I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är nere på botten

Övrigt - Blandat

2006-11-06 01:10

Är nere på botten

Jag är nere på botten och vänder nu.
Dom 3 senaste veckorna har varit dom värsta i mitt liv, ser inget ljus någonstans.

Någon som varit nere på botten och vet ett sätt att komma ur det?

"Som klockrenh säger."
- oneoo

2006-11-06 01:11
Jag undrar lite samma sak...fast ja svävar sakta men säkert ner fortfarande...

2006-11-06 01:38
va ere som har hänt då?
en död moderat är en bra moderat

2006-11-06 01:40
Om du inte har en psykisk sjukdom så börjar du förändra ditt liv när du inte längre vill må dåligt.

2006-11-06 02:15
Fight the power! Även om man inte vet varför man mår dåligt, så finns det nog ofta mer eller mindre omedvetna orsaker i ens omgivning och ens liv som gör att man är deppig. Att du mår dåligt är med all säkerhet en reaktion på det kapitalistiska samhället som distanserat oss från varandra och där allt är till salu. Pengar och makt framför kärlek och närhet... Försök att komma på vilka förändringar i ditt liv som skulle kunna göra att du mår bättre. Kämpa mot samhällets förtryckande krafter, istället för att låta samhället trycka ner dig! Och vänta inte för länge. Om det går för lång tid innan du gör något åt det, finns det en risk att hjärnan börjar producera mindre av ngt typ antideppämne (typ dopamin eller nåt?). Deppressionen blir alltså något som skapas i ditt huvudoch inte av saker i din omgivning. då kanske du måste äta medicin för att bli frisk. Låt inte samhället tvinga dig att äta medicin!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-06 06:04
Jag är nere o krashlandar på botten ungefär 2-3 ggr i månaden.. Då får jag ta ett extra piller så blir de bra.. Innan jag fick dom så va de ett helvete, men man får försöka tänka positivt ändå. Du kommer inte bort därifrån om du inte försöker.. Du kanske behöver prata med någon..
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!

2006-11-06 07:43
satt allt i perspektiv o tank på alla i varlden som har de bra mycket varre, sen satter du dej ner, kollar ut genoom fonstret o tackar herren att du bor i mysiga sverige, slipper krig och konstant terror o dylikt. du lever fortfarande o har formodligen bra mycke chans att bli framgångsrik så bara du valjer att gora något... self pity e inte basta tekniken serru
www.myspace.com/youngivy<br>
tro mej, jag är skitduktig på att rappa

2006-11-06 07:50
jag har nått botten och klättrat upp växelvis den senaste tiden. kan säga som så, att självmedicinera dina problem med öl eller annat är ingen lösning. du kanske redan visste det men ändå. jag tror att du har någon liten glimt av ljus, något eller någon som kan lägga fokus på för att ta dig ur skiten. det handlar bara om att byta perspektiv och leta på rätt sätt. eller fuck it...jag tycker att det låter vettigt. jag brukar mest gå ur mina supersvackor per automatik, det brukar helt enkelt gå över.

2006-11-06 09:53
Farbror polisen sa till mig, just efter de meddelat mig att min pappa var död, "det är ingen idé att ta piller, de hjälper ändå inte" Dumma satar.

Ångest extraodrinär senaste veckorna... men jag börjar se ett ljus och ett slut. Så jag behöver bara härda ut. Men min skit e ingenting egentligen...

När det är som värst så ska man använda sig av sina försvarsmekanismer. Mina favoriter är:
Förneka; inget fel näe då. Så jag behöver inte göra nåt åt det eller erkänna att det finns.
Eskapism; fast irl, typ fördjupa mej totalt i em bok/film. Eller sova, fly till drömvärlden.
Regression; kura ihop sig under sitt snälla, välviliga täcke å se på tecknat.

"Even so, there's no excuse for putting pineapple on pizza."
Hangaround

2006-11-06 09:55
Oh jaaa. Have bin down there. Flera gånger, men endtas längst ner en gång, tror jag. En flytt räddade mig iaf. Nu har jag jobb, pengar, pluggar, flickvän och en soft lägenhet och jag trivs till och med, me min gråa vardag som nu fått lite färg.

2006-11-06 10:23
det blir bara värre.
"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)

2006-11-06 10:35
Jag är med nere på botten, går lite i perioder....just nu så ere rätt bra! fast ändå inte :S
BAHA!

2006-11-06 16:14
 Fidelista F22 har man perspektivet att man inte kan forandra sitt liv.... då eman ganska hopplos. galler o forandra sitt tankesatt. grejen e d att i medelklass samhallen har folk lyxet att oroa sej om saker som om dom trivs me sina jobb, hur fin lagenhet eller bra relationer dom tycker att dom har, kropps image... perspektiv, people. tank på folk som inte har chansen att bry sej om sådana "små" saker.... d var alltid så fascinerande me sverige tycker jag... folk har tid att oroa sej om så konstiga grejer. I-Lands problem if you will. (och nej, jag e inte battre an alla andra, for jag gor formodligen samma grej...tanker barra på såna grejer pga jag pluggar sociologi)

2006-11-06 17:07
Finns det någon stege i närheten?
Signatur får rum här

2006-11-06 19:53
"apa toa mamma runka hitler äter bajs, hela världen skratta, allting snurrar runt, himlen lyser grön och träden sjunger love me do"

Kunde inte sagt det bättre! Lyssna på Doktor Kosmos och känn dig STARK!

"så kom igen, ikväll e stan vår...vi röjer skiten ikväll...utanför klassrummet e jag kung..."
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-06 20:00
Kanske dags att styra upp livet? Du skördar vad du sår.
Yeah!

2006-11-06 20:00
tänk inte som Simon! medelklassrelaterde deppressioner kan inte direkt jämföras med fattigdom och andra som har det "sämre". Problemen hänger ihop! Vänd deppigheten till postiv energi istället och gå ut och kämpa mot orättvisorna!

2006-11-06 20:51
Simon_T P20> Tänk lite längre i andra banor, vad är det som folk mår dåligt av?Allt handlar INTE om pengar

Jag tror att det handlar exremt mycket om relationer till sin partner och till sin familj och vänner.

shimmy shimmy yo

2006-11-06 21:27
jag flyttade..  börja om allt på nytt..  yaaay :D
!! :)

2006-11-06 21:36
A.k.a. fly från problemen. :D

Nej, skämtåsido men låt tiden bara gå, hur jävla vidrigt det än är, för till sist kommer det känns enklare...

2006-11-06 21:37
Inte vintern som deppar ner dig då ?

2006-11-06 21:39
nilsL naa de beror ju iof på VAD för sorts problem man har :) jag flydde inte direkt på de sättet... jag "flydde" mera för att jag med 100% säkerhet visste att problemen inte skulle försvinna om inte jag gjorde nått åt saken själv:) å de e nog de bästa jag nånsin gjort i hela mitt liv (än så länge iaf:D)

2006-11-06 21:51
Heh, ja, jag bara skojade. :)

2006-11-06 21:53
hihi jaa ja såg de :D men ja kände för att fylla i iaf  ;D

2006-11-06 22:22
jo brukar okså känna att nu har jag fan nått botten många gånger och mår piss, men sen ramlar man fan stadigt längre och längre ner hela tiden..

oftast utan att göra nåt åt problemen, som hopar sig och håller en nere..
försöker döva den med alkohol, hjälper för stunden...

men nu har jag lyckats varit nykter i tre veckor!
och lyckats tänka lite och och sätta tankarna i praktik.

men det jag brukar försöka gjöra är att leta efter dom grundliggande problemen (som ofta är saker man själv skapat) och försöka göra nåt åt dom.
bryta mönster som stänger en inne i samma bana, försöka öva på att säga nej till nåt som hindrar mig och välkommna nåt nytt..

men många gånger så kommer jag inte ens på problemn som ligger bakom skiten och allt känns hopplöst, man bara sjunker o sjunker, utan att kunna göra något.. men tiden brukar kunna lösa den skiten på nåt jävla sätt, men jag vet att jag har jävligt svårt att bryta mönster så det är det jag borde göra, men det är ju som sagt svårast att ta i tu med..

har många gånger bara skitit i problem inte ens försökt kolla på dom, och efter ett tag upptäcker man att det problemet är borta, men så kommer ett nytt bakomhörnet, oftast liknande men med en liten mer komlicerad twist på,
tillslut när man stött på det problemet tillräckligt många gånger vet man hur man ska lösa det för at må bättre!
Skivsamlare

2006-11-07 02:49
puff the magic dragon
Så får man inte göra!
Producent

2006-11-07 17:42
Man vänjer sig, problemen kanske inte försvinner men man vänjer sig vid dem. Lär dig uppskatta det du har istället för det du inte har. Hitta motivation i livet; hobby, film, musik, sport, vännner eller familj. Tre veckor är inte så länge, en depression på 4-5 år kan vara jobbigt. Du kan ju prata med en psykolog också, kommunen brukar ha ganska billiga.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-11-07 19:56
Sitt inte vid datorn för mycket! Utan flipp, jag pratade med en psykolog om det här igår. Istället, gå ut, var med vänner.

Gör tillräckligt med grejer så att det inte blir någon tid över till att tänka, om du förstår hur jag menar.

2006-11-07 20:21
knugen :) de brukar va de vanliga förslaget i alla sånnadär deppsituationer problemet är bara att man oftast inte känner för att göra NÅTT :(
känns typ meningslöst att ens försöka roa sig eller hur man nu ska förklara :)

2006-11-07 22:47
Det där med "tänk på de som har det sämre så mår du bättre" hjälper nog knappast, det ger ju bara dåligt samvete och får personen att må om möjligt ännu sämre.

2006-11-07 22:57
cypher_complete  haha exakt:D

2006-11-08 08:20
damn alla hatar mej har.... o well

2006-11-08 08:28
iaf for mej funkar perspektiv...det hjalper mej skita i grejer som jag tycker att jag inte behover bry mej i så mycket. Fidelista F22 du tog verkligen mitt exempel out of context. eller kanske inte. jag kan stå for att jag tycker folk alltid borde "count your blessings" istallet for o gnalla. livet blir battre så, iaf for mej...då kan jag fokusera på sånt som e bra istallet for o snoa in på det dåliga. sen sjalvklart e d inte något fel me o vilja ha det battre... men allvarligt om jag inte hade saker som pengar och mat hyffsat utklurat nufortiden skulle jag inte ha "lyxet" att trana hela tiden, oroa mej om att kaka halsosamt, etc. sen att du pissar på min utbildning e ju kul o så. soc karring, nope...rapstar, yezzir.

2006-11-08 08:40
jag tror ebbi är inne på rätt spår här faktiskt. att få folk och må dåligt är bara ett sätt för borgarna att ta de fattigas pengar!
back like cooked crack

2006-11-08 10:32
Tycker det är helt otroligt att folk tycker att han ska sätta sig ner och tänka på barnen i afrika eller i krigsdrabbade länder..

På vilket jävla sätt hjälper det en deppig människa att tänka att det finns andra som har det värre.. ?

Bättre att, som en del har sagt, att lägga om vardagen. Hitta på nya saker och försöka undvika jobbiga situationer tills man är uppe igen.
peace, love, unity and having fun
Om man kör dubbelt så snabbt vistas man i trafiken halva tiden och löper följaktligen hälften så stor risk att krocka.

2006-11-08 10:50
måste man skörda om man har sått? ja är väldigt rädd för en eventuell skörd..
Today i'll make a homerun...

2006-11-08 10:53
Nu kanske någon  har nämnt det men har du övervägt antidepp?
Kanske inte det bästa ifall du varit deppig i tre veckor iofs men ja håller sig tycker jag du ska ta kontakt med en läkare angående zoloft eller liknande.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2006-11-08 13:08
simma upp då?
hon var snygg långt ifrån..
..men långt ifrån snygg
Producent

2006-11-08 14:05
Jag är arbetslös och pank men har ändå kommit ut på andra sidan och fattat att livet är underskattat och värdefullt. Jag hoppas bara att jag behåller den uppfattningen, man måste ha balans i livet. Fokusera på det som är viktigt i livet och inte på det som är materiellt
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-11-08 16:13
 stennajameson P21.... damn alla missuppfattar d jag sajer. mitt perspektiv e "o well, could be worse, let me grind this out." man behover inte sitta o tanka på krigsdrabbade barn, men for mej hjalper d komma ur offermentaliteten om jag tanker på att jag har d bra mycke battre an många, så sluta klaga på det dåliga, och fokusera på det some bra istallet. trust me i've been there...det suger. men perspektiv hjalpte mej iaf