Soundclash SM...Ingen vidare start.
Som det skrevs pa soundclash forumet sa har del finalerna blivit skippade??, sa vilka sounds vill clashfansen se i Uppsala murdaeachodda? Det lar val ha vart 5-10 sounds som velat in i delfinalerna, hur manga kommer vilja in i finalen direkt? och hur manga ska fa vara med? 3,4,5 ??? Och hoppas att reglerna andras lite, en runda 45 racker nog. diskutera.
Nuff sound sey dem a shottas, Crossfire dem a Sharpshooter... *Echo Minnot*
Million vibes kommer till uppsala, vi är anmälda och tänker inte backa en centimeter! Hoppas att inga andra backar heller, skulle vara bra om det var lite olika sounds och inte bara dom "usual suspects"...
ok, vi har Million vibes (Malmo?) & Crossfire (Uppsala). Respeck bro.
Jag har fått för mig att All soul Krew ska ställa upp?
http://www.iamthereasonwhy.com/
Jag hoppas det, Jag minns Rolex klippte ett par tunes at dom pa min lptop i sommras. vill nan ha dom? :)
Några fler från göteborg???
hoppas & tror Boomsound ar dar, bless there souls.
Nu ser det battre ut! kolla in, reglerna ar uppe pa soundclash.se Borja ladda era vapen, clickick.
SOUNDCLASH SM 2004 RULES Tournament – Preferably a maximum of six sounds Length of event: 3,5 hours (six sounds) Equipment: Two sets with turntables and DJ Cd-deck, two cordless microphones One sound has to prepare on the other set while one is playing to ensure quick changes. This means one sound might has to play both sets during the night. Round 1 “Warm up” 10 minutes, any records allowed (specials or released tunes) Round 2 “Elimination” 10 minutes, specials/dub plates only ---50% of the competitors are voted out Round 3 “The Final” 10 minutes, specials/dub plates only ---Two sounds to remain from now on Round 4 “The Crowning” One for one, five tunes each, dub plates only
Some people consider me crazy. I don't like that word.<br> It leaves a acrid taste when spoken.
Vad ser bättre ut? att dom skitit i att hålla deltävlingar? Hur kan man ha en final utan att ha kvalificeringar...?? eftersom språket skall vara engleska så får väl betyget bli: Turkey...!!
Det ser battre ut pga att nat hander kara Urrycane. Visst skulle kvalen ha vart med, men du har sakert atit middag utan foratt & fortfarande varit glad och positiv. Bless.
Om jag fattat det hela rätt så skall varken topaz eller trinity vara med? Hur många sounds finns det då i sverige som klarar den dub mängden som det är nu??? Reglerna är givetvis mycket roligare nu men, dub mängden ökade ganska ansenligt... typ 20 min dubs minimum plus fem "dub fi dub"(minst) låtar Om man grejjar sig hela vägen till final... Sen vill man ju gärna introducra sig med en dub osv... Kommer att bli jäkligt intressant detta!!!
Yes Farda Nikoo, hag horde att Topaz inte ska vara med & varfor, man att Trinity springer fran clash forvanar mej. Horde nat om att Chilly & Leafy har ett sound att stalla upp med. Idag ar sista dagen att anmala sej, sa kanske vi far klarhet vem som ar med snart.
Det lär bli fett.
They´re not big in the game/ They´re finished/ Like a man trying to fit a flathead into a phillips
Ok, det är korrekt. Alla sounds som är aktuella har blivit kontaktade och ska svara definitvt senast idag. Vi kommer lägga upp namn, bilder, info och så på soundclash.se i helgen. Topaz ställer inte upp eftersom vi är något slags initiativtagare och arrangör (typ samma perosner i alla fall). Så det skulle bli lite konstigt. Men jag tror Trinity kommer? Flars? Det verkar bli 6 sounds hur som helst. VIKTIGT: Datum är ändrat till lördagen 7 augusti vilket blir stora soundclash-dagen på festivalen. Topaz clashar senare på kvällen (efter SM) mot King Tubbys från England som var med i World Clash för ett par år sedan. Fet dag för alla clash-fans alltså! Mer info kommer, exakta tider osv osv osv Men det är kul att URF har fixat ett fett soundsystem-tält på området. PS. Bl.a. Stone Love spelar på fredagen (ingen clash). /R
Tubbys...aha trevligt ...
Some people consider me crazy. I don't like that word.<br> It leaves a acrid taste when spoken.
fan vad coolt.. största clash händelsen i sverige någonsin... kommer bli sjukt kul !
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
Bra initiativ Topaz. Lycka till mot tubbys! Jag tror ni piskar dom!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
GO TOPAZ GO!!!!! VÄÄÄÄÄÄSSSSTTERRROOOORTTTT!!!
BLESS REGGAE MUSIC
komer nog bli tråkigt....Mendooooo!!
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /
urf börjar arta sig.. i'm there!
www.Bassline-Express.com
info uppe på soundclash.se... 9 sounds som skall kriga ser det ut som... Kommer att bli härligt kaos första ronden!!!
boom sound VS. boomsound Hahaha
This year the following sounds will fight for the title (alphabetical order): 1. APHEX SOUND SYSTEM, Stockholm 2. AXXION PACK, Gothenburg 3. BOOMSOUND (witth RASTOTT), Gothenburg 4. BOOM SOUND (MAJORNA MASSIVE), Gothenburg 5. CROSSFIRE, Uppsala 6. FAST FORWARD, Stockholm 7. MILLION VIBES, Malmö 8. TIGER SOUND, Stockholm 9. TRINITY SOUND SYSTEM, Stockholm
Big up Aphex & Trinity! I'll bring the horn!
www.combatsound.com Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!
Haha kan inte Boomsound och Boomsound få clasha om namnet då?
Jobbigt om man får lottning att spela som nummer 1... Två första ronderna är en och en halv timme styck... Del finaler hade kanske inte varit en sån jäääätte dum ide ändå??? Tillräckligt med sounds är det ju i alla fall...;)
tuungt!
ras tott, leave the bizniz alone!!!!!!!!!!!!
haha, tycker verkligen att det är clash om namnet för boomsoundarnas del den som kommer längst / vinner detta får behålla namnet, + att förloraren får ge ifrån sig sina dubplates.. =)
Jag ringde den här Rastott för att försöka komma fram till en lösning eftersom han ställer till problem för oss i BOOMSOUND från Göteborg, han är inte från göteborg och det är inte någon som har hört talas om den här mannen eller vet vem det är. Han var ointresserad av att komma fram till en lösning på problemet. När jag berättade att vi är ett seriöst sound och har byggt upp vårat sound från grunden med ljud och dubs, då fick jag som svar att han kan låna en förstärkare och högtalare av en kompis. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. /Okey Boomsound.
Blir tung krigsföring på clashen med andra ord, nice...
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL http://www.twitter.com/djcrona http://www.facebook.com/djcrona
LOL @ Ras totte!
Haha massive... Grym idé att förlorarna får lämna ifrån sig sina specials. Hahaha Men är Rastott bara en snubbe? Är det han som hållt på sedan 93 eller är det ni, Okey?
Hm, iofs. Om han lånar en förstärkare och högtalare av en polare kanske han inte hållt på sedan 93...
Ännu en anledning till varför jag borde åka till URF... I'll be there!
Ang. anmälningar till SM. Det är en öppen turnering så i princip kan alla som anmält sig delta. (Anmälningstiden har dock gått ut nu...) Idén från början var att: 1. Ha regler som inte "krävde" så mycket för att många skulle kunna vara med. 2. Ha delfinaler som ett filter så att finalen på URF skulle bli högnivå-clash. Av olika skäl fick vi skippa idén med delfinaler detta år. Framförallt pga. för få som i slutändan ville ställa upp. Så, då vässade vi istället reglerna, se www.soundclash.se med mer dubplates än tidigare. Men, det verkar som om det görs lite dubplates i det här landet eftersom vi ändå har 9 deltagare som tänker sig spela i alla fall 30 minuter + one for one. Och då är t.ex. Topaz ej med. Vi filar just nu på formatet för att det ska bli uthärdligt och hanterbart i Uppsala. Återkommer / Roger
Ha ha, Okey....Visa rastott hur vi gör det i GBG!!!
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /
Rodjah behöver lära sig räkna...;) Första ronden är "fri" dvs endast 20min dubs + tune fi tune... är ett måste Sen om det är så vettigt att bara köra released tunes i första omgången???
OK, korrekt med minuterna. Men tänk också på att det är nice med lite extrachunes så man inte blir utagerad eftersom det är FÖRBJUDET med playbackchunes. /R PS. Annars kan jag hålla med om att det ska bli lite intressant med Boom v/s Boom, en clash i clashen så att säga. DS.
Well, vi tänkte att SM i Soundclash var en nice idé liksom. Hur som helst är målet att det ska vara skandinvien och vi hoppas kunna göra så nästa år. Kanske Malmö/Danmark kan vara samma delfinal t.ex. Beror på hur det går i år kompisar!!!
Ah, fett ändå med SM ju. Ännu fetar med Skandinaviska Mästerskapen. :) Big Up, RODJAH!
angåend boomsondsen>>>>>< jag känner boomsound från gbg sen dom började.. först å främst ras tott kommer inte från gbg, ras tott har haft ett sound i på orust i 4 år säger han, han har aldrig haft en spelning, han har aldrig ens visat att han existerar,han har aldrig clashat sen dyker han upp från ingenstans å fuckar upp det för boomsound, ett lovande sound som har kämpat å slitit för att få fram dubs, ljud å hela kittet. boomsound har ju tillåmed försökt lösa detta men rastott verkar ju inte ha nån koll.. han förstår inte allvaret i en clashen utan det verkar mer som han är där för att "ha roligt på festival" som han själv säger... det är som att nån skulle anmäla sig som axxionpack och påstå att dom har funnits längre än oss, bara att dom har haft sitt sound i sin lägenhet i alingsås i 10 år och aldrig visat sig..
big up the promoters, rodjah & crew som anordnar clashen!!
Hehe ajdå... Har han dubs? Fan, kan bli en parodi clashen med RastottBoom...
Bara för att vara på det klara med playbacks, EXAKT var går gränsen för playback och var går gränsen för counteraction??? Exempel: om man kör en dub med nån, som nåt annat sound redan har kört men min dub dissar soundet som redan kört den, då MÅSTE det räknas som counteraction... Eller? Och det vore trevligt om uppenbara splice tunes ledde till diskning! Jag passar också på att bigga up di promotors!!!
Fan, jag tycker redan synd om honom. Men som sagt, han kanske är miljonär och har feta dubs.
Ha ha.....Sjukt om rastott kommer till clashen och bränner av helt överfeta plates...Skrock!!
Vad gäller playbacks osv: Mycket beror väl på hur mycket publiken är med på noterna (och hur långt de är villiga att ta det) och sen också vad det är för domare. I Platinum-clashen 2002 gick Governor Andy in direkt och avbröt Axxion Packs playback på Gimmie The Light, medans Chilly & Leafy var mycket mer avvaktande på förra årets Platinumclash när det blev rabalder efter huruvida Sanchez -War, eller vilken det nu var, hade spelats om eller inte.