I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hiv smittad som 15 åring.

Övrigt - Blandat

2006-12-14 16:38
Killen är fan äckligare än vad tjejen är
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2006-12-14 16:38
*..emelie..* 

Hiv kan smittas genom blod överföring oxå..

2006-12-14 16:39
O killar som skyller på att de inte kan använda kondom måste antligen ha EXTREMT LITEN så de kan lika bra avstå ifrån sex. Eller alltså EXTREMT STOR alltså inte 30 cm stor för om man får på en kondom över huvudet och en arm så kan man få på det på de flesta penisar.

Ah iofs så en kul grej är i tyskalnd håller de på att ta fram en kondom som finns på flaska som man sprutar ut över penisen så blir det som en kondom skrädarsydd :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-14 16:39
Killen är fan äckligare än vad tjejen är

Tycker båda är jävligt äckliga faktiskt!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2006-12-14 16:40
sweden
Det trodde du jag inte visste redan eller? lägg ner.
Jag tycker det är äckligt helt enkelt, skit samma om hon har hiv eller klamydia!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2006-12-14 16:43
sweden

Ja, det är ju trevligare att dela en nål än en romantisk natt
ask Beavis, I get nothing Butt-head
Producent

2006-12-14 16:44
demento. uh. dom flesta som har hivsmitta (enligt statistik) är runt 30-40 ar.  dom flesta under det är antingen invandrare fran ett land med hög hivniva, eller homosexuella/bisexuella. eftersom det är sa lag procent pa invandrare i sverige (jämfört med "svenskar") med eller utan hivsmitta. sa anser jag att den risken är minimal i den aldern! (och som 15aring sa tror jag knappast att man vill knulla en 30arig gammal gubbe)

ja, jag tror pa mina teorier! det där med slarvida föräldrar med hiv är vanligare än vad du tror. har en kompis som stack sig pa sin mammas kanyl (som bade har hep c och hiv) som tur var sa blev hon inte smittad.
det jag vill säga är att det är jävligt vanligt, mamman bodde inte ens hos henne, so go figure hur ofta det där händer när barn/föräldrar bor ihop.

hon kan ju blivit valdtagen eller vart sprutnarkoman självoch delat med dom vidrigaste av dom vidriga i polen ocksa iofs.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2006-12-14 16:44
http://img.aftonbladet.se/nyheter/0608/27/ko.jpg

De hadde fan kondom på 1640 talet :) haha världens äldsta kondom så varför man kan inte använad gummi idag:)

De är ju oftast gratis annars kostar det ju inte direkt många kr att köpa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-14 16:56
Framgår det om hon själv har blivit smittad en gång i tiden eller om hon föddes med det ?

2006-12-14 16:59

Jag som inte läste innan, ignorera mig.

F.ö. tycker jag att det är en jävligt skön brud. Om hon gillar att ha sex med så pass gamla "män" så kan hon bli den nya sortens peddobuster...

2006-12-14 17:06
joda
ja men det var inget alternativ som fyra angav...och jag placerar nog det längre ner på trovärdighetslistan än att hon helt enkelt har knullat runt och haft otur hursomhelst

fyra F23
en 30-åring är inte en gubbe. som sagt, hon har ju bevisligen haft oskyddat sex med en äldre kille. varför inte två? eller tre? fyra osv?

2006-12-14 17:10
fan va trög

Producent

2006-12-14 17:10
demento. när man var 15 sa var 30-aringar gubbar. när jag var 15 hade jag en pojkvän som var 22. men jag skulle aldrig kunna tänka mig en pojkvän som var närmare 30. och kom inte och säg att smaken är som baken. kan lova dig att 99% av alla tjejer tycker likadant.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2006-12-14 17:13
fyra F23
hon kanske inte bad om att få se leg på snubben innan hon hade sex med honom...jag vet inte om du brukar göra det? finns gott om 30-åringar som ser ut att vara 20-25...och det finns inget som säger att personen som hon eventuellt hade oskyddat sex med innan faktiskt var över 30 bara för att det statistiskt sett är flest 30+ som har HIV.

Graffare

2006-12-14 17:18
Vad är det för fel på 15 och 18 nu då :(

Producent

2006-12-14 17:20
demento. stila :)

2006-12-14 17:23
civish, challma. haha . jaa, fast jag menade mer att det va dom andra som tog pengarna, o bara sabbade för henne :P att hon skulle gå med på en sån grej är ju helt orimligt .
- men nog om dig nu.

2006-12-14 17:26
fyra F23
på vilket sätt bemötte det där mina argument?

Till skillnad mot de andra sexuellt överförbara sjukdomarna är det få anmälda i åldersgrupperna 15-29 år. Av de 12 rapporterade 1:sta halvåret 2006 som smittats i Sverige var två kvinnor och två män smittade heterosexuellt

samtliga kvinnor i åldern 15-29 som rapporterades ha HIV under första halvåret 2006 blev smittade genom heterosexuella samlag. det talar väl snarare för det jag påstår än emot det...även om det inte är världens bästa underlag med tanke på att det handlar om två personer ;)

2006-12-14 17:30
sjuk diskussion ni har...  vafan har ni med att göra hur hon åkte på hiv?..  hon kan ju ha legat med sin drömkille som till råga på allt är som oss andra grabbar...  knullar allt med två ben tuttar och puls.

men men..jävligt dumt att hon inte nämnde det till snubben, men i fyllan och villan...  han lär väl tänka sig för både en och tjugotre gånger innan han hänger in den i nästa villiga tös.
mama said knock you out

2006-12-14 17:33
fyfan vad snuskigt!
FYFAN! 800 fall av klamydia i VECKAN!!! FYFAN vad äckligt.

hur fan lyckas man?

2006-12-14 17:39
det jag blir irreterad över är att många här inne e dumma i huvet och vräker ur sej sjukt vidriga kommentarer om den lilla flickan.

2006-12-14 17:39
MEN HUR TRÖGA FÅR MAN VARA? HON FICK HIV GENOM SITT MISSBRUK, SPRUTNARKOMAN. FÄRDIGSPEKULERAT NU ELLER?

2006-12-14 17:40
klär sig i stort sett i ingenting och går ut och bjuder med varenda snubbe man ser till att gå o knöla bakom en buske, kanske ? :]
usch den va lökig ..
- men nog om dig nu.

2006-12-14 17:45
crazy_breaker
Känner du tjejen?

2006-12-14 17:47
nostalgi. aha du menade så=) det låte rju mer rimligt.
otroligt fittig snubbe om det skulle vara så.
Anima Sola

2006-12-14 17:48
challma, haha . ja. fittiga polare också för den delen :P
- men nog om dig nu.

2006-12-14 17:55
crazy_breaker
aha okej. Jobbigt att bara 15 bast, missbrukare OCH ha hiv. kan inte vara lätt för henne. Men, hon får skylla sig själv helt enkelt! Låter kanske elakt, men det är hon som valt sin väg i livet själv.

2006-12-14 17:59
Oredan P24

Jag det kan man undra, såg dock någon statestik om otrohet och där dominerade kvinnornas sida markant, å vara otrogen är väl rätt slampigt, right?
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!

2006-12-14 18:02
crazy_breaker
vadå trög? det stod inte i artikeln som det var länkat till i den här tråden och jag läser inte alla tidningar i sverige. idiot.

2006-12-14 18:13
skylla sej själv..?
ja är nästan övertygad om att de finns en anledning till varför hon valt den vägen hon valt.

2006-12-14 18:21
skylla sej själv..?
ja är nästan övertygad om att de finns en anledning till varför hon valt den vägen hon valt.

Ja, skylla sig själv! Ingen som har tvingat henne att börja med droger och sedan fortsätta sitt missbruk, dela kanyl eller whatever så hon får hiv eller hur? Det finns bra dumma människor i världen, hon är en av dem!
Så, som jag sa förut, hon får skylla sig själv helt enkelt!

2006-12-14 18:24
SirBoss - oj va djupt, finns säkert en bra anledning till att hon fått hiv och valt att utsätta andra för risen att få det?

2006-12-14 18:32
*..emelie..*

ja, så kan mna väl se på saken. men ganska hårt att säga "skylla sig själv.." hade hon varit medveten att hennes handlingar skulle leda till missbruk - hiv- böter på 15 000 - tror jag ej hon hade valt det...

ja, det är hon som får paya för sina handlingar nu.. men skylla sig själv är lite fifth grade över det hela.---
Toastare

2006-12-14 18:38
**TRÅD RENSAD**

Om ni skriver i tråden får ni göra det utan att uttrycka om tjejen var slampa eller inte eller använda andra nedvärderande uttryck. Visst får ni ha er åsikt, men uttryck den på ett mognare sätt.

Om det nu stod att hon fått det genom sitt missbruk, troligen heroin, så är det ju bara ännumer sorgligt. Hon är bara 15 år gammal, ett barn. Är man bara 15 år och sysslar med heroin så kan ni ju tänka er hur förstörd man är.
Vi var inte där på festen, vi vet inte hur något har gått till.
Var inte så snabba med att dömma...

Jag skyller allt på Emma!

2006-12-14 18:41
La_Latina
Alla vet väl att missbruk inte leder till någonting bra? Man kan inte skylla sina problem på någon annan! Därav, Skyll sig själv!
Okej att man kanske inte är så smart när man är 15år, men lite får man väl ändå tänka själv? Det är ju ganska skillat att vara missbrukare, ha hiv och knulla runt med äldre män vid 15års ålder!!
vad är det som gör att hon inte får skylla sig själv då?

2006-12-14 23:53
BountyBoo F26 - vadå "troligen heroin"? Finns det nånting alls som pekar på att det skulle vara heroin?
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>
Toastare

2006-12-15 00:11
semantix

okej, heroin, metadon eller annan form av injecerbar drog om vi nu ska vara jättetydliga.
Jag skyller allt på Emma!

2006-12-15 00:20

Demento, finns bra många 15åriga sprutnarkomaner..
E väl nästan troligare att folk i sverige blir smittade med HIV blodvägen än sexvägen?

men jag har ingen statistik som backar upp det..

och tjack låter väl rimligare med tanke på ålder och kön?

cry me a river!
--> thcrew

2006-12-15 00:23
och blev hon smittad genom missbruk får hon mer eller mindre skylla sig själv, blev hon det genom sex får hon ju inte skylla sig själv förutsatt att hon inte visste om att killen i fråga hade hiv dvs..

mina 0.02
cry me a river!
--> thcrew

2006-12-15 00:37
Alla vet väl att missbruk inte leder till någonting bra?

Ja det vet alla. men ändå hamnar folk där.. av olika anledningar.. jag är rökare - började i samma ålder som denna tjejen. Jag visste det var farligt. men tänkte ändå... "jag kan sluta när jag vill.." - "jag är ung..." - "inga skador kan la komma sååå tidigt"-

att flickan fick HIV är fruktansvärt... och hon är för ung för att till hundra procent ta vettiga beslut. livet är en skola och hon har nog haft de tuffaste läxorna... så give her a break...

Man kan inte skylla sina problem på någon annan! Därav, Skyll sig själv!

Delvis sant. man skall ej skylla sina problem på andra. men de problem man har kanske har förvärrats pga. att man ej hade idealiska förutsättningar.

Okej att man kanske inte är så smart när man är 15år, men lite får man väl ändå tänka själv? Det är ju ganska skillat att vara missbrukare, ha hiv och knulla runt med äldre män vid 15års ålder!!

SKillat?
tycker att hela det där kapitlet känns orelevant och sandlåda av det hela. hon är ett barn! om någon 23 åring hade knullat min syrra när hon var femton. i would whoop his ass! klart det finns folk som tar fördelen med en trasig liten flicka att förlusta sig med... självförtroendet är säkert redan i botten...

oavsett allt vi kör med nu är spekulationer...

varför hon inte skall skylla sig själv, emelie?

Ja kanske för att vi alla förtjänar mer stöd än ett: "skyll dig själv!" när det händer jobbiga saker... därför tyckte jag ej om att du använde det ordet ang. något så traumatiskt som detta.
Hoppas du iaf undviker ett "skyll dig själv.." om det var någon du kände...

holla!

2006-12-15 00:38
whoop-de-fucking-doo. emelie på whoa har precis snubblat på sanningen. hädanefter är bl.a. psykologi, sociologi och neurologi fullständigt överflödigt, onödigt; det är alltså så enkelt att människor är dumma och det är därför de missbrukar. svart och vitt, total fri vilja och fullständig kontroll över interna och externa krafter - enkelt. jag gillar det!

2006-12-15 00:40
Självklart är det fruktansvärt att hon har fått hiv, verkligen!! Det är tragiskt att hon är i den situationen hon är i, verkligen! Jag önskar inte ens min värsta fiende det!
Orkar inte tjafsa om det mer.

2006-12-15 00:42
*..emelie..*

antar att min poäng gick fram.. tack o hej!

2006-12-15 00:45
stackars tjej 15 och har hiv, inte bra gjort å itne nämna det när hon vet om det dock
Om du lever ditt liv efter vad andra tycker så lever du inte ditt liv.

2006-12-15 00:45
tack La_Latina, du fick sagt de ja ville ha sagt. hehe

2006-12-15 00:47

Yo vafan, ni dommer en 15 arig tjej. Vad ar ert problem. Ni kanner inte henne eller hennes backgrund. Fuckers

Shuu

2006-12-15 00:48
Oj shit, det ar i Linkoping oxa. damn
Shuu

2006-12-15 00:49
mannen har tur
Shuu

2006-12-15 00:50
La_Latina
Vad menar du? Jag tycker fortfarande samma som innan, har alltid tyckt att det är fruktansvärt, verkligen, men tycker ändå att man kan säga "skyll sig själv" i vissa fall, som någon sa där uppe, vissa har val andra inte!
Jaja. skit samma.

2006-12-15 00:50
*..emelie..*

har aldrig dömt honom som pedofil. hon är byxmyndig.. han har laglig rätt att lägra henne. nu bytte du ämne helt plötsligt.

men vi känner ej flickan, tycker detta ämne är för känlsigt för att spekulera i om hurvida hon var synsk och visste att hon skulle ge sig själv HIV genom sitt missbruk.
Oavsett, hon borde ha skyddat sig med honom JA. det är det enda hon kan anklagas för... och hon har ju nu fått betala för den synden. så lets drop this like its hot!