ni mörrrrr ju bra!
um dois...
Haha..inga argument så du måste leta reda på gamla inlägg? well, det där stod i en tidning och självklart är det fel...tycker inte dy det????????? jag tycker alltid det är sjukt när folk har religion som ursäkt...vad nu det har med detta att göra är en jävligt bra fråga..... Förlåt, det var nördigt av mig, tyckte bara att det var roligt att du nästan var ute och cyklade lika mycket den här gången som den. :) Aberopå det så är det självklart att jag tycker det är fel, min poäng var dock att hela grejen inte är något som bara musslor gör. Det är väl känt att föräldrar höjer sina barn till skyarna, oavsett religion. Sen att det står i tidningen betyder inte ett skit.
JA E STOLT CHILENARE
mañana avisame si acaso te demoras
peaches - så talade Darwin också om jag minns rätt... eller var det von Linné? Aja... den tanken gillar jag också... att människor är djur och står inte över nån annan varelse. Frågan är bara om det är så sunt att säga "wzup my nigga" eller "hej min gula vän", när man själv är arisk.. eller mosungo... därmed inte sagt att jag själv tänker göra det, men ändå.. du hajar vad jag menar.
http://www.finest.se/drzamani Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!
peaches - osunt som jag trodde... nej jag brukar hålla inne utseendeord om inte personen i fråga är en polare... då vet jag liksom att om jag säger zingi eller nigga, så lär han väl acceptera det. Jaså? Enligt vad jag läste i tidningarna så var mzungu inget trevligt ord alls och journalisten refererade till vår typ av rasism... att i Afrika är det vi som är svartskallarna. Men då är det ingen fara med andra ord.
http://www.finest.se/drzamani Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!
lynguitsic varför måste du alltid leka så "smart " i alla trådar? ~~ tror du vet precis vad/hur jag menar.. släpp det ett skrik efter uppmärksamhet?"Är inte mycket av etniciteterna påhittade? Dvs de är sociala konstruktioner. Vi är ju alla människor, varför sitta och kategorisera folk i fack efter en massa pseudobegrepp. Jag tycker det kan liknas lite med raslära. =) Men men." f.ö. fattar jag poängen i den här tråden.. så istället för att skapa en debatt eller börja grina för nån har sagt något fel så svarar jag helt enkelt: Jag är 49% svensk.. 51% bagge =)
r-.-a
vad är bagge för något?
Haters gon' hate...
Ehm, jaha, och vilka delas inte in i raser Mr. Besserwisser? Jag ser inte hur ett faktabaserat resonemang gör Xunzi till en besserwisser? Det enda du säger är att vi är släkt med djur och därför kan vi också kategoriseras i raser. Som tidigare konstaterat kategoriseras inte alla djur i raser, alltså brister det argumentet.
??
*Jag va bara inte gjord för dessa dar, dessa dar va inte gjorda för mig*
"Faktabaserat? Fåglar är visst uppdelade i raser...förstår inte hur han menar...fakta tack!" om det är någon som ska komma med "fakta" så är det du. dina påståenden att människor kan delas in i s.k. raser kan du gärna ta och presentera trovärdiga, empiriska argument för.
---
angående det mänskliga "raskonceptet" så går det att läsa lite om det
här och
här - två sidor jag hittade på en halv sekund med hjälp av ett tangentbord och google.
"The 15 percent is well below the threshold that is used to recognize race in other species," Templeton says. "In many other large mammalian species, we see rates of differentiation two or three times that of humans before the lineages are even recognized as races. Humans are one of the most genetically homogenous species we know of. There's lots of genetic variation in humanity, but it's basically at the individual level. The between-population variation is very, very minor."
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Oi Pretinha:) Como vai voce?
kakburk bem obrigado...estou constipada..haha! kylan alltså! Tudo bem?
um dois...
Pretinha Tudo bem, obrigada. =) Ah, höll på att blåsa bort imorse. voce e brasileira mesmo?
svensk rakt igenom
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Benoni P20 Anledningen till att jag går in och leker smart i trådar är för att jag är smart och har hybris. Var det ett bra svar?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Och peaches försvinner spårlöst från tråden, klassiskt ;)
jag är tyå 2 % av något konstigt, kommer inte ihåg vad det heter bara... annars helsvensk :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
"..No more speed I'm almost there! "<br>
Lynguistic Det ar inte lätt att ha rätt, någon måste ju alltid såras..hehe
trakia betyder din signatur typ "vem gillar du?" ?
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign
Forovrigt kan jag ju skryta med att jag ar släkt med profeten Mohammed (genom hans brorson Ali). De ni!
Chi-chi-chi-chi-svensk. le.
"Bara för att du är paranoid betyder inte det att ingen jagar dig."
peaches Om vi människor inte är överlägsna andra djur skulle jag inte skriva det här just nu.
Big-Jum Haha "svensk" kommer in där från ingenstans
*Jag va bara inte gjord för dessa dar, dessa dar va inte gjorda för mig*
Jag är svensk. Men jag är snygg i alla fall.
peaches F23 Det roliga är ju att vi inte diskutterade raser innan du kom in i tråden. Och ingen har heller påstått att någon annan är rasist. Ingen har heller gjort en antydan på att börja whaina när du tog upp raser. Så jag förstår inte varför du är så benägen till att banka ner öppna dörrar? Men helt ärligt så känns det ju som att argumentera mot en vägg varje gång man diskutterar med dig. Så kanske är du inte menad för argumentation?
omen herregud, alla vet att det inte finns några raser inom mäniskorna men folk använder det ändå för att andra ska förstå vad de menar, vad ska man annars säga? det skulle bli något krångligt uttryck som skulle ta 10min och säga. varför göra en så stor grej av att några använder ordet ras? inga jag har stött på har tagit illa upp av det iaf.
Haters gon' hate...
Nu kan ni lika gärna flytta tråden till politik. Samma lekande med begrepp och samma saker omskrivna på femmiljoner sätt. Fan visst jag fattar charmen med det också men topic på denna tråd var "vad är din etnicitet" inte "ordbajsa femhundra spaltmeter om just din unika syn på etnicitet m.m. samt vägra förstå vad de andra skriver så ni får pressa ut ytterligare femhundra spaltmeter". Good damn hjärnceller ska inte behövas i blandat, inte ens påhittade hjärnceller som verkar vara det enda somliga lever på Fan,, jag vill bara läsa vad folk har för jävla ursprung och nu har jag fått cancer i scrollfingret, era jävlar
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
Hehe om jag läst dem hade jag legat på psyket nu med extrema aggressioner. När en tråd går off topic politik-style så tar det femhundra år att igorera inläggen eftersom folk envisas med att skriva hela uppsatser och hellre skriver om saker och ting tills fan kommer och avlöser dem än att vara den som skriver sista inlägget. Envisare jävlar får man ju leta efter. Jag är jävligt tolerant MEN VAFAAAAN
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
varför pratar man ens om raser vad gäller djur då? vem som helst kan känna sig fri och svara. folk som kan få barn tillsammans som är fertila hamnar under samma art. men människan tycker det är helt okej att dela in hundar i olika raser, men när det kommer till människor är de rena naziyran? inte för att jag själv är för en rasindelning, låter bara suspekt, men jag fattar inte varför det skulle vara mer laddat än om vi pratar om djur.. typiskt människor, de hittar på en massa skitbegrepp och tar illa ujpp om de används om de själva.
Femme fatale
halvfinne till pappa och helsvensk mor
xunzi . vill gärna höra din åsikt i frågan.
Femme fatale
Skåning yao! Morsan är från lite överallt, göteborg, umeå, borås (flyttade runt en massa), men ser tyvärr sig själv som boråsare. Farsan är från blekinge, hans farfar (min farfarsfar) är från Kiruna men Småland egentligen. Han rymde till Kiruna för han inte ville bli bortgift... hehe
Mamma och Pappa är båda från Israel. Jag är dock född och uppvuxen i Malmö.
abedawg Forovrigt kan jag ju skryta med att jag ar släkt med profeten Mohammed (genom hans brorson Ali). De ni! En hos araber inte allt för ovanlig raggninsgreplik. Skämt åsido, det där har jag hört väldigt många gånger.
Amar För att rasbegreppet inom människoarten är fullständigt ovetenskapligt. Som sagt; människor skiljer sig mycket mycket mer inom grupperna som ibland definierats som raser, än vad de gör statistiskt mellan dessa grupper. Dessutom har rastänkandet ett ganska fult förflutet, och få vill ta upp det igen - med all rätt.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
Syrian :)
peaches F23 Ursäkta om jag e lite brysk nu. Men du måste vara förbannat dum i huvudet? Det är ingen som har skrikit rasist. Och Xunzi har många viktiga poänger, dvs han/hon förklarar varför du inte kan dela in människor i raser. Du verkar inte vilja läsa det? Och sedan förstår jag inte hur du jämför etnicitet och ras som om det vore samma sak. Etnicitet är ännu mer diffust begrepp än vad ras är. Och etnicitet använder man inte på djur så vitt jag vet. Så jag förstår inte hur du kan tycka det är lika konstigt som att dela in människor i raser. Men du kan gärna förklara kopplingen mellan ras och etnicitet.
Min mening var att uttrycka mitt förakt för oss människor då vi gärna "förtrycker" djuren genom att dela in dem i raser, vem ger oss den rätten? Hahahaha! Ja, det är ju verkligen därför vi gör det. peaches F23 , du vet redan vad jag anser om dig och dina åsikter. Trevligt att du fortfarande håller facklan vid liv.
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost
Iran Azerbajdzjian Kunde lika garna varit en che boluuudo dle rosario.
Båda mina föräldrar är från Argentina. Och jag har rötter i Italien och Spanien om man kollar några generationer bakåt. Rätt roligt att just en argentinare skulle skriva efter Super-Nerd P20's. Med tanke på "che boluuudo" så att säga :P.
Where's My Bitches?! One...
Forovrigt kan jag ju skryta med att jag ar släkt med profeten Mohammed (genom hans brorson Ali). De ni! Håller med SplitSheriffen, det verkar ju som hälften av alla araber påstår att det är släkt med Profeten. Förstår inte var dom får allt ifrån.
skryt ni om profeter..jag är släkt med Bernadotte..men på långt håll.. Pappas släkt är från frankrike, långt tillbaka! Innan bernadotte blev kungafamilj i sverige.. Mammas är från Sverige!
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!
jag är svensk, vad jag vet. :) men min kompis är svensk, thailänsk, indisk & finsk. det är coolt!
Föräldrar från Irak. Född i Algeriet. Bott i Sverige sen -90. Bara för att inflika min del till "ras"-snacket. Jag läser till sjukgymnast just nu. fick ut ett häfte med sjukgymnasternas facks (LSR) etiska regler som alla följer. Där står det klart och tydligt i paragraf ett eller två (kommer inte ihåg just nu) att en sjukgymnast inte ska ta hänsyn till Ras, kön, ålder, etnicitet .... när man behandlar folk. Jag som aldrig gillat ordet ras när man pratar om människor flög lite i taket och krävde svar från facket "Är det anatomiskt korrekt att tala om olikaraser bland människor"?, just på grund av att jag alltid hört i skolan att det är för små variationer bland människor för att man ska kunna klassifiera oss genom ett "Rassystem". De lärare vi har på skolan (Doktorer i Anatomi/Fysiologi mm) som ag pratat med om detta har blivit väldigt förskräkta och verkar inte ha tänkt på detta förut och sagt att man ALDRIG talar om ras när de gäller människor. Etnicitet existerar såklart och där finns det vissa marginella skillnader. Jag låter gärna alla veta i en ny tråd så fort LSR har vågat höra av sig! Fridens
DJ Fudge | myspace.com/fudgadeliq "Att spela skivor med Serato är att spela Mario Bros.3 med P-vinge på alla banor"
kärleken till pengarna är roten till problemen.
Pappa från Somalia och mamma från Sverige. :*