I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Utmaning för oss lite äldre barn!

Övrig musik - Elektroniskt

2006-01-25 19:24

Utmaning för oss lite äldre barn!

Fick lite inspiration av releze här på whoa om en liten "tävling".

Det går ut på som såhär,

En person skriver en recension på en låt. Tex en trancelåt.

Så skall 'deltagarna' göra en låt efter recensionen! Skitkul eller hur?

För att det ska bli enkelt (till en början iaf) så skriver vi enkla recensioner så att det blir genomförbart.
Vi kan ju alltid expandera sen!

Jag har inte tid att mecka nån musik förräns om ett par veckor så ja tänkte att jag kan ju börja skriva en recension, så får ni göra låt efter det! Vinnaren utses av samtliga deltagare (man får ej rösta på sig själv) så får vinnaren skriva nästa recension!

Är ni intresserade så skriv liten intresse anmälan här i tråden så ser vi vad det blir för genre för låt nr.1 och när deadline kommer ligga!

Puss o kram!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-25 23:06
ska recensionen vara ris elelr ros?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-25 23:41
releze:

techhouse går mkt bra :)

meccah:

tja.. har inte bestämt mig än ;)

2006-01-26 16:35
Du håller alltid igång med nått:)
Homothugs <br>

2006-01-26 16:45
hehe..

verkar inte va så många fler än jag som tyckte denhär iden va rolig? :S

2006-01-26 16:46
det är visst en bra idé! jag väntar ba på recensionen...
lil;D / Above ALL / Heads Up! / Teachers / Stay fresh...

2006-01-26 16:50
Aha..

men den kommer .. ville ju först bara veta om folk är intresserade liksom..

Men det är ju några stycken nu kanske ?

2006-01-26 17:17
Det är nog en ganska bra idé, men den känns lite halvsvår att genomföra i och med att vandringen mellan olika genres kommer bli lång.
Homothugs <br>

2006-01-26 17:47
måste det vara så genrebestämt? kan inte recensionen göra att man kan skapa vad man själv känner passar beskrivningen... bara det passar in i forumet "Elektroniskt"?

för jag tror inte alla här har exakt samma bild av vad techouse osv är...eller var gränsen mellan de olika genresen går

2006-01-26 18:20
nä de måste inte va exakt.. men de lär ju bli de ändå efter recensionen liksom. är de e n techhouse låt som recenseras så är det ju.. sen får artisten skapa hur han tolkar den såklart. de finns inga regler för hur det ska låta, bara artisten tolkat recensionen.. de lär ju märkas sen på betyget :P

lalec:

tycker inte de känns svårt.. utmanande är rätt ord :)

2006-01-27 00:00
jag är på...

2006-01-27 03:03
Okej kör på, här är första recensionen:

______ levererar en riktigt skön låt som passar för både dansgolv och hemmalyssning. Låten drar igång direkt utan några kompromisser med ett riktigt skönt groove. En smått autistisk basgång delar ljudbild med en melodi som för tankarna till Walker Texas Ranger. Enkla men förföriska rytmer blandas in och jag får svårt att sitta still i journaliststolen. I halvlek byter låten riktning men behåller samma sköna gung. Den tunga baskaggen driver låten framåt likt en moder på jakt efter lillgrabbens vänstra vante. ______ blandar in nyskapande ljud som både imponerar och bidrar till låtens atmosfär.
Lite som 808 State's tidiga grejjer, fast med ännu mer kaffe i blodet och en smak av cubansk cigarr. Låten ger mig automatiskt ett Clint Eastwood-uttryck på ansiktet och jag kan inte hjälpa att klappa takten mot mina slitna jeans.
En av mina favoritlåtar på senaste och ett måste för de som gillar tuffa tag men inte är rädda för att framstå som töntiga.

2006-01-27 04:25
AEAP P23 Okeeey förlåt, en utmaning;)
Homothugs <br>

2006-01-27 11:43
caligula:

hahaha! Fet recension =P

Känns kanske lite som en för svår första recension kanske?

Man borde nog börja enklare kanske..

men visst, jag är på ;)

2006-01-27 11:44
när ja läste den andra gången va den inte så svår längre ju ;)
du bara skrev på ett roligt sätt.

lets do this thang people

2006-01-27 13:38

hahaha det va den bästa recensionen jag har läst!

HISINGEN MOTHA FRRUKKIN ÖL STARS BRIITCH!

2006-01-27 13:50
Jag måste få höra den autistiska basgången.

2006-01-30 18:14
lurifix:

du får inte använda en låt du har på lager vafan.

iaf, folket, hur går det ?

de va ju en bra recension!

jag ska göra en så fort ja nånsin kan

2006-01-30 22:48
hehe..
vet inte hur seriöst själva "tävlings"momentet blir..

men bygg du en liten låt så får den såklart vara med bland bidragen :P

tråkigt dock om man tar en som redan e klar if u feel me

2006-01-31 00:40
Jag är på... ska krypa ner framför datorn nu och börja mecka...

2006-01-31 02:12
fan va mkt grov hypnotisk goa som gjorts ikväll!!

tyvärr passar de inte in här :D

hhe...

men så fort ja fått ordning på min lägenhet ska ja börja mecka.

2006-01-31 02:24
goto.glocalnet.net

detta råkades skapas ikväll

2006-01-31 15:52
Mer bidrag, mer bidrag! Spänningen är outhärdlig.

2006-01-31 21:27
precis..
dedär va inget bidrag :)

bara en fyllegrej!

2006-01-31 23:35
Jag blev lite sugen på att vara med nu, åker dock bort om tre timmar. Hur länge håller "tävlingen" på?
Homothugs <br>

2006-02-02 12:16
ska se vad jag kan göra. =)

2006-02-04 01:39
hur går de gott folk.

blir det nån retarderad baslina ?

2006-02-05 18:10
nej nån måste ta tag i det här:

FREDAGEN DEN 10 FEBRUARI

skall bidragen vara klara och postade här i tråden och ni skall då posta ert namn samt att detta faktiskt är ert bidrag till tävlingen!

klockan tickar gentlemen!

Recensionen:

______ levererar en riktigt skön låt som passar för både dansgolv och hemmalyssning. Låten drar igång direkt utan några kompromisser med ett riktigt skönt groove. En smått autistisk basgång delar ljudbild med en melodi som för tankarna till Walker Texas Ranger. Enkla men förföriska rytmer blandas in och jag får svårt att sitta still i journaliststolen. I halvlek byter låten riktning men behåller samma sköna gung. Den tunga baskaggen driver låten framåt likt en moder på jakt efter lillgrabbens vänstra vante. ______ blandar in nyskapande ljud som både imponerar och bidrar till låtens atmosfär.
Lite som 808 State's tidiga grejjer, fast med ännu mer kaffe i blodet och en smak av cubansk cigarr. Låten ger mig automatiskt ett Clint Eastwood-uttryck på ansiktet och jag kan inte hjälpa att klappa takten mot mina slitna jeans.
En av mina favoritlåtar på senaste och ett måste för de som gillar tuffa tag men inte är rädda för att framstå som töntiga.

Regler:

följ recensionen så gott ni kan och ni får sedan inte rösta på er själva.

2006-02-05 20:58
Kom igen nu!

Jag lovar att delta i nästa omgång.

2006-02-06 16:15
okej så har jag då mitt bidrag klart:

lillD - Har ru tjack?

mycket nöje!

2006-02-06 17:00
lil david:

sjyssta grejer dedär asså!

nu blev ja sugen på mitt eget bidrag.. får se till o plinka ihop nåt.

2006-02-09 13:38
hallå! en dag kvar!!!

2006-02-10 01:19
synd att jag inte kan göra musik :'(

men nice work david!!

2006-02-10 01:20
va? redan deadline?
missa jag..

jaså.. där ser man, aja.. jag hinner inte .

Precis flyttat in osv. Till helgen ska jag ta mig tid :)

Kan vi skjuta upp det till söndag? :P

2006-02-10 03:08
nej ditt sega, lata aeap! deadlinen ska hållas! hinner ni inte får ni vara med på nästa! man måste hålla deadlines! :)

(vem fan utsedde mig till domare för detta :) )

2006-02-10 14:09
IDAG ÄR SISTA DAGEN!

kom igen people vi blir inte lacka om inte era bidrag visar sig vara det bästa vi har hört, posta bara in dom, blir kul.
nå hur som helst om inget mer dyker så vinner lill david.
jävla trist detta va.

2006-02-10 15:01
jibril:

ja vem fan satte dig till domare! :P

Dessutom är jag inte lat. Men fett stressad har inte haft såhär mkt att göra i hela mitt liv. som jag sa, SKA ta mig tid i helgen!

Kan inte innan! Gotta make that paper nahmsayin

2006-02-10 18:59
gör dig själv förstådd istället

2006-02-10 19:53
ja det här va ju en kul tävling... :(

2006-02-10 20:23
haha AEAP jag vet inte men nu har någon sattit mig på den här ansvarsfulla posten så jag måste fullfölja min plikt. :)

2006-02-10 20:25

OBS INFO ANGÅENDE NÄSTA TÄVLING!

visserligen är det nu några timmar kvar tills tävlingen officiellt är över men jag utgår fån att lil_david är vinnaren. så alla bra förlorare får skicka ett mess till honom och gratta och tacka för en bra omgång. sedan får LIL_DAVID enligt reglerna skriva in en recension som alla sedan försöker följa. tävlingen börjar MÅNDAGEN DEN 13:e och deadlinen är 20:e FEBRUARI
lil david posta din recension nu på måndag!

LYCKA TILL GENTLEMEN!!

och fan dig AEAP om du inte skickar in nåt den här gången heller ditt lata mofo :)

2006-02-10 21:01
jag lovar o va me nästa gång

2006-02-10 22:06
Jag ditchade mitt bidrag för några dagar sen p.g.a.
utebliven texaswalkerkänsla och well, FÖR autistisk
basgång. Men p.g.a. brist på bidrag så slänger jag
in det här i eeh underhållande syfte.

Hypersonic Rattlesnake

2006-02-11 20:44
Basgången fick tona ner sig lite nu ,)

2006-02-11 22:48
Lurifix: det var ju faktiskt ca 2 veckor man fick på sig om du tittar efter
kichi

2006-02-13 10:40
varsågoda recension:

Att få höra en artist för första gågngen, och bli förälskad i deras musik och att ta reda på allt som går om dom är ett av livets njutningar för mig.

Det var lätt att bli förförd av ______'s bitterljuva, studsiga tugggummitechno och känslan av att vilja hoppa runt som en´av mettans amfetaminstinna pandabrudar till Håkan Hellströms "Ramlar" är absolut påtaglig.

Det enda som nu krävs för att njutningen ska bli fullbordad är att ta reda på allt som går om _________.

Får jag också vara med? jag tänkte påbörja mitt bidrag imorgon.

Hej då.

2006-02-13 13:55
Lil_David ,du kan ju inte vara med eftersom du skrev recensionen ju...

2006-02-13 18:52

--------INFO--------

Lurifix
nej ni får inte mer tid, kort tidsrymd sänker pretantionerna
mindre prestationsångest för den delen också...

meccah051
jo recensionsförfattaren får vara med då det är vi andra som röstar och det är inte säkert att ens hans bidrag låter mest lik hans recension.

I AM THE LAW! ^^

2006-02-13 19:35
Så det ända vi vet är att det rör sig om tuggummitechno?

2006-02-14 13:31
tuggumitechno..

hiphopens motsvarighet - typ 50 cent.

men tuggumi kan va fint.. likaså 50.

Okej lets do this thang!!

2006-02-14 16:34
då var mitt bidrag klart... headsup.killingar.net