Sluta röka- tråden!
Har många gånger velat slutat röka, men det har inte riktigt gått så bra. Men har mig fan bestämt nu att jag ska göra det! Och vill starta denna tråden som motivering till alla som försöker sluta, men också där man kan tipsa varandra om bra råd och metoder. Just nu är det exakt 25 timmar sen jag rökte en cigg! Help me out! And I'll help you :)Love!
At the gates of Eternity...
> BC99 Första timmarna är alltid jobbigast, så du är en bit på vägen fan :) Dock klarar jag aldrig av att sluta snusa, jag var nämligen så jävla korkad att gå på skitsnacket om att man hellre skulle börja snusa iochmed rökförbudet på krogar. Och snusandet har nog bara fått mej mer fast i skiten. Har försökt sluta snusa flera gånger, men viker mej alltid efter bara 6 timmar (som mest!). Dom enda sluta-röka-tipsen jag har är att inte försöka ersätta suget efter nikotin med andra ting, som t.ex godis och mat (fast det visste väl du/ni kanske). Jag själv brukade tejpa ihop pek-och-långfingrarna, skrev även "Ge fan i att pilla!" för att inte börja krafsa på det när suget blev som värst, hehe (fungerade det? Knappast, haha).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
JJag har sånt seriöst helvetes hormagsår så jag skiter och spyr blod men jag kan fantamig inte sluta röka, jag älskar den där skiten mer än jag älskar min far bullen hjälp mig. Så fan enda hjälpen jag kan ge är sluta innan ni slutar som jag haha gud bevare mig
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
en poalres farsa hade rökt i 45 år han kunde sluta då kan nog de flesta KEEP IT UP
läs äntligen icke rökare.. hur töntigt det är är med självhjälpsböcker så fixade denna biffen för mig.. avslutade ett 10 årigt beroende av både snus och cigg, snus konstant förutom under måltider och sömn, utan större problem med abstinens och inte en enda tanke eller ett enda sug på att ta en cigg eller snus, nästan inga rökare eller snusare brukar tro mig på den fronten men det är faktiskt sant.. kan säga direkt att utifrån mina erfarenheter av att verkligen lyckas sluta både fysiskt men framförallt psykist att du tänker fel.. du ser det som att du ger upp något.. det gör du inte det enda du ger upp är dålig andedräkt, en smak som du egentligen tycker är äcklig om du verkligen hade låtit dig själv smaka på den, ett beroende som är som att banka skallen i en vägg bara för att känna hur skönt det är att låta bli eller att ha på för trånga skor bara för att känna hur det känns att ta av dem (nikotin ger nämligen ingen egentlig kick alls, det enda det gör är att ta kål på abstinens som det själv har skapat alltså en konstig meningslös cirkel), och dålig hälsa.. 1. alla barn och djur tycker rök luktar skit och hade du tyckt att cigg var goda på riktigt hade du rökt konstant.. känn efter ordentligt hur den första ciggen på morgonen smakar, eller rök 5 cigg på raken och känn efter hur de smakar när behovet är stillat.. 2. att röka är helt meningslöst, det enda ciggaretter gör är att skapa ett beroende med abstinens som följd och sedan stoppa abstinensen det själv skapat.. det du gör när du tar en cigg efter röksug är alltså endast att försöka komma tillbaka till ett stadie av ickebehov som en icke rökare upplever hela tiden.. 3. den fysiska abstinensen av nikotin är faktiskt väldigt svag, den kan jämställas med normal hunger och ett visst obehag, klår du det psykiska suget är abstinens på cigg bra mycket mindre jobbigt än en vanlig förkylning och såna har du väl härdat ut flera gånger utan att bryta ihop? mitt bästa tips återigen, läs äntligen icke rökare..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mycket bra skit där Joel413 P23!
freddtheted P6: kan inte ta åt mig äran.. Allen Carr är mannen som skapat metoden och brutit ner nikotinberoendet till en sån gräns att man vore helt galen om man alls ville fortsätta efter att ha mött alla hans argument.. Äntligen Icke Rökare av Allen Carr alltså, är helt övertygad om att hans metod är den enda riktigt riktigt hållbara vi har.. Glömde säga BC99 grattis för beslutet och lycka till, det är fett nice på andra sidan, hope you get there..
Vill också sluta med skiten, ska bara röka klart "de här" paketet först.
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!
> Omoral Ska man sluta röka så bör man ju helst göra det abrupt. Annars hamnar man lätt i en "Äh, jag ska bara ta en till..."-cirkel (får känslan av att du är i den).
skit jag blev röksugen nu....:(
69 - Try it you'll like it
åkte till barcelona förra året i oktober, blev magsjuk och spydde så fort jag kände rök lukten från en cigg, bestämde mig för att sluta röka då och jag har inte rökt en enda cigg sen dess... Men det har varit svårt.... Drömde t.ex. om att jag hade tagit en cigg innan jag gått och lagt mig sedan vaknat upp med sjuk ångest över att jag hade rökt för att vid ett senare tillfälle, ca halvtimme, förstå att det faktist bara var en dröm..... det har jag drömt många ggr om men det har upphört nu sen ett par mån tillbaka
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
BC99 Allt handlar om bestämdhet. Just do it, inga nikontinplåster och inget snus. Jag har själv slutat snusa 2 ggr med "Just do it" och inget annat hjälpmedel, men min addictive personality har fått mig att börja om båda ggr, så jävla dumt. Nu senast efter 9 månaders uppehåll jag menar vafan, man blir arg på sig själv ibland. Ett tips är att för tillfället sluta t.ex dricka kaffe och alkohol. Gå inte ut nästa helg, och inte helgen efter. Då kommer du automatiskt tycka du har vart duktig och förtjänar en "fest cigg", och efter ett antal upprepade helger så sitter du på bakfyllan med en cigg och är tillbaka på ruta 1. Jag ska sluta snusa snart igen, måste bara hitta min bestämdhet. Lycka till!
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
jag kommer också hoppa in i denna tråd inom en snar framtid! nu är det fan dax att fimpa!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
vilken jävla skit... ingen kan säga till mej att jag inte tycker att cigg e gott. Att ta en cigg efter maten eller till en kopp kaffe ÄR gott för mej så ja skiter väl fullständigt i vad Allen Carr eller va fan han heter säger punkt
FÖRORT
Jag hat försökt sluta röka en miljon gånger, men så den 9 juni tänkte jag att det här är sista jävla kvällen jag röker. Så om man räknar bort ETT bloss som jag tog i fredags så har jag inte rökt på två månader. Begriper inte hur det har gått till heller! Det var väldigt lätt den första veckan, visst gick det upp och ner men det var helt ok. Sen har suget kommit och gått och i fredags var det nog det värsta jag varit med om. Ett bloss räckte och det kändes sååå gott men väldigt onödigt, så det kommer jag inte göra om. En stor anledning till att jag faktiskt slutat är att min pojkvän hatar att jag röker och han har verkligen varit guld nu när jag slutat. Så skaffa nån som kan hjälpa er igenom och när du står i kassan och ska betala, titta inte på ciggen... Köp inga cigg, helt enkelt. Och undvik fester, dom tycker jag har varit svårast. Och jag tror heller inte på plåster och tuggummi och skit. Det är bara den hårda vägen som fungerar tror jag.
What we do in life echos in eternity.
Ajustja, kan tillägga att jag rökte två paket sista kvällen, så jag var väl säkert nikotinhög i en vecka, men det funkade i alla fall ;) Så hade helt enkelt bestämt att det var sista så jag njöt bra länge av mina cigg och sista fimpade jag efter halva och sa att nu är det slut. Det kändes bra då...
What we do in life echos in eternity.
planet P1: ok bra där.. ha så kul med dina cigg i fortsättningen då.. varför tror du att nån bryr sig om att du röker? dummaste jag hört typ.. du tycker inte alls det är gott, du tycker det är skönt att stilla ett begär.. det är omöjligt för dina smaklökar att uppfatta giftig rök som gott..Bodega F22: är hälsan det absolut enda man tänker på så visst då är väl nikotintuggumin bra, i annat fall är det ju lite som att sluta röka heroin genom att börja skjuta det.. jag lovar du behöver inte skiten :)
Alltså av erfarenhet så funkar den där inhalotorn bäst. För då får man med den där rörelsen (vilket är nästan 50% av beroende, man lurar ju sig själv). Tuggummit sysselsätter inte fingrarna. Men alla de här medlena är individuella, så det kan funka bra för en person, men inte en annan. Förövrigt, tack för era tips och stöd!
BC99 P24: röker du fortfarande kan du ju inte tala av erfarenhet, heh! jag tror risken för återall längre fram är sjukt mycket högre om man slutar på såna sätt än om man slutar genom att ta bort det psykiska suget först och sedan slutar röka, då är ciggaretterna vidriga under hela avvänjningen och sen när man väl får sluta är det en välsingnelse istället för en uppoffring..
Joel : Jag röker inte, eller tekniskt sett har jag ju slutat nu inte rökt på mer än ett dygn. Men jag har ju försökt att sluta innan och då använt en sån där nikotininhalotor. Där jag snackar om erfarenheten hehe. Förövrigt så vet jag inte om det har med avsaknaden av ciggen att göra, men jag har ont i lederna :S
den här tråden gör mig jävligt röksugen!!
min morsa har fått nån medecin utskrivet som ska hjälpa henne sluta röka (hon har kol) den ska hjälpa både mot det psykiska och fysiska beroendet.. kommer inte ihåg va den heter men den ska tydligen ha hjälpt många.. lyckas hon sluta röka så måste fan jag oxå göra det så ska kolla upp den där boken, senast hon hade hållt upp i 3 månader så var det tack vare mitt rökande som hon började röka igen, känns lite taskigt av mig, hon har nu rökt tre år efter hon fick reda på att hon hade kol, så den här gången ska jag försöka hjälpa henne genom att själv sluta
Att skicka en homosexuell i fängelse är som att släppa lös en unge i en godisbutik
some nike, just do it. det är inte svårare än man väljer att göra det.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
BC99 P24: du har alltså försökt sluta med nikotininhalator och misslyckats och drar slutsatsen att rökhinalator därför är ett bra sätt att sluta.. en missbrukares logik, hehe!
Då ska vi se, jag har inte rökt på lite dryga 2 dygn. Spiken i kistan var när jag såg att jag började få psoriasis på armbågen, läste på och lärde mig att arvet ihop med rökningen går 10 ggr förhöjd risk att få det. Så nej, det ihop med dödligheten, att det stinker, oftast inte är gott, är dyrt, att man känner sig sjukt jobbig som delar ut passiv-rökning till höger och vänster och att det är allmänt withe-trashigt gjorde att jag beslutade mig för att lägga av. Som allas vår Rocky säger; Alla som röker är inte skabbiga, men alla som är skabbiga röker.
Klockan12 P19 Jo jag vet, jag vet, och ja, jag är defenitivt i denna onda cirkel med, "jag ska bara"
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!
> Bodega Är man ovan med plåster så brukar ofta kroppen reagera ganska så kraftigt på det vid dom första gångerna, bl.a har många fått kramper i kroppsdelen plåstret suttit på - ingen vidare hit enligt mej.> Omoral That sucks, är själv i den :/
slutade när jag fick en punkterad lunga för 2 år sen, inte tagit ett bloss sen dess.. däremot snus. känns lavely
Vill man så kan man. Jag bestämde mig, jag bestämde ett datum. Sen fick det vara nog. Och det gick.
Jag vill ha roligt , inte trevligt
du jag lägga i en råttfälla i ditt cigarettpaket
hm.. har snusat i ett antal år men bestämde mig efter en dag på jobbet att jag skulle lägga av.. och jag tänkte det kan nog bli svårt att sluta bara så där, men efter lite tanke kring det hela så betsämde jag mig för att testa Onico " fejk snus utan nikotin eller tobak. Och det funkade för mig!! ps. dra mint den e goast... och bräns underläppen som riktig snus. + att tjejerna tycker inte det smakar illa i käften=)..hehe haar tyvärr inte nått bra råd mot att sluta röka,.. men lycka till peace!!"
jag tror att man måste ha en ganska konkret andledning eller bara en jävla vilja för att klara det. slutade någon gång för något år sen, stod väl ut någon dag. Nu i somras insåg jag att jag faktiskt leker med min hälsa, och astma och rökning är väl itne den bästa kombinationen direkt. Jag blev sjukt trött på att alltid ha apont i halsen och dra på mig långvariga luftrörsinfektioner. Så när jag satt där för en månad sen med en fet infektion och skitjobbig astma så tänkte jag att fan heller ska jag förstöra min kropp för den här skiten, så jag slutade. Snusade nån vecka efter för jag vart så jävla yr utan nikotinet elelr vadfan det var, men nu är jag helt nikotinfri, kanske lite olyckligare men fan så mkt friskare.
Graffare
2007-08-19 19:05
En gång fick jag för mej att sluta röka så jag kasta ut mitt cigg paket genom fönstret. Sen på morron va jag så rök sugen så att jag skulle springa ner å hämta de... men då hade det regnat och jag hade inga pengar. :( ta lärdom av detta.
http://beltontorsk.tumblr.com/
Joel : Haha du missförstår mig kompis. Jag slutade röka ett tag sen, med hjälp av nikotininhalator. Sån grej man köper på apoteket. Och det hjälpte, tills jag tappade bort den, och började röka cigg igen. Men nu när jag lagt av igen, kör jag inget. Inget nikotin i någon form.
Om vi räknar bort två cigg igår så har jag varit rökfri i ett par dagar, känns så jäkla skönt. Ungefär som jag är on top of the world, och bara Kim. Det är inte Kim och cigaretterna längre, jag är inte slav under något beroende.
Läs boken "äntligen icke rökare" Svårare än så är det inte. Jag, min sambo (rökare i 14 år), min kusin, två på jobbet, mamma... osv osv... har slutat med ett skratt efter att ha läst boken.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Äntligen icke rökare har jag också läst, den hjälper väl till att skapa motivation, sist jag började läsa den slutade jag efter halva då jag visste att jag inte var redo att säga hejdå till ciggen, och nu hade jag redan fimpat innan jag läste slut den denna gången. Man klarar sig utan också.
jag har varit rökfri i över 15år!!
Get Random!
Jag röker bara under månaderna juni och juli, resten av året röker jag ej. Det är bara under de månaderna som jag känner lust av att röka och tycker att det är gott dessutom. Otroligt konstigt enligt mig men så har det fungerat i 5 år nu... Någon som känner igen sig eller är jag ensam om det?
We remember Køge Bugt!
20kr : Det är väl "semester" för dig, och därför "gynnar" du dig själv att röka hehe.
BC99 P24: hehe! du missförstår mig.. medan du använde nikotininnhalatorn hade du inte slutat röka, det är exakt samma sak som om en heroinist påstod att han slutat jonka för att han börjat sjuka heroin istället för att röka det.. du var lika beroende av drogen, du var lika beroende av vanan att föra något till munnen, dock hade du ju gjort dig av med hälsoproblemet till en viss del.. tycker det är anmärkningsvärt att du inte ens kommenterat mitt och Psycholess tips då¨vi uppenbarligen är två av de få här som faktiskt känner att vi inte ens getr upp någpt utan nikotinet, vill du inte sluta röka utan att känna saknad eller tror du bara inte på oss? det är alltså en helt psykologisk metod där du slipper substitut, skuldkänslor över sug, känslan av att ge upp något o.s.v..Psycholess P26: När man vet så vet man, skrattade faktiskt högt för mig själv på riktigt när jag fimpade min sista cigg och spottade ut min sista snus.. synd att alla rökare är så jävla skeptiska och försöker få det till att man är nån slags hjärntvättad jävel, eller det är man väl kanske men på ett bra sätt..conspicuous F20: Visst motivation, men det är inte bara det.. det är att han intelektualiserar problemet, tar ner det på jorden och visar en klart och tydligt hur efterblivet det är.. innan man läst den tror man att man vet att det är dumt, eftår skrattar man över hur lätt det egentligen är.. så var det för mig iallafall och väldigt många andra.. tror absolut att om man känner behov av ett hjälpmedel är hans metod det bästa, kanske det enda riktigt vettiga, alternativet.. klarar man att sluta utan hjälpmedel och samtidigt utan att behöva ha känslan av att man gett up något hela livet så visst kan man skita i boken..
Joel Jag kan tänka mig att boken ger styrka att sluta åt vissa som inte trodde det var möjligt, jag förkastar inte den, säger bara att man klarar sig utan också. BC99 Att använda inhalator är ju bara att byta ditt beroende mot ett annat, inte bli kvitt det...
rökte en halv cigg för en timme sen... håller på att dö redan... Jag har hört talas om någon bok, en för killar och en för tjejer som tydligen ska vara jävligt bra. Låter ganska fjantigt, jag vet... men den ska tydligen hjälpa... någon som har hört något om detta?
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Joel & Conspicuous : Jo, men det är ju fortfarande inte att röka för det. Visst man intar nikotinet, men röken och diverse annat skit kommer ju inte med, när man brukar en inhalotr. Men lugna ner er lite hehe, för jag använder inget av det nu. Jag har slutat cold turkey nu, utan några tuggummin, inhalator eller något annat :P Mer än 48 timmar har gått och jag mår bra. Känner inget sug lustigt nog.
slutade snusa för två år sen, och började röka istället. nu har jag slutat röka och börjat snusa igen:( är onico nåt bra eller, känns som värsta dyngan, men det kanske r värt ett försök. testade såna där sugtabletter förrut också, de hjälpar kanske för stunden att ta bort suget, men det kommer ju tillbaka jävligt fort igen och ger ingen direkt inspiration. hur många rockstjärnor går runt med nikotinplåster?
http://www.kommandot.se/wp/
det coola med att sluta röka är ju de små grejerna man upptäcker. jag får reaktioner som en superskurk, typ ett extralager adrenalin direkt under huden som kickar in så fort nåt händer. och sen när luktsinnet börjar komma tillbaka är förjävla sweet också. och om man tränar också hur konditionen blir bättre direkt. finns bara fördelar. man slipper hosta upp gråbruna lungbitar i handfatet varje morgon och hosta så man spyr
http://www.kommandot.se/wp/
FuelDOg: känner skillnad i lungorna? för mig gick det fort, lungorna ska vara reparerade ganska fort, nån vecka tror jag, det ska komma igång direkt liksm processen.. det är faktiskt det bästa i mina ögon att nu kah jag dra djupa andetag när jag vill utan att det hugger i bröstet eller tar stopp halvvägs..Askin P20: ja vad fan jag sitter ju här som nån slags sekt värvare.. bara att läsa längre upp.. äntligen icke rökare heter den som sagt men är samma för killar som för tjejer.. du kanske menar nån nanan men äntligen icke rökare är den enda bok du behöver.. hehe! låter som ett jehovas vittne som försöker sälja på någon bibeln..BC99 P24: ja det har alltså fortfarande ingent med att sluta att göra det är bara en annan metod att inte drogen.. fortfarande sjukt skumt att du ignorerar alla tips.. haha! blir helt förvirrad..
Joel : Jag har inte ignorerat några tips alls hehe. Bara att jag just nu inte känner något sug alls faktiskt. Just därför jag inte tar till mig dem. Plus jag blev utsatt för frestelse igår, men tackade bestämt nej. Så jag känner mig "stark" så att säga.
Jag blir bara röksugen nu i stressade situationer, som när nån rörmokare ringde på dörren imorse tio i sju och sa att hela huset hade stopp i rören pga nånting i rören som gick från min lägenhet... damn vad jag ville ha en cigarett då.
Min mamma har rökt sen hon var 15. Alltså 34 år, hon fick hjälp av sin läkare med ett jättenytt läkemedel framtaget för att få rökare att sluta röka. Det heter Champix. Min mamma har inte rökt på 4 månader.
What I said, yo!