I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hur många saker kan man sluta med? sluta röka osv..

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2013-01-26 15:16

hur många saker kan man sluta med? sluta röka osv..

Ja vi alla har väl jobbat på att bli nikotinfria, på nått sätt.
Jag har försökt sluta röka, men nånstans så går det inte. Jag får ren panik av att tänka jaha de där var sista ciggen.
Jag har rökt i 6 år så det är väl inte så mycket, fast för mig känns det typ mycket. Men nånstans så slog det mig, hur många saker kan man sluta med?

Jag ska sluta med alkoholen, (inga problem det kan jag för den skadar mig mest har klarat av att vara nykter 97 dagar så kan nog hålla det)
jag får inte inleda relationer (för jag ska lägga fokus på mig själv därför gäller typ inte sex heller lite celibat)
jag ska börja äta sunt,
jag ska sluta röka .. rena paniken. Ciggen är typ det som får mig känna mig balanserad.

Jag försöker att komma på anledningar så jag ska ha motivation att sluta röka tex den 23november är ett datum som gör mig ledsen, min nära vän dog i akut leukemi. Men det gick inte heller, jag har köpt ett 10pack eftersom ett 20pack ciggpaket i norge kostar 101 kr (kanske därför jag vill sluta röka för spara pengar) och ett 10pack kostar 56.

Ska försöka hålla mitt 10pack så länge som jag kan, men egentligen så känns de som att jag plågar mig själv.


Känns som mitt liv blir så jävla tråkigt, får ju inte göra nått?
Hur många saker skulle ni kunna sluta med? Nån som förstår min frustration?

Borde jag sluta röka, eller räcker det med att jag slutar med allt annat?
om jag nu ska sluta röka, ge tips hur jag ska klara det utan att få panik

All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix