I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vem är sveriges farligaste rappare?

Svensk Hiphop - Allmänt

2007-07-18 16:32
direQ: Så du menar att det sker fler mord per invånare i Sverige än i USA statistiskt sett? Eller tyckte du bara det kändes jävligt coolt att skriva sådär?
Vem är du, tjänsteman?

2007-07-18 16:37
IllcitMuzikGBG P33

haha =)

Vilken kultur??

2007-07-18 16:51
Soheil: Nej, skrev jag det? Försök gärna vara dum i huvut på ett annat sätt tack.

Folk tänker inte på att Svergie är 50 gånger mindre eller vad det nu är, utan när de ser dödstalen i USA tänker dem bara "Oj vad mycket"

2007-07-18 17:20
direQ
Amerika är inte så farligt som alla tror, det är alla filmer som fått folk att tro det.
Dödstalen är större där endast för att de har en jävligt mycket större befolkning.

bull.shit.

det är inte alls endast för att dom har större befolkning, utslaget per invånare är deras mordstatistik fortfarande hög. för att inte tala om hur det ser ut med mord/invånare i amerikas värsta områden. new orleans, newark, vallejo mm...

Manager

2007-07-18 17:36
Ellerhur.. det är grymt segregerat..

per capita i usa:

1 Gary, IN 48.3
2 Detroit, MI 47.1
3 Flint, MI 46.5
4 Birmingham, AL 44.5
5 Baltimore, MD 43.3
6 Richmond, CA 40.7
7 Richmond, VA 38.8
8 New Orleans, LA 37.6
9 Newark, NJ 37.4
10 St. Louis, MO 37.2

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Manager

2007-07-18 17:37
Jämför det med Stockholm, gbg och malmö liksom? Vad har vi? 3, 4?

/ Deedz.

2007-07-18 19:33
Farligast texter har iaf keffatliv klicken, och dom kallar sig själva gangsters - då är dom gangsters.
now you know.

2007-07-19 00:02
direQ: Oj, förlåt. Tänkte inte på att du är urblåst på riktigt.

"Dödstalen är större där endast för att de har en jävligt mycket större befolkning."

-Det var bra att du kom in och påpekade att populationerna är olika stora länderna emellan; vi lekmän hade nämligen ingen aning. Tursamt nog så hade vi tillgång till din skarpa analysförmåga.

"Folk tänker inte på att Svergie är 50 gånger mindre eller vad det nu är, utan när de ser dödstalen i USA tänker dem bara "Oj vad mycket""

- Nej, det är som sagt bara du som har haft analysförmåga nog att komma fram till den slutsatsen. Vi trodde alla länder var lika stora och att det bodde exakt lika många människor i varje land. När ska du förresten belysa att vi kretsar runt solen? Jag tror inte folk vet det heller..

Nu till saken, ditt ufo. Vad exakt försöker du då säga med ditt påpekande - i just det här sammanhanget - när du säger att dödstalen är större? Att det sker fler mord än i Sverige är det ju hittills inga tvivel om. Således kan man tycka att den enda poäng du skulle kunna ha gjort, av värde, är just att det sker fler mord i relation till befolkningen i Sverige. Men nu förnekar du den poängen och står således med byxorna nere och dildon synligt utstickande.
Vem är du, tjänsteman?

2007-07-19 18:16
De farligaste rapparna skulle om de var/är så farliga och kriminella inte börja flasha med det de håller på med på sidan av rap, eller hur? Det skulle vara en fribiljett till fängelset och varför förlora hundratusentals kronor som de kan tjäna inom den kriminella verksamheten bara för att visa att de är farliga.

2007-07-20 00:18
en gång för alla, känner inte till några riktiga tunga kriminella som i dagens läge rappar och gör ljud ifrån sig på en nationell skala, det är ej som i uk och usa ok
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-07-20 00:45
Daniel adams ray
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2007-07-20 00:56
Fronda ska vara rätt farlig..

2007-07-20 15:30
Fronda, farlig?
Ja, min mormor också.
fast å andra sidan. hon behöver ju inte poppa anabola......
Ad astra per aspera

2007-07-23 02:30

kan inte alla bara vara glada över att vi i sverige kan sticka ut huvet utanför fönstret en varm sommarkväll utan att få en kula i huvet?

Jag är iaf glad över det!

Broderskapet är mkt, mkt, MKT starkare i Usa, dom håller ihop på ett annat sätt än i sverige! Får en snubben en smäll hämtar dom crewet.. men i sverige, kanske ringer 1-2 st, dom kommer, men händer ingenting?

okej, de finns ju farliga människor i sverige, men utanför rampljuset tror ja!

ska man kolla på kriminaliteten i sverige, åk till malmö, skrik "FUCK SVENSKA H-A", då får ni ligga lågt ett tag! ne men ni hajar..

herrå

http://www.myspace.com/micman123

2007-07-23 11:45
Broderskapet är mkt, mkt, MKT starkare i Usa, dom håller ihop på ett annat sätt än i sverige! Får en snubben en smäll hämtar dom crewet.. men i sverige, kanske ringer 1-2 st, dom kommer, men händer ingenting?

Skillnaden e väl snarare att I Us blir killen poppad på plats medans i Sverige går dom o hämtar crewet och slår på killen då vapen inte är lika vanligt här...
Always in trouble/You can blame my mother/Gave birth to a gorilla and raised him in the jungle

2007-07-23 14:05

CALLIOPE!!!

2007-07-23 15:25
 MicMan
SA DET.
Ad astra per aspera

2007-07-24 05:37
Herregud, vilken stjärna tror att Sverige och USA har lika stor våldsbrottslighet och att skillnaden bara är skillnaden på storleken mellan länderna? Jesus...

I Sverige begås runt 100 mord varje år. I USA blir cirka 16.000 människor mördade varje år. I Sverige bor 9 miljoner människor. I USA nästan 300 miljoner. Det bor alltså ungefär 33 gånger så många människor i USA som i Sverige. Hade Sverige varit lika stort som USA hade alltså det kunnat se ut så att 100 x 33 = cirka 3.300 människor mördats i det här landet varje år. Att jämföra med USA:s 16.000. Skulle Sverige och USA vara lika stora länder skulle alltså antalet mord i USA ändå vara fem gånger så stort som i Sverige. Ingen skillnad?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Konsertbesökare

2007-07-24 13:58
Vem/Vilka är sveriges farligaste Deep House DJ's?
http://soundcloud.com/nafjodor

2007-07-24 14:53
Soheil P22

jag tror det handlar mycket om att det bor så mycket mer folk i usa än i sverige så är det fler som tycker lika  (kriminellt sett) som bildar gäng så dom blir dom mycket större i usa för:

om det föds 30 riktiga cpn som kan mörda vem fan som helst på 1 000 000 pers, så kommer usa få så många mer och de är ifall dom kopplas samman det är då dom blir riktigt farliga.

dom vet att dom har en massa likasinnade bakom sig. det finns ju sånna i sverie oxå men eftersom det inte alls är i närheten av lika många som usa har så kommer dom  aldrig fram och vågar dra pistol den där gången "horungen stod och dansade med hans flickvän" men jag tycker att vi ska vara glada att vi inte har det så oxå ,

det är därför vi aldrig kommer komma upp i usas statestik
och det är oxå därför som det blev så stor skillnad när BazookaTooth kollade

BazookaTooth P29
I Sverige begås runt 100 mord varje år. I USA blir cirka 16.000 människor mördade varje år. I Sverige bor 9 miljoner människor. I USA nästan 300 miljoner. Det bor alltså ungefär 33 gånger så många människor i USA som i Sverige. Hade Sverige varit lika stort som USA hade alltså det kunnat se ut så att 100 x 33 = cirka 3.300 människor mördats i det här landet varje år. Att jämföra med USA:s 16.000. Skulle Sverige och USA vara lika stora länder skulle alltså antalet mord i USA ändå vara fem gånger så stort som i Sverige. Ingen skillnad?

Don't do drugs, don't have unprotected sex,. don't be violent... leave that to me.
Manager

2007-07-24 14:57
jaha det är så det ligger till alltså, tack för att du redde ut det där roooooooooooooooooobin
/ Deedz.

2007-07-24 15:15
BORDE INTE DEN HÄR TRÅDEN SJÄLVDÖ SNART?

dET ÄR LA KONSTATERAT ATT sVERIGE INTE GÅR ATT JÄMFÖRA MED USA?
Ad astra per aspera

2007-07-24 18:53
Bästa med sånna här trådar är att folk snackar om vad dom tror, och vad dom har läst. Så i stort sätt snackar skit, och hoppas att andra inte vet hur det ligger till.
Själv så har jag ingen aning, men har hört att det är rätt hårt i france.
"gotcha back like a chriopract"

2007-07-24 19:31
Det finns säkert farliga rappare men dom flesta här inne på whoa verkar vara små data nördar ,,

ps; ni som vet vad jag babblar om tar inte åt sig,,

2007-07-24 20:21
hur vi än jämför med usa, uk och andra "hårda" ställen och säger om vi skulle vara mer folk så skulle det se likadant ut så är det fel, en massa andra faktorer spelar in som våran bättre välfärd, politik, bnp, attityder och annat, sverige är chill...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-07-25 03:43
å andra sidan kan man försöka se det possitiva med tillexmepel usa. Krogen i Usa är en mycket lugnare plats än sverige då vi har en jäkla massa attitydproblem.. Startar man bråk på krogen i usa är chansen stor att man får en pistol i nyllet när man kommer ut och just därför så är de flesta artiga mot varandra och chillar.. Jag har aldrig varit på krogen här i Sverige då inte minst en person försökt giddra om nån skitsak med mig.

trött men ni fattar vad jag menar =)
Vilken kultur??

2007-07-25 03:53
Per Gessle 4 shizzle... Honom skulle inte jag våga träffa på. Ensam. I en mörk gränd. BIG UP !
Oh You Mad Cuz I'm Stylin On You?

2007-07-25 17:43
lilleman med en kniv......

2007-07-25 17:51
Stanislav möjligen
where my smokers at?

2007-07-25 21:10
Greta Garbo låter som en lika möjlig kandidat.
Ad astra per aspera

2007-07-26 18:07
Jag rappar är inte känd, känner till många rappare på gbg scenen. finns dom som verkligen skjuter har skjutit sitter tid för att ha skjutit någon. rånat hjärat what ever you name it...

gbg är på väg out of control, om det inte redan är det.

I gbg och inga namedropp, finns det kriminella som ligger bakom bolag osv, då snackar inte om små pissluffare som säljer 5's på gatan, utan tungt kriminellt organiserade.

många av rapparna från hoodsen är mer eller mindre kriminella,
kan handla om att beckna, större bend, väpnade rån osv. många har tillgång till vapen då menar jag inte nån 22:a... och ärt- pistoler, jag snackar kalasher, andra automat vapen, 9mm.

dete  fakta vare sig ni vill tro det eller inte... shit aint good.

men de flesta som ja känner som rappar o sånt d e inte dom smo e farliga utan familjen bakom ridån. man ska inte tjaffsa i onödan. för folk backar upp det dom säger.

kolla på "dergena" videon av Dirty Crowd. dom pratar mycket sanning.

lyssna på "ett dilemma" STUKEN, Ken och Alibi.... den e också sanning. 

"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2007-07-26 23:50

Nja på ovanför.
Till viss del.

2007-07-27 01:00
haha, vilken jävla topic...  
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2007-08-03 04:43
Det är fan jag,  ( BattleCast ) ^^.
OST!

2007-08-03 11:22
Jag har hört att Glappkäft är rätt tung.

2007-08-05 16:14
Ska ingen dra in Afrika i disskutionen med,
finns säkert nån här som sett "Blood Diamond" ....

Irak har en del tuffisar oxå..finns säkert nån som rappar, dom e ju rätt slängda i käften där oxå

Saknar dej Susanne Olsen!
Älskar dej för evigt!
1984 25/9 - 2006 2/2

2007-08-05 20:03

asså ja tror inte det finns en enda svenska gangster, kom till hisingen å kolla så kommer ni få svar på 5 min.

2007-08-05 22:40
hahaha akin!

Cage, nödvändig kommentar? Du ska bara veta hur farlig jag är när burgaren på donken blir försenad. och sen är jag så kriminell att jag snor med mej extra många servetter sen när jag går...

Sen äre jättemoget att vara 25 år o sitta o ragga på 17åriga brudar på whoa. hahahahahaha
Kept it inside, didn't tell anyone else. Didn't even wanna admit it to myself...

2007-08-05 22:41
// kaggen haha va knasigt det blev
Kept it inside, didn't tell anyone else. Didn't even wanna admit it to myself...
Manager

2007-08-05 22:47
Sen äre jättemoget att vara 25 år o sitta o ragga på 17åriga brudar på whoa. hahahahahaha

Är det inte det ni vill?
/ Deedz.

2007-08-05 22:51
Vad menar du? Mikaela är min brud...

2007-08-06 17:13
Det börjar ju bli mer och mer som i staterna, tycker jag. I alla fall här i Malmö, folk blir ju skjutna lite när som var som verkar det som. Någon av alla dessa mördare och rånare måste ju även vara rappare? Ingen av dem lär blir kännda dock, tror inte man pallar slå sig fram inom musikbranchen för den lilla pengen när det är liiiide snabbare pengar i den undrevärlden. // dudezic

ja håller med dig, i malmö är det väldigt mkt skottlossningar, senast i förrgår blev poliser beskjutna av en förbirullande BMW, polisen kom ifatt dom o öppnade eld, var nog ett par som dog..
mkt sådana saker, och många av dom som gör sådant är säkerligen underground rappare, eller sysslar iaf med sånt. d e va jag tror iaf :)

annars har vi ju vår alldeles egna favorit DOGGE-DOGGELITO HAHAHAH!!!! SKÄMMIIIIIIIII
viniie ^_^
Manager

2007-08-06 17:21
Om man ska döma efter media så är det betydligt mer folk som blir skjutna i stockholm och göteborg tycker jag.

det var ingen som dog iförrgår.

Malmö har visserligen hög annat kriminalitet så som rån, men har väldigt få mord.
/ Deedz.
Manager

2007-08-06 17:21
enligt www.brå.se åtminstone.
/ Deedz.

2007-08-06 17:37
CK lätt
Aldrig mer....

2007-08-06 20:23
yun_di har fan rätt

Manager

2007-08-06 20:34
Kan iofs bero på att Stockholm samt Göteborg är rätt mycket större än Malmö iofs.
Äh, har ingen aning.
/ Deedz.

2007-08-06 21:03
Folk vet inte så mycket om sverige, eller kanske inte bor på rätt ställe för att se saker. Jag har sett folk blivigt huggna,våldtagna,misshandlade you name it. Många har samma betende som i usa. Jag har bott i brooklyn i 10 år jag vet. i sverige finns inte bara potatisar om du är i fel kretssar.

2007-08-06 21:59
beväpnad tjockis låter ju farligt.... Annars så låter rostade bävrar rätt farligt också...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-07 15:01

CHECKA!

såhär är det.. farliga rappare? man kan inte säga så, farliga personer som rappar.

Varför ska man döma vem som är farligast? beefa nån och se vad som händer! Folk kan vara bra på att slåss,en del tvekar inte att skjuta nån, vissa kan mörda sin familj.. en del mår bara dåligt.

Men farligast? Jag kan se farlig ut, jag är inte farlig (enligt mig)..

vet inte hur jag ska förklara hur jag menar.. men asså om jag är grym på att slåss, spöar alla jag slåss mot.. då är jag bra på att slåss, det finns alltid nån som skulle spöa mig då.. det är inte bara rappare som är gangsters.. men många leker bara tuffa och tror att dom är hiphop och rappar för att verka tuffa och för att folk ska bli rädda för dem när personen dissar nån.. men många rappare skiter i beef och allt sånt där tjafs. jag gör det, vad är det bra för? Man behöver inte bli ovän och vara farlig och spöa folk för att man rappar.. för fan det är bara töntigt att leka.

skiter i om ni inte håller med mig men så tkr jag iaf..

pz folks.

<3 jackelicious. eat yellow snow..it might be beer! =)