"Ken är nog smått efterbliven" // Magnus Betnér
Ur Magnus Betnérs dagbok på magnusbetner.com:fredag 02 februari 01:13 Hela mailboxen full av konstiga mail idag. Snook-fans som vill att jag ska be om ursäkt... Snälla. Snook är inte ens sura på mig, snook har humor. Om inte snook hade humor hade de inte gjort sin truckerkepslåt. Och de hade inte skakat hand med mig efter min insats på grammis. Aftonbladet hetsade snook att säga att de ville ge mig stryk. Det är Aftonbladets jobb och Snook gick i fällan. Ken däremot... han är nog sur... och lite smått efterbliven. Nu ska jag ta och sova några kvartar så jag orkar brottas med Lina i morgon.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Citat ska vara exakta.
My oral illustration be like clitoral stimulation
Hehe han verkar ju iaf tagen av det...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men läs hans dagbok själv då förfan så ser du att inget är korrigerat av mej.
Någon som vet vart man kan se det han sa på grammisgalan?
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Hittar inte "Ken är nog smått efterbliven" någonstans, men du är förlåten.
Ken är ju smått efterbliven. Det var roligt, men det ända som finns i Kens gärna är förmodligen en stor dos av thc.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
"Den enda svenska gansterrapparen som finns är väl Ken, även om han mest har suttit inne för att han är fumlig. Nu ska inte jag gnälla på Ken, jag tror att han, Seven, Blues, Ayo och alla dom andra verkligen la grunden för svensk hiphop genom att verkligen visa att man kan ge ut vilken skit som helst på skiva." Så jävla osant var det väl ändå inte. Förstår att dom lackar dock.
Dudezic - Dude-music - CHUP
Skulle vara kul med en riktig beef. Ken gör hatlåtar och Magnus svarar med att fortsätta mobba Ken i sina stand-ups. 1-0 till Magnus än så länge. Blir iofs. auto-win på Ken om låten ligger på ett Tommy Tee(<3)-beat.
fredag 02 februari 11:00 Jag blir på dåligt humör när jag blir väckt av telefonen. Ännu sämre humör när det är arga rappare som ringer för att hota mig och min familj. Är så jävla trött på den där macho-kulturen så jag kan spy. Ta ett skämt för ett skämt eller ta dina fighter verbalt. Att hota någon med stryk känns väldigt… 14-årigt. Dessutom vore det nog ett ytterst ojämnt gängkrig med svensk hiphop på ena sidan och svensk standup på andra. Svårt att se Adde och Bylund tillföra något i ett cykelkedjeslagsmål… Det vill vi nog undvika, va?
Asså Betnér knäcker ju Ken o anhang så stööööört hårt! keep it up man! Det här kan bli en sjukt intressant Beef. Speciellt om Betnér inte viker ner sig för deras hot och liknande.
3-0 till betnér, att ringa och hota honom på natten är väl i princip vad man kan kalla för ett självmål. Och svaret på det är ju inte bara lite knäckande
Hasch och Kokain - Bajensvin!
magnus vinner "beefen" lätt!
yes ahaya
Haha... Nja, jag skulle inte vara så säker. Man vet aldrig när Big Fred får ett ryck och lägger lika tighta rader som på Kaos 2000 låten. "Vi är äckliga svin, spyr i varandras munnar/ tömmer bajspåsar över era hundar" . Jag menar, en rappare med kapaciteten att få in både ordet spyr och bajspåsar i samma line, skola icke underskattas
Haha... Jag tycker nästan att det säger mer om Kvalitén på rappare som Ken Ring, Big Fred och Petter. Visst, Petter har kanske haft en och annan låt som har varit bra, men numera gör han ju bara komersiell blojhiphop om hur bra det går för honom.
"NI är äkliga svin..." är det väll endå? men det du säger är sant, det e en rolig rad.
asiwouldsay AHB AHB
Det verkar ju mera vettigt med "NI är äckliga svin" men jag jag orkade inte leta rätt på skivan, och texten fanns inte på google
Skivsamlare
2007-02-02 17:21
Vad är felet? Betnérs yrke är standup, dvs han skämtar med allt och alla. Hur kan man ta åt sig? Speciellt som offentlig person, som man är som musiker. Att folk sen beter sig så pass barnsligt att de ringer och hotar han på natten är bara löjligt..
Yes! In Concert — For the love of music
aah... Om de skjuter honom så får vi dra ihop en Whoamob á la Vårby Gård Gangstas och hämnas killen. Nej, men det känns som att Ken bara skämmer ut sig själv och de andra berörda mer genom att ta så illa upp av vad han betnér säger. Om han inte hade börjat hota honom och grejer så hade det troligtvis inte blivit en sån grej av det hela. Nu kommer ju Magnus betnér att sänka de grabbar verbalt mer och mer för varje gång de gör något, och sen så kommer säkert nått pucko ta till nävarna o dabba honom. Wihaaa!
haha kul d här:D är det ingen som har en länk till grammis så man kan se:D?
"du är satsen som din morsa skulle fått i ansiktet" /Leffe
Om man har fått ansvaret att presentera ett pris i en genre på en gala som sänds på en kanal som hela svenska folket har tillgång till och sedan förlöjligar den genren och samtidigt attackerar några av pionjärerna inom svensk hiphop så är det väl klart att det uppstår lite sura miner i landet. Om man försöker vara rolig på någon annans bekostnad så får man räkna med att folk tar illa upp. Ifall Magnus Betnér inte förstod att folk skulle bli förbannade på honom för det han sa så måste han vara mer än bara "lite smått efterbliven."
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
grejen är att betner dissar folk till höger och vänster hela tiden...det är bara Ken som lackat vad jag vet,vilket är sjukt efterblivet,vad hände med självdistansen?
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till
Det klart att man måste ha självdistans, det som stör mig är bara att hans grej va sjukt trist. Var det någon som skrattade? Kändes som att han bara skulle dissa alla på så kort tid som möjligt, och hur kul är det? Det var ju inte som att det var genomtänkte skämt- "ken och dom släppte skit", linksom "hahahah han är allt bra lustig"
asiwouldsay AHB AHB
Producent
2007-02-02 17:42
håller helt med
bojjan P20 han är ju komiker och komiker ska skämta och vara elaka för fan
fett omoget å lacka på nått sånt där, det är sånt man får ta om man ska va stor artist
Vaddå, nu känns det som att jag har missat något. Delade Magnus Betnér ut priset till årets hiphopakt? Öööh Varför får HAN dela ut det?
Tror inte han hade räknat med det riktigt, rappare som eminem, 50-cent, snoop osv osv tar dagligen komiker punchlines från alltifrån letterman, leno, conan till weird al och tom green. skillnaden är att dom har, vissa mer än andra, tillräckligt mycket disstans till det för att om inte skratta åt sig själv iallafall ta det för vad det är. Sen att betnér var klockren i detta fall och är jäkligt cool i efterhand när han fortsätter kicka och stå upp fastän ken försöker skrämma honom alá den låtsas maffioso han försöker leva upp till att vara. 4-0 till mange
Ointresserad av alla.
Producent
2007-02-02 17:58
_Spanky P18 jaadu de va typ ingen av prisutdelarena som passade alls..
det var lixom lirarna från let's dance som delade ut för bästa
club/dance , de säger ju ganksa mycket
Jag vill gärna hoppas att detta är ett public stunt från Ken. Annars känns det sådär att alls ha å göra med hiphop
fredag 02 februari 12:34 Har fått en ursäkt för samtalet i morse och den är givetvis godtagen.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Lyricist
2007-02-02 19:10
Han är juh lätt en av sveriges roligaste komiker :P skit skön snubbe juh :D
There shouldent be no war between humanity. Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen
Jag tog inte illa upp om det första skämtet, mer att han dissa alla "blatte" rappare och la mig i ett fack med folk som inte ens håller på med musik längre..... Jag jobbar hårt och har inte bara släppt "mamma". Det blev jag lack över, att han driver om mig, pundare och suttit inne all good.....
www.barabazz.com
och varför dissa hip hop när man ska dela ut priset för bästa hip hop? Då kan man väl ändå driva om nått annat...........
www.barabazz.com
och varför dissa hip hop när man ska dela ut priset för bästa hip hop? Då kan man väl ändå driva om nått annat........... det är iofs jävligt sant. Ken... blir det nån smif-n-wessun/ken spelning i göteborg eller? vill ha info!
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
KenBB P28 Men ändå, att ringa o hålla på och hota killen är väl lite för mycket. Jag vet inte om det var du, nån du känner eller bara några random toys som tyckte de var läge att ringa och hota en ståuppare. Jag menar, det är ju knappast så att det skulle ha blivit så här stort om ni bara hade dragit på smilbanden och sen lagt en hård diss tillbaka i form av en låt, eller ett kaxigt svar. Att ringa och hota någon för att han har snackat skit om en på scen bevisar väl bara att det är något som inte är som det ska.
"komiker ska skämta och vara elaka" - Känns som att någon har en märklig syn på humor... 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Producent
2007-02-02 20:52
Livet går ut på att håna.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
jag ringde han för att någon hade tagit sig in min blog i hans namn, sen bad jag om ursäkt när det visade sig att det inte va han. Killen som gjorde det däremot fick sparken från jobbet.
www.barabazz.com
Nån hade tagit sig in i min blog som mig fast skrivit: Jag är magnus bla bla bla och Ken du är pundare, jiddra med mig och jag hackar din hemsida osv.. Då blev jag riktigt lack, ringde han. Sen leta vi upp vartifrån det hade hackats in ifrån och det visade sig att det va nån pajas i helsingborg. då bad jag magnus om ursäkt för att jag ringt han och vart lack på morgonen då jag trodde han hade tagit sig in i min blog och skrivit skit.
www.barabazz.com
Orka ta åt sig, det är killens jobb att driva med folk :) Man får väl bjuda lite på sig själv! Annars verkar man ju bara osäker :(
ken är nog snarare stort efterbliven men its all good
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
KenBB P28 Okey, så de du menar är att de inte är någon beef eller någonting alls nu. Ni är helt klara med varandra? Buggar, jag som hade hoppats på en saftig beef med många hårda ord och coola dissar. Men inte det :)
Det hela känns väl mest som att ken nu märker att folk tycker att det var fjantigt gjort och då försöker han hitta på nån ursäkt. å andra sidan kan det stämma, då ber jag om ursäkt om så är fallet, men min "gut feeling" såger mig att det är nån form av populism, eller vad man ska säga. props till mange som stood he's ground och dissa honom efter hotet, det är respekt. Props också för att han har tillräckligt mycket självdisstans att skämta om situationen efter att ha blivit hotad, personligen och hela familjen som det verkar. Ken... hm, mest sorgligt, inte fjorton längre. Kram
Ointresserad av alla.
jaja, du har tydligen inte fattat ett shit, men å andra sidan who gives a fuck about u.. peace
www.barabazz.com
bojjan P20 beror väl på hur soppas bra man tar skämt, hur man är som person... det är fortfarande en kränkning oavsett om den är på skojj eller inte... o eftersom ken är förorts folk, så tar han inte förolämpningar särskillt bra, spelar ingen roll om han är offentlig person... det är väl istort sett samma sak inom hiphopen med battle, ibland så tar folk inte det särskillt bra o då blir det slagutbyte osv. så egentligen så får man väl tänkta på vem man säger vad till, vad som passar sig. och sen att kritisera någons arbete/passion/liv är väl istort sett aldrig uppskattat... om du va rappare o brann för din musik och var med och la grunden visade sverige vad hiphop på svenska va, och sedan kommer nån fjant 10 år senare och bajsar på ditt arbete, din konst, ditt liv whatevah... jag tror inte du skulle ta det så bra heller... men men ja känner inte dig eller er andra så jag vet inte...
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
kewLinG vadå osäker, pajjas tänk efter innan du skriver, killen dissar svensk hiphops "första" skivor, däribland kens första skivor, tänk på vad det är för skivor oh låtar, vägen tillbaka, mitt hem blir ditt hem, känsliga saker, djupa saker, d e inte snook o dears komedi hip-pop, det är hiphop från hjärtat, livs erfarenheter sånt spottar man inte på... det är ungefär som när org 12 drog nånting "lika underground som kens mamma".... jag personligen hade dödat org 12, om han sagt så om min mamma o hon va död... som sagt man får tänka på vad man säger och till vem..
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
detta va fan kul asså. magnus är ju kung haha :)
-> Wasted Frillz <-
ForceOne tänk på vad det är för skivor oh låtar, vägen tillbaka, mitt hem blir ditt hem, känsliga saker, djupa saker Oj, vad man kan analysera. Det är såklart att Betnér inte tänkte så. Fan vad eländigt att Ken ska hålla på och skämma ut svensk hiphop nu igen. Inte för att Ken ska behöva axla hela ansvaret för svensk hiphops anseende, men ändå onödigt att bete sig som en jävla skitstövel över en sån skitsak. Men självdistans och hiphop har ju aldrig gått hand i hand
xpertize P21 Om man har fått ansvaret att presentera ett pris i en genre på en gala som sänds på en kanal som hela svenska folket har tillgång till och sedan förlöjligar den genren och samtidigt attackerar några av pionjärerna inom svensk hiphop så är det väl klart att det uppstår lite sura miner i landet. Om man försöker vara rolig på någon annans bekostnad så får man räkna med att folk tar illa upp. Ifall Magnus Betnér inte förstod att folk skulle bli förbannade på honom för det han sa så måste han vara mer än bara "lite smått efterbliven." Det är det enda smarta jag har sett i denna tråden! Ge och ta, det är det enda det handlar om! Magnus gav skit till Ken, Ken gav skit tillbaka (dock i olika form). Jag vet att jag ALDRIG skulle kunna låta en snubbe som aldrig har ens pratat med mig, få stå och snacka skit om mitt liv och säga hur jag är som person! Det Ken säger i sina låtar, tror folk på alla radar? Som att han skulle springa runt och "cutta" folk t.ex? Visst, det var en bra tanke Magnus, det kunde gått hem, men var redo för konsekvenser! Och märker du att en person tar illa upp! Förlöjliga inte han mer då! Lite hjärna får du gärna visa..
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen
Men självdistans och hiphop har ju aldrig gått hand i hand Du borde lägga in "svensk" hiphop eftersom amerikansk hiphop trots allt på sina håll har utrymme för en del självdistans. Svenska rappare upplevs däremot ofta som lite humorbefriade och med en jävla avsaknad av självdistans. Såg inte själv grammisgalan så jag vet inte hur kul själva det inslaget var, men eftersom den här Betnér (ingen aning vem han är) gjort folk sura så lyckades han ju med nåt iallafall.
www.plaingold.com
Skivsamlare
2007-02-03 02:15
ForceOne Exakt, du känner inte mig och du vet inte vad jag gör - inte för att jag jämför mig med som en eldsjäl som Ken, så dum är jag inte. Men du sa det själv, du känner inte mig.. Hur som helst, så är det väl ganska klart att man aldrig kanske riktigt uppskattar om nån driver med nåt som man drivit/jobbat med en längre tid whatsoever. Men har man kommit så långt, så varför ägna sin tid till dem? Bara att ignorera o visa att man är så jävla mycket bättre. Sen kan man självklart undra varför man väljer nån som Betnér, även om jag uppskattar det han gör, att dela ut priset till bästa svenska hiphop. Hur som helst så vill jag säga att man kan ta saker med en nypa salt, svårare än så är det inte.
Yes! In Concert — For the love of music
det var bra sagt av magnus
...Simme_K P24 : fyfan va man kan tröttna på din negativitet kring Ken. Verkar som du intre har nåt annat för dej förutom att bry dej om ken, Om du nu skiter i honom varför skriver du o hackar i alla hans trådar,, du byter ämne håll dej till den topicen det handlar om ist.. ditt liv är tragiskt det ser man på dej så bilda en fanclub där nån verkar bry sig jävla synthpoppare... www.barabazz.com
Producent
2007-02-03 07:55
Jag tror inte Thomas Rusiak hade tagit lika illa upp, om någon hade skämtat om honom.
Alla rappare säger "jag skiter i allt", men vem är det som verkligen bryr sig?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.