|
|
|
|
|
Den Officiella Kontaktannonstråden del 2
Ny tråd då den andra tråden börjat bli av ohanterlig storlek.
Citerar QanA:
Whoa är Kärlek, men hur står det egentligen till med dess medlemmar? Nu när hösten är på väg är det många whoaiter som känner sig ensamma och nere, och behöver kärlek, och ibland räcker inte forumen till, utan behöver kontakt med ngn speciell IRL. Därför har jag tagit på mig rollen som er ödmjuke budbärare, och postar denna tråd.
Denna tråd är tänkt att fungera som en plats där du, käre whoait, kan posta din egna kontaktannons. Detta gjordes for några år sen, och funkade relativt bra, då de flesta var (relativt) seriösa, och ett par st hookade upp.
"Minimumkrav" i texten: Namn Ålder Bor Klädstil Musiksmak Söker (Notera att detta inte är en lista som behövs följas till punkt, utan mer en vägvisning för vad folk vill veta om dig)
Så snälla, posta era kontaktannonser, håll det inom en rimlig nivå, och "feel the love"!
/Simon
Ps. Svar tas i pm och gb-inlägg för att hålla ordning! Ds ( Länk till gamla tråden, som fortfarande kan vara intressant!)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Är detta en evighetshistoria? ^^
|
|
|
kan vi inte göra om det till en chattråd i smyg? jag har så jävla tråkigt. alla är ju på way out west i den här stan..
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
|
|
|
Nej, on topic nu, eller tystnad! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
hur många dater genererade tråd 1 ?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
|
|
|
Jamenprecis, gör en sammanställning av förra. Hur mkt sex, kärlek eller vänskap genererade den första?
|
|
|
meh måste jag skriva om nu! Jag har inte fått något sex ännu...
aaa
|
|
|
Det kanske inte var någon som vågade _Maria F24, du ser väldigt hungrig och glupsk ut på din bild, :O
|
|
|
Jag är ju extremt söt och trevlig :(
aaa
|
|
|
Maria Folk kanske misstänker att du snarare kommer äta upp dem, snarare än att ligga med dem? Ett väldigt vanligt missförstånd, tyvärr.
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
|
|
|
|
|
|
Jag är down for the cause. Men bara om fruntimmer suktar efter mig och vill veta saker. Jag tänker inte dra min livshistoria här och sen bara sitta och vänta. Hit me!
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
|
|
|
Jaquil Ledsen att behöva säga det, men.. Jag är rädd att du missuppfattat hela grejen med kontaktannonser.. :(
Okay, vafan.. Inget att förlora, allt att vinna.
FINNES Namn : Micke Ålder : Född -86. Vilket gör mig 22 år fyllda. Bor : Bor i Stockholm sedan ett år tillbaka, men kommer från Linköping från början. Klädstil : Street - kan man verkligen säga så? Jag gillar sneakers, och t-shirts (och har sjukt svårt att hitta tröjor jag trivs med) Musik : Musik är en väldigt stor del av mitt liv. Verkligen. Den musik som spelas är också väldigt varierande. Men om jag skulle vara tvungen att bunta ihop det hela lite fort så skulle jag säga att det huvudsakligen är hardcore/punk och hiphop, men även en hel del pop och electro. Intressen : Foto är klart mitt största intresse, och något jag mer än gärna lägger ner min tid hela min själ i, utan att blinka. Kalla det en passion, om du vill. Musik, som sagt.. (Men det kanske inte räknas, utan snarare tas för givet? Jag vet att jag gör det iaf.. Är jag kanske..trångsynt då?) Jag gillar kläder också. Jag skulle hellre vilja säga att jag är intresserad av kläder, snarare än att jag är intresserad av mode. (även om fenomenet mode/trender är ett intressant ämne, men i helt annan synpunkt) Förstår man hur jag menar nu? Man skulle även kunna säga att jag är intresserad av nästintill all form av formgivning, konst och bild. Jag tycker väldigt mycket om snygga saker helt enkelt! Foto, Gatukonst/graffiti och tatueringskonsten ligger mig både närmast och varmast om hjärtat. Och film! Såklart! Jag gillar bra film, mer än dålig film. Sökes : Någon likasinnad, typ? Ett litet chit-chat, ett ligg eller en vän för livet..
(Haha! Nu när jag läser genom det, så låter jag inte bara lite smått förvirrad, utan också som som världens kulturstropp, eller nån sorts hipster.. Skrämmande självinsikt :S)
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
|
|
|
hlgrsn
Jag är ledsen att säga det...men nej.
|
|
|
hehe eftersom det är på whoa så förvånar det mig inte men jag lovar att jag inte kommer att äta upp någon, bara naffsa lite.
aaa
|
|
|
jag skulle inte banga på hlgrsn.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
|
|
|
Haha, jag fick ETT svar när jag skrev en annons i föregående version av denna tråd. Det svaret fick jag dessutom flera veckor efter jag skrev det.
Det visade sig vara en fantastisk tjej som motsvarade typ allt jag ville ha från en tjej.
Nu 7 månader senare är vi fortfarande tillsammans, har varit i Grekland ihop och haft väldigt fina stunder tillsammans:)
Kontaktannonser var fan inte så dumma:P
Lycka till!
|
|
|
På riktigt Kleton?! Vem var hon isåfall, och grattis :D
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
|
|
|
kleton + Reflective = Sant
Ingen av oss är direkt några whoakändisar, så mer spännande än såhär blir det tyvärr inte:P
Tack förresten:)
|
|
|
Fan vad gulligt! Nästan så att jag också måste göra ett försök.
"Not fuck myself in the head with stupid men"
|
|
|
Najs :D Har verkligen aldrig trott på kontaktannonser, men ni bevisar ju att det faktiskt funkar ibland!
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
|
|
|
Haha, jag trodde verkligen inte på kontaktannonser. Men fan, satsar man inget vinner man inget.
Man får väl följa den moderna utvecklingen. Speciellt när man bor i ett så associalt land som Sverige.
Man behöver ju inte ta det så seriöst heller, jag hade inga större förväntningar från början heller.
Vi mailade lite, sen bestämde vi oss för att hooka bara. Först tänkte jag att vi kanske bara skulle vara kompisar, men sen under kvällens lopp märkte vi att vi trivdes rätt bra i varandras sällskap.
Vi hade en rätt avslappnad date, vi satt och ritade teckningar i baren på min polares krog på söder...
Give it a go liksom, vad har man att förlora? Funkar det inte, var det ändå en kul grej liksom. Nu hade jag turen att det funkade.
|
|
|
vågar mig på att gissa att fler har fått ihop det på whoa utan kontaktannonstråder.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
|
|
|
Jag kör på! Fast jag är lite hemlig sådär...
Ålder: 27 Bor: Södertälje Klädstil: Vanligtvis blus, jeans, högklackat Musiksmak: hiphop, r&b, Söker: kärlek, vänner
"Not fuck myself in the head with stupid men"
|
|
|
Misery_chick:
Japp, har haft 3 tidigare standardwhoaförhållanden också...
|
|
|
Klart folk träffats över whoa, men just genom kontaktannonser är ju lite speciellt :-)
|
Toastare
2008-08-10 14:51
|
kleton, haha grymt ju!
Jag skyller allt på Emma!
|
|
|
Haha... test nr.2 (eller tre?)
Namn: Gabriela, Gabi, Gabubi Ålder: 23 Bor: Stockholm, s-tuna Klädstil: Blandat. Ibland street, ibland lite mer uppklätt, beror på vad jag känner för. Har en kärlek till snygga sneakers. Musiksmak: jag är väldigt "ner-nördad" i 70's-80's soul/funk/jazz/disco/groove/rnb, annars har jag ganska bred musiksmak. Intressen: Jag älskar att resa, har pluggat i Chile (där jag levde ett tag med Mapuche indianer) och Bolivia. Sist var jag i Japan - Tokyo där jag bodde i 4 mån och pluggade lite nihongo desu. Annars är jag som sagt väldigt nördig när det gäller musik och film... fast nörd är väl snarare en benämning på att man är passionerad när det gäller ens intressen haha. I know my shit. Övrigt: Är (snart) fyrspråkig, börjar med japanskan på allvar @ SU nu, har precis skrivit klart min c-uppsats i Socialantropologi. Är chilenare/svensk. Söker: Pirr i magen.
Bild finns på min sida (ahahaha...)
|
|
|
Jag vill dejta peppis men hon nobbar mig hela tiden :(
|
|
|
Jamenprecis, gör en sammanställning av förra. Hur mkt sex, kärlek eller vänskap genererade den första? Personlig statistik: Sex: 23 Kärlek: 0.5 Vänskap: -4 ... Ok men kärleksbiten vart sann iaf.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
|
|
|
pimpslap
Personlig statistik:
Sex: 1 Kärlek: 0.5 Vänskap: 0
Kanske ngt mer sånt där? Det var iaf mitt resultat av den förra tråden, ^^
Ett späckat schema och ett drygt avstånd plus för lite tid mördade det effektivt tyvärr..
|
|
|
Lets give this a try
Namn: Ali Ålder: 21 (22 om två veckor) Bor: Stockholm, västerort. Klädstil: Enkel. Men älskar jackor över allt annat. Musiksmak: Braiga låtar oavsett genre,men föredrar väl hiphop framför allt. Intressen: Sport är något som fascinerar mig otroligt. Att titta på men även utöva. Har annars en förkärlek till information och kuriosa. Älskar lära mig nya saker inom religion,kultur,historia m.m. Sen vet jag inte om socialt umgänge är något intresse men jag har väldigt lätt att bli rastlös när jag är för mig själv och hatar att inte ha något att se fram emot. Humor är annars något jag har varmt om hjärtat och jag älskar att skratta (kan nog kaneida mfl hålla med om från whoaträffen=) Söker: Söker någon att träna med,diverse springrundor,squash, väggklättring m.m. Söker även några/någon som bara vill chilla och hitta på grejer att göra, Bowling,heldag på grönan, ja saker som får en att glömma vardagen lite.
|
|
|
Corazonzita F23 är het och verkar va grymme ^^
|
|
|
Corazonita kan jag dejta direkt
men oj broder nu ska du lyssna extremt noga...tyvärr vi är redan gamla, tjejerna ger oss inte dessa ungdomliga blickar längre utan det är mer va fan gubbjävel skaffa dig en kärring istället
|
|
|
hade man bott närmre låter ju corazonita som nåt slags drömtjej får man ju säga.. äventyr i japan och souliga dejter kan ju inte bli fel.. din myspace är ju sjukt smickrande också..
|
|
|
Är intresserad av att träffa någon i Oslo eftersom mina rumskamrater för tillfället inte är här. Så, Johan 19 år gammal gillar fotboll och jobbar på dagis. Är rolig o bla bla bla..
|
Toastare
2008-08-10 22:15
|
Ja, Coranzonzita är en sån tjej man blir impad av i trådarna! (å säkert då i verkliga livet också)
|
|
|
aaaaaah vad gör ni slutaaaaaaa!
(blir röd och springer och gömmer sig i ett hörn)
haha, ne jag blir glad av komplimanger (och generad) :)
|
|
|
Vafan. Jag orkar inte skriva en ny...
Sökes: Vänner i Oslo i februari.
Finnes: Jag. En 24årig tjej, som ni kan se. Mina polare beskriver mig som omtänksam, rolig, smart, snäll, generös, bra på att argumentera, bra på att få folk att skratta, blablabla. Jag lyssnar på: en massa olika musik, dock ingen ölabröla. I min mobbe just nu; Coldplay, Dead Prez, Sage Francis, Looptroop, Millencolin blablabla. Jag klär mig: efter mitt humör. Ibland baggy o hood. Andra dagar oversize tisha o leggings. Ibland klänning. Eller mjukisbrallor. Filmer jag rekommenderar andra att se: bland annat Juno, Napoleon Dynamite, Lost in translation, Stand by me. Sen orkar jag inte komma på nån mer... Jag läser: Rocky, Cosmo, Solo och kurslitteratur. Jag skrattar åt: det mesta som är roligt (Bäckman, Rocky, Smash, VaranTv, Heja Björn, South Park blablabla), förutom Stefan och Krister + alla som har sån "humor".
Bild får ni om ni vill ha. Veta mer om mig får ni av samma anledning.
|
Toastare
2008-08-10 23:24
|
Coranzonzita, är man grym ska man ju få cred för det :)
|
|
|
Jag
19åring påväg ut ur tonåren. Fyller 20år i september (född 88) När jag och en kompis beskrev alla kompisar i våran krets så sågs jag som den där softa chill personen , som är lätt att tycka om och den person man kan vända sig till b.la. En social person som tycker det är jävligt fett att träffa nya människor.
hem
Mitt hem är och har alltid varit Karlstad. Bor i en liten ort utanför staden som heter Edsvalla. dresscode Du ser mig i gammeldags basker(med skärm) , tshirt , adidasjacka , större jeans och mina älskade nike sb`s ;)
Musik På senare år har jag bivit mer öppensinnad gällande musik. Om man älskar musik så måste man ju utforska =) Så jag kan lyssna på jazz en kväll och psy trance en annan . Men min grund är iaf hiphop , och inom hiphop är det la "hiphopjazzen" som är fetast enligt mig, lyssnar t ex just nu på professor p !
Gör mig glad Konst. Konst eller allmänt att få ut sin kreativa energi har alltid varit en favorit. Om det så ska vara att skissa 1tim, måla graffiti , rita i paint , spela basket , sk8a , festa . Allt ger insperation och kan också då leda till kreativitet.
Personer i min omgivnig som vågar stå ut , våga säga va dom tycker med attityd , men som ändå kan ta livet med en nypa salt. och att speciellt inte ta sig själv för mycket på allvar! Humor är viktigt =)
söker
jag söker den som läser texten och tänker "Det där e ju nästan som jag" , likasinnade är ju nice !
Just d , HENRIC heter jag också!
frid =)
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
|
|
|
Ok, ny stad nya vänner. Namn: Niklas Ålder: 22 Bor: Flyttar till Malmö i slutet av månaden för att plugga design i tre år på MAH. Musiksmak: Hip Hop, Reggae, Soul, House/Electro. Klädstil: Olika vid olika tillfälle men genomgående street/hiphop. Intressen: Mer än det finns tid till, dans, musik, design, kläder osv. Finnes: En social humoristisk smula exentrisk kille som alldrig backar för att börja på nya projekt, avsluta är en annan femma. Sökes, folk att hänga med eventuellt en dejt.
|
|
|
Namn: Marcus Ålder: 20 Bor: NV Skåne Klädstil: Street antar jag Intressen: Musik, Hi-Fi Musiksmak: Hiphop, reggae, metal etc. Söker: Try me!
Fan vad tråkig jag va nu.
Is Wayne Brady gonna have to choke a bitch?
|
|
|
Jag har fått väldigt dålig respons så en liten reminder verkar vara på sin plats. You ladies wanna get with me? Holla at a brotha from another motha!
|
|
|
Fan. Jag älskar att skriva om mig själv. Det hä är bäst.
Namn: Ania Född: 1988 Hemstad: GBG om två v. I skrivande stund Stockholm Ögonfärg: Gröna Hårfärg: Röd Värsta ovanor: Jag har inga ovanor. Skostorlek: 36 Drömjobbet: Oj. Jag vet inte. Jag är framtidsförvirrad. Men jag får väl säga socionom eftersom det är det jag har sökt. Djur: När jag var liten önskade jag mig en kalv som aldrig skulle bli en ko i födelsedagspresent, och det vill jag fortfarande ha. Så om ni kommer över en sådan, så vet ni att jag fyller år i slutet på september. Godis: Jag har gett upp på godis. Allt gott godis innehåller gelatin. Cider eller öl: Öl! Jag är ju kvinna, kom igen. Pepsi/Cola: Dum fråga. Vem fan dricker Pepsi? McDonalds/Burger king: Bojkott. Kött/veg: Jag äter ju inte kött. Kakor/paj: Cookies! Sökes: Egentligen inget. Jag ville bara skriva om mig själv.
|
|
|
Namn: Anders Ålder: 21 i december Bor: Stockholm, Farsta Klädstil: Jeans & t-shirt the combination that never dies. Försöker väl styra upp en skjorta då och då.
Musiksmak: Nämner lite av det som lyssnas mest på just nu. Stone Roses, Kasabian, Oasis, Beatles, Cornelis Vreeswijk, Imperiet, Johnny Cash, Daft Punk, Tiesto, Diam's, Loop Troop, Manu Chao, Stephen Marley, Bob Marley, etc. Filmsmak: Kolla min profil, jag är en filmnörd av rang :P
Intressen: Amerikansk fotboll tar upp en del av min tid och håller min kropp i trim. Film är en stor passion. Att umgås med vänner och bara prata om livet i allmänhet lägger jag mycket tid på, jag är väldigt intresserad av människor. Att möta människor känns aldrig tråkigt. Trivs bäst på Söder och börjar gärna på Skinnarviksberget och promenerar sedan bort till Mosebacke. Är väldigt hemkär i Sthlm men börjar mer och mer uppskatta en tur upp till landstället i hälsinglands skogar och norrlands lugn.
Vill resa till latinamerika och lära mig spanska någon gång i framtiden, vill även återbesöka Indien och Korea, mina tidigare besök där har gett stora intryck.
Söker: Nån att vakna upp med.
|
|
|
Glömde säga: bild finns på min profil och kan länka till min facebook om ni frågar.
|
|
|
Namn Alexander, Alex
Född Den 8 Juni 1985
Bor I Stockholm (Blackeberg) med min hund Teddy.
Klädstil Hiphop/Street
Om mig Jag har lätt till skratt, är ganska försiktig av mig när de kommer till relationer (alla typer av relationer), är ganska blyg när de kommer till att ta kontakt, det resulterar ofta i att folk tror att jag är dryg vilket jag självklart inte är. Känner jag mig bekväm med någon så kan jag lätt få mun diarré, föredrar dock att lyssna på vad andra har att säga. Att konversera är riktigt trevligt/mysigt. Hur jag är för dagen beror mycket på vilket humör jag är på. Jag är en mycket lojal person, gillar inte att tappa/bryta kontakten med människor. Har väldigt svårt för att bli arg, är förstående och har lätt att sätta mig in i andras situationer. Är en lite av en clown, gillar att larva mig. Gillar även att vara ironisk.
Intressen Gillar att ta de lugnt, umgås och hitta på softa saker. Gillar att resa, men känner ingen som har pengar till att resa och lika mycket fritid som mig. Tycker det är intressant med andra kulturer. Är ett riktigt Filmfreak, älskar att sväva bort i filmens värld, gillar även många tv-serier. Hänga nere vid vattnet och bada på somrarna är en favoritsysselsättning. På den mörka delen av året så tar jag gärna en sol semester annars är det ganska mysigt att vara inne och dricka te när det är kallt ute. Tycker det är hyfsat skönt att gå promenader ifall man har sällskap. Gymmar 4 gånger i veckan med min bror vilket gör att båda kroppen och knoppen mår bättre. Dricker väldigt sällan alkohol men bangar inte på en gather med trevliga människor och lite dricka. När jag väl dricker, dricker jag oftast ordentligt. Gillar att lyssna på musik (vem gör inte de?), lyssnar främst på hiphop men gillar även endel rock, reggae och soul. Har även börjat läsa mycket böcker senaste året, gillar jag en bok så kan jag inte sluta läsa. Har ett intresse för poker, det är även min inkomstkälla.
Söker Någon likasinnad. Huvudsaken är att personen är vacker/söt/snygg (doh?), snäll, omtänksam, klok, har skön humor, inte har attityd och vet vad hon vill.
Hit mäh!
my name is xelly smelly
|
|
|
namn: sebastian ålder: 23 bor: 14 dagar till i malmö, sedan nyinflyttad på hisingen i göteborg. sysselsättning: inom kort Ky-studerande inom grafisk formgivning på lindholmen. musiksmak: mestadels hiphop, då allt från aesop rock, a tribe called quest och abstract rude till zion i, ugly duckling, wu-tang clan och xololanxinxo. klädstil: annorlunda t-shirts som speglar populärkultur, stilrena skjortor, jeans,chinos, adidas och nike sb's. intressen: samla vinyl, läsa serietidningar, spela tv-spel, dricka té, gå på spelningar, formge och illustrera, se på bra film och tv-serier, gå på ipodpromenader. personlighet: väldigt öppen, trevlig, tidsoptimist, lite perfektionistisk, kan tyvärr uppfattas som blyg och stel vid första anblick, spontan och kanske ibland lite för ärlig. söker: nya bekantskaper i den nya staden.
|
|
|
Namn: Maria Ålder: 23 Bor: Västerort Klädstil: nån slags gina tricot / hiphop hybrid Musiksmak: Hiphop, rnb... massa annat. För tillfället besatt i Lady GaGa Söker: Katter..inga hundar. Har någon nån gång kallat dig för feminin är du nog inte riktigt rätt person.
Övrigt: Jag gillar inte för seriösa människor och inte heller för "glidiga", vi snackar "Jag bor hemma hos morsan och röker på varje dag".
Krav: Humor
Det var jag det.
|
|
|
Kontaktannons, gah! Men fine, lets give it a try.
Finnes: Namn: Linda Ålder: den 28/12 -88 fanns jag plötsligt! 19 år alltså. Bor: Nytt blod i sthlm sen 3 månader tillbaka.
Klädstil: Oversized t-shirts med leggings och snygga sneaks är väl det som fungerar lite närsomhelst. Dock är jag en sucker för mysiga koftor och sockor och självfallet samlarsneakers.
Musiksmak: För att droppa lite olika inom olika genrer: Duke Ellington, Billie Holiday, Otis Redding, Yann Tiersen, J. Dilla, Groundation, The Mars Volta, Daft punk, Gangs starr, Wu tang osv. Jag skulle kunna namedroppa hur mycket som helst, men i vilket fall så har jag en relativt bred musiksmak.
Film: Reservoir dogs, Pulp Fiction, Gummo, Gökboet, Donnie Darko, Trainspotting, Edward Scissorhands osv.
Intressen: Musik musik musik. Är främst jazzsångerska men har även sjungit i ett 11-manna reggaehopband och gör en del collabs. Annars så är film och litteratur viktiga punkter i mitt liv. Älskar gamla serietidningar och läser mycket böcker. "By the river Piedra I sat down and wept" av Paulo Coelho och "The hitchhiker's guide to the galaxy" (alla 5 delarna) av Douglas Adams är stora favoriter. Jag gillar att vara kreativ och social.
Övrigt: Driver bolag (Funky Lilt) tillsammans med min bästa vän (konstigt nog så går vänskap och affärer ihop för vår del!) och även en nystartad månadsklubb "U betcha!" och när det finns ledig tid så åker jag mycket till Nyköping där jag bodde tidigare och jammar med mitt gamla band och umgås.
Söker: Du som kan utmana mig mentalt och inte är rädd för leva lite utanför gränserna.
|