I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

1/4 Busta Rhymes @ Berns

Klubb & Konserter - Stockholm

2007-02-26 15:13
Spiff star er alltid med Busta på live shows

Spiff kommer med nytt album i år, det heter ABOUT TIME!
Sjekk Spliffs egne record label:
www.myspace.com/paperrock

mere FLIPMODE/BUSTA/SPLIFF INFO, sjekk denne siden:
www.geocities.com/bustaunofficial

FLIPMODE SQUAD:
www.flipmodefans.com

2007-02-26 15:15

busta live shows (listen er alltid oppdatert):
http://www.geocities.com/bustaunofficial/live.htm

FLIPMODE SQUAD:
www.flipmodefans.com

2007-02-26 15:20
http://www.thevoice.se/3073.aspx
FLIPMODE SQUAD:
www.flipmodefans.com

2007-02-26 15:23
http://www.untfredag.se/avd/1,1786,MC=15-AV_ID=583807,00.html?from=sectionlinks15
FLIPMODE SQUAD:
www.flipmodefans.com

2007-03-03 14:46
Nån som kan uppskatta ungefär hur många som kommer komma?
Hur många personer rymmers berns lokaler?
Cya later masterbaters! ;)
"I've been through hell and back, and if I fell black
then it's back to the corner were I sell crack"

2007-03-05 17:36
kunde bli hett om man hade åldern inne!
http://www.herrbitter.blogg.se/

2007-03-05 18:36
shit, 500 spänn är ju lite väl i överkant för EN artist. som de flesta har sagt; ok om det handlade om en minst lika fet support-akt men när det BARA är busta känns 500 kr inte värt nånstans.
vilken jävla konstig break even arrangörerna har satt, om man bokar en artist med så högt gage/omkostnader - då försöker man ju fixa sponsorer, större lokal, barintäkter så att allt inte ska betalas av entrépriset. sen kanske arrangören har räknat in sponsorer och barintäker men ÄNDÅ hamnar på ett break even på 500 spänn, då är det bara arrangören som är keff. klart som smör i småland att folk bli avskräckta på ett sånt högt pris.

jävligt synd though, för det första jag tänkte var "shit, måste boka tåg upp till sthlm" men när biljettpriset hamnar högre än mina tågresor fram och tillbaka så blir man ju genast osugen.
baeng
DJ

2007-03-05 21:24
En klassiker som alltid funkade förut var att boka bord i resturangen på berns. På så sätt fick man konserten gratis om man åt middag. VEt inte om det funkar fortfarande men kan ju vara värt ett försök.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2007-03-05 23:50
made in japan
Sant, sant.. vore väldigt trevligt att höra hur faan de tänkt det där. Om de gjort det över huvud taget?
Aja.. Jag kommer nog att ta mig dit ändå.

Såvida han inte spelar i Köpenhamn eller nåt också?
Isåfall skippar jag Berns vilken dag somhelst.

Det kommer väl sluta med att jag pungar upp för skiten ändå, men men
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2007-03-06 16:36
hlgrsn - jag har dessutom utgått ifrån att arrangörerna satt minus/plus-noll som mål, och att det endast är bustas gage/omkostnader som satt priset på 500 spänn. förväntar mig inte att arrangörer ska jobba gratis, men att gå runt måste vara deras huvudmål först och främst.

well, hoppas du blir nöjd med konserten trots priset :)
baeng

2007-03-08 10:06
Synd att det är så dyrt då :/

2007-03-08 11:03
alltså va e det som händer i detta land ????

gud jag vill bara sluta jobba somm arrangöer när jag loggar in på whoa....

har ni någon aning om att busta kosta minst 35-40 om inte 45 tusan dollar enbart i gash ?

vet ni att han flyger med mellan 9 pers och 13 ?

Vet ni att han har krav på minst 3 first class flyg biljetter ?

vet ni att berns kostar 60 tusan att hyra ?

vet ni att hans hotell och transport mat och sprit kostar sammanlagt minst 50-60 tusan kronor ?

vet ni att marknadsföringen ligger på minst 10 tusan kronor ?

Räkna ihop själva så får vi se va det blir....

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-08 12:58
Nu kommer jag väl starta ett världskrig, men..

Finest
Ett sätt att få ner priset isf, vore ju att skita i Berns? Med tanke på att den ändå ska vara så jävla dålig som spelningslokal. (Nej, jag har aldrig varit där själv, men jag utgår från att jag inte hört ett enda gott ord om det)
Vet inte hur det står till med priser på andra lokaler i stockholm, men.. borde finnas ett gäng andra alternativ

No offense, men snälla.. Lägg ner elitist-attityden va?
Lite mer ödmjukhet, tack

made in japan
Exakt, exakt..

Haha, ja.. Det hoppas jag också.

men om vi säger såhär..
Hur många tar berns in? och hur mkt kostar ölen?
Om man räknar på att alla köper i snitt 2 öl var - hur mkt pengar har rullat in då?
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2007-03-08 15:55
haha busta rhymes reser med 13 pers? what the heck?

anyway, alla dom där grejerna är säkert sanna och bidrar till det höga priset...men det spelar som ingen roll, det är fortfarande den klart dyraste konserten jag sett på länge och det vore bara konstigt om folk inte reagerade
skriv kort, helst inte alls

2007-03-08 16:01
810 biljetter måste ni alltså sälja för att inte gå back, just to break even.
god damn va fattiga ni kommer bli.

men ärligt, hoppas det blir slutsålt så ni kan ta hit fler feta artister!!
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech
Producent

2007-03-08 19:41
Jag tror inte att det är omöjligt att det här har att göra med att skivförsäljningen har gått ner, så för att artisterna ska kunna kompensera sina förluster från skivförsäljning så tar de mer betalt för sina spelningar.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-03-08 20:10
^^
trodde jag alla förstått vid det här laget. klart de måste få in sina cash på nåt annat vis istället. antingen via reklam eller högre koncertkostnader....

Producent

2007-03-08 22:07
Jo men det har inte nämnts i hela tråden.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-03-09 04:49
Dj-Finest

Först och främst, droppa översittarstilen. Du är inte den enda arrangören häromkring..

1, Det stavas "gage" inte "gash" (finns inget värre än arrangörer som inte kan stava, det ser så himla oprofessionellt ut).
Hans gage är det enda man inte kan röra, det är utgångspunkten liksom. Sen reglerar man alla utgifter och kostnader / inträden, sponsorer och alkoholintäkter utefter det.

2, 3 first class biljetter är inte helt orimligt, frequent flyer-card någon?

3, No way josé att Berns kostar 60 tusen, no motherfucking way. Isf undrar jag vad som ingår i den dealen, med tanke på att det kostar SÅ mycket när 1 april faktiskt är en söndag.

4, Elite plaza som är Göteborgs femstjärniga hotell har rum för  ca 1000 per natt, hur _fan_ kan bustas logi gå på 50-60 papp? Påstår du att han är alkoholist och matmissbrukare eller vad försöker du säger? Kan inte föreställa mig _vad_ som sammanlagt blir 50-60 tusen?

5, Marknadsföring för 10.000 är dock det enda rimliga du nämnt. Och det är en perfekt sponsorsumma, vilket skulle kunna fixas i ett nafs.

Så bäste herr "Finest", sluta snacka så god damn mycket bullshit och spela helst inte Allan Ballan i svängen. Ingen skulle bry sig ett skit om du slutade arrangera, för om du som arrangör ljuger såhär mycket i ett simpelt forum... ja hur mycket fulspel kör du inte irl då?
baeng

2007-03-09 10:39
jag kan fixa rum till Busta för 50 kr natten..

holla....

2007-03-09 22:55

made in japan ?

du tror att du vet´vad du skriver va.....

alltså du har inteen aning om vad du skriver... jag pallar inte inte äns svara...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-10 02:19
Snälla.. Kan du inte göra det?
För som det är nu framstår du som knäckt, och försöker bara slingra dig ur det hela. Jag skulle, på riktigt, tycka att det vore jätteintressant att se svar på hennes inlägg. Verkligen
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2007-03-10 02:34
jag förstår inte varför man som arrangör skulle ge sig in i en debatt på ett forum. folk är ju pissed för att de får betala hysteriska summor jämfört med andra topp-konserter, det finns inget man kan skriva som kan ändra på det. jag förstår finest, han har absolut ingenting att vinna på att sitta här och slänga käft, han är väl better off att lägga tid på sina evenemang.

sedan kan jag väl säga att om jag var arrangör, så skulle jag tänka länge och hårt innan jag bokade en artist som kommer kräva att man sätter entrébiljetter på 500 spänn...särskilt med vetskap om att hiphop-fansen verkar rätt svårflörtade i sverige...

2007-03-10 02:40
shit va hårda ni är mot finest... om jag vore han skulle jag inte boka något mer åt idioter som er. är det för dyrt så får ni väl stanna hemma o se på hans live dvd som ni tankat från piratebay? orka bli helt jävla hysteriska?!

sedan kan jag väl säga att om jag var arrangör, så skulle jag tänka länge och hårt innan jag bokade en artist som kommer kräva att man sätter entrébiljetter på 500 spänn...särskilt med vetskap om att hiphop-fansen verkar rätt svårflörtade i sverige...

exakt. jag personligen hade aldrig bokat nån artist som tvingar mig att sälja över 800 biljetter för att inte förlora pengar på hela evenemanget.
Rhetoric

2007-03-10 11:37
Alltså, hade biljetten kostat 380 så hade det inte vart ett problem. Nu kostar biljetten dryga 500 vilket är ungefär 120 kr mer, och plötsligt är biljetten så jävla dyr att folk funderar starkt på att inte ens dra.

Det räcker med alla inputs om att biljetten är för dyr.
Antingen köper man en biljett oavsett priset eller så skiter man i
att dra dit.

Varför en utdragen konversation om varför det så, för om folk tycker att det rä för dyrt så kommer inget ändras även om dom får rerda på varför!

Busta är värd cashen som man kommer lägga ut!

Peace out...
"I've been through hell and back, and if I fell black
then it's back to the corner were I sell crack"

2007-03-10 14:50
det var inte finest som ordnade festen, däremot var det finest som förmedlade artisterna (åtminstone musiq). om jag inte tagit helt fel.

det var myhype-folket som ordnade festen.

2007-03-10 17:00
dj finest - var tyst bara, snälla, det blir så pinsamt annars.

mikepusher - tar inte honom på allvar nånstans, jag tappade respekten redan vid första linen han droppade.

rhetoric - det var han som satte nivån. fairplay helt enkelt.
baeng

2007-03-10 23:58
Shit vilka kärringar ni är, Finest förklarar hur det ligger till (utgår från att han vet då han är arrangör) och ni börjar lipa direkt om att han är arrogant osv... Jävla hippies. Busta kommer vara värd varenda krona...

2007-03-11 21:54
Wassenius - som om titeln arrangör ger honom mer knowledge. det finns keffa arrangörer as well kompis, tänk ett steg längre.
baeng

2007-03-12 15:38
Skjut mig inte nu, men jagh ar hört att Nelly och en till artist( spliff star?? ) hakar på med busta rhymes i europa.

Hur osannlikt de än låter hade jag inte sagt de på whoa om vännen jag har hört det utav, har haft rätt tidigare gällande sånna här grejjer. Man man vet aldrig

2007-03-12 16:30
Japsaren
Jag utgick från att han stod bakom det här arrangemet, därav borde han om någon ha koll på kostnaderna eller? Varför är du så skeptisk på de siffrorna han visade?

2007-03-12 16:34
roro__87 
spliff följer naturligtvis med då det är busta rhymes backup rappare och förmodligen bästa kompis. nelly följer nog inte med som tur är...
Rhetoric

2007-03-12 16:48
shit. kan folk inte droppa den här skiten om priser och shit. Arrangörer, plz starta en gen tråd..

Blir nog en fet konsert iaf.. ska ta å se vad man har inplanerat
Vilken kultur??

2007-03-12 21:49
Wassenius - nej, det sista en arrangör skulle göra är att lägga upp sin klubbs kostnader offentligt på nätet.
jag är skeptiskt cause I know better.. därför.
baeng

2007-03-12 22:00
jag levererade musiqsoulchild och adina howard till arrangörerna punkt slut.

2007-03-13 15:15
busta kommer til å være verdt hver eneste krone. han er hiphops beste performer!
FLIPMODE SQUAD:
www.flipmodefans.com

2007-03-13 16:41
Höj priset till 1000 kr istället why don't you... ;o)

Emm, Metallica kör på Globen, och de biljetterna var inte mycket dyrare.

Berns har inte ett jättebra ljud, det duger. En söndag verkar inte heller så klokt...

Annexet hade funkat bättre. Då hade jag kunnat pröjsa kanske 500 kr. Fast det skulle nog inte kosta det heller.

"...and time is lost like tears in the rain"<br>- Roy Batty (Model: Nexus VI)
DJ

2007-03-13 16:46

om jag skrev tidigare. BOka bord och ät och drick innan så får ni konserten på köpet. Så var det iaf förut på berns.

Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2007-03-13 22:10
Made in japan, Varför borde man inte lägga ut en klubbs kostnader? det är ingen jättehemlighet och de mesta av upgifterna går att inhämta.

Allt de som DJ finest skrev går att ta reda på UTAN att vara "arrangör"

so whats the big deal? Verkar som du bara slår med tomma argument för att imponera och trycka ner andra

2007-03-15 02:39
roro__87 - ehm, av samma anledning som t.ex h&m inte gör sina kostnader offentliga. men nu var det ju inte dj finest som var arrangören och siffrorna han skrev var bara uppskattade, då är det förvisso en annan grej.

klart det går att ta reda på, det är ju bara common sense. men exakta uppgifter bör man som arrangör inte offentliggöra på ett öppet community.

vad syftar på när du säger tomma argument? jag bara motbevisade hans bullshit. varför hoppar du in sist av alla och är helt tappad, pöjk?
baeng

2007-03-15 14:47
whatever guys dosnt make a differense....the price wont go down =(
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset

2007-03-15 22:18
De flesta organisationer offentliggör sina Vinster samt sina Förväntade kostnader/Vinster i sin redovisning respektive budget.

Men du kan inte jämföra klädbranshen med denna bransh. Du kan inte direkt slå en signal till Evisu( Eller vilket annat märke) o be om prisupgifter för deras kläder utan att först verkligen bli betraktad som lämplig återförsäljare ( Geografiska verksamhetsaspekter samt segementering spelar en avgörande roll här). Detta är en långdriver process som tar allt från dagar till veckor, därefter bedömning kan man få prisupgifter.

När det kommer till artister är det bara att att ringa upp ema o be om att boka vilken artist som helst till vilket gig som helst på ett utsatt datum så får du prisupgifter, krav osv. Inga helst problem för den som är van.

Med erfarenhet kan jag säga att inga klubbar döljer sina kostnader, men dom går heller inte ut och skyltar med dom vänster o höger utan någon anledning. Vid misstro på biljettpris så kan jag tänka mig att man blir pressad till o redogöra kostnaderna ( Om nu Dj finest är arrangör).

Sist? Väntade bara tills ni lekte klart i sandlådan för att sedan städa up efter den som skitit ner mest.

2007-03-15 23:06
Självklart kan det göras mycket billigare än Finest nämnde men hans poäng är ändå intakt. Det är förjävla dyrt att annordna en sån här spelning och det säger jag ur egna erfarenheter.

Berns kostar säkert uppemot 60 000 för en söndag dock. Säkert rejält mer på en fre-lör också. Minns att Mondo t.ex. tog uppemot 40 000 för en torsdag innan dom konka och det var en mindre och i mitt tycke också sämre lokal än Berns (åtminstone tror jag berns tar in mer än 850?).

I mitt tycke är Berns nice. Ljudet har blivit jävligt mycket bättre och det går knappt ljudsätta det rummet bättre än dom gjort nu. Och rummet samt scenen är helt perfekt. Dessutom finns softa ställen att gå iväg till. Bärsen är dyr men du får oftast se en fet spelning istället. Tycker inte de längre är värda skiten de fick förr.

Dock är 500 spänn fortfarande dyrt. Även om det säkert är värt det, så länge man har en inkomst och vill se en fet spelning... Så jag tror nog jag drar dit ändå.
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se

2007-03-15 23:20
HAHAHAHAA roro__87 stfu plz! om inte du är dj finest är du förmodligen en i gänget av hans bullshit crew som kommer skratta hela vägen till banken.
Blow my mind....the one below the waistline.

2007-03-16 02:37
"Tycker inte de längre är värda skiten de fick förr."

instämmer, berns är najs som fan, alltid soft folk där, och ljudet är verkligen helt ok nu

sen att vissa artister som t.ex pharoahe monch inte bryr sig om att soundchecka innan sina spelningar kan ju knappast berns lastas för
DJ

2007-03-16 03:05

Ni är roliga här. Som det brukar vara är det bara att glida till berns innan entren öppnar och sippa några drinkar i resturangen. När konserten väl öppnar glider man bara in.

2007-03-16 12:01
Nej men va fan peeps wut? Dom flyttar liksom en fet techno spelning som är precis innan bustha rhymes från berns till munchen bryggeriet för att berns har sånt dåligt ljud , va fan har busta där o göra dåda?
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset

2007-03-16 13:39

Alla ni som käftar emot Finest, verkar inte har någon som helst aning om hur myckt erfarenhet den här killen har för att vara i sin ålder? Det var han som bokade hit Montell Jordan, Horace Brown, Adina Howard och MusiqSoulchild. Glöm inte det folks!

made_in_japan

Jag försökte låta bli att skriva något personligt men jag kunde bara inte låta bli. Måste börja med att säga att det är väldigt fjantigt av dig att lära Finest olika uttryck.

För det andra så stämmer det att Busta tar med sig drygt tio personer (manager, livvakter, polare osv.). Bara där ser man kostnaderna växa.

Angående hotel Elite Plaza i Göteborg. Femstjärnigt, möjligt! Men det är INTE 1000 kr/natten rummen som klassas som femstjärninga. Det är ju sjävklart sviterna som är det. Om du var någorlunda insatt så hade du vetat att dessa rum kostar extremt mycket. Speciellt i stockholm. Sviten på Grand hotel i Stockholm som Diddy och Shakira övernattade på häromkvällen (11-12/3) kostade över 90.000 kr/natten. Busta, personligen, lär ju inte nöja sig med något mindre än en stor svit. Delar av hans crew däremot, mycket möjligt att de bor på vanliga dubbelrum.

För det andra så tar Berns, Debaser (fd. Mondo) och många andra ställen i stockholm tar över 50.000 Kr för en kväll exklusive ljud, ljus och vakter. Jag vet, för jag har verkligen kollat upp det här.

520 kr för en biljett är mycket pengar, men försök också att inse hur mycket ett vanligt bokningsbolag (O&P i det här fallet) måste betala. Visserligen så tjänar de på det i slutändan, men det både kostar och är minst sagt riskfyllt.

Keep it classic!

2007-03-16 14:19
sina just slayed yall!

2007-03-16 17:26
Men vad fan spelar det för roll om några känner varandra och nån har vart med i Floorfiller? Skulle det vara argument för att de ljuger? Ni är ju fan helt otroliga...