fullfjädrad när jag kickat en gås..
Börja köp skivor så sänker dem priset på konserter ska ni nog se. Det blir bara dyrare när skivbolag/artister inte säljer nå plattor.
sant, men det förtar ju ändå inte det faktum att busta rhymes har det i särklass högsta priset jag sett hittills för en urban konsert på berns.
skriv kort, helst inte alls
raphael saadiq tog 525kr busta rhymes tar sjukt mycket i gage för att han vet att han kan. biljettpriset ska täcka kostnader utöver hans gage: flyg mat teknik etc inte ens chans att jag missar busta!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ahhaha asså , folk drar på 50 för 500 kr då borde ni ju inte klaga på busta ? =P
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset
GBB när tog saadiq 525 kr? om du menar på berns 2005 så var det ju en massa andra akter där då
förresten, vet du vad busta har för live-sättning eller?
Skitsamma 500spänn - Busta e värd att se ..min biljett e färdig! längtar starkt!! :D
Drick Mjölk! *Muuuuuuuu*!!!
Precis som Soulchild säger... Det var ju inte bara Raphael Saadiq som uppträdde då, har för mig att Little Brother körde, Plant life med mera.... Men det är ju märkligt att biljetterna täcker dom kostnaderna när andra artister kommer till Gbg tex, för en biljett som kostar 200kr. Hur som helst tycker jag det är överpris, trots det måste jag se den jäveln! Det får kosta va det kostar nu, men jag tycker att man borde bojkotta skiten om det fortsätter med sånna här sjuka priser....
Ord.
mmm...it sucks....men va ska man göra
Dyrt som fan.. Känns inte som jag har råd nu :/ //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
får väl vara en i mängden och säga "fan va dyrt!" men jag kommer med all säkerhet gå på konsterten ändå. busta är tung live... se bara hans DVD!
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Är det bara jag som hört att han kommer med Papoose ??
och vem fan är du?
500:- Haha, den var rolig.
jagvillocksåhaenblog.com
500kr för busta rhyms i berns är ett skämt.. hellre betalar ja 500 för att se justin timberlake i globen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Är det här ett dagis? Först gnälls det över att inga grymma akter bokas. När det väl kommer, till ja ett dyrare pris så gnälls det över det. Tycker man inte det är värt priset, låt bli och gå! Hade för mig forumet klubb & konserter var till att tipsa, inte gnälla över priser etc
För 500 ser jag hellre Shakira vicka på stjärten.
Redaktionschef
2007-02-18 14:19
GangstaBambam F23> Klart man blir lack när dom sätter ett så oförskämt högt pris till och med riktiga busta fans skräms bort. Nu har man ju bara råd (om man nu inte jobbar dvs) att gå om man gör en massa uppoffringar på det ekonomiska planet. Busta är nog den akt jag vill se helst av alla (ja, jag har också hans live dvd) men nu tvekar till och med jag på att gå.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
500kr är inte överpris, 125kr över ordinare biljettpris och jag är säker på att alla här inne hade gnällt o mer än gärna betalat 125kr över ordinare pris för att få hit en tung hip hop artist rätta mig om jag har fel, för det e planerat att (minst)7 tunga hip hop artister till kommer komma till svergie innan är året är slut.
500kr är inte överpris, 125kr över ordinare biljettpris och jag är säker på att alla här inne hade gnällt o mer än gärna betalat 125kr över ordinare pris för att få hit en tung hip hop artist rätta mig om jag har fel? Det e planerat att (minst)7 tunga hip hop artister till kommer komma till svergie innan är året är slut.
Är inte 500 överpris? Självklart är det kul när det bokas in lite roliga artister. Men när det alltid blir Berns (av någon jävla anledning) och att det kostar 500:- så känns det inte lika kul längre.
jagvillocksåhaenblog.com
500 är 200 för mycket. Tror de får svårt att sälja slut på biljetter med det priset.
2009
The game 375kr Justin timberlake 495-1300kr Shakira 450-550 Busta rhymes 495kr Beyonce 375-495 Snoop dogg/diddy 450-495kr 50cent 495kr
Fan vad game var billigt.
Womack jag HOPPAS att de får problem. Det är för dyrt. Game måste väl vara dyrare att boka än Busta?
jagvillocksåhaenblog.com
tveksamt.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Midas: inte alls säkert. Busta vet att han kan ta förjävla bra betalt. Jag har sett Busta live på Splash i Tyskland och han gjorde en helt galen spelning. Dock betalar jag inte 500 spänn för att se honom på Berns om det inte är nåt jävla spektakulärt som warm-up/backup/gäst eller nåt i övrigt värt. Men 500 spänn på en söndag känns bara löjligt. Jag betalade 700 spänn för splash-biljetten och då fick jag se typ afu-ra, mobb deep, Lootpack & Wildchild och massa mer för den pengen.
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
billigt var ju annars cunnin + tonedeff... vad gick det på? 175 väl? för övrigt... game dyrare att boka än busta? vad grundar du det på eg midas? ser inga anledningar till att så skulle vara.
Busta tar ut sjukt högt gage, och med alla hits i bagaget kanske det inte är så konstigt?
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL http://www.twitter.com/djcrona http://www.facebook.com/djcrona
Xeilon Nä tänkte lite mer sen :). Game kanske är populärare nu men han tycker väl att han kan ta betalt mer.
jagvillocksåhaenblog.com
asså hur många hits en artist har i bagaget har inget med biljettpris o göra. Låt mig rada upp saker som huvudsakligen påverkar biljettpriset:Det bli billigare om: *Artister är på en europaturne redan( mindre transportkostnad) *Artisten inte är så kräsen av sig när det kommer till boende, utrustning osv. *Artisten åker ensam eller med ett fåtal personer. *Stor Arena (Ju mer som kan tänka sig komma desto lägre kan priset vara).Det blir dyrare om: *Artisten hämtas in speciellt för just denna spelning. *Artisten tar med sig hela tjocka släkten samt frisörer, kockar osv. *Artisten kommer till ett litet ställe (med få biljetter) där biljettpriset åker upp för att täcka kostnaderna. Kommer ni ihåg i 2004 när man kunde betala 350kr för o sedan se 50cent, lloyd banks, young buck, whookid + förbanden som var honestly, damn, timbuktu,qwan, advance patrol och några andra rappare i malmö? Där har vi ett skönt exempel på när aristen ( g unit ) inte tog någonting för spelning, En publicity spelning endast för o göra "reklam" runt i hela europa, allt boende och transport bekostades av arrangörerna.
Roro det du listar är rätt basics...fortfarande, har du inga hits i bagaget kan du inte ta ut stora cash som artist för ingen känner till dig? Säger sig själv väl.... dessutom handlar det om var break even ligger för ett arrangemang, dvs tar busta ut galet i gage så måste man kanske få igen pengarna nånstans för ingen tar väl hit artister enbart för att det är kul? Förövrigt så körde dom inte gratis i sthlm året innan varken på efterfester eller konserter...var det inte 50 som tog nästan hundra lax för att hänga på stacys i en timme? Och där dom tog runt 300 bara för att komma in på samma efterfest just för att täcka upp utgifterna dvs break even.
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL http://www.twitter.com/djcrona http://www.facebook.com/djcrona
roro, alla dom där artisterna som du listade (undantaget game, som följdaktligen oxå kostade 375 kr) kör ju stora scenshower av arena-modell...jag blir förvånad om busta rhymes ens har med sig något mer än en dj och en eller två backups?
500 för biljetten och sen tillkommen massa öl. Plus att kuktuben slutar gå strax efter middagen på söndagar = taxi. Dyr kväll som fan.
Sant men.. Hur många hits man har är egentligen oväsenligt, det intressanta och enda man går efter när man bookar en artist är JUST NU faktorn, dvs, hur stor är artisten JUST NU? ( en artist som Vanilla Ice sålde 10 miljoner av sitt album och har haft en av de största hitsen, men när man hämta hit honom för 2 år sedan så tog han strax under 50 000.) Ingen klubb/arena hämtar en artist bara för att de e kul, målet är att de skall bli FULLSATT, sen om det är darin eller 50cent spelar oftast inte så stor roll utan det där handlar mer om reklam och igenkänning Det gäller att komma över nollpunktomsättingen och ibland är det nödvändigt att späda på biljettpriset, regel är att åtminstone hälften av biljettintäkterna skall täcka giget inkl.div.omk. Detta är som sagt väldigt basic, och det är därför arrangörer ibland är tvugna att sätta priset så högt Nopp 50 tar bra betalt nu, med det var hans första europa turneja syfta på.
roro__87 Det där med att en stor arena drar ner på priset känner man ju aldrig av i praktiken eftersom det mestadels är stora och krävande artister som håller konsert på en stor arena. Här i Finland har jag i alla fall aldrig varit med om en konsert i en stor arena som vore billigare än den dyraste klubbkonsterten jag bevittnat. Men visst, om stora arenans artister höll konsert på en klubb så skulle det kosta idiotmycket...
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
Berns och 500 spänn inträde.. God damn.. men men. Jag är där, i vilket fall. Fanimig! Men ang pris.. Någon som hört talas om bokningsbolag? Någon? De är i 9 fall av 10 riktiga jävla fittor
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
HipnotajZ du vet allt!! :D
nice att man går gratis :D
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence
Det e ju ett aprilskämt fattar ni väll ;-) nä ska lätt gå !
vilket tjafs om priset...varför skulle busta ta mkt mer betalt än andra på samma nivå. jag tror istället (pga priset) att det kommer bli en fet konsert! köpte min biljett direkt även om ja tyckte d va dyrt, vill man gå så fixar man det.. det ser iaf ut som om dt kommer gallras bort folk, förutom de som verkligen vill se honom=)
Är det bara busta som kommer? hade för mej att jag hade sett att det skulle komma mer.
Enigma has spoken!
Men varför i helvete måste konserterna hållas på Berns?? Hatar det stället! 500kr dessutom, för att kliva in där.. nänä.. Om nån får tag i hans turnéplan, så länka gärna!! Håller tummarna på att han kommer till Oslo. Buzza Buzz!!!
mmm ja o min polare satt o snacka om de precis , 500 kr visst det kan man lida med men varför på bärns ?!?!?! har folk glömt att bärsen kostar 50 kr eller....its a shity place , men jag tror folk väljer det för att många kändisar kommer dit liiiiksom u get it peeps
Frågan är hur mycket Busta tar i betalt att kicka, det måste vara runt 80 000:- eller vad tror ni? Jag tycker 500:- är sjukt dyr
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
80 000?? jag kan garantera dig att det inte är så tror han tar någonstans mellan 130-150 tusen för giget minst om jag ska lägge det i perspektiv åt dig, Darin tar 120 000 och petter och timbuktu tar ca 100 tusen var för en spelning...
roro__87: Som jämförelse kan sägas att Darin kostar 250 spänn i inträde och Timbuktu 260 kr :) Men kostar de verkligen så mycket? //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
yep me nadra ord så säger de ganska mkt om att busta måste va dyrare än 80 000kr, 80 000 är inget, till oc hemd små lokal klubbar hade hämtat amerikanska artister om det gick på 80 000 Mycket av pengarna går inte till artisternas egen ficka, när agnes spela så tog hon 120 000 för giget, endast ca 10% av dessa går till hennes egen ficka, med 30 spelningar på 40 dagar så blir det sisådår 360 tusen, En årslön lite över genomsnittet Ang artisternas priser, japp så e det, när dom e på ett bolag och gör major turne är det alltid dyrare, tex medina, snook, infinte mass o dogge som gör diverse små spelningar tar inte mer än 10 000. då hela den summan går direkt i fickan
Vem kommer ge support?
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw