I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sluta röka- tråden!

Övrigt - Blandat

2007-08-24 00:35
BC99: sjukt bra tecken det där med drömmen.. hade massor av såna drömmar, fan vilken lättnad det är att vakna..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-24 07:12
skulle jävligt gärna ha haft en cigg nu
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2007-08-24 10:27

psychedelia P25: det där är inte hållbart.. orkar inte disskutera det dock tror jag då jag inte tror du är öppen för att det finns minsta chans att det påverkar dig mer än du tror och att du förmodligen kommer trilla dit i lägden.. nikotin tror jag inte kan användas på samma sätt som andra droger, det är väldigt annorlunda från det mesta i hur det fungerar..

Bodega F22: kul att du gillar den! har faktiskt många kompisar som gjort just så, slutat moitt i för att de blivit skrämda av känslan att om de läser vidare kommer de inte kunna röka mer.. 

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-24 10:33
psychedelia P25: ganska kul förövrigt att du är 25 och resonerar exakt som en 13 åring brukar göra kring just tobak, heh! jag menar inte att du gör det i alla frågor eller att du är korkad, tror det är vanligt att man resonerar så när man börjar oavsett ålder men känns ändå lite värre när en 25 åring tänker på det sättet.. jag rökte och snusade säkert i 4 - 5 år innan man verkligen insåg att man var fast och att det smugit sig på en.. 

2007-08-24 10:36
jag tänkte bara feströka.. Får se hur det går.. Klarade mig en vecka (sen vare fest) och har klarat mig sen dess nu.

Kanske kanske går det.. Då blir pojken nöjd ial!
Tüffü was here!

2007-08-24 10:49
Tiffany00 F21: du kommer ¨få dras med abstinens emellan, kanske märker du den inte ens men den komnmeer påverka dig, lika bra att sluta som att plåga sig sådär..

2007-08-24 10:54
3 dagar nu utan en cigg.. känns dunder!
This game has no end.

2007-08-24 10:56

Jag har varit rökfri i typ en vecka nu. Det känns skönt att inte röka längre, rökt allt som allt kanske 7-8 år så tungt som kanske ett paket om dagen, ibland mindre. Nu känner man att dom som röker luktar illa och att andedräkten blir bättre etc etc. .  

Mitt tips är:

Håll dig inne dom 2 - 3 första dagarna, det hjälpte hur mycket som helst, titta på film, ät, måla, fota, skriv, håll dig sysselsatt men håll dig lugn.

När man väl kom ut efter det kände jag att beroendet gradvis trappats ned, och det blir bättre och bättre för varje dag som går nu.

Idén låter kanske lite dum men det hjälpte för mig!

Lycka till!

My whole heart for my whole life
Poet

2007-08-24 11:04
Noelani: Sant där med röklukten. Just nu känner av att det är någon av mina grannar som röker, för det luktar skit fan! :S

Så, nu har det gått en vecka för mig också utan cigg! :D
At the gates of Eternity...

2007-08-24 11:11
Mina arbetskamrater röker utanför, och jag går iväg när dom ska röka, fixar inte lukten :S Inte för att jag vill röka utan för att det verkligen luktar illa. Tänk att man luktat så där. . .
My whole heart for my whole life

2007-08-24 11:53
Bodega F22: fooortsätt läsa istället!  hehe! nej visst bara du inte ser det som ett substiitut för det ska du inte behöva.. börja tugga lakritsrötter för att du gillar det om du gör det men inte istället för cigg..
Poet

2007-08-25 01:53
Nu är någon av grannarna som röker igen... så äcklad jag blir av lukten fan.

2007-08-25 02:35
BC99 P24

och tänk för några dagar sen va du sån där som folk blev äcklade av :D
Sleep is the cousin of death
Poet

2007-08-25 03:05

BNB: Eller hur? Att hela min lägenhet stank sådant as! Fyfan...

2007-08-25 03:24
BC99 P24

ops skrev lite konstigt kunde låta som att du va ett äckel XD
men menade såklart att folk äcklades av röken du luktade när de sätter sej i kläder osv :)
o folk ickerökare som kom in i din lägenhet blev nog ganska äcklad av lukten osv :D men nu e du på bra väg så fortsätt kämpa o ja kan bara önska dej lycka :D
Sleep is the cousin of death
Poet

2007-08-25 11:02
BNB: Lugnt mannen, jag tog inte illa upp hehe

2007-08-25 11:14
Jag har faktiskt syndat lite emellan varven, men nu känner jag inten abstinens alls. var fyra dagar sen jag rökte.

stod i kö igår och bakom stod en tjej och rökte, var tvungen att ge henne onda ögat och stirra på ciggen för att hon skulle fatta att man inte tvingar på andra passiv rökning på det sättet. jag blev inte sugen, bara äcklad.

och jag kan inte tänka mig att jag har varit lika äcklig som hon :S

2007-08-25 11:17
förresten så rökte jag aldrig inne i min lägenhet så jag slipper att det luktar sunkigt där nu =)

Poet

2007-08-25 11:22
Conspicuous: Du var MINST lika äcklig som henne! :P

2007-08-25 11:49
Tack för den, får mig att känna mig enormt fräsch idag!

Poet

2007-08-25 12:44
Conspicuous: Om det är till någon tröst, så var jag ju också lika äcklig :)

2007-08-25 18:25
psychedelia: du resonerar fortfarande som en tonåring som just börjat.. man får väl se, kanske låter du annorlunda om 10 år.. men du kanske är annorlunda byggd på alla plan än alla andra människor i världen.. ska jag vara ärlig är du ju mer efterbliven om du röker utan att vara beroende..

2007-08-25 18:34
är det en myt att varje cigg förkortar ens liv med ca 7 min?

Alltså om man röker i 10 år så har man förkortat sitt liv med ett helt år! Om det där stämmer dvs.
Ett år låter, men tänk hur mycket det är som händer på ett år.

för en äldre person så kan det spela roll tex om man får träffa sitt barnbarn eller inte. Eller om man får uppleva det man alltid har velat uppleva, vad det nu än är... bara för dessa giftpinnar.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-08-26 22:23
har rökt sen jag var 11 och igår fick jag nog..
och har inte rört en cigg idag
 Greenline/Uffline

2007-08-29 12:42
tog min sista snus för ca en timme sedan, börjar få den där jobbiga känslan i munnen och tinningarna...:D funkar den där boken för snusare också?

2007-08-29 12:43
för jag vet själv hur jävla psykologiskt det är, har man inte en snusdosa på fickan kan man få sån jävla abstinens direkt, men om jag har en med mig så kan jag strunta i att ta en på flera timmar bara för att jag vet att jag har den i fickan liksom

2007-08-29 12:46
garyowens
Samma sak för mig ifall jag går ut utan nycklar eller mobil.

2007-08-29 14:44
så idag slutar jag röka for good! hoppas jag
Yo,i got a slight problem

2007-08-29 14:52
garyowens P21: för mig funkade boken mot snus med, gäller bara att tänka ett steg längre när man läser.. vissa av hans argument funkar dock inte vilket gör det lite svårare, snus är t ex inte äckligt på samma svis om man smakar ordentligt på det då det är mer smaksatt än cigg och lite annat, men själva beroendet handlar ju om samma saker så ja den funkar mot snus med..

2007-08-29 15:21
Tips för att sluta röka: ta en burk, fyll den med lite vatten, sen när du är röksugen röker du, men använd burken som askkopp.. När du rökt ungefär ett paket och fimpat allt i burken, häll i LITE till vatten, så när du blir röksugen luktar du i burken. Det funkar ;P
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Poet

2007-11-22 12:29
Ok, I gotta admit it. Jag föll tillbaks till rökningen efter några veckor av att jag gjort tråden.

But, I bought the book, read it. And now I'm free haha! :D I'm so happy!!!!

2007-11-22 12:43
Hej Kisthi
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-11-22 13:21
tack vore denna tråden har jag inte rökt på en vecka :)
men snus är därimot svårare, inte för att jag har så stort nikotin sug längre, men det känns helt fel om man inte har något under läpper efter middagen. sjukt fint med en snus efter middag

2007-11-22 14:41
Självbehärskning mina vänner, jag slutade snusa i förrgår, det är bara att skita i absen och göra något annat istället, tugga, äta, dricka osv..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

Poet

2007-11-22 15:45
Pigglaen: Igår? Ja ja... :)

2007-11-22 16:16
Förrgår :D

Men helt ärligt, det är ju inte så jävla svårt, visst är man ju konstant sugen på en snus, men det är bara ett stort "fuck it.."

Har iofs fått i mig nikotin på annat håll ett par gånger, men det är inget jag kunnat undkomma..

2007-11-22 16:22
Känner också igen mig i det där med "en sista bara", men för mig är det mycket en social grej, om polarna tar en så tar man en själv liksom... Japp, jag är en sucker för "grupptrycket".

2007-11-22 16:29
Det är bara den där gåsen som ställer till det, och den vill jag inte hoppa över nu också, samtidigt som nikotinet, även fast den bidrar till nikotin, men bara liiiite....

Poet

2007-11-22 16:33
Pigglaen: Men det är det som är saken, om du saknar det, så känner du fortfarande ett behov. Du måste komma över den biten också. Läs boken, it's goood!

2007-11-22 16:37
pigglaen: jag har inte hoppat över några gåsar sen jag slutade.. röker dock inte så ofta.. röker du dagligen så kan det ju bli problem..

BC99: så boken funkade.. glad att höra det.. grattis! själv är jag fortfarande fri och har inte känt ett sug på flera månader..

2007-11-22 16:39
BC99 P24

Nej usch, jag kan inte läsa en bok om en sådan här sak, det här är en sån sak man gör på egen hand, jag vill ju inte, inget mer problem med det.. Det jag menade var dock att jag röker spliff i princip dagligen, och den tobaken jag får i mig pga det gör det bara till ett evigt begär, även om det bara är dag 3..

Poet

2007-11-22 17:01
Joel413: Yeah det blev boken ändå, hittade den för 9:- spänn, så klart jag köper den då (hade tänkt att köpa den ändå) men jag maskade med mening faktiskt, sparade de sista 20 sidorna, då jag inte vågade läsa färdigt den, visste att jag aldrig skulle vilja röra en cigg igen. Nu är det ändå för tidigt att snacka om det, har "bara" varit rökfri en vecka och två dagar. Men det känns skitbra hittills. Förrut när jag slutade, så kände jag verkligen sug och saknad, vilket jag inte gör nu. Jag vet att jag inte saknar cigg, för det är detsamma som att sakna att må dåligt.

Plus min sömn har blivit så mycket bättre redan, jag är inte lika seg längre och det bästa av allt kanske, slipper lukta äckligt.

Thanks for the advice! :)

2007-11-22 17:08
Joel413

Blir ju rätt ofta, typ dagligen, så där har jag dilemmat.,.

2007-11-22 18:00
Whoa..

13 åring här som hade fett stora nikotin problem förr ..

ett tips. skiit i att ta det.

Beroendet är igentligen bara phykologiskt
om du bestämmer dig så klarar du att sluta :)
Lycka till!
 "jag vill kunna flyga genom att vifta på skinkorna"

2007-11-22 18:03
En månad nu. Tänker inte börja igen.

2007-11-22 18:05
pigglaen: vill du verkligen skippa tobaken så finns det ju sätt, inte ens så krångligt om du lägger ut en liten slant på vaporizer eller så.. du får väl vara lite uppfinningsrik..

2007-11-22 18:22
Joel413 P23

Ah jo, har ju tänkt det länge, men jag är bra på att skjuta upp saker, som nasa...

2007-11-22 19:19
Röker 1-2 cigg om dagen efter jobb, det är allt. Mest för att det är skönt att koppla av och slappa ner när man kommer hem från en lång dags arbete. På helger kan det dock bli mer om man festar. Vill verkligen inte bli klassiferad som rökare, men som någon sa innan är det förjävla fint till en kaffe efter jobb. Har inget direkt sug what so ever. Men frågan är, till er som kanske varit i samma sits, hur stor är chansen att man "trillar dit" och blir en full time smoker egentligen?
dingrinn.blogspot.com
Poet

2007-11-22 19:35
Trimmad: En icke-rökare har inte behovet av att varva ner tack vare cigg, kom ihåg det. It's in your mind boi! ;)

Och chansen är stor, jag var likadan. Det som egentligen gjorde att jag inte rökte mer än 1-2 cigg per dag, var att jag bodde hemma och mina föräldrar visste inte att jag rökte. Och jag ville inte ta för många promenader på 10 min, där morsan frågade varje gång "varför luktar du rök för?". Men, när jag väl flyttade hemifrån, det var då jag började röka fler cigg och regelbundet, för det vart för bekvämt för mig helt enkelt, hade en egen lya och en kiosk i samma port.

2007-11-22 19:49
sluta röka är pisslätt bara du bestämmer dig för att sluta röka
inte försöka sluta röka, eller typ sluta röka

bestäm dig,
sen gör du det inte bara
knappast så att begäret efter cigg är direkt stort..
cry me a river!
--> thcrew