I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

långa lillfingernaglar?

Övrigt - Blandat

2009-07-30 17:21

långa lillfingernaglar?

tjena,

idag började det en ny snubbe på mitt jobb, han råkade ha svinlånga lillfingernaglar.. det var inte som att han missat att klippa dom utan han verkade digga att ha det så..

då kom jag på att jag sett det minst 2 ggr förut där äldre herrar, främst från andra länder än sverige har långa lillfingernaglar. VAD BEROR DETTA PÅ?

är det tecken på att man är rik där de kommer ifrån?
är det snyggt tycker dom?
är det praktiskt?

och för lite extra diskussionsunderlag: vad tycker just du om ett par schyssta klor på en man?

kan tillägga att detta rockades ihop med ett par schyssta guldtänder

2009-07-30 17:25
hört 2 versioner.

Version 1. För att snorta kokain med.
Version 2. För Mexikanare att peta näsan med typ.
I don't want to cause no fuss, But can I buy your magic bus? I don't care how much I pay, I'm gonna drive that bus to my bay-by. iwant it...I want it...I want it...(You can't have it)

2009-07-30 17:26
sen har det väl blivit lite av en cooling-grej i svergies förorter.
I don't want to cause no fuss, But can I buy your magic bus? I don't care how much I pay, I'm gonna drive that bus to my bay-by. iwant it...I want it...I want it...(You can't have it)

2009-07-30 17:27
okok fett, mexico är han inte ifrån så Im rollin' with the kokainhistoria sålänge

2009-07-30 17:27
Version 3. Han är Arab och tycker det är "mode"

har aldrig hört version 2
Twang System fi de werl

2009-07-30 17:28
för övrigt är snubben i fråga inte en dag under 40 år

2009-07-30 17:30
har oxå hört att det e för kokain

2009-07-30 17:31
Ser förjävligt ut iaf. Smart att löpa runt med några mikrogram koks under nageln om man är i den branschen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-30 17:42
1. klia sig i orat
2. do the white gold (koks)
3. kanna sig oemotstandlig
4. for att senare klippa den
5. professional nail killer
6. enbart pimp
7. tycker det ar sjukt snyggt
-ò_ó-

2009-07-30 17:46
ja alltså jag hajjar ju att det kan va en massa olika saker.. det jag undrar är om någon vet att det betyder/utstrålar nånting eller används till en viss sak, eftersom jag har sett flera personer som har det?

2009-07-30 17:56
Fråga honom?
Vi är överallt!

2009-07-30 18:01
jag har hört för att dett är nån sorts tecken på att man har ett fint jobb, man inte behöver klippa sina naglar för de går inte sönder i nått grovjobb... eller så spelar han ukelele med lillfngret
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2009-07-30 18:36
Det är en statusgrej, det visar att man inte behöver jobba så hårt.

Sen kanske det är nån fattig jäkel som drar koks så, medan de rika nog har koks-sked.
Jag skyller allt på Emma!

2009-07-30 18:42
Haha hade jag med när jag var 16 typ. Bara en shysst grej. Typ som tjacktoffs :P
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2009-07-30 18:47
Det ser jävligt illa ut iaf.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-07-30 19:08
okok känns som att statusgrej är mest troligt alltså.. jag vill helst inte fråga honom eftersom jag nästintill säkert skulle råka lägga fram det fel, i stil med "ey, varför har man sådär egentligen" vilket lätt kan missuppfattas som att man drygar sig

2009-07-30 19:13
I en del länder så odlar man fram en lång nagel för att visa att man inte behöver arbeta ute på fälten.
I en del andra länder så används nageln som någon form av verktyg.

Det är förklaringarna jag har fått när jag frågat folk i olika länder där folk av en eller annan anledning verkar digga att ha en lång lillfingernagel.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Poet

2009-07-30 19:33
Snortarnagel haha. Nej men seriost, min farbror har en san nagel. Nar jag fragade honom om det, sa han att det var for att han skulle kunna pilla och peta.
At the gates of Eternity...
Poet

2009-07-30 19:35
Och grovjobbsgrejen var vanligt forrut i Kina. Om man hade langa, vackra, manikyr naglar, sa var det som ni papekat innan, ett tecken pa att han var utav hogre klass.

2009-07-30 19:58
Min pappa hade långa lillfingernaglar och det var för att skala lök och liknande med.
Han var kock.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2009-07-30 20:00
okok ser ut som det kan va praktiskt också alltså..

måste tyvärr tillägga, fyfan va äckligt om man skalar saker med sin supernagel
Poet

2009-07-30 20:01
Lika ackligt som att bagare anvander sina hander nar de gor deg? Tanka pa det nasta gang du bestaller en pizza ;)

2009-07-30 20:15
Word.. Jag använder kniv till att skära bort toppen & botten på löken, men brukar dra av skalet och så med naglarna faktiskt, det är lättare så..

Men jag har hyfsat korta naglar hehe.. drygt om det skulle pajja en nagel ner i maten lizzm..
be the change
Moderator

2009-07-30 21:28
han kanske har den för att riva upp sårskorpor på ryggen med?
eller för att klia sig på ryggen.
eller så kanske han inte hunnit bita på den nageln än, spar de godaste till sist liksom
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2009-07-30 21:33
Asså nu har jag alltid undrat över det men har inte riktigt mage att fråga för jag tycker det är liiite overkill, har sett massa olika även svenskar med det. Häx/trollkarlsgrej? Haha kokainfinger tror jag e bullshit, går du så långt i ditt missbruk lär du ha sett kokainspåren på långa vägar.
 http://www.myspace.com/murderdem

2009-07-30 21:49
Pimp eller kokain eller har sett många från eritrea o sånt som har så!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-07-30 22:33
Åh äntligen någon mer än jag som tänkt på detta.
Snubben som har pizzerian där jag bor har en lång lillfinger-nagel. Ser sjukt vidrigt ut och man vill inte äta pizzan.
Kan dock inte komma på något vettigt att säga om detta^^ Har fått för mig att det är något sorts "mode" som inte vi har snappat upp riktigt. För i de flesta fall så är det ju människor med utländsk bakgrund som har det.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2009-07-30 22:41
ett drastiskt förslag men varför inte fråga honom. jag menar, vi kan ju sitta här och gissa och komma fram till att det handlar om att han kanske gillar att klia sig i rumpan, vem vet, men att vi kommer komma sanningen på spåret faller för föga troligt.
Moderator

2009-07-30 23:54
Haha, fyfaen vad äckligt det där med pizzasaken. Har aldrig tänkt på det, men fyfaen vad ni har förstört mitt liv nu. Usch, så jävla äckligt.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-07-30 23:59
ramuz

Det man inte vet har man inte ont utav:) Dessutom så behöver ju inte din pizzabagare ha en lång lillfingernagel:D
Moderator

2009-07-31 00:22
Haha nej du har rätt, men när staden är full av pizzerior och man nästan aldrig äter på samma ställe två gånger i rad så är det rätt stor risk ändå? ;) Tanken är äcklig iallafall.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-07-31 00:23
Tanken är sjukt äcklig. Som min kära bror sa en gång "det är nästan så man vill ta med nagelsaxen nästa gång och tvångsklippa av den".
DJ

2009-07-31 10:09
Min mor berättade om en kille när hon jobbade på kibutz i Israel som hade en lång lillfingersnagel. Detta var ett tecken på att man var gay, så kunde de känna igen varandra.
They´re not big in the game/
They´re finished/
Like a man trying to fit a flathead into a phillips

2009-07-31 12:18
alltså som frisör tycker jag det är sjukt praktiskt att ha lite längre(med lite längre menas inte sanna bråding-naglar) naglar med tanke på uppdelningar osv i håret. Då går det hemskt mycket snabbare än att plocka upp kam, klämmor eller dylikt. Givetvis får de ju inte vara FÖR långa och absolut inte smutsiga. Det är vidrigt. Men att bara ha EN , det kan jag inte hajja.

2009-07-31 18:03
hahahaha, folk har så jävla roliga idéer! :oD

asså den grejen är för att peta sig i näsan och i örat. det är en fett old school grej som gamlingar har, men vissa yngre kan ta efter, utan att egentligen veta varför. kan tänka mig att alla dem har skumma förklaringarna kommer därifrån.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2009-07-31 18:26
Spagetti någon?

Intressepenisen hårdnar!

2009-07-31 18:45
Han kanske är två tiondels kvinna.

2009-07-31 19:16

Probably a cokehead.

2009-08-01 19:18
jag har bara hört kola versionen..
men aldrig riktigt fattat om det stämmer, såg nån snubbe som hade det.. och fyfan vad ofresht det var.. inte ens snyggt.
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2009-08-01 23:18
eller så spelar han ukelele med lillfngret

haha mellon! :D

2009-08-02 13:04
gissar på koks versionen =)

2009-08-02 13:47
jag är nog ganska säker på att det är det..
för han var en sån som tog det iallfall det såg man på honom..

typ den vita versionen av att han trodde att han var 2pac
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2009-08-02 18:52
Nær jag var på banken før att øppna konto så fick jeg en bankman som hade just en sån veldig lång lillfinger nagel, jag blev nyfiken och fråga va den va bra till, han anvænde den att spela gitarr sa han. Men har ju hørt cola versinen førr. You never know...
"Peace and Love"

2009-08-02 21:09
varför skulle man outa sig själv så jävla tydligt? kola-hypotesen låter som nåt som fötts ur nån film
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci