I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

1/4 Busta Rhymes @ Berns

Klubb & Konserter - Stockholm

2007-03-16 17:49
Mansor.......

e du bäng eller e du bäng e du så blind att du inte äns ser att sina inte e sean kolla på hans profil och bilden..

vem har sagt att han e min bästa kompis.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-17 13:00
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2007-03-17 17:37
500:- är överpris. Hade räknat med 300:- enbart för att det är Berns (och femtiolappen eller så mindre om det hade varit någon annanstans).

Att jämföra med artister som 50Cent, Game eller varför inte Justin Timberlake är missvisande. Dessa artister är till skillnad från Busta popartister, hårt marknadsförda av ett bolag som vinstdrivande koncept, gärna med kortlivade raketkarriärer (även om vissa vägrar släppa taget i tid och dö). Visst finns Busta på MTV och radio, men det är även Snook. Exponeringen av Busta är ljusår från den popartisterna som. Busta spelar inte i den divisionen. Han är stor i hiphopvärlden, men utanför den är han inte vidare märkvärdig. Justin & Co däremot vet de flesta vilka de är, och de har större fanbase. Eller Snoop och Diddy för den delen. Annars hade Busta också varit i Globen.

En annan fråga är vad Busta har för eventuell scenshow. Återigen tror jag att han skiljer sig från poppisarna, som satsar mycket mer på själva framträdandet och säljandet av sig själva. Står Busta där, hur energisk och cool han än kommer vara, med en DJ och två backups, så känner sig nog många blåsta på konfekten.

Vem är förresten dagens Busta? Priset hade kanske känts mer motiverat för flera år sedan, men ändå inte. Det är ändå en artist som enligt mig har passerat zenit för länge sen även om han kanske har lite kvar att ge. Eller är han på uppgång? Känns svårt att avgöra egentligen.

Det är kul att det händer nåt, för våren och vintern har varit stendöd. Ingenting sedan Jurassic 5 var här (props till vilka det nu var som arrangerade det). Så arrangörer får gärna fortsätta, men var inte sådana barnrumpor som inte kan ta kritik när folk reagerar på överpriser. Det är väl uppenbart att folk tror ni skrattar på väg till banken. Vi kan ju inte veta om ni gör nåt ni tycker om eller om ni skinnar folk genom hutlösa priser. Är det folk måste lära sig så är det att kunna ta kritik.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2007-03-19 16:39
Den här tråden handlar om Busta Rhymes, samt den relativit höga biljett kostnaden. Inget annat än det. Varken om Finest som arrangör, Fredro Starr som oersiös eller Joe Budden som avbokare.

Än en gång, alla ni som ger hat till Finest, ni måste verkligen skämta.

Så snälla, lägg ner nu!

Keep it classic!

2007-03-19 17:26
alltså med det menade jag att jag verkligen jobbar med de (angående hälsningarna)

Va ska jag ha för undanflykter?? jag har lyckats med det jag vill göra och gör det jag älskar.. jag accepterar konstruktiv kritik, men inte kritik som det som har skrivits i denna tråden.. dock håller jag med att i denna branschen gillar folk visa upp sig och så vidare..

Redaktionschef

2007-03-19 17:31

Har rensat i tråden en del. Försök hålla er till ämnet. Offtopic-snack, personangrepp osv kan ni ta nån annanstans. Tack.

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2007-03-20 01:13

Mike Pusher:
Anledningen till att vi tog kort på Diddy festen var att det endast var 400 inbjudna gäster, vilket gjorde att många inte hade turen att få komma in, och var därför nyfikna på hur det skulle se ut där inne.

(Vi har bra kontakt med våra medlemmar, och de bad oss ta kort)

Du har rätt i att många arrangörer vill synas så mycket som möjligt, för det är ju ett sätt att nå ut till fler personer. Vi på thepage vill lägga ut så mycket urban relaterat material som möjligt så att alla som loggar in kan hitta något som intresserar dom.

Tycker du att det är något fel med det?

http://www.karlchamp.com

2007-03-20 01:15
(jag jobbar alltså med thepage, om någon vill se kort från Diddy festen, som vi alltså INTE var delaktiga i, så är det bara att logga in på www.thepage.se )

Kärlek..

2007-03-20 11:43

jag tror inte du har en aning om vad marknadsföring innebär pusha... Jag bygger nånting och kommer att bygga det exact på det sättet jag tycker är lämpligt. För mig handlar det inte om att synas men om att höras och sälja in mitt namn så att varumärket växer. När man håller på med artister i klass som musiq och Joe mm hamnar man i fokus ändå, du måste väl hålla med att det är ändå ganska stora artister som drar till sig uppmärksamhet.. 

Jag har INTE leverererat någon events återigen ! alla evenemang har varit arrangerade av LMDS the society. De är en utav de flera arrangörer runt om i Europa jag levererar artister till. Mitt Jobb är bara att sköta artisten och leverera. Har inget med eventet att göra så länge pengarna är betalda.

Min promotion handlar om marknadsföring och få mitt namn att växa när företaget har bara funnits i 2 år och behöver växa. Hur många gånger har det hänt att folk tår åt sig äran av att de har löst artisten när det har varit någon utanför eller hur många gånger har folk jiddrat om vem som drar hit vem ?

Hade jag inte varit en artist booking agency hade jag inte brytt mig men eftersom vi nu är det tar vi inga risker och måste promota hos sten hårt så att vi kan markera vår mark eller ialla fall den artisten vi har hämtat !

Detta är min sista förklaring till dig..

och snälla fortsätt och bevisa vilka människor som hänger här inne... när du ska tala för mig om hur jag pratar och skriver... du jag flyttade hit i mitten av 2000 ifrån Rom och kunde inte ett ord engelska eller svenska, jag tycker att jag har ändå lyckats lära mig och utnyttja det till att ta mig dit jag vill vara idag !

vill se dig springa runt i Rom och lära dig ett nytt språk..du är väldigt väldigt omogen för att vara 28 och du har börjat gå över gränsen hoppas att du stannar där du och att du har fått svar på din Finest dilemma och att du avslutar detta nu.

2007-03-20 12:38
MikePucher:
Dj Preview är en del av thepage och han spelade på Diddyfesten. (Du kan se detta på kort 6 och 7 i bildserien)
Spela inte ball utan att först ha kontrollerat information.

Gbgangstar:
Get what? Blanda inte in mig.

2007-03-20 12:52
min enda åsikt om finest är att han tar hit riktigt grymma artister, men att spelningarna lätt kan bli lite tråkiga eftersom det inte är några direkta live-element inblandade.

jag betalar ~375 spänn för att se John Legend eller Raphael Saadiq med fullt band.
jag betalar i princip samma för att se Musiq sjunga till CD-skiva och Joe komma med enbart dj och dansare...what's wrong with this picture??

tycker det är lite fel sätt att jobba, men finest gör sina val precis som andra artistbokare...och vi biljettköpare gör väl oxå våra val. men det blir inga av de mer minnesvärda konserter du varit på, det kan man lugnt konstatera.
skriv kort, helst inte alls

2007-03-20 14:51
fattar din poäng..

men skillnaden är att artister som musiq ginuwine joe och så vidare tar vi hit direkt ifrån Usa och då vill de ha mer pengar eftersom de bara ha dessa exclusiva spelningar (1 eller 2)

De behöver inte marknadsföras längre eftersom de är etablerade darför har de så sjukt höga priser och att flyga de med ett band skulle innebära att de aldrig skulle komma hit eftersom the paycheck gets fater och de tillkommer minst 9-10 hotell rum till och flera bilar flera flyg mm. Joe är het igen nu men tro mig det finns en anledning till varför band inte funkar.. vi har försökt att sätta ihop band härifrån men management gick inte med på det på grund av de inte har erfarenhet av svenska liveband och kör enbart med sina i london och paris.

Sen måste ni komma ihåg att jag inte sätter biljettpriset det gör mina köpare.

2007-03-20 16:27
finest: tack för svar.

2007-03-20 17:51
alltså mike pusher skall diktera för mig hur jag skall marknadsföra en artist som jag representerar i sverige och vad som skall stå och inte stå !!!?

jag marknadsför det jag lägger ner min tid på och markerar det inget annat !

om du stör dig på mitt namn och om du tolkar det som att ja överreklamerar fm fine... i can go for that... undrar va såna som du kommer att säga om nån år när jag inte kommer att behöva markandsföra logga eller namn...glöm inte att vi är ganska nystartade.

förstår att det kan sticka i ögönen på dig..

2007-03-21 02:53
Nä nu måste jag Busta en rhyme..peace
Facebook: http://facebook.com/djelbravo.kingofdabeat
YouTube: @ http://youtube.com/pawlito2
Instagram: @ djelbravo

2007-03-21 11:04
LOL till den förra! :D

Men, hur många tror att ni drar till Busta? Jag vill, men lite saftigt pris ju :S

Peace!

2007-03-24 15:33
ge propps till dj-finest som fixar hit coola artister, som skulle skita i detta land. skit roligt när det händer något i sverige.

2007-03-24 23:23
fan vad alla gnäller? vill man inte betala 500 för att se busta så gör man inte det och stannar hemma, annars betalar man och går dit och har kul.. fattar inte allt gnäll över priset, 500 e inte så jävla farligt..

kommer bli nice som fan och jag bugar och bockar till dj finest eller vem/vilka det nu e som tar hit han
Att skicka en homosexuell i fängelse är som att släppa lös en unge i en godisbutik

2007-03-25 13:03

ja veet, sånt bullshit här... inte så att man känner att folk e glada inför nästa sön som d brukar va=)
håller med, vill man inte hala upp 500 spänn så mm..fine for us! men vill man verkligen gå så ere ingen big deal! såå nice att nån äntligen fixat hit honom! visa lite tacksamhet istället för all denna skit

2007-03-25 21:40
Jag har iallafall betalat biljetten och kommer fara ner till stockholm för att kolla. Visst, 500:- är lite saftigt men det är ändå Busta vi snackar om. Det är inte många som är tightare än honom live..
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-03-25 22:55
i vilket fall som helst så har arrangörerna lyckats, det e slutsålt.....
ya hörd mä!

2007-03-26 15:57
gula gubbar på ticnet.

2007-03-26 23:18
finns det nåt skönt ställe i närheten av berns som man kan dra till efter spelningen? 
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-03-27 00:22
jag tror det blir nog bra där med, på berns....

eller?
ya hörd mä!

2007-03-27 09:51
Kay-Gee kommer spela skivor efter, så det finns väl ingen anledning att gå vidare!
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL
http://www.twitter.com/djcrona
http://www.facebook.com/djcrona

2007-03-27 15:09

hehe jag tänkte precis svälja min stolthet och köpa en biljett.. va osis att det är slutsålt.

2007-03-27 15:21
men det är det ju inte? som sagt gula gubbar på ticnet men inte slutsålt

2007-03-28 15:15
Det var uppbokat, men folk hämtade tydligen inte ut sina biljetter så de makulerades.
Keep it classic!

2007-03-28 22:24
Dj_Sina P19
säkert? hade för mig att det inte gick att boka biljett, utan att man var tvungen att betalka med internetbank direkt via ticknet?
Att skicka en homosexuell i fängelse är som att släppa lös en unge i en godisbutik

2007-03-28 23:24
vafän... nu är det ju uppbokat, kan man pynta i dörren och komma in?
Visca el Barça!

2007-03-28 23:24
man behöver inte betala direkt om man bokar genom telefon, tror jag
ya hörd mä!

2007-03-29 10:58
weii klart man ska dit.

2007-03-30 18:52

Busta Rhymes LIVE från Juni 2006

Ett litet smakprov på vad konserten har att bjuda på...

http://www.youtube.com/watch?v=NV_kHLB19O4

Keep it classic!

2007-03-30 19:10

2007-03-30 20:04
är det ingen efterfest i klubben efter konserten på berns?

2007-03-30 22:57
Jo det är det, som jag skrev så spelar Kay-Gee efter...
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL
http://www.twitter.com/djcrona
http://www.facebook.com/djcrona

2007-03-31 10:09
Klart man drar på Busta!
Han är ju så sjukt tight!
Ses där!
Förresten... vart har vi förfesten? :-)
http://www.facebook.com/mickjagerjakkthe
http://www.twitter.com/popularmusiken
http://www.popularmusik.net
Admin

2007-03-31 23:23
Vill någon slänga ett inlägg med fullständig information här bara (biljettpriser, tider etc) så jag kan slänga in det högst upp i tråden.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2007-04-01 04:48
1 st biljett till salu till ordinarie pris. Skriv kontakt info till min profil så hör jag av mig.

2007-04-01 10:46
idag är det dax grabbar..jag e sjukt sliten men kommer man bara iväg till berns så kommer man att piggna till..

2007-04-01 12:34

får man ta med vanlig kamera utan videosekvens?

2007-04-01 13:01
Har 2 st biljetter till salu.. lägg ett medelande.

2007-04-01 15:14
Hoppas att ni e taggade!

2007-04-01 18:02
DET KOMMER BLI ÖVERFETT!!!! *ser framemot kvällen*

2007-04-01 23:06
hur var det? bilder/videos?

2007-04-02 01:03
halvbra tycker jag.. alldeles för kort konsert absolut inte värt 500 pix.

han är ju grym live men 500 spänn hell no.

en gång aldrig mer.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2007-04-02 01:52
jag tycker den va as nice - visst lite för kort, men en grym show - lätt en av dem bästa ja varit på :)!! - busta e tööng!
Drick Mjölk! *Muuuuuuuu*!!!

2007-04-02 01:53
jag drog från efterfesten som de sa skulle va kvar...nån som va där då? - hur var det? - va busta o gänget där?? :D hehe
Drick Mjölk! *Muuuuuuuu*!!!

2007-04-02 02:31

Det var fett tungt!

Är det på G så hänger det.

2007-04-02 02:52
de va inte lika bra som det var sist han var här -96, de va lite roligare me folket från dalen som sköt en tårgaspistol o liva upp lite...

Givetvis har de gått ett tag och visst har inte artisterna samma energi som tidigare men jag tyckte det var sådär jämfört med de artister som brukar uppträda här så var han inte värd de pengarna man fick lägga ut. 500 spänn för att höra en massa snack emellan låtarna och hur han vill pumpa svenska brudar, behöver han verkligen upplysa vad vi inte redan vet...

Klassikerna som han körde var ju knappt en vers innan dj eller busta cutta låten och körde på nåt annat eller snacka bort tiden...