Zadik: För att du vill att artisten får betalt för sitt jobb? Men jag förstår om du är ego, alla är det.
Redline!
hu 1 jag tror inte man blir bannad 2 de flästa datorer har 4 ip och man kan snabbt byta och allt e normalt igen och alla har skivan 3 det vet du om själv ken?
\,,/_(>_<)_\,,/ ... e töff kan slosh... \,,/_(>_<)_\,,/
Beställ EP:n och sluta hata.
"Den som skickar upp den på nån jävla upload, yousendit osv kan suga min kuk och blir bannad med sin i.p adress direkt 4 life ""men alla är inte människor utan liv som du och letar efter mitt arsle hela dagarna på nedladdningssidor." Seriöst mannen, du pratar som du vore fjorton år, där sjunk du. Är du 27 så lär du uppträda med respekt och diskutera sakerna istället för att slänga ur dig kommentarer som hör hemma på högstadiet.
Ska även lägga till att jag verkligen gillar det du gör inom musiken, du sjunger för allt du är värd och menar det du säger, men vissa saker är lite väl omoget. Som din diss låt till haoman, och dina kommentarer här på whoa, som artist ska man inte göra så grova misstag. / JE
Tittar ner var så sjuuukt jäävla tung! Ska spela sönder den
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ken: på din egna hemsida skriver du: "Till alla er (250) som köpt på väg hem. TACK, till alla ni som laddat ner den. Om ni inte har råd så är det all good, men ni som har råd men ändå laddar. Dålig stil tycker jag. Jag köper det jag tycker e fett." -> vart drar du gränsen för om man har råd? jag är student och har inte råd att pröjsa skivor hela tiden, är det rättfärdigat (av dig) om jag laddar ner dina grejjer?
^^ för det första så tar jag inte åt mig. jag tippar på att jag tidigare varit en av dem som köpt över medel i antalet skivor på whoa (tappat räkningen på min skivsamling men det är runt 800 plattor nu skulle jag tro. men det var inte poängen). jag undrar vart han drar gränsen... sen i höstas gick jag och blev student. med all glädje vad det innebär. :) men iaf, den här månaden har jag tex köpt 2 konsertbiljetter. sen ska julen in också. visst skulle man kunna fixa fram några tior men hur högprioriterat borde det vara? det är frågan jag ställer ken.
När du lärt dig att uttrycka dig på svenska så kanske jag lyssnar på en låt, men du får bli lite smartare först. föredetting. ge upp.
Ointresserad av alla.
Lätt värt pengarna. grejen me hatarna på whoa är att dom flesta är forumister som verkar kunna allt inom musiken och allt annat dessutom. Rätta varandra å pissa skit på andra. Man märkte när man arrangerade WM gång på gång att folk är rena skitskallar här (ja dom flesta). Mordhotad å grejer för att jag inte gav en lirare bra kritik i tävlingen av alla hans minipolare som "kunde" allt.. Kinda slusken, laxmacka n shit. Sånt ger jag inte så mkt support till ekonomiskt. Men ken är bättre än många tror. Ken behöver support. Han ska komma tillbaka, och det stort. Så pröjsa han flush oavsett. Visa att svensk hiphop lever. Forumistrappare och "expert" recensenter på whoa kan gå å joina en bokklubb me julböcker.
I Love Gl�gg
men lol, ken? vem bryr sig... suger ju, har alltid gjort och kommer alltid göra
bäst
Vad Kostar Houmans Album?
www.myspace.com/myhype1
yää ska skaffa så fort jag går förbi en butik som säljer refill! dvs imorgon..
yes ahaya
Hehe Cutta dom teasern hittar man ju på dc
Om en cigg förkortar livet och ett gott skratt förlänger de, borde en spliff hålla skiten på en stabil nivå!
hehehehehahahh ni är bara för mycket. Om du har råd att gå på macdonalds men inte att köpa skivan e du fitta, om du beknar släng för att kunna köpa hem pasta, ladda ner den. Är det så svårt att fatta?
www.barabazz.com
och till studenten, du har min blessing att ladda men när du är färdig utbildad och tjänar tjock med para så köp alla mina album hehehe peace
www.barabazz.com
Fett ken nice att det kommer nått, fuck alla idioter på whoa det finns många som hatar bara för att hata och älskar att trycka ner på dagens svenska hiphop Peace
www.hermanosbernal.com /\ MAS LOCO ENT.
Jag laddade ner skivan, lyssnade på den, sen köpte jag den för att stödja ken! 50 kr vafan, inget!
Kan man casha så casha för fan. E själv student å pank ibland. Stöd folk som Ken som lever för konsten. Inte mkt å tjafsa om. Alla som sysslar med något på seriös nivå vet vilket fett hårt arbete som ligger bakom allt nån gör. Hajjar inte när nedladdning ska rättfärdigas av hiphoppunkare för att man inte VILL pröjsa. Försök paya, gnäll inte å sen gå å ladda ner. Ante up i bästa mån För övrigt Cutta Dom e galen å Junkyardrec-remixen likaså!
"No bullshit, no RnB-hooks, just raw rap"
Lyricist
2006-12-07 22:05
Jag är också studernade och har inte gött om cash utan allt går till importöl och ciggareter men om jag väl får ett jobb tror jag ej att jag kommer sluta ladda ner för det. men vet ej kanske betalar men chansen är ytterst liten.
There shouldent be no war between humanity. Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen
Oroa dig inte för det mannen, du får säkert inget jobb...
"No bullshit, no RnB-hooks, just raw rap"
hahahah, jag gillar inte din musik alls.. men den e värd och lägga upp på nån sida eller så bara för att få se om du bannar mig från din sida.. inte för att jag nånsin tänker gå in på den men :)
va?
Lyricist
2006-12-07 23:50
haha nefaen tror inte jag heller :D
There shouldent be no war between humanity. Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen
big rob.. vänta bara KEN DU ÄR DEN SISTA GENERATIONEN! du är den enda
never change
shit .. är det ngn som köper det?
www.myspace.com/myhype1
"the haters cant stand me cuz everyday their homeboys and homegirls dare me, i'm lovin it"
Folk verkar ju gilla den.... Har dock bara 0.14 kr på mobilen :(
soundcloud.com/G-O-R-D-A
baxa dig en med pengar på
www.barabazz.com
heheheh.... silka inlägg du gör ken.... du har sånna där dollartecken som ögon kan jag tänka mig...
House is hiphop on fast forward ..
betalar hellre 50 spänn för en ken ep till datorn än 140 spänn för nån looptropp/promoe skiva
bursan: du kan inte skilja på bra och dåligt va? :P
va?
betalar hellre 50 spänn för en ken ep till datorn än 140 spänn för nån looptropp/promoe skiva WORD!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Lyricist
2006-12-08 23:29
Skänker hellre 50 korner till räddabarnen eftersom då vet jag att jag hjälper någon iaf. ken kanske inte klarar av att hålla sig borta från drogorna ( villket jag hoppas han gör ) men ifall hela hans liv rasar så kan han lika gärna använda pengarna till det. Så ger hellre 20 barn i 3-världen vatten för en dag.
ken va fan gör en riktig cd som är tung som de bort glömmda............du kan shiten om du vill....peace out
orka tanka hem.. kan lika gärna köpa för 50 spänn.. om folk slutade tanka hem låtarna osv så skulle nog "hiphop sverige" vara sjukt mkt större än vad de är..
r-.-a
Det kommer upp 6 skivopr till idag, Ken demos... hehe
www.barabazz.com
hehe, nej nu tar vi en sak i taget.....
www.barabazz.com
så nu e den på väg hem till datorn.. 50 kr e ju fan ingenting. Lätt värt pengarna så länge de e Ken!
wemcrewclickclackgang!
förresten, har du någon tracklist på dom där demo1 och 2?
wemcrewclickclackgang!
asså ken du är fet..... men i fortsätt fram, aaaallt e skitbra innan du säger, "hela världen e din".. vafan är det för röst? PEACE
Ken, big up till det du gör.
Fortsätt och gör det du är bäst på, dvs göra musik.
"gotcha back like a chriopract"
översätt det där mannen, översätt!
never change
MÅSTE MECKA DEN!
One Love!
ooh bonde.. inte en anibng ? = )
never change
Tycker ju själv att det är roligare o ha skivor i hyllan än ett mp3 album på datorn som försvinner när man får nått mupp virus
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Svensk elit rap, tycker fortfarande vägen tillbaka och Välkommen till förorten e det bästa som hänt svensk hiphop tillsammans med petters första...
Alltså.. Jag fattar inte vad folk klagar över. Om folk släpper skivor e d nästan ingen som köper. När Ken nu släpper filer så klagar folk, varför? Vet ni hur mkt d kostar att göra en skiva? Personligen tycker jag att d e mycket schysstare med en riktig skiva, men AFC tänker inte heller släppa några fler CD's, d får bli filer.. Jävligt tråkigt, men reality bites... Ken har förövrigt slängt ihop några riktigt grymma låtar, och jag uppmanar dom som gillar d att köpa skiten..
Slangin' records (2009) www.myspace.com/afc1 http://open.spotify.com/track/5G70l0ZkhUTx19W9nkVL8W
AFC_Ramo Vet ni hur mkt d kostar att göra en skiva? Ja, ca 4 kr / skiva
House is hiphop on fast forward ..
nej, 4 kr kostar ej en skiva att pressa, möjligtvis hemma på cdr utan tryck o skit i tjeckien där många pressar sina riktiga cds så kostar dom runt 15 kr st minst med licenser o olika avgifter man måste betala i usa är det billigare men då kommer ändå porto, tull o ev licenser på ändå sen kostar all studio tid, mastering, ev utlägg för producenter o andra mcs som ska ha sina cash + design, omslag/booklet så kostnaden är ej så låg tyvärr download kanske är vägen?!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
My space.
www.myspace.com/sirvaas