I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Ken är nog smått efterbliven" // Magnus Betnér

Svensk Hiphop - Allmänt

2007-02-03 09:34
klockrent.
Ska sanningen fram, Så är sanningen falsk!
DJ

2007-02-03 10:38
Om "skämtet" hade varit roligt hade det kanske varit en annan grej. Nu var det bara denne Magnus rena och skära okunskap, fördomsfullhet och dumhet som lyste rakt igenom
. Han verkar bara läskig och korkad. Trodde vi had kommit längre alltså. Det här känns som när han i ABBA sa att rappa är att prata fort i takt eller nåt sånt. Man blir ju så förb...
Hangaround

2007-02-03 11:31

SS2

det var en snubbe fran beach boys (oerhort viktigt att papeka;))

DJ

2007-02-03 12:13
Tech: OK, sorry. Vad var det han i ABBA sa som var så pinsamt okunnigt om hiphop då?

2007-02-03 12:18

Har bara följt diskussionen lite tilloch från här...men det finns bara en sak man kan konstatera.

Det här Ken håller på med mot Magnus Betner (hot, telefonsamtal osv), är bara pinsamt. BARA PINSAMT!

Finns inga ord att beskriva en det Ken pysslar med... total avsaknad av självdistans och sunt förnuft.

2007-02-03 12:39
OK, sorry. Vad var det han i ABBA sa som var så pinsamt okunnigt om hiphop då?

Nej, du hade rätt. Ena ABBA-gubben sa mer eller mindre ordagrant vad du skrev i förra inlägget.

Nu har jag inte sett "skämtet" men det verkar trots allt som en del här tyckt det var kul. Själv vill jag se det innan jag tar ställning. Generellt gäller som sagt dock att svensk hiphop förtjänar att skojas med. Svenska rappare är överlag en sån pinsam samling människor att man skäms.

www.plaingold.com

2007-02-03 13:26
dessutom så är magnus inte ens särskilt bra på att vara rolig.
vem som helst kan dissa hiphopare o judar med mera

ken är däremot bra på det han gör

2007-02-03 13:29
Det verkar ju nu som att det bara var ett missförstånd. Kan ju förlåta Ken nu.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-02-03 13:51
Magnus Betnér lyckas ju med det han vill. Han vill provocera och få en reaktion. Hans jobb är gjort!
http://www.facebook.com/mickjagerjakkthe
http://www.twitter.com/popularmusiken
http://www.popularmusik.net
Lyricist

2007-02-03 13:54
Magnus Betnér gjorde väl inget fel i att driva om hiphop när han delade ut hiphoppriset? Dom visste vad dom skulle få när dom bokade in honom och vi visste vad vi skulle få när vi såg på programmet och varje jävla rappare visste vad dom skulle få när dom såg på programmet, så vem kan bli förvånad och arg och ta åt sig över humor?

Sen att Veronica Maggio rappar bättre än dessa personer som tog illa upp, ja det förklarar väl bara varför dom tog illa upp.

I mina öron var Betnér väldigt onpoint i det han sa.

Jag ska varken kommentera beteendet hos vissa idioter som ringer och hotar någon för ett jävla inlägg i en blogg, hade det varit för grejen på galan så hade tillochmed det varit mer förståeligt än för en händelse i en blogg.
Men det är sant, sveriges enda gangsterrappare ska givetvis stå upp för sitt namn "ey yo, ingen jiddrar med min blogg!!"

Varför ska alla vara så töntiga?

2007-02-03 15:29
PelleV
* "han SKA göra sig sig löjlig över det ämne han blivit placerad på"
- Varför? En bra komiker kan behandla ämnet med respekt även om han lockar till skratt. Komedi handlar inte bara om att kasta skit, på samma sätt som rap inte bara handlar om att "skrika skjut en snut".

Rubio & Soul_Survivor_II - Jag tror det var Björn Ulvaeus som sa det.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-02-03 15:58
driver man om folks privatliv får man räkna med att folk kan bli lacka. Man kan tycka det var en överreaktion men skall Magnus nu vill vara kontroversiell och vågad får han vara beredd på konsekvenserna

2007-02-03 15:59
Jag tror det var Björn Ulvaeus som sa det.

Det var Ulvaeus som sa det.
www.plaingold.com

2007-02-03 16:17
sverige blir bara smällkäckare med tiden alla ska vara så käcka och politiskt korrekta suck
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-02-03 17:00
Men allvarligt talat, vara beredd på konsekvenserna. De låter ungefär som resonarade på dagis. I Sverige har vi både åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Man ska inte behöva bli hotad av privatpersoner bara för att man  råkar trampa någon på tårna.  Jag vet inte vad som har sagt eller skrivits, men om nu Ken (Och det verkar ju enbart som att det är Ken) tar så illa upp, så är det väl bra mycket bättre att Antingen Dissa tillbaka, eller polisanmäla det. Känns bara så otroligt onödigt och framförallt tråkigt att ringa och hota någon som har dragit ett skämt
Hasch och Kokain - Bajensvin!

2007-02-03 17:06
Fan vad jag diggar Betner , han är nog min idol :)
now you know.

2007-02-03 17:17
Asså alla ni som vill stötta ken och gör sånnahär grejjer, ni skämmer bara ut honom ännu mer! Lär er humor och gå vidare!
Kör hårt Magnus!
Jockish @ B-vik

2007-02-03 18:02
göra polis anmälan? shit är detta ett hip hop forum? mer som gol nytt.. shiit
www.barabazz.com
Producent

2007-02-03 18:02
Men är det sant att Betnér är kuksugare då?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-02-03 19:01
"göra polis anmälan? shit är detta ett hip hop forum? mer som gol nytt.. shiit" - KenBB

On Point!!
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2007-02-03 19:07
mayornas - Vem snackar du med?

10-4, over...

2007-02-03 21:13
Helt hopplöst vilken fet jävla jättebaby ken är. VARFÖR gör du så att folk ska tappa respekt för dig? Du kan uttrycka dig, men inte på det där viset!

Förrästen hörde jag 2000-talet på radion häromdagen och diggade den. Jag har aldrig gillat dig eller din musik efter '99 men 2000-talet fick mig att bli förvånad. Du kan ju bara du vill. Lämna allt det där grundskole jiddret!

2007-02-03 22:40

Allvarligt man. Det känns som att du skulle ha fått fett mycket mer respekt iaf från whoa om du hade polisanmält det, men allra mest respekt hade du nog fått om du stått upp för din grej, gjort en diss tillbaka om att Magnus Betnér är tvungen att använda sig av dig och andra rappar för att kunna få till bra vitsar. Men att ringa och hota honom, det känns bara jääävligt hjärndött

Hasch och Kokain - Bajensvin!

2007-02-03 23:26

ni fattar fan ingenting, skönt att era liv stannar vid dataskärmen..

www.barabazz.com

2007-02-04 00:10
Ken har fått ta mycket skit från alla möjliga håll i sina dagar, så jag förstår om han lackar när någon som inte alls känner honom lägger värsta dissen i prime time television. Dessutom var det inte speciellt kul och helt onödigt, en duktigare komiker hade inte behövt provocera sådär.

Sen kanske iofs inte responsmailet var 100% välformulerat, om det som stått här på whoa nu stämmer. Men värre saker har väl sagts förr när någon varit förbannad...

2007-02-04 00:29
Haha shiit jag tycker ken du ska köppa volvo och flytta till danderyd då lär du bli äkta änligt Whoa..håll dej man till din förot musik som dui har droppat sen 98 du vet att föroten folket står bakom dej, sen att du blir *dissad* på whoa av wannabes mc får du leva med hehe.. =) pz out..

2007-02-04 02:17

Asså jag förstår inte hur folk kunde tycka det var kul, allt han sa var så sjukt tråkigt och pinsamt. han lär ju ha tänkt nått i stil med "hmm, jag kan inte komma på nått kul, men om jag dissar alla så skrattar folk säkert". "

Okej att man behöver ha självdistans, men det var ju inte som att han skämtade, han sa några taskiga saker, och fick några taskiga saker sagda till honom. Sen sitter han på sin höga häst, eftersom att "Ken får väll ha lite självdistans". Okej, att ringa och hota någon är väll kanske att ta i, men nu har det ju visat sig att det fanns andra omständigheter.

Fan vad trött jag blir på den där tönten, han e fan lika kass som shan acti.

asiwouldsay
AHB AHB

2007-02-04 04:42
Det är fan synd om Ken asså.

Det verkar som att nästan alla har missat inlägget där han förklarar att han trodde att Magnus hade hackat sig in på hans blog och skrivit massa skit, och att det var därför han ringde honom och var lack. När det sen visade sig att det inte var Magnus så bad ken om ursäkt för att han hade anklagat honom för det.

Hur kommer det sig att i princip alla här inne säger "Yeah right att det var så, du ringde och hotade honom, kom inte med några förklaringar nu i efterhand för att du känner dig dum". Varför är det ingen som säger "Yeah right Magnus, han ringde ju bara om blog-hack grejjen, du ljuger ju bara om hoten". Magnus visade ju vilken nivå det är på honom och vad han tycker om Ken med hans dumma uttalanden men alla tror fortfarande att Ken är boven.

Skäms på er för fan.
www.alazif.se
twitter.com/alazifmusic

2007-02-04 05:13

Alla som propsar betner hoppas ni inte missade melodifestivalen ;)

ska slagga o lyssna på "det hände nått på vägen hem Ep "

min ghetto fruUU!!!!

(alla era fyndiga inlägg äcklar mig, den här grejen är så jävla förstorad om man läser det han sa så är det inte konstigt att ken lackar sen har väll inte ens något alvarligt sagts mer än kuksugare och du vet inte vilka du tjafsar med) inte omöjligt att båda sakerna är sanna

witty unpredictible talent and natural gang

2007-02-04 08:04
tack boys..
www.barabazz.com

2007-02-04 10:45
Ingen har ju blivit censurerad, men självklart kan det ju alltid finnas konsekvenser till saker man säger eller gör...

2007-02-04 11:53
Helt off-topic men måste bara skratta lite så ni ser... såg han Ken på TV8 igår... HAHA! Sorligt om han tycker va han sa... HAHA! 
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-04 11:58
Do tell conze :)

Men det komiska i detta är hur hiphop sverige som gör snuthatar låtar osv ska lacka och börja bete sig som 11 när de själva åker på en diss...

Petter, Ken... wow... sicka lirare.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-02-04 12:03
PelleV - Vem har snackat om att censurera? Det enda jag sagt är att humor inte bara handlar om att vara elak, så dra inte några politiska växlar från dina höga hästar ;)

10-4, over...

2007-02-04 12:29
Jag skäms över svenska internet-hiphopare!

Så fort Kens namn nämns så ska det alltid påpekas att han är dålig, han kan inte skriva texter, han är dum, han är pundare osv. Nu råkar det vara så att den "smått efterblivna" snubben är en grundpelare för svensk hiphop och det är sjukt pinsamt att se alla tonåringar, vars idoler är aktiva i ett audio-forum på internet, sitta och klaga.

Det är människor som ni som inte tål att höra slang eftersom ni tror att slang automatiskt gör en snubbe dum. Ni tål inte att höra ordet "äkta" för ni tror att det är ett Petter-påhitt och ett pinsamt ord att använda. GÖR NÅT ÄKTA, ta det från tagentbord till mic era jävla rimrunkande techno-smyglyssnare.

History will be kind to Ken for he intend to write it

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-04 13:43
tänk om folk kunde disskutera en topic utan personliga påhopp, lite overkill att begära från whoa dokk.

men ämneT!
betner har all rätt i världen att dissa vem han vill på skämt? han dissar judar,arier,usa,gessle, vad som helst. han slår på allt som står upp för rolighetens skull. Visst kan det låta illa när han säger att judarna är långsinta eller att per gessle borde spärras in å plågas av  sin egen musik tills han bryter ihop.
men inte har det vart nå ståhej från judarna?
visst var det inte så speciellt roliga skämt han drog på grammis.
fast han var inhyrd för att dela ut ett pris i en skitgala för en genre som han inte är insatt i eller gillar. så orka klaga på att han klagar på musiken när det inte ens är hans smak.
så jävla barnsligt så att det är sjukt.
om nån säger att ni har ful tröja fast ni själv tykker den är fin
och vet att tröjan som ni har på er är kanske en svindyr designergrej. börjar ni gråta då å slänger av er tröjan?
är det inte sånt man bara ska vända andra kinden till?
helvetes så fjantigt att orka bry sig ens,
i dagens läge finns det ju faktiskt större grejjer att lägga sin energi på än folk som inte ens har samma smak som sig själv.

men om du är inhyrd för att föra din talan, din humor, din smak, i en gala så ska du väll inte gå å ljuga å säga att skiten är bra när man inte ens gillar det.
ska det klagas så är det väll på själva grammisgalan som valde en ikkehiphopare som prisutdelare.
fred!
((MAAD))

2007-02-04 13:54
ska det klagas så är det väll på själva grammisgalan som valde en ikkehiphopare som prisutdelare.

Han är nog ingen ickehiphopare, snarare en antihiphopare, så jaa grammisgalan verkar va dom mest efterblivna här. Fortfarande patetisk att folk väljer att hylla en kille som trampar på svensk hiphop historia - på ett svensk hiphop forum!
ya hörd mä!

2007-02-04 14:28
tragiska se&hör människor är vad ni är. hiphopfjortisar - väx upp!

2007-02-04 14:36
Alla som propsar betner hoppas ni inte missade melodifestivalen ;)

Hahaha, exakt!

...och alla ni som propsar Betnér:

1. Man är inte automatiskt rolig bara för att man driver med folk, i grundskolan brukar sånt kallas "dåligt självförtroende".

2. Om nu Betnér har så mycket mer självdistans än Ken som ni verkar tycka, varför kunde han då inte bara bett honom om ursäkt lite diskret typ "det var ett skämt, men sorry om du tog illa vid" istället för att hänga ut honom på sin hemsida och fortsätta driva.

and I'm out!

2007-02-04 15:04
il cool, dom som har dåligt självförtroende trakkar på dom som är svaga, inte på starka människor. betner driver med alla, svaga som starka.

och betner hängde ju inte ut ken förens han ringde å hotade han osv? och att ken hota han gjorde allt annat rättfärdigat. så att han trakkar på ken efter han skällt tillbaka är inte mer än rätt, hade däremot ken gått personligen fram till betner, förklarat att han tog illa upp personligen och snyfta lite så skulle nog betnér förklarat för honom att det inte var något personlig utan hans yrke som komiker och bett om ursäkt på ett fint sätt?

((MAAD))

2007-02-04 15:22
Whoa, the place to blow things way out of proportion.

2007-02-04 15:39
Ablyx P18
Word!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-02-04 15:51
davve: Jag menar inte samtalet, det byggde ju på ett missförstånd. Men han publicerade delar av Kens mail, samt läckte ut det direkt eller indirekt till kvällspressen (som alltid gottar sig i och överdriver sånt här). Dessutom la han ju nya sarkastiska kommentarer som "vad tråkigt o dö i en drive by från kens crew" typ.

Nej nu måste jag plugga, enough of this from me...

2007-02-04 15:57
llcoolmo, ken la väl ut hela mailet på sin sida?
sen om han la ut delar av mailet,sprolla?, varför mailade han betner om han inte kunde stå för det? bullshit hela grejjen, nu orkar jag inte lägga ner mer energi på denna helt meningslösa debatt :)
tjo! )
((MAAD))

2007-02-04 16:38
men herregud vad pinsamma ni är , hela högen.

now you know.

2007-02-04 16:56
jag pratar till alla som ej verkar ha något eget tänkande och bara följer strömmen och verkar allmänt överklass
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-02-04 18:10
allmänt överklass? Va fan har det med saken att göra?
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-02-04 18:27
davve är den enda som sagt nått riktigt vettigt här tror jag, han skulle gått fram till han i egen hög person ist så kunde dom löst det med kärlek ist för krig. det här som ken nu gjort har ju bara bevisat att han inte har mkt till självdistans över huvud taget och dessutom tyder detta mailhot på att han är jävligt barnslig, iofs så känner jag honom inte så jag vet inte om han är sån, men det verkar så med tankse på mailet

make love not war!
"din flickvän är en sötsak och jag är karamellkungen" -Mickelito (Mickelito vs Big Big Danne utanför Radison i Ösd)

2007-02-04 19:25
Jag tycker att Magnus Betner är en av dom roligaste komikerna i sverige just nu (nu har vi inte så roliga komiker iofs), men det där var ju enbart för att provocera, och det känns synd. Och Ken får lite väl mycket skit av personer som inte har en aning om vad som ligger bakom. Kärlek

2007-02-05 00:17

Jag förstår verkligen inte varför Grammis-galans producent tillät någon som ska presentera och dela ut ett pris för att hylla årets bästa rappare får göra narr av hiphop, komik eller inte det där var bara ett slag under bältet, man kan skojja, det kan man, men det finns gränser!

Jag personligen hade nog tyckt att det va what ever och passat på nästa gång jag var i media att smyga in några väl valda ord tillbaks men jag förstår Ken till 100%, klart han lackar!
Folk verkar tro att bara för att vi inte bor i USA får vi inte göra si och inte göra så ändå försöker sverige efterlikna USA på alla dess punkter iprincip.

Jag har diggat hans standups tidigare men denna var rätt rutten, på köpet är han för stolt för att ursäkta sig så han flashar i en dagbok istället, pinsamt.. Svälj stoltheten och be om ursäkt, tror knappast att Ring är omöjlig..

Allt från mig..

http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU