I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Soundclash SM...Ingen vidare start.

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2004-08-05 21:09
Mm... Det enda(?) är att man kan se slutet på Mighty Diamonds...

2004-08-08 13:34
Trinity röjde ju då sönder.
California, knows how to party!

2004-08-08 19:22
Ja dom mördade... Det var fett.

Axxxionpack snackade bort sig lite tycker jag.. Dumt att dra upp battyboysnack.

Snyggt Rastott att säga "Suck u mama bloodcloot" till Trinity. Det åkte han dit på sen minsann.

2004-08-08 21:36
fet clash tycker jag. jag var positivt överaskad av alla sounds.
håller med gurraa om att axxion åkte på peggy's snack.
hoppas verkligen detta blir en årlig event, gärna med delfinaler inför mm.
big up till urf å alla sounds för en grym eftermiddag!
www.Bassline-Express.com

2004-08-08 22:35
Axxion Pack hade lätt tagit hem segern om det inte varit för Peggys snack, tyvärr.. Men det var en grymt nice Clash bortsett från en del småsaker...

Big Up till alla sounds som kom och visade var de går för!!!
REC #26<br>Team EA-Racing

2004-08-08 23:02
och big up till boastin som fick igång hela sm soundclashen med att börja köra på micken i 10 min så att det bildades en publik
innan var det helt tomt framför scenen..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-08-09 00:59
Det var den absoluta höjdpunkten på hela festivalen, utan tvekan! Synd bara att jag inte hade med mig kameran på den internationella soundclashen, hade varit så fett att få med King Tubbys Bounty Killer-dub som MÖRDADE stället...

Har lite bilder uppe här fast det är mest bilder på Axxionpack (GÖTEBOOOORG!!) och Crossfire (SAR CHEESE!)..
OBS!! Kolla in näst sista bilden och se hur Daddy Boastin svävar haha...

Har lite avi-filer också om någon är intresserad så kan jag skicka över (också Axxionpack - Crossfire som dominerar).

2004-08-09 01:22
det var lite orättvis bedömning mellan boomsound och crossfire.
crossfire borde gått vidare, för de körde mycket bättre än boomsound.
men så har vi alla dessa "Bias" göteborgare som inte hajjar vad det går ut på och bara reppar sin stad och inte bedömer efter hur man spelar...

(inget ont om boomsound, de körde riktigt fett, men inte av anledningen att de var från göteborg, utan för att de hade grym närvaro/kontakt och spelade BIG tunes...!)

big-up Aphex också...!!
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."

2004-08-09 01:31
ja sant, crossfire borde ha gått vidare till final
guvernören borde ha bett om skrik utan sirener....
skit domare!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-08-09 01:46
Jag är lite besviken över att jag inte tog ett enda bra kort på Tigerman, alla blev suddiga.. Skulle ha förstorat och hängt på väggen, så varje gång jag blev cranky eller ledsen så hade jag kollat på bilden och skrattat!!

2004-08-09 01:47
orrre P23: Ofta att majoriteten som hejade fram Trinity inte var stockholmare... shit tagga ner

2004-08-09 10:55
kom från...?

2004-08-09 14:18
Yaoo, vill bara tacka alla sounds som tog sig till Uppsala trots snål budget och till alla clash-heads som pallade att vara inne i sound-tältet i 45-gradig värme.
Vill också tacka Governor Andy och Chuck Fender som hostade clasharna, bra jobbat!!!
Personligen måste jag säga att det känns lite tråkigt att en av bucklorna hamnade i England, hade gärna tagit hem den till Stockholm.
Håll koll på soundclash.se närmaste veckorna så ska vi lägga upp lite ljud, bilder etc.
BIG UP!!!! / Roger

2004-08-09 15:29
Big up Topaz i den internationella clashen. körde riktigt nice och bra. Tubby´s var dock bättre just den kvällen med garnett silk och den där dödande bounty killer duben.

Trinity förtjänade SM titeln. Axxionpack var riktigt feta också. Rastott och tiger hade inget att hämta. Sen var det jävligt jämnt mellan sounden där emellan. Aphex överraskande mig. Million Vibes var också grymma.

Big up alla sounds och alla som, skapade fet stämning. roliga timmar det där!

bless
DJ Fudge | myspace.com/fudgadeliq

"Att spela skivor med Serato är att spela Mario Bros.3 med P-vinge på alla banor"

2004-08-09 18:56
fudgadeliq P21

Bounty i all ära, men Richie Spice o Chuck Fender på den där akustiska gitarrinstrumentalen satte Tubbys standard direkt. Ägde!
Man created booze, God created grass /Terror (Vimoa)

what?!

2004-08-09 19:15
vilken bounty dubb syftar ni på? den som han körde precis innan dub-fi-dub på bobby babylon rytmen eller den andra? båda var iofs galet feta, respeck topaz för allt ni gjort, hängde hela dagen i tältet, det var skitkul.

2004-08-09 22:19
Big up Aphex sound!

2004-08-09 22:39
OJOJ va fett SM var, heja heja heja Trinity, oj så värda dom var det där guldet! Synd som fan att man missade den internationella clashen.. jag fattade ingenting, men senare när alpha blondy spelade såg jag Rodde, och han såg inte allför glad ut... Haha.

2004-08-09 23:41
Bounty Dubben var "Murda Dem BloodClaat" som fick mest forward den kvällen... men också King Tubbys sista Dennis Brown på One To One... Och Rodde e ändå Glad för att det blev en Grym Kväll på Reggae festivalens Soundclash tält.... Grattis Trinity och Boastin! ha,ha.... hoppas man får se en video av sm:t som jag missade.... e det nån som har filmat det?

2004-08-10 00:15
dubplate: jag har en ganska grym filmsnutt från finalen om du vill ha?

2004-08-10 00:20
Det är btw på 26 MB så om någon vänlig själ vill lägga upp den så slipper jag skicka en och en..

2004-08-10 10:40
linka [email protected] så kan vi lägga upp filmerna där.
/R

2004-08-10 13:46
Roger, vi har redan fått filmerna av snälla Nina. De ligger på FTP'n under UPLOAD/NINOSH

Stort tack Ninosh. Filmerna är säkert bättre än inget.

2004-08-10 15:30
Nice info Ice. Nu är det 800 kids som undrar vad det finns för godis på vår ftp. Men det kommer de aldrig få veta. shaa