I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Malmös pärlor - bring 'em!

Övrigt - Blandat

Graffare

2008-07-11 12:29
När det gäller street så är Impala och big apple några att nämna!
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Graffare

2008-07-11 12:30
Baxa= knulla
Baxig= sexig

Men det är ju bara småkids som säger så?

Tjuring = Kniv
Pix=piller
Pixoman=pillerpundare

Haha, hoppas att du får använding för orden!

2008-07-11 12:32
ah hur kunde jag glömma impala...vet fortfarande inte vart min impala hoodie tog vägen...glömd ngnstans högst troligen...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-11 12:34
impala har öppnat ny, stor affär på södra förstadsgatan.
big apple är väl inte speciellt mycket att hänga i julgranen? massa looney tunes-tshirts och scarfacegrejer?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-11 12:35
hahah! Lovely Nattugglan! Just lovely!
I drop one verse - other cats be rhyming for weeks.

2008-07-11 12:36
hm blir besök på impala affären snarast möjligt skulle jag tro. alltid gillat deras design. fast de är inte sådär grymt roligt egentligen o vara 08 o repa 040, såfort man öppnar käften känner man sig som en svikare.

2008-07-11 12:38
fö. har impala ingen websida? googlade utan resultat. tänkte man kunde visa fluid vad de handlar om

2008-07-11 12:41
du kan ju va 08 men malmöit i hjärtat....

ett till mattips: nya tröls

Tröls är ett gammalt alkishak som har blivit uppköpt av 3 tjejer som fixat det och gör sjysst mat + jag tro tror dom har ca 30 olika sorters öl att välja på

2008-07-11 12:43
är de på möllan eller?

well skåne i mitt hjärta, får fronta med mina sista 4 siffror i personnumret om ngn tvekar. alla är ju 0-or här, but not mi.

Graffare

2008-07-11 12:46
fluid P27

Knas betyder något helt annat än på stockholmska! Jag antar att sthlm-knas betyder "problem/komplikationer", på malmöghetto säger man instället "projekt" eller i värre fall "psykos".

Knas på malmöthugska betyder knas något i stil med "risk att bli tagen på bar gärning".
T.ex.

Få knas/knasa = "bli tagen"
Hålla knas = hålla vakt när någon annan gör något olagligt
Knasa kan även betyda att gola ner någon.

Heroin heter "jonk" stockholmare kallar det för Horse eller?

2008-07-11 12:47
tröls ligger bakom folkets park, upp mot nobeltorget.

ännu ett tips: 25-26 juli - Möllevångsfestivalen!
Länk till http://www.mollevangsfestivalen.net/

2008-07-11 12:52
ja, malmöfestivalen är redan bokad. Lite brother ali & atmosphere - det blir dope!

2008-07-11 12:54
inte malmö utan möllevångsfestivalen.....
det är en festival runt möllan

2008-07-11 13:02
...ja...malmöfestivalen är ngt helt annat..........iiiiiih

2008-07-11 13:03
nattugglan- om man går in på knark är de mkt andra slang som gäller där nere mot här uppe...men de verkar fan variera från gäng till gäng här o där nere mer eller mindre. kommer aldrig bli klok på alla knark slang...känner iofs inget behov att bli de heller...

2008-07-11 13:05
hahah! Sorry, snubblade över orden. Ska kolla!

2008-07-11 13:11
flu. iofs skulle jag inte besöka ngn av dem festivalerna. men på en skala 0-100 är ju malmö festivalen bra nära 100 vad de gäller skabb. men finns ju säkert däremot ngn artist man kan typ flyga in me helikopter o landa mitt på stora torg eller ngt för att se. pallar inte ens vara i malmö när malmöfestivalen är.

uppträder atmosphere på möllan eller malmöfestivalen därnere?
skönt med Nalen här.

2008-07-11 13:13
stora torg...stortorget.......lilla torg...lilltorget......börjar snöa in mig...tror jag ska avlägsna mig från datorn...

om du ogillar brats håll dig från lilla torg. hahahahah åkte upp med några pensionärer från malmö nu i veckan och tanten var sååå skön "ja, lilla torg kan man ju inte gå på....bara massa maffia!"

2008-07-11 13:17
atmosphere och brother ali ska uppträda på malmöfestivalen.
På möllevångsfestivalen kommer det nog mest va massa lokala band
Toastare

2008-07-11 14:00
Det är inte bara brats på Lilla Torg, det är ett helt ok torg med massa uteserveringar där man kan sitta och chilla. Inte billig bärs som på Möllan.

Tröls Jins som det tipsades om ligger alltså vid Karlskronaplan (mitt gamla hood när jag bodde i Malmö) Som sagt har det blivit ett riktigt schysst ställe!

Ett annat favvis ställe är Carib vid Möllan om ingen nämnt det.

Möllanfestivalen är chill. Malmöfestivalen är ju mycket barnvagnar och meningar som "Kevin pass daj, annars sajjor jag till pappa" Vuxen fylla. Små kids i stora gäng. Bråk på Gustav adolfs torg osv. Men det går helt klart att se artisterna på stor torget. Sen är det bara att dra sig mot Möllan så märker man inte av det.

fluid, skulle vara sjukt schysst. Är ju helst Malmö/Köpenhamn/skåne jag vill ha jobb i. Men har du nått sjukt bra i typ sthlm så är jag ju inte blyg för det heller. Eller gbg där jag bor just nu.
Jag skyller allt på Emma!

2008-07-11 14:04
Bounty- nä alltså klubbarna på lilla torg brukar vara schysta. men jag sitter def. inte o käkar middag på ngn av uteserveringerna där :-/ tyvärr.

vilket iofs inte betyder att jag inte gjort det. har fikat mkt på lilla torg och käkar gärna inne i hallen. har även gått på en del first dates på lilla....men de känns så stiff mot hur möllan är...
Toastare

2008-07-11 14:08
Peppis, det finns inga klubbar där? :)
Det är ju uterserveringarna man går dit för. Det är ofta folk som inte är från Malmö som inte gillar lilla torg.. men käka gör jag inte, bara dricker.

2008-07-11 14:08
har du inte varit på club på lilla torg?
Toastare

2008-07-11 14:11
Det finns inga klubbar på lilla torg... däremot har ju barerna ibland nån dj som spelar.

2008-07-11 14:13
fanns när jag bodde där iaf.

en club vi var rätt mkt på i två tre våningar där man gick upp på en jätteläskig trappa utomhus ingen aning om vad den hette.
och sedan fanns det en typ "privat"klubb för bratsen som jag def inte kom in på, men en polare hängde på rätt mkt. så nog finns det klubbar på lilla torg, om inte nu så för tre år sedan.
Toastare

2008-07-11 14:16
Plysch fanns ju... men inte längre.

2008-07-11 14:17
som sagt inte bott där på 3 år. men det fanns då iaf om jag inte hallucinerade det hela.

och att dessutom säga att det bara är folk som inte kommer från malmö som inte gillar lilla torg var de roligaste jag hört under denna dag....
Toastare

2008-07-11 14:19
Peppis, det är faktiskt så att det mest är folk som inte är från Malmö som tror att Lilla är nått bratställe och rynkar på näsan åt det.

2008-07-11 14:21
plysch fanns som sen blev nån annan klubb efter det.... sen fanns det den som låg mittemot B&B, hade klubb på sommaren.
Kommer inte på namnet men det e nog den du menar Peppis....
Den låg på en innergård med en sjukt brant metalltrappa och var i 3vån.

hur kunde jag glömma nämna Carib Kreol?? God mat, soft stämning men tyvärr alltid proppfull med folk.

Brunchen på Metro är inte helt fel heller som bakis-frukost.

2008-07-11 14:31
jag tror tom att det va timbuken som var medarrangör på det stället, låg brevid gökboet.

2008-07-11 14:55
yes den trappan var fan helt galen när man var full i högklackat.
men soft lokal, lite skum sådär.

har en bra länk till fluid för bostadssökande; http://www.malmobostadsformedling.se/
tryck under "lägenheter"
glodde där idag o hittade flera lägenheter man kunde överväga. har man fast jobb o så så kan man ju alltid slänga in en intresseanmälan.
Toastare

2008-07-11 15:03
BobbyBlingBling, visst ja.. men det var väl inte Timbuk som hade den?

sen var det ju Lovin' som körde på Plysch, att jag kunde glömma det..

2008-07-11 15:44
bounty
timbuk var med i starten iaf, vet att hans namn stod med på flyers och han spelade där nån gång.
Tror även han och El sheriffo spelade skivor där ibland.
Sen om timbuk startade klubben eller han bara var inhyrd vågar jag inte riktigt svara på, det va nåt år sen nu....

2008-07-11 15:50
BountyBoo: Ok cool, hojtar om jag får nys om något! Nu på plats i malmö. Behöver laptop. Macbook pro till salu någon? Gärna baxxad. Eller just ja, det betydde något helt annat! :) Nu ska vi jaga mathak och öl! Oh la la.
Toastare

2008-07-11 15:52
fluid, gör det. Jag är grym! ;)

och jag vill också vara i malmö. Men jag ska hem till Lund den 17e och röja i Lund/Malmö i två veckor!

2008-07-11 22:45
ok. Kanske inte riktigt möllan. Dunno. 200m från folkets park kanske. Jeriko runt knuten. Verkar som ett bra läge i vilket fall. :)

2008-07-12 02:58
läget låter bra som fan... Jeriko runt knuten? väldigt centralt o sjysst låter det iaf, då kan ni ju köra sultan palace-buffe om ni vill betala lite och äta en massa god turkisk mat
Toastare

2008-07-12 19:10
Låter bra, låter som där jag bodde.. skönt läge. Och det är så jävla mycket liv att bo precis vid möllan.

2008-07-12 20:39
Electronicaklubb ikväll nånstans? Kom gärna med tips :).
Toastare

2008-07-12 20:46
I Love! Brenda Walsh på Jeriko är väl det närmsta.. men de spelar mest house och techno. Grymma tjejer dock.

det är ju lite lågt nu för de flesta klubbar har sommaruppehåll.
Toastare

2008-07-12 20:54
Nej nu kom jag på.. fick sms från min polare att de börjat köra klubb igen. Dit måste du, bästa musiken..mycket bra electro!

Collabo Club på Plockepinn

Collabo Queens som spelar såklart

och sen Copyflex och Lillepige från Köpenhamn

och sockerpappa

60 spänn, öppet till 03
Toastare

2008-07-12 20:58
myspacen

Länk till

2008-07-12 22:07
tråden flippar! Eller min telefon. Hmm.
Toastare

2008-07-12 22:09
din telefon! Undrade varför du skrev samma sak typ 10 gånger och att mitt svar inte dög! Dock är det fixat...

2008-07-12 22:33
hahah! Sluta klaga! ;)

2008-07-13 19:58
försvann över helgen- hur har de gått för sthlmaren i söder?

2008-07-13 20:11
08?! Icke, jag är från smålandia. Men, hitills riktigt nöjd. Sköna människor och avslappnat som fan. :)

2008-07-13 20:13
åhå, var helt säker på att du flyttade från sthlm?
ärs som smälänning kommer du ha noooo wooories i malmö. hahas en hel drös av dem där ;-)

2008-07-13 20:17
Trevlig tråd :)
Maria du får visa mig malmö, jag kan betala i öl.
aaa
Toastare

2008-07-13 20:24
_Maria, det är klart jag gör. Skaune på onsdag!