koncerten?? Varför inte ha dom där hela tiden...

De va grymt under några låtar, de som jag diggar riktigt mycket från score. Annars va de till och med dåligt.

Det känns verkligen att dom återförenats bara för pengarnas skulle och inte för musikens.

2005-12-04 01:10
hahah.. Praz måste varit så jävla hög.. såg ni hurhan gick runt på scenen, bara såg helt borta ut.. Man såg att Wyclef blev fett irriterad på honom, han dissa honom..hehe..

De är lite synd att pras har blivt så dålig.. el han har alltid varit den sämsta, men ikväll bevisade han verkligen att han tappat allt..

Och vad var grejen med lauryns röst? eller var det bara ljudet på konserten som var dålig?
Straight outta fucking dungeons of rap

2005-12-04 01:11
Förresten var det nån som såg en ganska kort kille, med svart keps och en nas t-shirt som var helt galen, och bara dandsade och hoppade hela tiden.¨. så skönt..
Straight outta fucking dungeons of rap

2005-12-04 01:14
jag tar och håller med i det gogaku adderade...

pras kom aldrig in i matchen alls, och han visade att han inte heller har en möjlighet att matcha lauryn eller wyclef.
tyckte det kändes som att det var tre individualister som stod på scen, och inte ett band, en fungerande grupp, alls. tyvärr.

kändes inte värt 460 pluringar iaf. men det var förvisso kul att iaf se legendarerna framföra några klassiker live. det medges.

som jag sa till min kusin efteråt:
den här konserten fick mig inte att längta till en ny fugeesplatta.

2005-12-04 01:16
LockinG_BoY P60 : hahaha shit jag såg honom också! Så stört bra! Han dansade till och med när han skulle gå ut med sin flickvän :D Helt galen!

2005-12-04 01:17
Den var ok.. Dock synd att lauryn var så hes och att basen var för hög för deras röster.
Det måste blivit nått fel med ljudet i ready or not för det lät skumt ett tag?
Varför ens försöka?

2005-12-04 01:49
Jo, men jag antar att det helt enkelt är bestämt så att Pras inte ska ta någon plats med tanke på hur får verser osv. han hade. Och faktum är ju att han inte har någon talang jämfört med Wyclef eller Lauryn.

Ang. att det var 3 soloartister på scen tycker jag det är fel, tyckte Lauryn och Wyclef hittade varandra ganska bra och bättre lär det ju bli :)

Ljudet var kefft, för mycket eko och ifyllningar men ähh jag är nöjd :) Det var ju ändå fugees och Lauryn fick mig som vanligt att fälla en tår hehe

Saknade dock Lauryn på 911 hade nog blivit ett minne för livet :)
www.myspace.com/calleochadam

2005-12-04 02:12
Det var helt galet det här kan jag säga utan vidare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-04 02:13
Galet bra menar jag då förstås
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-04 02:14
AH, helt ok konsert, men som sagt..inte den bästa, pras va ju helt i sin egen värld, men men..

Tycker dock att d va najs röjj i den första JUMP låten...och Fugee-la...då vara najs drag på golvet...

=)
Admin

2005-12-04 02:18
Var inte där, men kanske är det väl så att alla tre växt åt olika håll, men att Wyclef och Lauryn växt åt ett ganska liknande håll? Och att Pras inte riktigt hänger med i deras stil. Pras är ju annars den absolut skönaste liraren i Fugees.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2005-12-04 02:32
Wassa:
kan möjligen sträcka mig till att wyclef och lauryn fann varann hyfsat, ja. men det var ändå inte ett band som stod på scen. inte vad jag fick känslan av, men, men...
men som jag påpekade i mitt förstainlägg, de har (antagligen) inte hunnit bli samspelta än (igen) och saker och ting kan utvecklas till att bli ngt riktigt bra, de har ju onekligen potentialen.

2005-12-04 02:52
känner några som var på fugees i helsingfors i förrgår. då hade dom tydligen varit jävligt bra, men jag var inte där själv så jag vet inte. dom körde bl.a. 911 med lauryn på mary's delar och stand by me-remixen osv, fyfan vad jag hade velat se det.

2005-12-04 03:11
Hallå alla snillen som spekulerar!
Det mest sagt redan, fet, fet konsert, men ljudet... Hälsade för övrigt på wyclef när han skulle åka därifrån. Satt o väntade på att bli upphämtade av brorsan (Tack för att du körde). Det visade sig vara vid garageinfarten till Hovet. Wyclef var fett trevlig. Han sa att Sverige är ett trevligt (nice) land, men kallt. Lol han såg väl hur jag huttrade. Hehe han hade själv på sig värsta svart o vit randiga pimppälsen. Clef åkte sedan själv (utan de andra två fugees alltså) med ett gäng i en vit Limosin. Såg pras kliva in i en svart bil, och Lauryn åkte antagligen i en tredje (såg inte, tonade rutor). Hehe hade det vart Lauryn Hill som stått där hade jag nog inte vågat hälsa.

Peace
"The only real reality is the fact that we're all gonna die" /Knowledge Reigns Supreme Over Nearly Everyone

2005-12-04 04:04
jag har inte läst alla inlägg ännu från idag...men asså jag kan säga att det här är det GRYMMASTE jag har sett!!!! Knäcker allt annat jag har gått på förut!!

FAN! VA bra det vaaa...Kommer minnas den här kvällen hur länge som helst!!
Lauryn va så jävla tung i sin page-frilla å sin päls!! Hon ägde kvällen!!
Straight outta Hägersten!!

2005-12-04 04:20
lite opersonligt..
"I can make you love me" - Tupac - Let Them Thangs Go

2005-12-04 04:39
Asså jag kan ärligt inte förstå folk i den här tråden som inte tyckte det var en bra spelning asså. Tycker inte ljudet var särskilt dåligt heller..vet inte var ni stod å så men jag stod ganska nära scenen å där fanns det inget att klaga på!! Galet röjj hela jävla tiden!!
Å Pras...han är ju skön! Konserten får 5 av 5 möjliga!
Värt varenda jävla öre!!

2005-12-04 05:34
Det var så jävla värt å höra låtarna dom körde från the score, Year of the dragon var en riktigt bonus, så bara där var det värt biljettpriset. men som dom flesta påpekat, ljudet(basen) och Pras håll inte måttet, tyckte lite synd om honom när han strula upp sina texter å clef var tvungen å fylla i. Annars så var Lauryn den som sken mest, Killing me softly å do whop (that thing) var sjukt, så grym röst å på " the score" visar hon att hon fortfarande lätt är den grymmaste kvinnliga mc:n som finns. Och Wyclef är förlåten för sitt Allsång på skansen grej, sättet han kommer in å kör "Perfect gentleman" å får hela hovet a gunga e sjukt, han vet hur man får igång en publik.

Grym konsert, men inte riktigt vad jag hade hoppats på...
New Zealand Why not?

2005-12-04 08:27
Jag tycker att konserten var bra faktiskt. Även om de inte verkade så himla engagerade hela tiden så gjorde de ändå ganska bra ifrån sig. Helt klart.

Jag missade Ninsun Poli som var förband pga. försening. Tråkigt. Däremot var Dj Leon's showcase mäktig. Han blandade gammla oldschool låtar med dagens mainstrem. Jag personligen njöt av hans scratch och cuttande men publiken verkade pyttelite uttråkad av det. Det blev heller inte bättre när han började juggla för att sedan kaosa till det halvvägs men fick ändå feta applåder från majoriteten av publiken mot slutet.

Var det gäller låtvalen så var jag nöjd. De spelade sina egna hits och de flesta låtarna från deras gemensamma platta 'The Score' .

Ljudet hade för hög bas. Ibland hörde man inte ens vad de sjöng. Det var okej men lite tråkigt alla fall.

Kort sammanfattat så var Wyclef och Lauryn de som gjorde bäst ifrån sig. Var och en av de skulle själva kunna ha tagit över spelningen ensama och ändå fått med sig publiken. Det skulle Pras aldrig ha kunnat göra. Han är sjukt energisk av sig men det skulle ändå inte räcka. Roligt också att Wyclef hela tiden ska agera farsa för gruppen och styra upp allting varje gång det går snett haha.

Det roligaste var dock när Wyclef gick av scenen och började gå runt publiken med sin stoora-vita-skäggiga-harley-davidson-åka r bodyguard + 2-3 hovet securitys efter sig haha. Big up Wyclef!

By the way, Fugees deejay hookade upp mig så att jag kunde softa backstage med Wyclef och Pras. Det var kul. Ingen brydde sig om ingen. Wyclef var halv-naken och bytte och alla andra satt bara och pratade.
Keep it classic!

2005-12-04 12:25
Asså körde Ninsun eller? Jag kom ganska sent men trodde jag skulle få se henne ändå..

2005-12-04 12:41
ere nån som har lite flix att dela med sig
vakterna släppte inte in min "förstora kamera"

skulle vara jävligt uppskattat!
"Cause Of Sins"

2005-12-04 13:21
ljudet va de sämsta nnsin asså stog tredje raden från scene o dee ända man hörde va ju basen skit tråkigt.wyclef är ju en entertaiiner de e tack vare hahn konserten blev bra, ja menar pras va så stenad så han visste nog inte ens om att han stog på scen o lauryn gick på och av hela tiden. ja tackar inte fugees ja tackar wyclef för en bra show och lauryn för två bra låtar.
thundercooperfuckinbird

2005-12-04 13:35
åh.. hoppades så att lauryn skulle ta över mary's delar på 911... det hade varit pricken över i:t.. men jag klagar inte, tycker det var en tung konsert ändå!
kärleken till pengarna är roten till problemen.

2005-12-04 14:07
åfan, det här är inte ens topp 3 bästa konserter jag sett i år... men men kul att ni tyckte det var grymt. :)

appropå ljudet, kan man reklamera en konsert pga dåligt ljud?

2005-12-04 14:14
när det gäller ljudet... det var hovet för fan, vad hade ni väntat er!?
a nigga with knowledge is more dangerous than a nigga with gun//
they make the guns easy to get and try to keep niggas dumb//

2005-12-04 14:26
Priyan

Va har du sett som va bättre än det här? =)

Fugees va bättre än Boot Camp Click, Green Day, Black Sabbath, Foo Fighters, Armand Van Helden, Loop Troop, Expansion Team å Timbuktu. Enligt mig...
Fa-an va nöjd jag e!

2005-12-04 14:27
hahahahah tycker synd om er som betala 500 kr för det här.
Jag var inte där men kände på mig att det skulle SUUUGA SÅ HÅÅÅRT!! Och Pras är en jäkla nolla!
Var det nån här som gick på barnkalaset på Mondo?

2005-12-04 14:30
Asnait

Tycker verkligen synd om dig som INTE betalade 500 spänn för det här!

2005-12-04 14:31
khadim:
jag har varit på 2 konserter tidigare på hovet, och jag har då inget minne av att ljudet var så här dåligt...

sabelone:
konserter som varit bättre i år: heltah skeltah, r.a. the rugged man. får nog säga att jag tyckte bättre om snoops konsert på hultan än denna till och med.

2005-12-04 14:31
Glömde två irritationsmoment också :)

Först den långa väntetiden mellan förbandet och fugees. Inte konstigt att folk inte uppskattade Djn...

Sen dreras jävla av och på grejer. Varför gå ut tre gånger för att komma in igen? Första gången va obvious sen blev det bara löjligt...

Ska man ha extranummer ska det kännas som ett extranummer. Koncerten ska va slut och sen ska man bli förvånad över att bandet kommer in igen! Det blev bara mer dötid...

2005-12-04 14:35
Priyan

Heltah Skeltah och R.a. the rugged man har jag tyvärr inte sett men Snoop på roskilde va iaf inte i närheten av Fugees igår..Vet dock inte hur han gjorde ifrån sig på hultan..

2005-12-04 14:36
Lauryns Koncert på Jazzfestivalen knäckte ju den här med hästlängder!

2005-12-04 14:37
sabel1:
r.a. var da bomb man. blev riktigt överraskad hur bra live han var. gick från "jaha" till "öh? wow!" ungefär.
heltah skeltah kungliga. jag överväger att se hs för 3dje gången i år i oslo om ett par veckor bara för sakens skull.
snoop var sådär halvt tveksam. kanske ska sätta dem på en delad tredjeplats då...
får jag räkna in andra genres har jag dock sett andra bättre.

2005-12-04 14:38
Ah, btw, förband sångaren va ju fett söt :), plus att de va ganska bra oxo : )

positivt där :)

2005-12-04 14:39
Fick se Wyclef (och en passiv Pras)köra i två timmar på scen på Yes-festen på Mosebacke där de otippat dök upp, där de poppade champagne på scenen i sedvanligt superstar-manér.
"Sentense presents: Moods & Moments" UTE NU! feat Prop Dylan, Kashal-Tee, Black Fist, Majistern, Reks, Supasition, Donny Goines m.fl. FREE DOWNLOAD!!

2005-12-04 14:42
lite roligt atta ftonbladetrecensenten säger precis tvärtom mot vad vi gjort. :)

pras, da man?

2005-12-04 15:27
Ursäkta mig.. Hur faaaan kan man jämföra snoop med Fugees??
Så fett jääävla bra konsert! Kommer kunna leva på denna flera årtionden. Hen hel konsert med bara dans! BIG UP!
DgÖ

2005-12-04 15:34
Är det ingen som har lite sköna bilder från konserten?

2005-12-04 16:40
Soundforge från linköping levererade ljud, dom hade egen tekniker med på turnen
 http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU

2005-12-04 17:14
jao

så hu var det då gott folk?

Vad betalade ni för biljetterna och var det värt det?
Fan så sugen jag var, men hann inte fixa tickets.
Det måste ha varit grymt som fan alltså.
och, vilka låtar körde dom??

2005-12-04 17:26
hur var ninsun poli?

2005-12-04 17:48
ninsun va tråkiga plus att dom soundchecka ju när hälften av alla kommit inm så man hörde dom för mycke
thundercooperfuckinbird