t-roc säger det bra...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Auro & Demirel >>> Wööörd! Det var det jag försökte säga....
ya hörd mä!
Mangnus Bertner är en 50 Kilos bula smyggrazze hans hans yttre utstrålar hans inre tönt!
"vissa dissar betong hiphop, stop/ dom glömmer att man bygger grunden med betongblock" - Hoosam Ni har mycket att lära!
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
Ja, klart man ska kunna skämta om allt o alla frågan är väl hur kul det där va i det sammanhanget... Sen betvivlar jag att killen hört en hel skiva med Ken eller Petter... Sen att försvara det med att hylla svenska akademien? han kunde lika gärna försvarat det med att hylla Peps persson...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Damn, folk här måste lära sig att läsa alla inlägg före sitt egna, Peace till folket som tyckte ens det han sa var det minsta roligt. Fucking hilarious, god damn. PEACE //Rimes
Its not that i hate them Swedish Artists, its just the fact that they tracks is 99% Garbage.
Magnus sa en korkad men trots allt inte oväntad sak, och Ken reagerade som HAN tycker är rätt. Ingen här har rätt att döma nån, så håll en diskussion istället för att hacka på folk? hahaha, måste vara det dummaste jag läst här, ber om ursäkt, men för fan... du kan inte tänkt egenom det.
Ointresserad av alla.
Ingen här har rätt att döma nån haha, va? Så om ingen har rätt att döma någon så vore det fel att döma någon? och det är din bedömning? Varför säger du emot digsjälv, du dömer(fördömer) ju fördömarna... så lägg ner, du är bara motsägelsefull. Varför skriver du som om du var petter eller något? rappar du? vad är ditt artistnamn?
Ointresserad av alla.
så med andra ord anser du vara det fel att av någon att döma någon. DETTA innebär att DU gör en bedömning om vad som är rätt och fel för någon annan att göra. DETTA innebär att DU dömer andra. Förstår du inte det? sluta nu svara och hamna helt oftpic sluta länka till myspace, håll dig till audio-forumet.
Ointresserad av alla.
Det är juförsig jävligt sant, och jag dissar inte på något sätt Ken som rappare. Däremot tycker jag bara att det är jävligt tråkigt att Magnus Betnér kan knäcka Ken så totalt. Och när Ken sen ringer och hotar honom så gör han ju bara bort sig. Det var ju visserligen inte för skämten på scenen han ringde med ändå. Det känns dumt. Han borde ha gjort en ny verision av "jag sköt Palme" men byt ut Palme emot Mange
Hasch och Kokain - Bajensvin!
*suck*
http://www.myspace.com/deadlykanha
"din flickvän är en sötsak och jag är karamellkungen" -Mickelito (Mickelito vs Big Big Danne utanför Radison i Ösd)
Ni ska kalla er hiphopare....
Highfive anyone, anyone?
Hangaround
2007-02-05 21:35
Det var Ulvaeus som sa det. ahfan, men en beach boy har sagt nat liknande.
Simme: lek hobbyfilosof nån annanstanns.. det där är ju bara larvigt
hahaha go magnus och nej jag kollar inte på melodifestivalen. buhu driv inte med oss rappare, nu kanske ni vaknade ur era jävla haschnojor
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Jag lägger mig inte i trådens topic, så egentligen borde ja inte skriva MEN hur kan alla whoa folk kalla ken för pundare men propsa organism12 (som förövrigt är tung han med)??? Sen är det klart att vissa vill höra "avancerade" rim.. Men att berätta något relevant som folk kan relatera till är tillräckligt avancerat i mitt tycke... Och borde fan vara mkt högre respekterat än någon som rimmar dubbelstavigt om skitsaker.. Rimma avancerat då, men säg något med det!! Alla ska va så jävla hiphop.. Jag är glad att ken börjar få lite uppmärksamhet igen och att ny skiva kommer, för de behövs balans i svensk hiphop nu.. Vi behöver inte enbart snook, lr timbuktu.. vi behöver en timbuktu en snook en ken en petter.. Och hundra till.. Nu börjar ja snart gråta .. haha.. One
LK PHC www.myspace.com/tobbemusic
För övrigt, hur kan människor här som rappar spotta på folk som gjort något överhuvudtaget för hiphop som fått folk att lägga märke till det och kanske fördjupa sig vidare.. Ur mitt perspektiv är de som att spotta på sin farsa, utan han hade du inte varit här.. Utan dig når det inte in i framtiden.. Samma sak med hiphop, utan han inget då, utan dig ingen framtid.. Bidra för fan :P Shit va ni hatar mig nu.. hehe
Är det något som en stand-up komiker får lära sig är det att inget är tabu, det finns inget som en stand up komiker inte får skämta om, det är en av grunderna i "yrket" såvitt jag förstår. MEN, nu tycker jag inte Betnér skämtade, jag tycker mer det var ett rent påhopp. Roligt var det iaf inte, fanns liksom ingen punchline värd namnet i det han sa. Svårbedömt kanske, men det är ändå löjligt att hota en stand up komiker, det är det alltid.
http://www.myspace.com/dirtydonline
Tobbe_dalish P17 Menr du att alla som sysslar med svensk hiphop har någon slags tacksamhets-skuld bara för att ken "gjort något" för svensk hiphop? Reagerar du likadant när eminem dissar frech prince? Em borde ju inte heller då få dissa någon som varit med i tidigt skede? Eller vad menar du? Själv anser jag inte heller att svensk hihop skulle må bättre utan ken, han är en bra inkörsport, enkel att lyssna på, hyffsade beats, enkla texter osv, är man 13-14 är det lätt att ta till sig, enkla budskap och inget för avancerat varken i retoriken eller i budskapen. När man sen blir lite äldre börjar man i regel lyssna på lite smartare och bättre genomförda och mer genomtänkta grejer. Tyckte det var fett att ken förll på eget grepp, han försökte hota, betner sket i vilket och kaxade tillbaks, ken insåg att hans taktik inte funkade och att i princip ingen var på hans sida, då bad han om ursäkt.
Ointresserad av alla.
Det är enkelt att peka med fingret och skylla på andra medans fåtals men står för de handlingar de gjort. Betner har lika många hjärnceller som hår på huvudet, om han nu ska dissa "hiphop sverige" skulle han nog sparat dom skämten till Parlamentet. Kens reaktion enligt mig är helt korrekt, oavsett vad Ken gjort så har han utvecklats & förändrar som person, så varför kommer denna rakade nolla med sarkastiska skämt o tar upp vad som hände 10år sedan?? Vad hände med humorn? Folk som Betner har inget annat än sarkasm & ironi utan det är han tom. I'm Ouuuuuuuuuuuuuut
.::: © Adasme™ ® :::.
haha desto mer de rappare han dissar bryr sig, desto mer motbevisar de sig själva. Han är ju stå upp komiker för i helvete! Jävla kukmachosvenskhiphop som kukar sig för småsaker.. blä //Mållgan.
Mollgan, Middlesex. "Jag är hög och het så kalla mig ers höghet" www.middlesex.nu
Simme_K P25 Kan det inte vara så att det var ett missförstånd och när det reddes ut så bad ken om ursäkt? Shit du tar verkligen varje chans du får att dissa ken, får man fråga varför?
Jag förstår kens reaktion och jag hade antagligen gjort samma om någon snubbe jag aldrig har träffat dissar mig offentligt på primetime tv, speciellt om det inte ens finns någon humor i det.
.........................
vissa av er kommer alltid bara vara fans ändå och klaga på allt men ni räknas inte förutom när ni köper plattor, som jobbiga journalister som ej vet vad dom snackar om, alltså några av er, ej alla
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Simme_K P25orly? Säg inte att bara 14 åringar lyssnar på ken och att när man blir äldre så börjar man "i regel" lyssna på smartare och bättre genomförda grejer. För det där är bara skit snack och det vet du! Dina välskrivna inlägg kommer inte få folk som lyssnar på ken att sluta bara för att du tycker att man "i regel" borde. Hahaha... liksom var tror du att du vet någon jävla hip hop standard skärp dig nu förfan.
witty unpredictible talent and natural gang
Simme: Nej, det jag menar är att folk som inte har något personligt med honom, lr andra rappare från den tiden och eller det sättet att rimma på inte borde vara så otroligt nedlåtande..Jag är inte ens en av dom som lyssnar på t,ex ken varje dag och så, men jag uppskattar att han pratar om saker som händer, oavsett om han gör det själv eller inte för jag kan relatera till det.. Men han har inte skadat mig eller gett mig någon form av problem, inte heller förstört något på den svenska hiphopscenen enligt mig. Och därför känner jag inte att jag behöver klaga på han varje gång hans namn dyker upp.. Istället hoppas jag de går bra för han och fortsätter med min grej, lyssnar på min musik och klagar inte på någon annan heller.. Är bara för tillfället väldigt trött på mentaliteten här, även om det ofta är väldigt kul att läsa igenom trådarna.. ;) Kort och gott va ju de jag ville få fram att de behövs balans på den svenska scenen, och att onödig negativitet inte gör något för att "få den på fötter" som folk ständigt säger behövs.. Angående tråden så är de ju klart att en komiker ska få skämta om offentliga personer, Kristian luuk/look? drog ju trapphus skämtet om ken för längesen för övrigt.. Men jag kan inte förstå vitsen med det betner sa på galan , och speciellt inte i det sammanhanget.. Annars tycker jag snook förtjänade grammisen för att dom gör något nytt och speciellt.. Och dom är jävligt grymma live!! Förhoppningsvis kan de där ses som en förklaring.. haha..
Det var fan bara moget gjort av Ken att till slut be om ursäkt! Först gjorde han en fjantig grej och hotade stand-uparn sen var han vuxen nog att be om ursäkt, det är vad jag kallar en förebild för unga svenska hiphopare! Svälj stoltheten ibland för fan för om Ken kan det borde alla kunna göra det. (ingen diss till Ken som typ "det Ken kan, kan alla" utan mer som att Ken har ju en hård image så om han kan riskera imagen igenom att svälja stoltheten och be om ursäkt kan nog en snorunge utan någon som helst image också göra det) Props till Ken för fan!
"din flickvän är en sötsak och jag är karamellkungen" -Mickelito (Mickelito vs Big Big Danne utanför Radison i Ösd)
Haha en kille dissar hiphop och så får han mest anhängare på just ett hiphopforum, visar ju hur ni suedinissar verkligen är. Hade nån dissat hårdrock så hade nog inte hårdrocksforum hyllat personen ifråga. haha patetiskt... diskussioner som dom här bevisar ju förövrigt att hiphopare utan konkurrens är den mest korkade fanskaran på planeten...finns det någon annan genre som har anhängare som är så jävla fanatiska att välja sida så fort en ny "beef" dyker upp?
Va? finns det stand up comedy i sverige? hur? var?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Som vissa redan påpekat så var d producenterna som klantade sig genom att ta in en person som Betnér att presentera just det priset.. Och visst.. som offentlig person så "borde" man ibland kunna tåla skämt bla bla bla.. allt sånt i all ära..MEN .. vafan.. försök förstå hur/varför Ken kanske reagerade så.. (jag känner inte Ken utan jag tänker bara hur jag själv hade reagerat) Vi leker lite med d som hände och förflyttar oss till landet i väst: Grammisgala i NYC och en idiot till producent har hyrt in typ Andy Dick eller nån.. Han går upp och säger nåt "bla bla bla and Kool G Rap, Big Daddy Kane and Run DMC suck! HAha ehm.. Ha.. ha.." Då tror jag inte att whoa hade suttit och försvarat Andy Dick.. whoa hade nog kanske tagit lite illa vid och förstått dom som fick ta emot skiten.. och nej jag jämför inte dom amerikanska rapparna med dom svenska utan bara själva principen.. pionjärgrejen med hiphop i sitt respektive land..
Demirel P20 det som är patetiskt är att du verkar tro att alla ska sitta och heja på ken och ge honom ryggdunkningar för hans skitmail för att det är ett hiphopforum. som att alla hiphopare tänker likadant eller nåt. allt det där du sa nu får jag inte fram ur det jag citerade från dig...haha dramaqueen? det är inte jag som flippar ur. kaxa mindre tack.
att man inte ska korsfästa ken håller jag annars med om.
Elakt mot petter att nämna honom i samma andetag som ken, ayo och feven hehe
Simme_k Fan Simme du har en jävla förmåga att klanka ner på saker och folk. Varför ska du alltid sätta dig över allting och fördumma allt som inte är på ditt spår. Musik handlar för helvete inte om vem som la den intelligentaste raden eller är mer vuxen änn nånn annan. Har man inte en skön känsla eller vibe eller en bra historia att förmedla betyder din intelligens ingenting inom musik. Bara för att folk inte gillar exakt det du gillar betyder inte att de är barnsliga eller omogna, de delar bara inte din smak och det är väl inte hela världen. Gå en kurs eller läs böcker istället om du tycker hip hop världen är för korkad...... eller bara njut och låt musik vara musik. Forsätt på din bana Ken Fortsätt vara rolig Magnus Betner
Ingen som har klippet från grammisgalan då det med magnus ägde rum ? letat överallt, men hittar inte ;/
-_-
Ne, det är en stå up komiker, Mange Schmidt sjunger/rappar glassigt
Bara bra gjort av Magnus!
Jag förstår inte att den här tråden fortfarande lever. Hela den här historien har blåst upp till värsta grejen tack vare media, om alla visste hur det ligger egentligen så skulle den här tråden dött för länge sen. Detta är ännu ett bevis i hur media lyckas förvränga allt och förvrida människors huvuden. Sorligt
Ät mig
Jag missate å se grammisgalan. men e smått nyfiken på att se de här inslaget med Betner.... innan jag ytrar mej..... Någon som har de? eller vet vart det går att få tag på... För jag har letat men det e smått omöjligt att få tag på de inslaget värkar de som..... //B
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>
Det här skiten mellan Ken, Petter osv mot Betnér är ju så jävla löjlig, tappat all respekt för Petter (som jag tidigare gillade som fan). Det är när man läser sånt här man inser varför man inte lyssnar på hiphop längre... Macho, tufft och efterblivet - kan inte ta ett skämt i en stand-up. HAHA och det värsta är att Ken och Petter bara gör bort sig själva...
MAN MADE GOD!
jag har summerat allt intressant i denhär topicen till följande:
Demirel Nej, jag erkänner att jag inte har läst hela tråden, men rättfärdigar det dig att kalla mej idiot? Eller ja, du kallar mej snille - men jag ser ju sarkasmen i det...
MAN MADE GOD!
Jag förstår att Ken kände sig kränkt av Betnérs kommentarer och det är ju f ö jävligt lätt att alltid tjata om självdistans när man aldrig är på den mottagande sidan av smädelser.
Etzmaot Le Yehodim http://kattenmjauv.blogspot.com/
rbcrew_emma fan nu är det bara att vänta på att du nån gång ska hamna i rätt tråd för dina kommentarer, om du läser igenom vad trådens insändare skriver och sedan kommentarer skulle du se att det är en stand up komiker vid namn magnus... sluta låtsas vara intresserad av alla trådar
duja
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."
SPANKY Det känns som att du skulle ha fått fett mycket mer respekt iaf från whoa om du hade polisanmält det vaddå "respekt från whoa"? som om whoa är ett kollektiv med exakt samma åsikter eller? Jag tycker man har rätt att lacka ur ibland och om det då händer att man hotar folk, så visst, bara man är man nog att be om ursäkt när man inser att man överdrev och hade fel. Grejen e den att whoa består mest av GAMLA MOBBOFFER som är trötta på att bli hotade själva så nu när dem får en chans gaddar dem ihop sig. nån som sett "revenge of the nerds"?
Save the animals, eat the rich ------------------------------------- SB-BPG-
POLISANMÄLA EN SÅN GREJ HADE VARIT DET MUPPIGASTE MUPP DU E
Save the animals, eat the rich ------------------------------------- SB-BPG-
Hoffa P24 Jag kunde inte sagt det bättre själv
jag vill se hur komiskt han skulle va på gatan
www.barabazz.com