Big Up Rodjah & Rigo som styr up det SM Clashen, vi på URF ser fram emot det här.
Men vafan..det e klart clashinspelningen borde bli tillgänglig för allmänheten. När en dub spelas på en clash e ju "oskulden" tagen på den så att säga...då vet ju folk att den finns. Så iochmed att clashen sker överhuvudtaget är ju den spridd till allmänheten!
SOUNDCLOUD.COM/ODIGGITY
djxtc, delfinalerna behovdes, men nu nar blir som det blir, hur nu det blir med 9 sounds, sa far vi vara positiva, japp andra rubriken and large up the show. ps. Axxion, sluta skydda Majorna massive,annars kanske Rastott ber er suga era modrar oxa! :) Bless all !
Nuff sound sey dem a shottas, Crossfire dem a Sharpshooter... *Echo Minnot*
ang playback osv.. det är publiken som är domarna! om en låt spelas tillbaka men publiken inte märker det så spelar det ingen roll.
http://www.klubbsolid.se
Håller med, klart som korvspad att clash tapesen ska släppas
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /
I'm with IcePiKK .
www.combatsound.com Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!
No bias thing! Dom som spelar sämst PÅ CLASH DAGEN ska ut först!!!
"endast för att dom inte respekterar Studio 1 och spelar det som om det vore 2k4 ragga." På vilket sätt respekterar dom inte Studio One? Jag har aldrig varit på någon spelning eller clash med Axxion Pack så jag vet inte. Men hör gärna lite synpunkter..
Hehe, redan småthetsigt här. Bådar gott! Norra förorter! Aphex the future!
DELFINALER???? Utveckla gärna lite till... Trodde att alla var överens om att dom var slopade?
Annasht?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ska det lottas pa dagen, eller kommer nan pa forhand bestamma vem som moter vem?
Patrik Arve är värdelös.. Han spelade på Blendas 5-årsjubileum och killen fick tala i micken efter varje låt för att byta låt "smidigt".. "GÖTEBOOOOOOOOORG!! GILLAR NI SEAN PAUL???!" publikkontakt deluxe
vadå mörda axxion pack, hoppas dom tar hem hela skiten
ninosh, inom reggae/dancehall är publik kontakt viktigare än att "beatmixa", det gör man i house.. (sen är det ju grymt om man kan mixa snyggt också, givetvis) .. men snack i micken är inget dåligt i sig. en sak till, --> jag hoppas alla tar med tändare, visselpipor, tutor och annat, så att det blir lite drag i publiken också ...!
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
orrre: Vem tar inte med sig en tändare till URF? ;)
Tuta finns på t.ex. teknikmagasinet
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
orrre P23: Säg jag svär? Exakt var i uttrycket "publikkontakt deluxe" var det svårt att finna ironin?
orrre P23: Varför gå så långt till house... är inte hiphop-DJ:s nära nog att nämna till denna subkultur när det kommer till beatmixning??
Shoo, mycket snack här, YAOOO! Hur som helst, tillsammans med arrangörerna av festivalen, håller vi på att göra upplägget i detalj för själva clashdagen. Det ska INTE bli totalt kaos, trots 9 sounds. Alla sounds som är med kontaktas först, sen skriver vi exakt hur det blir på www.soundclash.se innan det drar igång. Boom. Preliminära tider är: -Soundclash SM 17.00 -International clash 22.00 Annars får jag stämma in i det mesta som sagts om playbackchunes... Någon exakt regel är svår att slå fast, men i princip ska man inte spela en låt igen överhuvudtaget om man inte har någon speciell idé med det. Exempel 1: Runn Sound spelade No No No med Dawn Penn i en clash mot Soul Stereo. De svarade med samma låt men texten var Yes yes Yes och mot Runn Sound. Självklart en "counteract" och inte en playback (de vann). Exempel 2: Black Spider spelade Chico "Nah Support Dem" i en clash mot Topaz. Topaz hade redan kört den fast Black Spiders version var på en annan rytm. Publiken buade. Och så vidare... Regeln är alltså; spela bara om en låt om du gör det som en counteract och var beredd på att försvara det i micen!!! Angående splice-tunes... Detta vill vi inte se i Uppsala. Dock är gränsen inte alltid så klar som man kan tro. Och dessutom kan det vara svårt för publiken att avgöra i stridens hetta. Vi kan bara uppmana alla deltagare att inte köra fejkchunes. BUMBO. Detta är en bra anledning att släppa inspelningen efteråt. De som kör fejk kan dra då. Kolla bara på itelienska Kaly Weed när de clashat Rootsman. De kan i alla fall inte åka till England och spela utan att det blir jävligt jobbigt för dem. ALLA vet att de är splice sound #1 nu. Joke dem a joke... Later / R
Bara for att counteract rodjahs inlagg om Kalyweed sa kan jag bara beratta att rootsman har fatt fett med skit for den clashen o att rodigan bjod in Kalyweed att spela pa hans regulgara kvall i brixton. O dom fick ok props evy ting bless sa I tink I killed your speach bwy haha ...men splice vill vi inte se det har du ratt i.
Some people consider me crazy. I don't like that word.<br> It leaves a acrid taste when spoken.
Om Rootsman fått skit för den clashen (vart då?), måste Kaly Weed fått värsta lösbajschocken alltså.
Step up rudeboi, I give u wack! Bigup PapaBull still.
Crossfire nooooo deal wid passa passa...
Some people consider me crazy. I don't like that word.<br> It leaves a acrid taste when spoken.
Yaoo, big up John Bull och alla Mobay-folks. Long time in the business. Men, det finns flygplan och så nuförtiden. Ni gamla måste fan hänga med lite bättre. De unga tar över. Sluta åk häst och vagn till jobbet. Hajja grejen. Ambassador ska inte vara med i SM, tror inte de skulle fixa det heller? Dubplates och så?
Which sound have John Bull killed? Let the new sounds come in. Speak up after the aug 7 clash. If a sound dont manage that clash, no matter how young or fresh it may be, then we can talk. Respect to Crossfire, hard working crew.
Det blir skoj det här!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det blir typ 7 timmar soundclash på URF totalt, håll i er...
Fan vad grymt detta kommer bli... Fetaste grejjen på URF i år, fan..
uppsala clashfestival, nice!
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL http://www.twitter.com/djcrona http://www.facebook.com/djcrona
Dancheall nice again
Dom har lirat på en klubb vi hade förut o sen har dom lirat med Trinity va? Jag biggar i alla fall upp oavsett!
Har bara sett låtlistan till deras mixcd.. hehe. Å andra sidan bor jag i Sundsvall och har gjort lumpen i 7.5 månader och det händer ju ingenting norr om Uppsala. Men låtlistan var grym ;)
Kommer bli sånt rackarns bra drag asså! Big up ALL SOUNDS !
djxtc. jag vet ej vem du är men du har ju ingen koll alls. hur fan kan du utala dig om grejer du inte ens vet någonting om. "Jag vet att de fått lite dubs via några sthlms sounds..." ha ha vad vet du Vi har inte gjort några dubs med några andra sound, vi har våra egna linkar och de har vi alltid haft och alltid gått våran egna väg. Därimot har VI fixat dubs till andra sounds här i sthlm.. tycker man borde hålla tyst om saker man inte vet någonting om seen. ha ha vad vet du anyway BIG UP flash, fast forward, axxion andreas å alla andra som e med! /odd, APHEX SOUND
aphex komma köra över allt.... mash up di dance!!!
känns som det är upp till bevis för alla tävlande - det ska bli intressant
http://www.klubbsolid.se
Big upp alla sound, no bias...pure respect
trinity kill dem all and come back alone, hoppas det blir organiserat kaos och inte som på senaste platinumclashen!
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL http://www.twitter.com/djcrona http://www.facebook.com/djcrona
Det kommer bli jävligt organiserat kaos kompisar. "Keep to the time" och "Behave towards the host" finns med i reglerna. Tältet ska tydligen vara fett stort och bra ljud också. Inget fel i att nya sounds ställer upp som jag ser det. Ska bli kul å se Aphex etc. Nu får de klä skott för att vara färskingarna, men det är väl rätt många på deltagarlistan som inte spelar så där värst regelbundet? Big Up att alla ställer upp hur som helst. /R
Det ar vall inte sa manga i varan generation 1980 +- nagra ar har i sverige som har vart pa nagon storre mangd clasher???? Sa kan inte folk ta det lite lungt...sager "erfaren in stan"
icepikk va e det för hat du har emot packet kompis???
Ok, e det nån som har hört någon king tubbys clash? Kan någon kolla var man får tag?
(¨)
dubplate har du hort deras clash med secret weapon, l gellys, asha world. vem som skulle vara bast i london???
world clash 2000 tror jag oxa..