I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rädd för att ha sex :(

Övrigt - Blandat

2006-12-16 11:58

Rädd för att ha sex :(

Hejsan!

Nu är det så att jag har ett problem. Har varit tillsammans med min pojkvän ett tag nu och vill nu ha sex med människan. Har dock inte haft det förr och har nu efter ett par försök med honom märkt att är dödsskraj för smärtan jag kommer uppleva när han väl stoppar in sin greja i mig. Så därför puttar jag reflexivt alltid bort honom vid varje försök.

Har nog inte nåt att göra med att jag inte skulle vara "redo" känslomässigt eller nåt utan beror nog helt enkelt på att jag är en mes som inte klarar av lite smärta.

Så, några tips för vad man kan göra för att det ska göra så lite ont som möjligt? Eller nåt man kan göra för att inte vara så mentalt skräckslagen?

Tack på förhand!

2006-12-16 11:59
det har nog desvärre att göra med att du inte är redo.. skulle du vara det skulle det inte göra ont.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-16 12:00
typ slappna av?

2006-12-16 12:00
glidmedel?
ta det väldigt lungt och försiktigt?

vänta och se om du kommer över nojan med tiden?

skaffa en gagball så dina vrål av ren smärta inte stör honom?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2006-12-16 12:01
Det gör inte så ont. ta det lugnt. Gör det ont så sluta?
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2006-12-16 12:02
Ni verkar ju ha pratat om det iaf, det är bra!
Försök att slappna av bara, ta det lugnt och ta det som det kommer! Det finns inget att vara rädd för, det är inte ens säkert att det gör ont.
Prata med honom mer om det och försök få honom att få dej att känna dej avslappnad. : )
Hoppas att det löser sig! : )
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2006-12-16 12:03

gagball  haha...

en anledning till varför tjejer bör använda dildo.

www.Pangbrallis.se Incorporated

2006-12-16 12:09

man blir härdad efter ett tag, sen är den värsta smärtan över.

KÖNLÖS!<br>Free Fraodi

2006-12-16 12:11
TwilightSnow "det som inte dödar, det härdar"

2006-12-16 12:13
haha, precis ;)
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi

2006-12-16 12:13

Om du är avslappnad och upphetsad så kommer det inte alls göra så ont...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-16 12:14
*..emelie..* 
Jo vi har pratat ganska mycket om det och han börjar nog känna sig rätt frustrerad över det, därför jag nu vänder mig hit :)

Alltså jag känner mig rätt avslappnad tills vi kommer till just den punkten liksom. Vi har prövat med glidmedel, och även om jag vet att det ska gå lättare då så sitter den där mentala spärren fortfarande där, tyvärr

2006-12-16 12:17
lovejones: men vad skulle kunna hända? vad är det du är så rädd för? smärtan är inte alls så farlig som du tror att den är. sedan om han bara tar det lugnt så kommer det inte alls bli några som alls problem. fan du måste ju stå upp för dig själv och se till att få lite njutning.

2006-12-16 12:17
Ha inte sex förren du känner att du inte vill putta bort honom längre! :)
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!

2006-12-16 12:21
Om man skall ha sex så måste man ha vissa riktlinjer att följa.

VIKTIGT!
1. vara tillräckligt upphetsad.
2. Avslappnad -inte när väl akten är igång men när han skall föra in den-
3. känslomässigt/fysiskt redo

Det behöver ej göra ont, den första gången, men gäller att ni har förspel och hela grejen och att båda är lyhörda mot varandra önskemål osv.

2006-12-16 12:33
lovejones
Om du får spärrar när han ska "komma in", så kanske ni behöver lite längre förspel, så du känner dej upphetsad till max och kanske även pröva glidmedel igen! Jag hade också jättesvårt när jag och min pojkvän skulle ha sex första gångerna, just för att jag var nervös och sådär. Var rädd för att det skulle göra ont, att jag inte skulle vara "bra nog", men det var inte så farligt som man trodde! ; ) Det kanske inte är en tröst, men det kommer bli lättare med tiden!
Jag tror att du behöver lita mer på din pojkvän, lita på honom att han inte kommer göra dej illa. Gör det ont, så be honom sluta bara!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2006-12-16 12:37
då du är oskuld kommer du vara väldigt trång..

Så låt honom göra dig riktigt kåt först, låt han slicka dig och pulla dig lite försiktigt först.

Sen blir du mer och mer blöt så kommer du se att det går lättare att stoppa in den i hålet:p

2006-12-16 12:42
Så låt honom göra dig riktigt kåt först, låt han slicka dig och pulla dig lite försiktigt först.

Precis! Om du låter han slicka dej först, så blir du ju våt och det blir lättare för honom att komma in i dej! : )
Be han göra det du känner att du gillar och blir upphetsad av liksom. Du känner ju när han håller på vad du gillar och inte gillar! : )

2006-12-16 12:43

jagtror det är skitsnack att man INTE FÅR ONT bara för att man är redo.
Jag var jävligt redo jag, men höll på at svimma av smärtan. detr beror också på hur trång man är, inte enbart om man är redo eller ej.

men det är klart det är bättre om du är ordentligt uppvärmd innan. Men det är förnedrande om folk tror att man inte var redo bara för att de gjorde ont.

inte för att skrämmas men första sekunderna gör alltid ont för mig även 3 år efetr min sexdebut. och de har ingenting med "inte redo" att göra.
Femme fatale

2006-12-16 12:44
Amar

men så ska det ju inte vara, det borde du kolla upp.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2006-12-16 12:46

ta spökets råd hur som helst, och det är mer eller mindre kännbart första gången. Hoppas det blir en bra erfarenhet för dig.

att ha lite ont i början behöver inte vara lika med att det inte är skönt, smärtan släpper antagligen efter första penetreringen, och om du nu upplever en stark smärta, så kan jag nästan säga att det inte kommer göra sådär ont igen.

jag upplevde det som gravt svidande smärta. då fick vi avbryta. men andra gången gick det mycket bättre, och det var även en gång som kan klassas som fullbordad
Femme fatale

2006-12-16 12:46

Misery_Chick. min kropp är som den är, är jävligt liten..
sjukt pinsamt att skriva det här
Femme fatale

2006-12-16 12:47

Det som slår mig klarast i denna tråd, är tanken på att hon kanske inte är psykiskt redo, om hon likosm oroar sig för eventuell smärta medan de håller på.

Tanken ska vara fri
Femme fatale

2006-12-16 12:48
Jag har aldrig fått ont, bara om han har kommit för långt in. Första gången gjorde inte ont heller! Allt är ju olika från person till person!
Du måste lära dej att lita mer på din pojkvän tror jag! Inte att du inte litar på honom så, men just mer i sängen kanske! : )

2006-12-16 12:49
Det som slår mig klarast i denna tråd, är tanken på att hon kanske inte är psykiskt redo, om hon likosm oroar sig för eventuell smärta medan de håller på.

Det kan jag nog också tänka mej!

2006-12-16 12:52

håller med emelie.

glöm inte heller bort att första gången är högst individuell, du kan känna extrem välbehag till extrem smärta.

se till att göra det bästa du nu kan göra, och de är vara avslappnad, inte tänka såmycket på det och låta det komma naturligt, rent av vänta tills du känner dig väldigt väldigt tänd eller våt och de visa honom med kroppsspråket att du är redo, elelr säga det
Femme fatale

2006-12-16 12:59
testa att onanera lite själv först för att se hur det känns då

2006-12-16 13:00
jag tror inte du behöver vara rädd....ju räddare du är desto mer spänner du dig.
Så ont gör det inte att ha sex första gången om du inte är skittrång och han har jordens största kuk.
Men slappna bara av så kommer det nog gå bra =)
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2006-12-16 13:04
Rensade lite.
Tog bort de pubertala oskuldernas inlägg med tips om att supa sig full.

2006-12-16 13:06
Klumerull
Jag tror allt att hon kan få "ta emot kuk på rätt sätt" hon med sen, men det är ju självklart att hon är nervös när det är första gången! Jag tror allt att hennes pojkvän kan gå med på "myggjuck" första gångerna när han vet hur hon känner! Sen kan dom börja utforska lite tillsammans efter det liksom. Varför måste man ha så bråttom? Är sex allt eller?
Så om din flickvän säger nej till sex, så kastar du ut henne? oh, du måste vara den bästa pojkvännen i världshistorien! Grattis!

2006-12-16 13:06
När du väl är redo så kommer du inte tänka på smärtan så värst mycket... låt det bara komma när det kommer. Man ska aldrig göra nåt förhastat, om man säger så.
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2006-12-16 13:08
Emelie säger min flickvän nej till sex så är det nej, men man kan ju inte gå hela vägen och hoppa över finalen? då blir man ju helt sporrad och tuppar av, av upphetsning..

2006-12-16 13:09
Knoccout
hahahahahhaa. varför trodde du det? : O
Skulle jag vart tillsammans med daniel i 14 månader och inte släppt till? Vad tror du om mej egentligen? : O

2006-12-16 13:09
förortspiraten. HAH! jag har kompisar inklusive mig själv som varit tvungna att avbryta pga akut smärta. så de är väl individuellt om man kan fortsätta eller ej

MEN. den där första smärtan vissa upplever, som inte liknar vid vanlig smärta, utan är extremt svidande, den brukar inte hålla i sig.
Förhoppningsvis sliper hon svedan, och kan som sagt fortsätta.

det blir bättre med tiden. Tycker flickan i fråga inte ska vara så fokuserad på att få det gjort, och mer koncentrera sig på sex utan peneterering och när hon väl känner sig extra upprymd och redo, att då fösiktigt få till det
Femme fatale

2006-12-16 13:11
Klumerull
Vad bra då! : )
Inte? Man kan väl komma utan att stoppa in den? Väldigt sällan jag kommer genom samlag faktiskt. Sen tror jag iofs inte att du bryr dej om hur jag har det i sängen heller, så vi lägger ner där!

2006-12-16 13:12
Amar - det är just därför man ska sätta igång med det när man väl är beredd på smärtan och allt... så att man inte tänker för mycket på skitet. Självklart gör det ont för alla tjejer första gången, men när det händer så händer det.

2006-12-16 13:13
Emelie, ja klart man kan komma utan att stoppa in den, men när båda ligger o gör sin grejj med varann o man ska stoppa in den så avbryter nån och liksom där är det stop, det blir man galen på.

2006-12-16 13:14
Förortpiraten. nej alla tjejer får faktiskt inte alls ont
Femme fatale

2006-12-16 13:17
Förortspiraten

Självklart gör det ont för alla tjejer första gången

Det där stämmer inte någonstans.

2006-12-16 13:19
Amar - lite måste det väl ändå kännas... eller nej det är klart.. alla har inte lika känsliga känselpunkter... ungefär som jag och min hand... vissa kan klämma hur hårt som helst och jag står och njuter. Hur som helst, det jag menar är att så länge man tänker för mycket på smärtan så är man inte helt redo för sex.

2006-12-16 13:21
Förortspiraten

Hur som helst, det jag menar är att så länge man tänker för mycket på smärtan så är man inte helt redo för sex.

Eller så är man bara medveten om att den kan finnas.
Säg vem som inte var rädd för hur det skulle kännas och vara första gången - jag var livrädd.

2006-12-16 13:21
Förortspiraten. alltså det finns dem inte som får ont alls.
alla är olika trånga, blir olika våta, olika "elastiska" HAHA
Femme fatale

2006-12-16 13:22

daviden. varför var du livrädd?
Femme fatale

2006-12-16 13:22

Tack för alla råd och tips! utan till Klumerull dåra - det är väl tur för både dig och mig att det inte är dig jag är tillsammans md :P

Typiskt nog är det Amars upplevelser som jag fastnat för mig mest. Kan tänka mig att det kommer se ungefär likadant ut för mig då jag är ganska liten och aldrig använt tampong eller liknande vilket nog innebär att jag är ganska trång...

Men men, ska verkligen försöka ta mig i kragen - är väl inte världens grej om man får uppleva lite smärta, folk har väl vart med om värre liksom. Och vem vet, kanske har tur och ändå är mer åt emelies håll och inte känner nån större smärta alls :)

Ska i alla fall försöka slappna av ännu mer och inte va så fokuserad på hur ont det kommer göra..får bara se om det kommer funka när det väl gäller... =/

2006-12-16 13:24
Amar

För att man visste så mycket om sex, men ändå ingenting när det väl kom till kritan.
Man var ung, rädd och hade läst i tidningar osv. att första gången brukade vara ett rent helvete för de flesta, klumpigt, snabbt, inte särskilt känslofyllt osv. osv.

Men ja, det gick ju bra :D

2006-12-16 13:24
lovejones hur vet du om du är trång då? personligen kunde jag inte ens använda tampong, så illa var det för mig och det kan jag inet ens idag!!

vi alla har olika kroppar, du kanske kommer se tillbaka på det här som, vad var det jag oroade mig för?

jag tror att du inte ska vara inställd på att det SKA ske. händer det så händer det. låt hans kuk vara liksom mellan benen utan att penetrera först. sen byggs erektionen upp, eller är redan uppe hehe, men det jag menar att ni kan sakta men säkert starta upp.
Femme fatale

2006-12-16 13:25
Hur som helst, det jag menar är att så länge man tänker för mycket på smärtan så är man inte helt redo för sex.

"Eller så är man bara medveten om att den kan finnas."

Precis!

2006-12-16 13:27
Amar

Alltså problemet för mig är nog inte att jag inte är nog upphetsad, för det kan va jätte bra innan, men så fort jag känner att han ska göra ett försök..ja då är det inte lika kul längre, hehe

2006-12-16 13:28

daviden. aaw! när jag tänker efter har många killar sagt att de varit skrämda. den jag var med var oskuld innan men har var ju hur duktig som helst som kunde lugna en och ta det lungt.

det finns inge värre än killar som tror allt går som smort, typ när man ska bli pullad första gången och bara ska trycka ett finger rakt upp.

ett tips lovejones: säg åt honom att inte försöka köra in kuken sådär, utan knapp trycka, och när du slappnat av, bit vis släpper in honom. istället för att han trycker mot dig, är det din kropp som släpper in honom. haha han får vänta snällt vid dörren

så var det för mig både för pull och sex första gången. kroppen spärjde helt emot om det var minsta tryck från hans hål för snabbt. om han var lugn gjorde kroppen sig redo, och när jag slappna av så gik det bra

Femme fatale

2006-12-16 13:29
lovejones

Vad sägs om att du gör ett försök istället för att han gör det, förslagsvis.
Då är det du som bestämmer exakt hur det ska vara, hur snabbt det ska gå - du har total kontroll.

2006-12-16 13:29
minsta tryck från hans HÅLL inte hål, HAHAHHAA
Femme fatale