Dr.Octagon bara för att man drar fram ett vapen betyder ju värkligen inte att man är beredd att använda det. som
Mabande P30 säger så slutar ofta diskussionen där. så att säga att nån som drar vapen atomatiskt e farlig tycker jag e fel
afro_p: Haha, det kanske inte är jag som gör nåt ;) cw: Jag citerar mig själv:Så du skulle inte vara det minst nojjig med en pistol i ansiktet, för att du vet att snubben inte kommer skjuta? Du menar att han inte är farlig, även om han kan råka komma åt avtryckaren just när pipan är riktad mot din panna? Tänk längre än näsan...
Redline!
Lyricist
2007-07-04 16:30
Dr.Octagon Men ifall han skjuter mig av misstag så hade juh han inte planerat att använda den, så är det juh av misstag då e han juh inte farlig.
There shouldent be no war between humanity. Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen
cw - Visst är en person som bär vapen alltid farlig. Om det är en lallare så kan han glömt säkringen av och kommer åt avtryckaren. Det är ett jäkla steg mellan att knalla omkring med en kniv som vilken förvuxen fjortis som helst och att fixa en fungerande pistol som vilken galning som helst. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Zadik: Det är väl klart som fan att han är farlig. Att han har pistolen i handen gör honom automatiskt farlig. Läs det Mabande skrev ovanför mig också.
Redline!
ingen med skjut vapen omkring sig är en lugn person, det skapar ett obehag, även bland dom som innehar dom, bara att dom anser att dom behöver det, även hårda kriminella har vanliga känslor
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
mayornas Icke, jag har flertalet skjutvapen hemma, väl förvarade i sitt vapenskåp. Jag skjuter för nöjes skull. Och jag skulle vilja alla mig själv för en hyffsat lugn person. Iofs så misstänker jag att du syftade till människor som innehar illegala vapen. Alltså människor utan licens. Och människor som harvapen i ett annat syfte än att använda dem på en skjutbana ;)
Ad astra per aspera
man kanske borde ändra sin presbild så att alla kan se hur tuff och farlig man är tamejfan det ska jag nog göra. suck
Ad astra per aspera
Måste man slåss och vara aggresiv bara för att man rappar ? Har jag missat något ?
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Aggrobaggro - Gör det! Inget är tuffare än girls with guns! =) ...kanske Girls with guns med explosioner i bakgrunden. Mn lite mer seriöst så var det nog illegala vapen som avhandlades, jag vet att det var det jag åsyftade :)Foerplay - Nej, var har du läst det? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Lyricist
2007-07-04 18:34
Dr.Octagon Men bara för man har en pistol och drar den behöver man juh inte vara farlig utan kan juh även användas till självförsvar för att skrämma bort galningar.
There shouldent be no war between humanity. Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen
Zadik - Själva grejen att illegalt skaffa en pistol och bära omkring den gör att man är en risk för omgivningen, d.v.s. "farlig". Om man behöver en pistol i självförsvar har man nog gjort någonting som klassas som "farligt". Om man tror att man behöver gå omkring med en pistol för att undvika galningar så är man själv hyfsat galen och definitivt farlig. 10-4, over...
Lyricist
2007-07-04 18:44
Mabande P30 Om vi formulerar en situation så här t.ex. att om du tjallar på nåra snubbar och du vet att dom är efter dig och ska ha ihjäl dig så skaffar du en pistol för att skrämma bort just dom och har inte planerat att ens använda pistolen
Då kan man juh inte anse den person som farlig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det finns brats som rappar, det finns muskler till 1%ers-organisationer som rappar. Min uppfattning som jag har bildat så är dom som tillhör den undre världen, kör inte musiken i första hand (säger sig självt varför), och är därför bara kända lokalt. Sen åker dom in på en volta så är det klart att dom har mer tid till att ägna åt musiken. Min poäng; det är skillnad på en gangsterrappare och en gangster som rappar.
Mabande Presbilden, enjoy ;)
Ad astra per aspera
klart jag menar illegala vapen och dess värld...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
^ mvh mayornas ^
hehe det förstod jag. Kolla på bilden hur "olugn" jag är bara, hahahah
Ad astra per aspera
http://www.whoa.nu/community/viewUser.aspx?userID=213672
Ad astra per aspera
Zadik - En paraniod snubbe är garanterat farlig...Aggrobaggro - Tog lite tid att trixa fram, men det var det värt :D tijuana - Klar poäng :) 10-4, over...
Lyricist
2007-07-04 20:16
Mabande P30 Man okej vi säger att han inte har några hylsor i vapnet då är han juh inte farlig.
Snarare farlig för sig själv i så fall... Men även om han knallar omkring med ett oladdat vapen så kan det orsaka situationer där han eller tredje part råkar illa ut. Det är ju inte alla som blir avskräckta av en pistol. 10-4, over...
nej, om man nu ska knata runt med ett vapen på sig, så bör det nog vara laddat. Fan det lät konstigt när jag la fram det så. Men tänk er en situation där någon börjar vifta med ett vapen. Och som sagt motarten inte skräms av det. Då lär man sitta i deep shit. Kan dock dra till med en rolig anekdot. jag och farsan var påväg till skjutbanan för ett tag sen. På vägen dit skulle vi inom banken för att ta ut pengar till ammo. Det vi inte tänkte på var att både han och jag bar laddade pistoler i hölster.... hahaha. Som tur är var det en lokal bank där personalen känner oss sedan innan. Vill inte ens tänka på vad som hade kunnat hända annars... hahaha
Ad astra per aspera
Yo, de finns måånga som är "G´s" sverige med, utan att dom vill bli kallade de ens? rappare och stor Gangsters vet jah inte så mkt om, MEN de finns alltid under inga namn eller dylikt som är G´s, sverige- ett miniamerika? --------- Jah tkr med att sverige är snarlikt amerika som exempel. Nu är sverige mkt mindre än de landet. MEN om sverige hade varit lika stort, hade de vart samma saker lika ofta här?. VÄRT att tänka på/ Anden
Anden,?har inte lagt dizz till kaggen och co. nån hoe satte upp en låt med min röst i audio å sa att de var en dizz till dom,nej.
hmmm... det farliga fins det nog inte så många. Men kriminella finns det helt klart, tror inte att det är allt för många svenska rappare som står upp för exakt allt de säger. peace
Tjorvla Tjucken!
Ganska onödig tråd... Självklart finns det "farliga" rappare i sverige, precis som det antagligen finns farliga rörmokare och miljöpartister, beroende på om man ska dela upp människor efter yrke, hobby, intressen eller politiska åsikter. Men jag kan nästan lova att några namn inte kommer komma upp här. De som sitter på sån info ger givetvis inte ut den i offentliga forum.
Lyricist
2007-07-05 15:47
Bara för man är parnoid behöver man inte vara farlig. Kolla bara på hypokondriker dom e juh parnoida nästan jämnt och dom skadar juh ingen.
Zadik - Hypokondri och paranoja är två olika saker. Hypokondrikern tror att förkylningen är SARS medan paranoikern tror att förkylningen är orsakad av att grannarna förgiftat dricksvattnet. En person som är tillräckligt paranoid för att bära vapen är garanterat farlig. 10-4, over...
vrf leker dom tunga kola på frankrikes föroter dom äter usa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lyricist
2007-07-05 16:26
ingen ide att säga något ens.
K-Dawg och Al-Azif från Pennybridge Kingz!
hahahaha han Spakur från bevismatrial vol.2 verka fett galen ialla fall!!! nån som vet vart man kan ladda ner hans shit?! SPAKUR MY DOG!!!
"Jag är för dödsstraff. Den som har begått ett fruktansvärt brott måste få ett passande straff. Så han lär sig till nästa gång."- Britney Spears
Fliperachi: Vem har sagt att de är farliga för att de rappar? Läs istället vad alla har skrivit istället för att plocka ut en av de få som uppenbarligen skämtar, och ta det för fakta. Att du kommer in och kallar folk för nördar och idioter resulterar till att det är du som blir sedd som idiot.
Redline!
Jag kan säga såhär att om någon viftar med en pistol framför näsan på mig vid ett tjafs som uppstått så anser jag att den personen förmodligen är ganska labil och/eller har en skev verklighetsuppfattning. Det skulle göra mig rädd och jag skulle anse att han är mer eller mindre farlig. Viftar man med en skarpladdad pistol så är man förmodligen lite mer än bara en 15-årig wannabe som kollat för mycket på MTV.
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen" - Organism 12
Fliperachi Om du vill bli tagen någorlunda på allvar, vilket är svårt när du uttrycker dig som du gör. Så kanske du borde ta en svenskakurs och sedan virra ut i livet och skaffa lite livserfarenheter också. Och som Dr.Octagon säger. Du gör bort dig själv...
Ad astra per aspera
ni som snackar usa wannabes ja venne vad ni e jävligt roliga.. som om d e usa som uppfunnit skjutandet .. shit asså... vadå om jag har jidder med någon blir allvarligt och jag blir tvungen och attackera, woooow e jag G wannabe? förstår inte...
Tutilooooo
Svenska rapparna, de flesta som e i 'mainstream' här i sverige e bääääh(fjantar) kan säga det nu.. har polare i Vårberg brukar softa där ibland med dom kan se Fille gå förbi helt fort ingen hälsar äns på honom förutom 13 åringar som står o skriker lil al fadji... Rapparna e oftast okända i sina egna områden om ni förstår vad jag menar... jag kallar dom för B-Klass grabbar.. vad jag menar med b Klass (Dom bor i stället men inte gjort ett skit för stället, rappar om stället bara, hängente äns i området. INFAMOUS!) äsch venne hur jag ska förklara
Tutilooooo
stilpoäng haha asså snackante om ison o fille..... du har ba hört låtar som finns på youtube, jag har hört deras låtar som dom började med i deras studio hahaha har snackat med ison en hel del hans brud bodde här i Rågsved... de kanske inte har uttryckt sig som gangsters men leker hårda iaf... du kan ffs gå fram o ba paffa till med 1 smäll, garanterar att de inte höjjer handen tbaks... du vet själv att här säger man inte att man är gangster.. det skulle inte funka asså.... räcker med att du reppar ditt 'hem' och snackar om man mot man osv så fattar folk vad det är du 'är'
Tutilooooo
alunatic: Du har en poäng, just att hemorterna oftast inte supportar sina artister, och att artisterna bara supportar i sin musik, men inte på gatan. Dock har det att göra med att de flesta i Sverige har dels vanligt jobb och rappar vid sidan om, vilket gör det svårt att orka hänga med grabbarna. Men samtidigt borde man finna tid för det också, för home support är fan det viktigaste. Det har dock ingenting med att vara "gangster" att göra (fan va jag hatar det ordet, hehe). Att de har lekt hårda på micken kan tolkas olika av olika människor också, men visst, man måste stå för det man kickar och vara beredd att folk kan tolka det man sagt som att man leker mangas.
Redline!
Dr.Octagon Xakt! men vadå jag rappar samtidigt som jag softar me grabbarna. vi softar i studion om det behövs... hehe ser att du e från röda... vet du vilka charlito o pablito e?
Tutilooooo
alunatic: Ja, alltså, det gör jag också..menade folk som just I & F som har mer än bara just rappen att tänka på (typ videos, sitta i TV-soffor, spelningar lite här och var).
Redline!
Rappare som inte tar skit i Sverige.
Blues. Dogge. Scoob Rock. Akem.
Houman och Ken? Tssss Ken har fått så mycket stryk i sina dagar att han borde göra en låt om det. Houman har aldrig lekt gangster och snackar till och med om det på sin diss till Ken, Ken är en fake gangster. Det vet alla som bor i Västerort.
Ison kan nog ta för sig och Don Diego är rätt rolig. Förutom det så är väl Petter inte heller en kille som backar.
farligaste rapparen i Sverige? Jag tror det är Dalil, en shooto-fighter som släppt ett mixtape för inte så länge sedan.
www.myspace.com/shiestyboy
Chinaman do the chip-chop
Är man hård på micen behöver man inte ha hårda knogar.
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"
haha kaggen.. naaaw..
Med en påse över huvet så kan allt funka...
alunatic is on some truth sen är det larvigt o hålla på så här o rank on players smoke weed, drink 'gnac and shut the fuck up peace :D
http://www.allyawan.com http://greenstreetwan.blogspot.com