Killa Showcase tour named "The Third Chapter" 28/3 : KB/Malmö 29/3 : Rockefeller / Oslo 30/3 : Sticky Fingers / Gtb 31/3 : Club Roots Underground/Sthlm ( new montly club ) 1/4 : The Rock / Copenhagen TURBULENCE Upptäcktes av Philip "Fatis" Burrell och har efter det självbetitlade debutalbumet som kom 2000, fullkomligen pumpat ut singlar och album. Störst framgång har han fått med "Notorious" som kom 2005. Notorious Don't Be Jealous I Shall Not Be No Time To Waste Upright GYPTIAN Slog igenom med dunder och brak med sin singel Serious Times, låten som senare blev utnämnd till "Jamaicas Most Important Song Of 2005". 2006 släppte han sitt debutalbum "My Name Is Gyptian" som innehåller feta låtar som Beng Beng, You Never Know, Beautiful Lady, Ma Ma mfl. Serious Times You Never Know Beng Beng Beautiful Lady Ma Ma QUEEN IFRICA Dotter till Skalegenden Derrick Morgan, slog igenom på en Garnett Silk tribute 1998. Knuten till Tony Rebels produktionsbolag Flames. Burn Some Herbs When Will It Cease Wipe The Tears Randy True Divine X-Terminator himself Mr. Phillip "Fattis" Burrell will be there.
Så jävla reggae att döpa en klubb till Roots underground lol
kommer nog bli riktigt fett men är det nån som vet var dom ska spela och hur mycket det kostar ?? peace
tycker det framgår relativt tydligt var dom spelar
soundcloud.com/geels facebook.com/geels twitter.com/deejaygeels www.djgeels.com
shit, missade honom på URF 05, jag längtar!! Turbulence o Gyptian, två flugor i en smäll :D
Jah Rastafari, we a praise, Hail King Selassie always
Stort stort, riktigt kul!
-:Slowmotion better than no motion:-
Gyptian ska bli riktigt riktigt kul att se för första gången, och Turbulence vet vi redan att han levererar. jag ska tom göra det så speciellt att jag åker ner till göteborg (bor i sthlm) för den här spelningen :)
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
ser mest fram emot Gyptian,kommer bli så sjukt bra!
Excuse me while I light my spliff, ooh JAH I got to take a lift, from reality I just can drift, thats why Im stayin with this spliff!
SWEEEEEEET!
Legion=sötast
AHmagaaad!! jag är där, lätt!
Count me in!
"Who the motherfuckin' bawse?"
är det ingen som har någon mer information, t.ex. åldersgränsen, kostnaden osv. eller en bra länk?
Jah Rastafari, we a praise, Hail King Selassie always
Gyptian är en självklar Headliner. Tändarna kommer smälta i händerna! Trust me
Turbulence och Gyptian hit och dit, all respekt, men Queen Ifrica kommer knäcka. Hon är grym live. Blaze it fyah momma!!!!
Some things nah go how we plan, but according to Jah Jah plan... Glory be to the most high! Blessed love.
SOFTISH:p
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nu finns det förköp på Blenda, Pustervik och Ticnet. Och till alla youths över 18 år har vi goda nyheter, det kommer vara 18 år på konserten om man köper förköp! (Detta gäller konserten i Göteborg dvs)
Hey, jag är sjukt sugen på att åka till sthlm ist. för malmö och se detta, kanske dags för reunion? =)
Okej, nu går jag!
^^^gyal, tanken har slått mig!
=) Eller hur! Ska bara se över min budget, håller den finns det inget att tveka på!
Okej, nu går jag!
Det vore jättekul med en reunion=)
Pinnacle SoundSystem.
Högskoleprov på samma dag men det borde man ju hinna ändå! PZ
mer info om sthlm-spelningen tack?
fortsättning följer.
Vem är det som står för evenemanget?
http://www.myspace.com/Sifon
jaaa jag måste veta nu ...INFORMATION TACK! vill hellst köpa biljett nu medans jag har pengar kvar!
31/3 The Biggest DancehallClash Party Lineup includes Aphez . Topaz . Bonifide . Trinity . Mamaafrica . Dodd all night party playing latest in dancehall . soca. reggae including new dubplates. food and drinks at cheap price. Live performance showcase from Jamaica by:Gyptian Turbulence Queen Ifrika C Sharp Naturally (swe/miami) Guest appearance by *Xterminator (Jam ). Time : 22.00 / 05.00 Venue: club underGround Tomtebergav. 270 3 mins walk from T/banan Norsborg Fee : 250kr inclusive
går d inte å förköpa biljet lr
Don't Give Props To The Devil
det hoppas jag ....vill inte chansa och kanske missa!
fan va gött att de går i sthlm med, upptäckte att ja ska dit å missar i götet å har letat men inte sett nåt. så nu blir ja glad!
Twelve Tribes of Israel
Surt.
Boss Sounds - Reggae Scorcher.
Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo :'(
Okej, nu går jag!
Hmmmm! Trist...
Pinnacle SoundSystem.
abooo
Jävligt trist. Såg fram emot honom... pz
Båda Turbulence och Queen Ifrika är i Europa och uppträdde i Groningen igår. Angående Gyptian är det inte helt kört, men kommer han inte så kommer han ersättas av en annan artist.
grodsäsong i munnen på vissa här
http://www.myspace.com/Sifon
hoppas dom replacar han me nån rikgit skön nu.. såg värkligen fram emot mr gyptian =O men turbulence gör d värt plus att d blir nog en tung hel natt
Ser verkligen fram emot denna spelning!!!
vet nån var man kan köpa biljetter gällande stockholm
Biljetter gällande Stockholm kan man köpa på Bashment records eller MultiKulti 08 6436129. 190:-
billigare i sthlm än götet.. eeeeey! ;)
Twelve Tribes of Israel
Fett tråkigt det här med Gyptian. Men jag känner igen mönstret. I en annan värld än Sv. är Gyptian hästlängder större än det mesta just nu. Dragplåster kanske?
soooft... vilken åldersgräns e det i stockholm?
JMD, Jag Måste Dansa!
någon? har klubben i stockholm nån hemsida?
JMD, Jag Måste Dansa!
men vafan jag drömde att någon gav mig en länk!
JMD, Jag Måste Dansa!
blir det nån ersättare för gyptian eller?
KB i Malmö skickade ut ett nyhetsbrev idag om att allt var inställt. Ifall det bara gäller Malmö kan jag dock inte svara på.
Boss Sounds - Reggae Scorcher.
Det är inte inställt i Göteborg. Anledningen till att det blev avbokat i Malmö ligger hos arrangören, inte hos artisterna, så det är ingen fara för de andra datumen!
Ok bra blev änna lite orolig där! Sjukt synd att Gyptian ställde in men är fortfarande lätt värt att gå dit! Bless
Excuse me while I light my spliff, ooh JAH I got to take a lift, from reality I just can drift, thats why Im stayin with this spliff!