conspisious: är så jävla glad att jag slipper bli sugen i några situationer.. skönt att konstant vara fri från sug.. BC99: du har ignorerat dem utåt iallafall, hehe! tills nu.. du har skrivit riktat till mig utan att på något sätt visa att du tagit minsta notis om vad jag skrivit, förutom vissa delar av mina inlägg som inte har med mitt grundtips att göra, hehe! blir jävligt skumt.. "hej vad gör du? hur är läget?" "jag sitter här, jag har kommit på en grym idé" "ah där sitter du ja, ser skönt ut" "ja visst visst, men du jag har kommit på en bra ide"´ "ja är ett fint ord, motsatsen till nej vettu" "mjoo men vad fan lyssna då, jag har kommit på en grym idé" "jag lyssnar väl för fan?" hehe! nä men grymt att det känns som att det går bra.. lycka till som sagt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
umeG: det funkar ju inte så.. hehe! du får ju bara bort den fysiska abstinensen som är kanske 10% av problemet.. sedan när du kommer i närheten av en cigg igen kickar det psykiska beroendet igång och du börjar röka direkt igen.. nä man måste nog vilja sluta på djupet för att lyckas..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag kunde inte se mig själv på en uteservering sommartid utan en öl i ena handen och en cigg i den andra, men nu kan jag... det är underbart.
concpicous: eller hur.. förr hade jag alltid en cigg i handen när jag föreställde mig nån situation alls i princip.. var väl en slags trygghet det där med ciggen, nu när man inte behöver den inser man att man har tryggheten i sig själv på nåt sätt.. skönt att slippa..
vadfan är problemet. sluta bara.. jävla mjäkl
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
det är nog sant, det är bara att sluta. dock syndade jag ikväll, två cigg till ölen. aja, säger som på viktväktarna, det är bara att börja om imorgon.
Joel : Hahaha, my bad bro :DConspicuous : Spelade basket igår en snubbe som frågade om jag ville ha cigg, sa bestämt "nej". Var på fest idag, folk rökte som fan, jag mådde nästan illa av röklukten, och frågade hela tiden om de kunde stänga balkongdörren. You can do it! :)
At the gates of Eternity...
kliar det bara i mina fingrar när jag förösker låta bli att röka?
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Bodega: sluta rakt av är det enda rätta.. tja har du redan upplevt att en cigg smakar äckligt och att du kunde vart utan den är det väl bara att påminna dig om det innan du tar en.. din första cigg kommer alltid smaka skit, det är så de smakar egentligen, from now on.. istället för att känna att "fan jag får inte ta en cigg" så tänk "fan vad skönt att jag inte behöver röka"
Jag slutade för lite drygt två veckor sen. Första 8 dagarna rökte jag inte ett bloss. Rökte en halv cigg, sen var jag utan i fem dagar till. Igår rökte jag två. Fast å andra sidan tackade jag nej till säkert 10 pers som frågade mig om jag ville ha. Ganska nöjd faktiskt :)
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
Min mormor slutade för några år sedan, det var för att hon inte kunde röka för hon fick halsfluss som satt i ett tag.
Nikotintuggummi hjälpte helt otroligt bra åt mej för att få bort suget. Sen är det ju alltid lättare om man är fler som försöker sluta, så kan man "tävla-i-att-sluta-röka" sinsemellan. Resten är mellan öronen.
"Whatever doesn't kill you simply makes you... stranger. "
jag är stolt över er alla som slutar med era dåliga vanor, stolt över min pappa som just slutade efter 15+ års rökande, och mamma som slutade när jag var liten... STOLT över er alla.
Har försökt sluta säkert 4 ggr. det senaste 2 åren, utan att lyckas... Har gått typ 2 veckor utan cigg, för att sen trilla dit igen... Största problemet för mig är att jag blir så innåthelvete röksugen när jag krökar... Sen att typ alla polare röker, gör det hela svårare... Men jag har iaf. gått ner från typ 3-4 pkt i veckan till 1 pkt varannan vecka (borträknat krogkvällar, fotbollsmatcher osv. då det går typ 1 pkt på en dag). Vad tror ni är bäst, sluta tvärt eller trappa ner?
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!
hallå jag vill åxå sluta! börja inte utan mej.... brb cigg!
inferno och bodega: helt ärligt testa boken jag tipsat om, jag hade exakt era problem men sen helt plötsligt klarade jag att kröka stenhårt utan sug och att skita i alla substitut och jag loar er att mer nikotinist än jag var går knappt att bli.. enda gången jag försökt seriöst innan boken var när jag jobbade på volvo och då klarade jag mellan frukost och lunch och försökte sen aldrig igen förrän jag började bläddra i boken hos en polare av en slump.. när jag läst klart kastade jag mina cigg och en halv stock snus åt helvete med ett leende, två dagar senare var jag ute och söp utan att ens snegla på polarnas cigaretter.. inferno: sluta tvärt är absolut bäst..
HAHAHA!. shit har försökt sluta röka millijoner jävla ggr!. men det går inte om man har mkt polare och man hänger med dom!. för dom röker skiten ur sig!. har hållt mig 2 dygn en gång!. fast då började mina syskon irritera mig och morsan och farsan så nitade jag en kille i skolan för att han var så ful. haha sen när lärarna var på mig så tog jag en cig och jag svär det vaaar sååå jääävla gött attt jag kom i byxan!. haha när jag blir mobbad så ska jag fan med sluta röka!. det är ända utvägen för mig =). ska ta mig en vacker malboro cigarett och ta det sjööönaste blossen!. mmmmmh gott =). haha sorry men det är kul iblaand =). sköt om er Grabbar!. / Löw respect / Hajjen
-=wWw.BadabooM-StudioS.se=- --------------------------- -=Am ?kizOT?e?iC=-
tre dagar, tre veckor, tre månader, tre år vid dom tidpunkterna är det störst risk för återfall då ska man hålla sig extra motiverad
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Friktion : Något vetenskapligt konstataterat eller talar du av personlig erfarenhet?
10 cigg om dagen. 1 vecka senare 9 cigg om dagen 1 vecka senare 8 cigg om dagen 1 vecka senare 7 cigg om dagen 1 vecka senare 6 cigg om dagen 1 vecka senare 5cigg om dagen 1 vecka senare 3 cigg om dagen 1 vecka senare slutar du helt, försök, ja gjorde så...fast tog lite längre tid för mig
Upp i snoken ska det!
Kan tillägga att det hjälper så sjukt mycket om du tänker på annat, inte att supa under helgerna med polarna som sitter och röker cigg, utan bästa skulle ju vara att åka på en semester :) Kanske inte funkar men finns ju andra sätt.
Upp i snoken ska det!
med min metod slipper man bekymmra sig för att missa festandet med polarna *räcker ut tungan "min religion är bättre än din" minns att jag trodde det var som ni beskriver men sedan på min tredje rökfria dag vaknade jag upp och kände att mina lungor kändes rena som ett barns, ingen hosta inga smärtot i bröstet och att jag faktiskt hade festat som en galning utan att ens fundera på att ta en cigg till bärsen medan jag som rökare vart vungen att ta kanske två cigg per bärs, tror jag rökte minst 2 paket per utekväll som rökare, ibland mer..
Yeah vad heter boken och författaren? Gammal eller ny bok? Kan man läsa den på bibblan eller något?
Allen Carr- Äntligen icke rökare först till kvarn kan få min
som sagt.. vissa misslyckas trots boken men alla jag pratat med har minst fått sjukt mycket pushning av den, de flesta har lyckats efter att ha läst den dock.. BC99 den borde finnas i massor på biblan som en folkhälso insats men möjligt att den ej gör det.. hade skänkt bort min med men skänkte den till en vän som nu är rökfri.. sjukt bra present till folk ni gillar och vill ha kvar i ert liv en lite längre stund heh!
Conspicuous : Hollah at ya boy! Jag kan låna den dock! :)
Ja, låna går ju också bra, du kan hämta den i princip när som, i princip var som, kvällstid.
Ok, well jag skriver till dig privat i så fall :)
man slutar röka när man vill, och då är det inga problem. utan vilja kan man glömma det, annars finns det rätt grymma piller för de
Yo,i got a slight problem
Bodega F22: lika länge som du behöver röka, tills du slutar.. du är ju fortfarande beroende av nikotin.. nikotin går inte direkt att trappa ner på som med visssa andra droger.. ämnet funkar inte så.. nikotin har sjukt hög tolerans rate eller hur man ska säga, du blir bara mer och mer beroende och trappar du ner är det enda som händer att du får längre perioder av abstinens tills du trappar upp igen.. det kanske kan hjälpa med nikotintuggummin mot den psykiska biten en aning iförsig vilket ju är bra.. sluta med det så fort som möjligt är mitt råd, härda ut i 3 dar så börjar den fysiska abstinensen försvninna och har du rätt inställning så ska den psykiska inte vara ett för stort problem.. sedan är det bara att köra på och försöka inte tänka på det eller tänka positivt när man råkar göra det "fan vad skönt att jag slipper röka och hosta och smaka skit i käften" och sedan efter typ 3 veckor är du helt fri.. det viktigaste att inse är att du inte ger upp något alls, vilket är sjukt svårt medan man fortfarande tror att man en gång tyckte det var "gott", det är det boken vi tipsat om hjälper dig med..
Bodega: alltså vill man ha substitut så får man väl det.. jag tror aldrig det är bra eller hjälper egentligen, tror det oftare själper då man aldrig riktigt blir av med problemet i grunden, att man fortfarande känner att man behöver något liksom.. köp den, den finns i pocket, lär väl kosta under hundringen (rätt värt det om den funkar på dig med liksom).. eller be nån som gillar dig och vill hålla dig borta från cancer ge dig den i present, heh! upprepar, substitut är skräp..
Klarar man va rök fri i 3 dagar så klarar du det..
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Ok, jag har passerat min tredje dag nu!
Bodega : Inte så mycket sötsaker, men mat... jag är hungrig hela tiden typ! Vilket är bra, då jag är en spinkig jävel som behöver gå upp i vikt!
maken bara bestämde sig för att sluta. sluta röka och dricka. jag gör inget av dom. han bara la av. helt. snart 5 år sen nu. det handlar om att bara lägga av. verkligen bestämma sig.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
Bodega : Jag tror alkoholen och cigg är det värsta.
Bodega : Yes, tror det bara säljs där.
Bodega : Kool what? :S
Bodega : Ok haha. läste det till "Cool, new man, tack för info"
Bodega: Vanliga dagar var det ca 10-12 cigg. Varje fest vart ett paket. Men iförsig så bjöd man typ 8-10 cigg till diverse smunkare.
ha, jag kunde röka ett paket om dan en vanlig dag, upp till tre på fest... utan att bjuda en massa smunkare ;)
du hade ju behövt smunken i ditt liv!
Yo,i got a slight problem
Det jobbigaste är man är nyvaken och varm och mysig och det regnar/blåser/snöar/är kallt ute och man måste gå fem trappor ner för att sen bara få ont i magen av morgonciggen ändå
att ni tror att ni blir hungriga är helt enkelt att det är så abstinens på tobak knns, det är en hungerliknande känsla.. allt förutom den gnagande känslan av hunger är i princip psykiskt.. Bodega: det är en myt ja.. det är en cigg som ger dig cancer inte en uppbyggning som jag fattat det.. alltså ökar man sina chanser för cancer heeelt enormt av att röka mycket.. varje cigg är potentiell cancer.. såna där grejer är bara löjlig propagande som inte bhjälper någon att sluta, det ger bara rökare ångest och rökare botar ångest med just cigg så det gör ju bara problemet värre.. jag rökte lite mindre än ett paket om dagen, två till tre paket vid utgång och en hel dosa snus varje dag alltid.. ni ska gå på krogen är mitt tips, kanske dricka lite mindre så ni har lite kontroll men det är sjuukt viktigt att lära sig göra allt man kunnat innan fast utan cigg..
Topdawg & Bodega : Men det spelar ju ingen roll hehe, inte så att man inte köpte nya cigg efter det hehe. Så även om någon kom och smunkade 10 cigg av en på en dag, så tog man ju igen de 10 ciggen vid nästa köptillfälle.
Följde joel's råd för ett tag sen å började läsa allen carr's bok.
Kan rekomendera den starkt!! Den gör dig jävligt psykiskt stark
och förberedd inför den sista cigaretten. Nu har jag varit rökfri i
ett dygn och det känns stabilt!
såå.....läs Allen Carr's Äntligen icke-rökare å bli fri från fällan!
Plan your work - Work your plan
bra hippa, det kommer gå bra det här.. softade med min gamla klasskamrat som jag skänkte min äntligen icke rökare till för ett halvår sen och fick reda på att han varit rökfri i ett par månader nu..
BC99 de där med 3dagar 3veckor 3månader 3år är faktiskt vetenskapligt. runt de perioderna är det vanligast för återfall inom alla sorters beroende. det stämmer inte på dagen kanske men ungefär..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Friktion : It makes sense faktiskt now when you mention it! Lite kuriosa, jag drömde i natt att jag rökte. Och jag fick ångest i drömmen typ "Nej :'( Varför var jag svag! " Så glad jag blev när vaknade och insåg att det bara var en dröm :D
Slutade när en snubbe dog i lungcancer 19 år gammal, har inte rört en cigg sen dess. Även om oddsen inte är stora så är de inte noll, du kan dö eller ådra dig svåra respiratoriska åkommor även efter bara ett halvår, jag menar shiet, det är trots allt brända växtdelar som inhaleras ner i lungorna, hur fucking bizarrt är inte det?