Vem är sveriges farligaste rappare?
Hej, Alle vet att USA's ghettokultur härmas mycket i Sverige, men vilka är de farligaste rapparna i Sverige ? Ken?, Houman?.... Vem tror du?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tror inte ken och houman är så jävla farliga längre :P
SKU - SKU - SKULASON!
han som har mest kompisar med sig just då är farligast
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tror inte en jävel är farlig i landet falukorv. Vi har inga ganster rappare mer än de P15 i audio som leker bangers. Vi har rappare med ett register kanske, men det har jag med och inte fan är jag farlig för det. Ken är numera familjefar och verkar sköta sitt. All heder till honom.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Det börjar ju bli mer och mer som i staterna, tycker jag. I alla fall här i Malmö, folk blir ju skjutna lite när som var som verkar det som. Någon av alla dessa mördare och rånare måste ju även vara rappare? Ingen av dem lär blir kännda dock, tror inte man pallar slå sig fram inom musikbranchen för den lilla pengen när det är liiiide snabbare pengar i den undrevärlden.
Dudezic - Dude-music - CHUP
Man vill gärna tro att rappare i Sverige inte är "farliga", men så är inte riktigt fallet. Jag tänker inte sitta och namedroppa, men det finns en handfull jag inte skulle vilja stöta på vid fel tillfälle, eller ha tjaffs med. Det finns alltså folk som skulle kallas "gangsters" av "normalt" folk, som rappar, och som dessutom är relativt välkända.
Redline!
På riktigt Dr , Jag kan väll tro dig (iom att jag respekterar der du gör och ditt kunnande i branchen... Men... Definera farlig och relativt välkänd? Inget namedrop men ge mig bara lite mer info
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Farlig = Inte backar för att få som man vill/det man vill ha. Misshandel, vifta med vapen etc. Relativt välkänd = Har synts på TV och de flesta som har koll känner till namnet/namnen, och även folk utanför svenska hiphopfans känner till artistenrna/grupperna.
Redline!
I see i see, Se där, i stand corrected :)
Men som sagt, det hör inte till det vanliga direkt, för det här är trots allt Sverige. Landet där de flesta farliga typer antingen är råpundare eller totalt mentalt störda, och är därför inte kapabla till att skriva en text eller rappa i takt, hehe..
Redline!
Hahaha, så sant så sant.
hoppsan vilken topic... deffinera farligt... nog finns här wannabegangsters som vill vara häftig men inte backar ett skit när de gäller.. Lika nog finns de rappare (samt icke rappare) som helt tvärtom bara bryr sig om sin grej men inte backar för ett skit.. Inge namedrop som sagt men dom finns.. Ken ring? Houman? de är nothing kan jag däremot säga.. vilket är bra. familjefäder ska inte vara tuffingar! =)
Vilken kultur??
jag tycker Kaggen låter rätt farlig.. tihi
http://www.myspace.com/akinonline
kaggen kanske skrämmer p15 på whoa, men han lever säkert lowlife framför datorn som merparten av alla gangsters på whoa lär göra.
Albys Kungar! mafiosos for life
Norra B!!!
sverige är inte direkt som usa, uk och andra länder att gängen har rappare som kan reppa och kanske göra annat, cilket är lite synd enligt mig eftersom många av dom lyssnar på rap, vet att vissa ville sponsra ett skivbolag men bad business att beblanda sig...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
juancan är de verkligen du som skrivit detta inlägget
Cap - RoadLake Entertainment
men ifall du e seriös så tror jag de är MENTEROJA
Men shit. Vilken bull. Visserligen är och förblir lilla Sverige ett land med extrema wannabe amerikanos komplex. De senaste 10 åren så har vi närmat oss USA's vardag.MEN Vi är inte i närheten av deras kriminalitet, sjuklighet eller gängrivalitet. jag vet inte om jag vill kalla små svenska kickersgäng för gangsters. Snarare snurrade, arbetslösa wanksta's med mindervärdskomplex. Att man inte backar, inte drar sig för att showa vapen eller tillhyggen kan man inte på något vis sammanlänka med kulturen i USA. Det är vad jag tycker iaf. Och ja, jag har varit där, ja jag har sett "hoodsen"
Ad astra per aspera
väldigt intressant att se olika människors reaktioner på detta.
skulle inte direkt kalla gängen vi b.la har i göteborg för små kickers, det är värre, djupare och mer invecklat än så, många döda under årens lopp, rip...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Lyricist
2007-07-02 20:10
Finns juh hur mycket farliga människor som helst men rappare e väl inte dom värsta i detta land iaf.
There shouldent be no war between humanity. Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen
Zadik Det var ungefär det jag menade också. Jag snackade inte om folk i allmänhet utan människor inom musikindustrin.
Ad astra per aspera
Fortsätt spekulera... Självklart är det inte som USA, det är väl ingen som säger det heller. Men bara för att det inte är det så är det väl fan fortfarande farligt med folk som viftar med vapen och inte backar för att knocka folk för sin sak. När jag får vapen i ansiktet anser jag iallafall att det är en farlig person som håller i vapnet, vart jag än befinner mig, även i Sverige.
Redline!
Dr.Octagon Absolut, jag menar ju inte att det inte förekommer hotfulla och/eller farliga situationer i Sverige. Bara att de inte går att jämföra med USA's. Jag tror dock att flesta lite "större" namnen i Sverige försöker hålla sig ifrån sådana situationer. Sverige är litet och händer det något här vet alla om det. Specielt som synlig person. Visst gör man väl det även på andra sidan oceanen. Men mig veterligen krävs det lite mer over there....
Ad astra per aspera
Sen så är det ju alltid en skillnad mellan vad alla vet och vad som kan bevisas vid en rättegång... Ang. farligaste rappare så skulle jag nog langa upp både Menteroja och Nabila på listan, för de har hela staten i siktet ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
hahaha, så sant......
Ad astra per aspera
Producent
2007-07-02 21:24
Don Diego
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Aggrobaggro: Problemet är att du tror saker och försöker passera det som fakta. Jag tror inte saker. Och även synliga personer gör saker. Inte bara rappare, utan de flesta artister har alltid nåt fuffens på gång. Nu kanske inte de springer omkring och pistolwhippar folk, men det har ju hänt också. Jag har sett och hört från jävligt säkra källor både det ena och det andra, så jag tror inte när jag säger saker. Men som jag sa tidigare, det är inte så jävla vanligt förekommande, och egentligen inte ens relevant för nånting.
Redline!
aboo haha shet is funny måste jag säga detta var ett oseriöst inlägg å folk börja snacka allvar men ok fullt allvar Riktiga saker händer även i lilla sverige sweden is hardcore tvivla aldrig på de
Dr.Octagon Men jises.... Jag skriver hellre "jag tror" om saker som är MIN personliga åsikt. Eftersom de flesta ser saker olika, right? Sen att du tar detta dead serious, det kan inte jag stå för. Jag är väldigt väl medveten om vad som händer och sker här. Jag tror du har missat hela min poäng. Och jag varken är eller har några problem. Shit mannen, slappna av.
Ad astra per aspera
oj oj oj vilken töntig tråd....
Päronpung sa det.
yes ahaya
Ser ni någon bra anledning till att skriva i en tråd som inte intresserar er?
Ad astra per aspera
"MEN Vi är inte i närheten av deras kriminalitet, sjuklighet eller gängrivalitet. jag vet inte om jag vill kalla små svenska kickersgäng för gangsters. Snarare snurrade, arbetslösa wanksta's med mindervärdskomplex." Ok...? Och du försöker romantisera över USA:s kriminella element ser jag. Vi är inte i närheten av deras kriminalitet, nej, skall vi inte vara glada över det? Vad försöker du påvisa, att vi inte är lika häftiga eller "coola" som negrarna i USA? Har du månne sett en och annan gängfilm för mycket? Är man gatukicker så är man "arbetslös wanksta" oavsett om man bor i Bromölla eller LA.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Aggrobaggro: Det finns väl ingen plats för personlig åsikt i en diskussion om någon/några är farliga eller inte, när de enligt svensk lag är farliga. Sen att jag väljer att vara seriös när det kommer till såna diskussioner är väl vettigt, när det har utvecklats till en seriös diskussion. Att du kommer in och "skojar till det" kommer inte få mig att se diskussionen med annorlunda ögon. Jag har inte sagt att du har problem. Problemet är att du underminerar den faktiska "farligheten" som finns genom att avfärda det som Snarare snurrade, arbetslösa wanksta's med mindervärdskomplex. Fortfarande är en sån typ farlig med tillhyggen och på fel humör.
Redline!
S-oteric Jag försöker verkligen inte romantisera någonting som har med våld att göra. Och ja, jag är jävligt glad att vi inte kommit så långt som USA på den biten. Men vi är på god väg. Inta bara vad gäller våldet. Och jag håller med om att: "Snarare snurrade, arbetslösa wanksta's med mindervärdskomplex." Kanske inte var det bästa att skriva, som gjort för att misstolkas. Jag är duktig på att slänga ur mig idiotgrejer, men det kan jag ta.
Ad astra per aspera
Dr.Octagon Om ett forum inte tillåter personliga åsikter och värderingar. Varför är det ett forum. Varför finns det trådar där diskussioner förs om det inte finns plats för just DISKUSSION? Rätta mig om jag har fel men det är väl själva grejen med ett forum? Jag var nog lite slarvig i mina uttalanden. Det är inget ovanligt vad gäller mig heller för den delen men som sagt det kan jag stå för iaf. Jag försöker verkligen inte göra mig rolig på det här ämnet. jag tycker att det är synnerligen allvarligt. Jag menade att du kanske inte ska ta min personliga åsikt så hårt? Som jag sa i mitt föregående inlägg så var det ett dumt uttalande, det håller jag med om. Och jag är väldigt väl medveten om farligheterna som finns även här.
Ad astra per aspera
misär e fortfarande misär vart än i världen du kommer. å bland fattiga människor så kommer de alltid folk som skall leva utanför lagen. lyssna på medinas - gangsterliv
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
enligt många så var latin kings rättså många och "farliga" några år efter dom bildades... stämmer det?
Östergötlands Finest :P hehehe
Jadu farliga... i vilket sammanhang... ? Farliga i sina texter eller farliga i livet ?
Efter ett litet problem så stupar de. När du har nått botten, så har jag grävt djupare.
det finns kriminella människor överallt. och vissa som ni skriver, drar sig inte för att skjuta, sticka, bråka, det händer hela tiden. folk som inte ser det i sina vardag är det ju soft. sen om någon/några som är inblandade i djupare kriminella saker även är musiker/rappare är ju bara en slump. jag har sett hur vissa människor funkar, och det är synd.. vissa har bara den mentaliteten i huvet och tar rädsla/skräck för respekt men så ser verkligheten ut. även om det är "lilla sverige" så finns det "farliga" människor här med, där man minst anar det. som dr octagon säger, det finns folk (och även rappare/musiker) som jag inte skulle vilja ha mot mig i många situationer. dom som garvar åt såna uttalanden har helt enkelt inte sett såna situationer, och det är stor skillnad på överkalix och göteborg tillexempel. man ska aldrig vifta bort såna saker eftersom många personer hotar inte i onödan/för skojs skull. piiiis!
Lyricist
2007-07-03 15:55
Dr.Octagon Att vifta med vapen är väl inte värst farligt gäller juh att använda det också. Att slåss för sin sak gör juh hur många som helst. Dom man borde frukta är juh sånna som använder sin pistol istället för att bara vifta med den.
There shouldent be no war between humanity. Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen
Zadik - Skulle du chansa? Om man viftar med vapen så behöver man f.ö. ofta inte använda dem. Att visa en pistol är ett enkelt sätt att sätta punkt för en "diskussion". 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Zadik: Så du skulle inte vara det minst nojjig med en pistol i ansiktet, för att du vet att snubben inte kommer skjuta? Du menar att han inte är farlig, även om han kan råka komma åt avtryckaren just när pipan är riktad mot din panna? Tänk längre än näsan...
Redline!
Tror nog att folk blir "farliga" av musiken, tror knappast jag hade tyckt det var ok att nita någon snubbe för min sak om jag hade vart uppfödd på dansbandsmusik. Tror vi kan vänta oss mer av sk farliga rap artister som till en början har det som en front men som går över till en grundläggande värdering. Den stora skildnaden är väl att vi inte har samma skrytmentalitet i sverige, gör någon ett brott är det vanligt att skryta bland sina nära men hålla käft utåt. Vi är hellre farliga utan att folk vet om det förän det är dags att vara farlig, mot usa när det bästa som finns är att flagga sitt arrest record.
Rock out with your cock out!
Kul att se vad ni har att säga om saken. Ok, jag bara undrade för hiphop är en jävligt hård musikstil, Många framhäver agression och allmän hårdhet i sin musik. Många är givetvis så på riktigt, (de är helt enkelt bara sig själva), men det finns ju även de som försöker verka farliga i sin musik men som i sitt privatliv inte lever upp till det så mycket. För övrigt handlar inte HipHop bara om agressivitet, men fortfarande är det en viktig ingrediens i själva genren. PEACE /juancan
Fan ja gillar Dr. sätt att diskutera:) du får alla andra att låta mentalt efterblivna i jämförelse med dig=)
juancan svensk hiphop är ingen hård musikstil
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma