Mstery F23 Får jag fråga hur det kan vara en dålig ursäkt för att bete sig svinigt?
http://www.myspace.com/bizzlebeats
Jag tycker också att arrangemanget var ganska dåligt. Det är väldigt illa att dagen innan påstå att det kommer troligen vara fullt och sedan så är det jättelite folk. Sedan var ljudet dåligt men blev lite bättre till Saigon som var kvällens behållning. Håller inte alls med om att han verkade ovan eller off. Tycker han gav allt. Synd bara att han körde i typ 25 minuter. Hoppas han spelar längre på Splash. Jag är iofs inget stort Onyxfan även om jag gillar en del grejer med dem men de var inte alls bra. Eller iaf inte Sticky. Det är alltid roligt att arrangörer är ambitiösa och försöker sig på saker som inga andra gör men det ska lyckas också. Vi får se om det blir en nästa gång.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Riktigt fett Lokalen kändes dock sjukt överdimensionerad. Debaser Medis hade varit perfekt för den här spelningen...
Urbanized Konfusion ute nu! http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats
Mår precis som man kan förvänta sig dagen efter en Onyx-spelning. Hes och öm i kroppen. Sjukligt drag för att vara typ 25 pers i publiken. Vi hade typ fått plats på debans bakficka. Det som är så trevligt med sånt där ös är ju att alla röjer som vore det herren på täppan, men så fort man gått i backen så finns där minst fem hjälpande händer som drar upp en snabbare än man föll. Det är väl respekt om något. All we got is uz, slam, shiftee, trow ya gunz, shut em down, last days, raze it up.. Svårt att klaga på låtvalen! Blev positivt överraskad av saigon också. Fick igång mig alldeles lagom inför huvudakten.
Var det så lite folk? Jobbigt att jag missar en av mina favoritgrupper enbart för att jag inte hade någon att gå med. Kunde lika gärna gråta blod igår. haha.
jag tycker det var mad jävla nice. Ken var fan en fet jävla hypeman ONYX!
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
Väldigt lite folk. Men Onyx räddade verkligen kvällen. Å vad det gäller mstery F23 . Beter man sig svinigt om man röjer på en konsert? Du är ju för fan totalt bränd. Gå hem och kolla på konserter på youtube eller nåt om du inte trivs.
fan det var mad nice igår , man var full som en stadsbuss . roligt att träffa lite nya människor också. fan träffade sticky och fredro utanför och fick ta kort och grejer det blir ett minne för livet!
JONIS REST IN POWER
Konsertbesökare
2008-04-05 16:05
Det var grymt som fan alltså. Lite för lång tid mellan insläppet och tills saigon gick på, man hinner ju bli fullare än fullast på den tiden. Inte mig emot, men ändå. Lokalen var ju sjukt jävla stor och jag trodde att det skulle komma folk och fylla mestadelan av ytorna, men icke, jag fattar inte att folk sover på det här alltså. Tycker att det hela var grymt som fan hur som helst, en riktig upplevelse alltså. Sen fattar jag inte att folk går på en spelning och ställer sig längst fram och inte väntar sig att få ta nån armbåge eller två. Stanna hemma eller ställ er längre bak. På en ONYXspelning också, come on?
utan_armar X73
helt okej att slåss..dela ut lita armbågar här och där. du tycker att huliganer är ok oxå lr? kanske fick lite smisk på rumpan av din morsa när du växte upp därav tycker du att det är helt ok?
så det e ok att slåss på en konsert? ok då vet jag.
Konsertbesökare
2008-04-05 16:10
Men lägg av nu mstery. Folk slåss fan överallt och du klagar på att dom slåss på en spelning? Antar att du inte gjorde ett skit för att stoppa dom heller eller?
Jag tyckte det var så grymt överfett och jag älskade lokalen och hela arrangemanget är bara girigt att klaga på. det var GRYMT! ja, det borde ha varit mer folk där med tanke på vilka som spelade men det var inte SÅ lite folk. Och jag tror vi som var där gjorde vad som förväntades av en publik. jag störde mig lite på ljudet men det var inget som förstörde spelningen! Sen ja, vill du stå längst fram så ska du vara beredd på att röjja, vill du inte det så är kanske inte längst fram så rätt. för röj var det! Jag är själv tjej och inte så lång, jag fattar att man får armbågar i huvudet och öl över sig - men det är en konsert!! iaf, tack tack tack, jag vill spola tillbaka tiden och vara där igen! och Ken Ring va en SJUK nice överraskning!!
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se
slimjim jag slog inte tillbaka nej
Konsertbesökare
2008-04-05 16:21
mstery. Det var inte så jag menade, jag menade om du gjorde nåt för att stoppa dom som bråkade genom att dra dom ifrån varandra. Om du inte gjorde det så tycker jag inte att du har shit att säga till om.
Hur var FL?
Line 18th..Truez neva stop
Robtheblobb P27 dom va over the top, helt stört bra! värmde upp som fan! och sen chillade runt i lokalen osv.
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se
Konsertbesökare
2008-04-05 16:54
FL är nog bland världens softaste och trevligaste människor jag har hängt med. Grymt roliga, skämtsamma, snälla osv. Vakterna fick fan kicka ut mig och mina kompisar för att vi hade hängt med dom till senare än stängningstid.
Skivsamlare
2008-04-05 17:27
mstery F23 they call it the noosebleed section for a reason
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
mstery Om det är okej att slåss? Nej det kanske det inte är men som sagt så borde du fatta att det blir tumult och allmänt röj på konserter, speciellt på Onyx. Man blev ju typ knockad när Sticky hoppade ut i publiken första gången, ska jag börja hata honom för det då eller? Å hur fan kan du jämnföra huliganvåld med röj på konserter?
Det är nog snarare du som har blivit agad av dina föräldrar eftersom du verkar så otroligt känslig för lite röj.
mstery Haha alltså, om du går på en Onyx-spelning och klagar på att du får armbågar i huvudet så har du nog inte hamnat rätt tyvärr lilla gumman.
"if you scared to get hurt , you get the fuck out !" - Fredro"word up, all the pussy niggas and pussy hoes that are scared of this, get to the back, all the real niggas come to the front, all the pussy niggas go to the back !" - Sticky
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
Devanajs! jag håller typ med ptolemajo på alla punkter. men jag märkte aldrig att vi var så få längst fram.
fcuk spleling
Svindyrt. Ken, Njaa sådär, hade verkligen börjat gilla Ken men igår tycker ja mer han beter sej påtänd än skön... Saigon, inte många låtar av dom ja gillar, kändes inte som de va nån connection mellan han å publiken alltid men ganska najs endå.. va najs vid hans nya reggaelåt men då kom vakterna å sa åt en å lugna sej.. onyx, inget större fan av onyx, hade gillat de om de va fullsatt å röj.. men nu vare bara lite folk o jaaa ingenting egentligen va väl så soft.. 350 kr för detta var de inte värt...
Konsertbesökare
2008-04-05 19:22
Tycker det var helt värt för 350. Allt gick på typ 750 spänn för mig totalt, kan inte vara mer nöjd ändå.
Alla jävla gnällkärringar kan väl gå och titta på nån fucking balett uppvisning eller nåt, de e så här riktig hiphop ska vara!! skulle göra vad som helst för att gå på en wu show eller liknande back in the days när alla slår på varandra och ol dirty kommer upp på scenen och börjar skjuta runt me sin gun. Annars så vare fetaste på länge, onyx vet hur man ska rock the crowd! keep it real- don't be a bitch, peace!
Det var i grund och botten nice. Saigon körde ett par classics. Saknade dock Say Yes, Contraband (Pop Quiz) och Color Purple, fast å andra sidan fick vi i gengäld höra lite nya låtar, som i sin tur var försvånansvärt bra. Var också nice med en ny vers till stolpskottet Pain In My life. Tyvärr märktes det i slutet av Saigons set att han var rätt borta då han tappade bort sig rejält under Come On Baby. Vet inte vad det berodde på, men det kan väl Ken svara på =) Haha var rätt roligt att se när Sticky Fingaz tömde vattenflaska på vattenflaska över de stackarna längst fram som måste ha blivit dygnsura.
stackarna längst fram blev dyngsura. jag har stickys t-shirt o behöver därför inte leva längre. mitt liv är fulländat. fett röj o jätte bra!!
tag ett stycke bro<br>tag ett stycke brand<br>blanda, skrik ageri
Jag förstår dig Sammel! men jag fick en pratstund med han, en signad Shut em down cd och lite bilder! så mitt liv e oxå helt FULLÄNDAT!!
Säg Whalla!?
hha tyckte det var en sjuk kväll. tack för er grabbar jag stod i en cypher med, det är snt som får en utekväll att bli värd. saigon... let a n* know..., varför spelar han inte sin bästa låt. stort plus för sthlms hypeman ken ring! nu ut shu
Why the fuck can't emcees emcee no more?
Så jävla bra spelning, alla akter var skit bra, men onyx alltså.. fyfan vilken jävla dröm, sånt jävla röjj längst fram!! as kul, och word till dom som passa mig en joint!! och ber om ursäkt till den killen jag började jiddra med i mössan hehe, men att knuffa ner nån på marken är fittigt! ett stort plus att få ta kort med sticky och fredro utanför också!!
Producent
2008-04-06 12:53
Stog längst fram så jag märkte inte om det var för lite folk, man blev ju mosad ändå där framme. Satan vilken adrenalinkick när Onyx komm på, nästan hjärtattack. Snubben som skallade min polare var ju lite onödigt... Annars vare en fet kväll!
skulle varit en mindre lokal, då hade det varit bäst.. Men ja, onyx gjorde exakt vad jag förväntat mig, för bra! Allt annat var bara en för lång väntetid..
fullfjädrad när jag kickat en gås..
låter som att hiphop was in the house for real
Vilken kultur??
vem var det som slet upp dörren när jag stog på toa?
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Fett lite folk! Dåligt ljud och fittiga vakter. men annars va de fett nice! Ja va maxad som fan =)
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
jag stod längst fram och somnade mitt under spelningen. props till mig!
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!
Fett lite folk! Dåligt ljud och fittiga vakter. men annars va de fett nice! Ja va maxad som fan =)
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
nej fan ingen höjdare vare , gick på sent ooo va faan asså skulle köpa cider åt några tjej kompisar 60 kr lixsom heelt för mycket lite folk vare också
ARE U READY FI DI ROAD
Gick åt wayy to much cashhh för en spelning som borde varit mera tight....men kändes skönt att få se saigon...now my life is compleat, skulle bara fått höra Shok Tv , Då skulle jag flippat... Come again , fetare en fetast. publiken, vilka var dom där rakade polackerna som inte kunde hålla sig i styr för 5 öre liksom...o vem fan var miss piggy som stogd o armbågades hela tiden för , CALM DOWN ! konsären hade ju knappt börjat än hehe. någon som vet vilka dom där två wack killarna kom ifrån? som stogd på sidan o körde sitt egna race liksom , vakterna tog ju bort dom...dom va damn ugly
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset
Vet någon om det går och få tag i nån video, såg några som spalde in den?
Dom hade ju kameraman på scenen o allting. Å Onyx sa ju under konserten att det skulle hamna på youtube.
Har inte lusläst alla inlägg... Men håller med om att ONYX var ruskigt bra live, de fick med nästan alla låtar man kunde tänkas vilja höra. Saigon var OK, inget mer...faktiskt. Har inget att klaga på arrangemanget... Grym bokning, bra uppstyrt som jag kunde se det, props till Bringing It Back och TP Events + ev fler inblandade.MEN PRECIS, som Pragmatic skrev skrev ovan...skriver under på detta.Är inte pinsamheten i det hela just folket som stannade hemma? Varför istället klaga på en arrangör som jobbar hårt för att ta hit feta artister? Det är din (och många flers) attityd som är orsaken till att stämningen på vissa spelningar inte känns tillfredställande längre... så är det pinsamma i hela det där, ALLA de som påstår sig vara hiphop heads och inte dyker upp på en konsert av den här digniteten.........
"Sentense presents: Moods & Moments" UTE NU! feat Prop Dylan, Kashal-Tee, Black Fist, Majistern, Reks, Supasition, Donny Goines m.fl. FREE DOWNLOAD!!
Och 350 för så många akter är fan inte dyrt. Detta var klart bland de bättre konserter jag varit på senaste fem åren, Saigon var grym på alla vis men som någon sa så har han inte skaffat sig tillräckligt mycket scenvana för att ge det där lilla extra som Onyx gav. Kändes som att man var på en konsert med Venom ösmässigt! Och jag instämmer fullständigt med Sentense och Pragmatic. Pinsamt att så få valde att stanna hemma.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Pinsamt att så många valde att stanna hemma menar jag såklart.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Hur fan kan man tycka att 350 spänn är för dyrt? Jävla tattare... skriv inte ens i en sån här tråd då... Synd att inte fler uppskattar när folk ordnar riktiga konserter. Props till arrangörerna iaf!
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Om det sämsta med konserten var att det var för tomt, så var 350 spänn alldeles uppenbarligen för dyrt.
"The badder you seem, the more lies you tell..."
Uppenbarligen? Ska man gå back bara för att folk är snåla eller? 350 spänn är fan inte för dyrt.. Lägg ner.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Samtliga som vill klaga på priser kan byta tråd och klaga på att Busta enligt vad jag hört kostar 600 spänn när han nu besöker Berns igen. DET är dyrt. 350 för det här precis vad det borde kosta och jag hade inte haft några problem med att betala en hundring till för det. Gjorde ändå åt mer i baren än på inträdet.... När senast spenderade man sist mindre än 350 spänn på en vanlig misslyckad utekväll??
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se