4/4 - Saigon & Onyx (Live!) @ Gamla Tryckeriet, Alvik.

Klubb & Konserter - Stockholm

4/4 - Saigon & Onyx (Live!) @ Gamla Tryckeriet, Alvik.

En TP Events & Blue Label Events produktion.

Club "Bringin It Back" VOL. VII presenterar stolt det största Hip Hop-eventet 2008...

...För första gången i Sverige, på Gamla tryckeriet i Alvik (Kapacitet 1500+ pers.) uppträder två av de mest efterlängtade Hip-Hop akterna under en och samma kväll: old school legenderna ONYX och leader of the new school SAIGON.

ONYX från Queens, som bildades redan 1989, har gett oss 5 kritikerrosade album som sålts i miljoner exemplar med hits som: "Bacdafucup", "Slam", "All we got iz us", "Shut´em down", "Slam harder" m.fl. Deras trademark är deras uppkäftiga och kaxiga attityd som utmärker sig i både deras musik och på scen. Onyx har länge fängslat oss vid varje quote de spottat och med stor förväntan inväntar vi deras första LIVE spelning på svensk mark någonsin!

SAIGON, The Prince of NEW YORK, från Brooklyn anses av många vara en av de mest omtalade MC´s idag och är nu äntligen aktuell med sin efterlängtade debutskiva "The greatest story never told" som förväntas droppa i början av april i samband med SAIGON's Sverigebesök. Också han för första gången på en scen nära dig! Dom smakprov vi fått än så länge ("Mic wonder", "Come on baby", "Stalkin cats feat Jay-Z" och "Pain in my Life" m.fl) talar sitt tydliga språk, Saigon är här för att stanna. Det har också gett honom sin välförtjänta titel som "The most anticipated".

Förutom allt detta så kommer Foreign Legion (även dom för första gången i Sverige) från L.A, California, som backas upp av DJ FLIP (world ITF scratch champion 03/04) och Peshi, Sveriges egna talangfulla MC,  att öppna upp för dessa 2 huvudakter...Mark my words...Det här är en kväll som du sent kommer att glömma. History in the making!

Datum:
Fredag 4 april

Plats:
Gamla Tryckeriet i Alvik, Stockholm.

TID:
21.00 - 03.00

SOUNDSYSTEMS:
Info inom kort.

Pumpin b4, between and after stage performances.

PRIS:
350:- i förköp
420:- vid dörren

Biljetter säljs på www.ticnet.se och alla ATG-och Ticnet ombud från och med onsdagen den 12 mars.

ÅLDER:
18

För mer information om detta event besöker du:

www.bluelabel.nu
www.thepage.se
www.myspace.com/bringinitback1

ENDANGERED SPECIES
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
det här blir galet.

saigon och fredro starr o dom på samma scen. daaaamn!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
shiiiit. måste upp till stockholm för det här!
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.
it`s a wrap!!!
Är det SAAAAAANt!!!! Länkar, flyers, Posters med mera tack!!...Jag är världens Lycligaste, mina 2 favoriter under samma tak, samma kväll!!!...jag tror jag måste spy...bättre nu!! TACK!!!
poster!

/TP
YO, la märke till en grej på postern, låten Stalkin Cats har jag aldrig hört talas om, är det tryckfelsnisse som skrivit fel på Stockin Caps?
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Allvarligt är det här ett jävla skämt eller? Saigon! Holy motherfucker! Jag ligger på låset till Ticnet på onsdag. Missar jag detta så skjuter jag mig själv. Jag trodde Birdman & Lil Wayne i Oslo på torsdag skulle vara årets konsert fo sho men S to the A. Shit.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Överfett!

grym bokning!!
"Sentense presents: Moods & Moments" UTE NU! feat Prop Dylan, Kashal-Tee, Black Fist, Majistern, Reks, Supasition, Donny Goines m.fl. FREE DOWNLOAD!!
Hahaha. Stalkin Cats. Ungefär vad man förväntar sig av The Page.
If I hade any more potential I would have to be twins.
tyvär så måste ju vadslagningen börja. vem tror ni bangar? jag sätter 10 mot 1 att saigon bangar, onyx behöver säkert cashen men saigon just dont give a fuck..
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.
Ville bara se hur pass med alla hardcorefans var när stalkin cats föddes. LOL! skämt åsido, satt uppe och skrev in den här tråden med en hjärna som var MUSH efter all stress under dagen!

Var faktiskt på luren med Saigon och frågade honom vilka låtar han ville att jag skulle ha med på postern och det var dom låtar han nämde som är med på postern, han kommer att skratta gott när han ser det här! för jag drev med honom strax innan då jag tidigare under dagen satt på telefon (Fasta telefonen) och får ett samtal till min mobil från hans fax, och jag verkligen  VET att han försöker faxa mig kontraktet till min mobil! LOL!! That ish was funny!

Och Sticky från ONYX och jag Go WAAAAAY back...So NO NEED 2 fuckin worry!!...Be Happy!

Det här kommer att bli en FET FUCKING kväll!!

-Ty

ENDANGERED SPECIES
Konsertbesökare

2008-03-08 15:07
Fan vad galet. Bringin It Back levererar som vanligt. Jag är där!

Fy fan vilken FEEEEEEEEET bokning. Kunde inte ha varit mer efterlängtat än så här!!!!...First in line motherfuckaz!!!!!

-Cro
galet, ses där!
.
Yupp riktigt grymt!
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL
http://www.twitter.com/djcrona
http://www.facebook.com/djcrona
ONYX! Är det sant!!...Vart finns biljetter, för jag gick in på ticnet men hittade inga.Holla!
står att biljetterna släpps via ticnet på onsdag!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kan man ta med sig sin .45 cal in på stället?
http://www.kalvinhiphop.com
jävligt fett, dock sätter ja min pung på att saigon inte kommer.

kör dom slam kommer d bli katastrof!

klart dom kör slam. och hur ska livet se ut för dig utan din pung, stackarn? =)
fråga din mamma, hon kommer sakna den mest..... :-p

haha. kul grabben, kul!
OH-MY-GOD!
LÄTT! LÄTT! LÄTT! LÄTT! LÄTT! LÄTT! LÄTT! LÄTT!
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se
...sweet!!!!
ich lebe fur hiphop
Så jävla awesome! Onyx!

UP ! UP ! UP !

kommer träffa er alla där ! fy fan va galet skönt att få se saigon på svensk mark , var helt bombsäker på att jg skulle vara tvungen o glida till U.S för det !
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset
AAAAAAAAAAAH!
Shit väntat på det här sens jag plockade upp min första Onyx Platta Shut em down 1998 och blev kär!
Äntligen!!!
Säg Whalla!?
Slisket P20:

Om du älskar shut em down då kommer du att avguda deras 2 tidigare släpp bacdafucup och All we got iz us om du inte lyssnat igenom dom än!!
ENDANGERED SPECIES
Konsertbesökare

2008-03-09 14:55
Haha, kan fortfarande inte smälta det här, det kommer bli så jävla grymt!

sjukt tungt detta måste man gå på
Levande Kungar
aboooow va grymt
Shuu
Men jag har ju ingen att gå med, fan sjukt mobbad:S
Så sjukt jävla fett!!! Grymt att lokalen för en gångs skull ligger på rätt sida av stan också!
Urbanized Konfusion ute nu!
http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats
Konsertbesökare

2008-03-09 18:49
lil-mcd: du kan nog haka på mig o mina kompisar om vi nu går dit.

p17?

fy fan så underbart. vad hände med nkpg?
Straight from the Suarn!
Mer info ang. NKPG kommer snart!
ENDANGERED SPECIES
wow, detta är för bra för att missas. oh my. let's....SLAM!
whoa.nu - siten där snillen spekulerar...
humankind: a big russian roulette, no bullets, instead h.i.v.
"behind every beautiful thing, there's been some kind of pain"
SlimJim 
p17=pojke som fyller 18 tills den 4 april :)
Konsertbesökare

2008-03-10 10:57
lil_mcd: Haha, jo jag fattar att du e pojke men jag tänkte på att du var 17 liksom.

Men om du inte fixar ihop ett gäng att gå med kan du nog gå med oss.

Kommer nog inte hitta någon, för det första finns det ingen som vet vem Saigon är och för det andra de som vet vem han är är bara 17...

Shit, man börjar bli gammal.. hade ingen koll på att Onyx släppt nåt nytt efter Bacdafacup :) Och sen Saigon på det, kan bli en riktigt fet kväll!
Fredde Funk:
Faan de e ju vi gamlingar som ska ha koll på sånt, legender alltså :D

Konsertbesökare

2008-03-10 17:51
Okej, men hör av dig ändå om du nu ska gå.

!!!!! Fu**!! Hehehe, kommer att va den the maddest show on swedish soil!!!
Jag är lätt där!
Lyrics must contain more then just clothes bitches and weed
The Yard-Father comin' to give ni**as the bizness.. Kommer å bli en minnesvärd kväll.
SlimJim

Sure...
Via whoa då eller?
trist att det va i sthlm, kan inte ta mig dit :(
fan det här är ju bara så jävla gött. skönt att allt inte är på typ berns heller!
kan bli årets hiphopfest i skandinavien!