I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-01-21 15:36

Emilush

Vad diggar ni den här snubben? samt Caustic å alla dom där nissarna. har inte sett nån tråd rörande dessa landskrona-boys, så kom inte med nått besserweisser-aktigt like "finns redan en, yadi-yadi".. börjar gilla grabbarna, och tycker d e lite konstit att exempelvis allas vår kära kingsize inte har tillägnat lite skriverier lr liknande åt dom, med tanke på all hysterisk media-exponering dom hade i fjol.. lägg till lite ord..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-21 15:38
Kingsize skriver inte om en kille vars repetoar består av "hata-snuten-låtar", dom inriktar sig på lite bättre rappare..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-21 15:40
* "har inte sett nån tråd rörande dessa landskrona-boys, så kom inte med nått besserweisser-aktigt like 'finns redan en, yadi-yadi'"
- Finns redan ett par trådar (främst relaterade till deras lyckosamma och tillfälliga hype förra året), så om du bemödat dig att göra en sökning hade du nog hittat lite ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-01-21 16:45

han tror så mycket ren rasta-rejvar wiggern

http://www.goteborg.se

2008-01-21 16:56
Sämre än det mesta ja hört.

2008-01-21 19:19
asså, emilush suger så himla mycket, det ända han sjunger om är "HELA LANDSKRONA HATA POLISEN", jag tycker inte om den killen,

2008-01-21 19:38
emilUSCH

2008-01-21 20:56

Emilush är ok men Caustic äger ju! kolla hans sida www.caustic.se

2008-01-21 22:16
lush suger.. caustiv är fet!
o just de.. du är jävligt äcklig också.

2008-01-21 22:52
Synd att han tar ut sina talanger på skitlåtar, han har flow och har förmåga att skriva texter.Men som jag sa, snuthatar låtar är så värdelösa även låtar där han framstår som nån gangster.
http://www.filur-ownstyle.info.se

2008-01-22 09:00
extreeemt dåliga

2008-01-22 13:44
jo! Dom har varit i teve. Men ska man inte kunna rappa också innan man är med i Kingsize?

2008-01-22 22:46
tycker att deras kärleks låt till landskrona är den ända som e riktigt bra
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2008-01-22 22:55
jag kan inte fatta fortfarande hur han av alla gjorde ett sammarbete med pall wall

2008-01-23 00:00
Användaren är inloggad MR-J P19 : Fame > Skill

tyvärr

2008-01-23 01:11
Ingen talang alls tyvärr...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Sångare

2008-01-23 01:26
"han har flow och förmåga att skriva texter"

Haaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahah.

<andas>

AAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHA
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2008-01-23 08:06
skitsamma om snubben har talang lr ej. han har ju förfan lyckats å har hur många fans som helst (särskilt i Skåne), har sammarbetat med paul wall, släppt ex. antal grejjer, mediahypats, bla bla. exponering ska han då få i Sveriges enda hiphop tidning, PUNKT! jävla fånit å omoget. om Mange Schmidt får hur jävla många sidor som helst, så kan ett par rader väl dedikeras till lushen? om snubben hade kommit från STHLM, skulle han dock kanske medverkat i nått nr... va vet ja.. ja hyllar inte snubben, men ja gillar inte den ignoranta attiyden och felaktiga uppfattningen av att han ska va nån typ av frizon-rappare lr nått. slutsatsen är: har man en stor following, mykke fans whatnot ska man fan få exponering (speciellt då i Sveriges enda hiphopblaska), oavsett om redaktionen inte gillar en lr inte.. 

2008-01-23 08:16
oavsett om redaktionen gillar en lr inte... så ska d stå...

2008-01-23 09:37
Han är större en dom flesta rapparna i sthlm

2008-01-23 11:22
ang. samarbeten så: man kan ju som bekant betala för att nån ska "samarbeta" på ens släpp och det bästa en ung och okänd rappare kan göra för sin karriär är att hyra in en kändare rappare / beatmaker.
Nu var det här generellt och inte om Emilush per se.

ang. stort följe så: folk kan fixa tort följe bara genom att vara schyssta snubbar. Det betyder ju inte att följet anser att de är världens bästa talanger eller att de köper skivorna och jag tror att gränsen för Kingsize är lite beroende av vad som släppts, hur det släppts (d.v.s. netplays går nog bort) och hur mycket det omsatts (sålde plattan nåt?).
Ytterligare en generell kommentar :)

perua - Men "dom flesta rapparna i sthlm" är inte heller med i Kingsize Mag :)

10-4, over...

2008-01-23 11:24
pump_yo_brakes_ho - På vilket sätt har han mediehypats?
Det enda är väl att han och Caustic fick vara med ett litet tag när de blev anmälda (och frikända) för en låt? Något som mer handlade om innehållet än talangen.

10-4, over...

2008-01-23 12:57

yo, Mabande!!!

paul wall la versen gratis åt lush, å förövrit finns d nog inte en enda svensk artist, förutom typ per gessle, som skulle ha råd med paul wall heller för den delen.

yes, lushen har ett enormt följe. och nej, d e inte bara småflickor som drar han i rockärmen för att han har suttit bredvid aschberg på en stol i Insider lr för att "han e så jävla snygg", utan även en enorm mängd mp3-nedladdande ungdomar (som e levebrödet för en svensk hiphop-artist relevans) som lyssnar på hans å Caustics musik som ett alternativ till exempelvis ken ring. åk förbi skåne ska du se, I've seen it. snubben blir på vissa ställen behandlad som Pac den nere... och nej, ja tror inte att gränsen för ett inslag i Kingsize e beroende på om vederbörande har släppt nått lr inte. Kashal-Tee etc. etc. (dålit exempel iofs), har fått profiler utan att ha släppt nått. Lushen har dock släppt netplays (den första i serien tro ja kom i fysisk utgåva oxå, som antagligen då måste ha skickats in till Kingsize). ja misstänker snarare att Kingsize har valt att inte skriva om lushen, för att deras redaktion inte gillar snubben, vilket inte e passande för en professionel svensk tidning. en tidning ska inte utvärdera ett skrivande om en artist baserat på deras skribenters tycke å smak, utan instället på vem den här snubben e. Och Emilush e inte vem som helst, d tycks bara vara som så att STHLM inte har förståt d än, pga envist inmatande från media som kör med någon twistad bild om en NWA-wigger som skriker "Hata polisen!"

när d gäller hypen som killen hade i fjol, så fanns d fler tidningar att läsa än DN, Aftonbladet å Expressen som tog upp lushen, å som inte skrev om hans kontroversiella polishatande .. ;)

2008-01-23 17:53
Pump_yo_brakes_ho:

Han är en NWA-wigger som skriker "Hata snuten", har du ens lyssnat på hans sk. låtar ?

2008-01-23 21:32
 Emilush är en talanglös liten fjant som inte har något eget att komma med. Dissa snutar är inget nytt och inget han vinner mark på. Han ser för plastig ut, uppträder på ett för plastigt sätt och skriver hiphop som om han gick i sockeplast. Att han dessutom har rippat sin hemsida rakt av hoppas jag är ett skämt, kolla själva: http://www.thug.com/
Hoppas verkligen att han frågade Trick Daddy först, hajjar inte hur man kan gå med på att sammankopplas med en osäker 14-ish snubbe från Landskrona som fortfarande frågar mamma om pengar.

2008-01-23 23:18
Emilush har ju själv sagt att han inte snott hemsidan utan fick den... han har väll bara gjort 2 låtar om snuten och på den senaste skivan han gjort nämner han knappt snuten. Det där med att han är fjortis och en wigger börjar bli gammalt.. man måste väll ta reda på lite fakta om killen innan man kommer med sånt där

2008-01-23 23:50
Jag tror knappat jag behöver redogöra för hur jag vet att han är en sucker, skapa dig du en uppfattning av honom. Han kommer att vittna till min fördel.

2008-01-24 00:24
pump_yo_brakes_ho

Det fenomen du beskriver är ju precis vad som gör hiphopscenen så jävla tragisk. Skills betyder ingenting, utan istället fortsätter man hypa upp idioterna som på något sett lyckats sno lite hype. Vare sig man gör det genom att maskera sig och be poliskåren suga ens kuk i ett garage på insider, eller om man trallar fram poplåtar för fjortonåringar som Mange Schmidt och Fronda.

Ska Kingsize hypa upp två snubbar, som absolut inte kan skriva texter och rappar som average whoa rappare, bara för att det finns en jävla massa fjortisar som tycker det är häftigt att hata polisen?

Många av de rappare som representerar hihopen på mainstream-nivå idag skämmer redan ut den så det räcker. Vi behöver inte Emilush också.

2008-01-24 00:35
Fan va mycket hat mot honom personligt, damn guys, lay it off! Kan inte påstå att jag känner Emil men har träffat honom en gång, fick sjukt bra intryck av honom. Gjuten och lugn snubbe...

Sluta hata på någon ni inte känner...
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2008-01-24 00:40
yeye, nu är jag killen som oftas skriver mina egna inlägg, men nu får jag för en gångs skull testa skriva: word på subdominant_

att ha med emilush i kingsize skulle ju isånnafall bara vara för att sälja ett lösnummer. Har han nu så många trogna fans köper säkert hela hans malmö armé ett ex., men det skulle kännas rätt korkat om jag var högsta hönset på den tidningen för då förlorar man nog dom läsarna "man bryr sig om"
Jag som prenumenant skulle kasta tidningen i en soptunna på väg från postlådan direkt om jag skulle se hans fula nuna på framsidan.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Sångare

2008-01-24 01:44
pump_yo_brakes gör bort sig i den här tråden.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2008-01-24 08:13
Subdominant

Nu e du ute å cyklar. så där kan man inte resonera. bara för att han lr hon inte gillar han lr hon, bör man inte avstå från att skriva om vederbörande. en artist har ALLTID fans, å d e dom som e läsarna utav diverse magasin. hence, u write about the artist. Tror så fanheller, att några professionela skribenter tar upp ämnen som Soulja Boy, Chingy bla bla, å tycker att dom e bra. Nej, einstein. Dom tar upp dom eftersom att d e artister som har många fans, och vars artiklar kan sälja nummer..

Ska Kingsize hypa upp två snubbar, som absolut inte kan skriva texter och rappar som average whoa rappare, bara för att det finns en jävla massa fjortisar som tycker det är häftigt att hata polisen?

Eeh, ja.... Den skaran tillhör blandannat en folkmassa som då kan köpa tidningen, vilket betyder att d numret säljer mer... Mupp...

And don't give me no shit about "obereonde tidning". Kingsize e Sverige's svar på XXL...

2008-01-24 12:20
pump_yo_brakes_ho P21

Den ignoranta attityden besitter du själv. RMK och Fonky Fresh har ungefär lika mycket hype som Emilush. Haha! Fucking Antonoch Affe har en mega-fanbase utformad av Sveriges fjortonåringar. Jag tycker RMK och Fonky fresh kan sina grejor, men är de kingsize-material?
Så vad har Emilush mer som talar för honom? Ajuste. Han bad polisen suga kuk, och någon anmälde det. Därav mediaexponeringen. Det har ingenting med att de kan rappa att göra?  De har aldrig varit mediakända för att de kan göra musik, utan för att de råkade hamna i en rättegång där yttrandefriheten testades. Detta borde innebära att så länge kingsize är ett hiphop-magasin och inte en tidning som skriver om juridik, så har Emilush ingenting där att göra?

Gattdäm.

2008-01-24 12:51

Fucking Antonoch Affe har en mega-fanbase utformad av Sveriges fjortonåringar. Jag tycker RMK och Fonky fresh kan sina grejor, men är de kingsize-material?

måste man vara under en label för att vara värdig Kingsize? duger d inte med fans, lr e d bara etiketten på baksidana av fodralet som utvärderar nårra eventuella rader i sveriges enda hiphop-tidning? d verkar vara så, å riktit så ska d väl ändå inte funka. d finns hur många nissar som helst som har varit under lablar, till jack shit av nödväntighet. medans vissa lokala stads-grabbar stormar in på scenen med micken i handen å skaffar fans just like that, ett följe med folk som gillar den musiken. ändå e d dom förstnämnda,  som kanske har lyckats med att få någon dj-spinn på nån skum klädbutik i STHLM vid nått tillfälle medans kändisar närvarar (medans sistnämnda skaffar sej tusentals med fans), som får den eftersökta uppmärksamheten.. ändast för att han lr hon står bakom den där lilla skivbolagsryggen, å kanske då även, för att han lr hon faller redaktonen lite bättre i tycke, lr för att han lr hon har arbetat med den å den å den.. I don't like den typen av media-mentalitet, å om d fortsätter så där blir d aldri någe underground-shit nånstans, å ingen kan hypas, bara d gamla vanliga gänget som dyker upp precis överallt.. bottomline is, har man fans, ett följe, e relevant överhuvudtaget, bor i Sverige (Notera texten under namn-loggot på¨tidnignen: SVERIGES största hiphop magsin), skall man finnas med i tidngingen nånstans. Å hur bra då, du lr nån annan tycker han lr hon är e oväsentligt, eftersom att d FINNS folk som gillar han lr hon.. punkt

2008-01-24 13:49
pump_yo_brakes_ho P21

Jag tror du missuppfatta vad Subdominant skrev... det e rappare, inte labels...
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2008-01-24 15:58
inget mer eller mindre keffa får fingret

2008-01-24 16:17
Självklart ska det inte finnas krav på att vara signad. Men hobbyrappare som Emilush, liksom. Jag kan inte argumentera efter något annat än sunt förnuft.

Vill du läsa om Anton och Affe i kingsize?

Eller Markoolio?

Du har dina poänger och jag läser inte Kingsize särskilt ofta, men det vore tragiskt om rappare som Emilush skulle hamna där. Kanske pratar jag utifrån någon slags drömtanke om att riktig hiphop och skickliga artister skall lyftas fram istället för pajjasar som kan ge rebelliska fjortisar något att relatera till. Men så är ju inte läget.

Men om Mange Schmidt redan har skrivits om i tidningen så kan vi lika gärna ge chefredaktörs-jobbet till dig. Så kan du fucka upp den bäst du vill, haha! 

2008-01-24 16:27
snubben gör juh bort sig snackar om röka weed hit o dit men själv har han inte ens gjort det
---:--: nak nak

2008-01-24 19:52
RobMayth P21

och det grundar du på?

2008-01-24 20:07

Här spekulerades det vilt så jag kan väl försöka klargöra en del saker. Rent generellt så måste man självklart inte vara signad till ett stort skivbolag för att ha en chans att vara med i Kingsize. Man behöver heller inte bo i Stockholm vilket alla som någon gång läst tidningen ganska snabbt kan konstatera. Däremot ska det ju finnas en hel del som talar emot en artist som är signad, släpper skivor, jobbar med duktiga producenter och har fans för att vi ska ignorera honom. I det här fallet Mange Schmidt.

Sen när det kommer till det specifika fallet Emilush så ska jag erkänna direkt att jag inte har hört så mycket och ska inte uttala mig innan jag har gjort det. Jag har har självklar hört låten om snuten plus nån annan låt där en annan kille dissar honom och Ken så det snackas jul. Att han skulle ha ett helt följe av fans har jag heller inte blivit informerad om trots att delar av redaktionen bor i skåne och att vi har varit där och gjort grejer. Jag säger samtidigt inte att han inte har det för att vi har missat det och det är absolut inte uteslutet att han vid ett senare tillfälle kommer att medverka beroende på hur hans karriär utvecklar sig.

Det stämmer att vi försöker göra intervjuer i samband med släpp osv. Dels för att om artikeln genererar intresse så är det ju roligt för läsaren att kunna gå vidare och lyssna på artistens musik. Sen för artistens egen skull, för om vi gör en intervju till ett nummer och artisten inte har släppt nånting så hjälper det ju inte honom/henne nämnvärt. Skulle det dessutom släppas nåt vid ett senare tillfälle så känns det ju inte lika spännande att göra en intervju igen. Jag tror inte att läsarna tycker tycker att det är så roligt att läsa om samma artist igen med bara ett par månaders mellanrum. Intervjun med Kashaal-Tee gjordes i samband med att han släppte en EP om jag minns saken rätt.

Våra val av artister som ska medverka påverkas däremot inte av media-hype startad av tv eller dags/kvällspress om den inte är direkt anknuten till musiken och att vi mot all förmodan skulle upptäcka en artist senare än vad nyhtsprogrammen gör. Jag orkar inte göra en lista på vilka svenska artister som varit med i Kingsize men jag garanterar att den är lång. Varken jag eller någon av våra skribenter har heller aldrig hört från någon artist att vi på nåt sätt skulle motarbeta någon. Varken via mail eller face to face och då har vi ändå gemensamt träffat en hel del.

Hoppas att mina rader underlättar resten av diskussionen.

Peace!

www.kingsizemagazine.se

2008-01-24 21:12

nån han rappa me visa när dom hade snackat på msn då fårga han skaru me ut på en splirre då svara han nä ja håller inte på me sånt kommer inte ihåg vem

---:--: nak nak

2008-01-24 21:21
pump_yo_brakes_ho - De större tidningar som finns kvar efter att DN, Ab och Exp. har sållats bort är SvD, Sydsvenskan, Dagen, DI, GP, Metro, City, Världen Idag, GT och Kvällsposten. Vilka av dem är det som haft inslag om Emilush & Caustic som inte är relaterade till åtalet?

Det skulle vara intressant att få reda på varför du tror att Kingsize mag hatar Emilush. För det kändes ganska taget ur luften redan innan Kingsize dök in i tråden och la fram redaktionens syn på det hela. 

F.ö. så bor jag ganska exakt mitt i Skåne, är i Malmö i stort sett varje dag och enda stället jag hört / sett nåt om Emilush är här på Whoa. Inte ens en sticker har synts till : /

10-4, over...
Poet

2008-01-24 23:08
Ställer mig inte på någons sida här, då jag inte känner Emilush, men... har han gjort en låt med Paul Wall? Alltså THE Paul Wall?
At the gates of Eternity...

2008-01-25 00:50
Mabande P30

Jag tvekar starkt på att en trettiåring rör sej bland samma skara fans av människor som den där Emilush har... säjer sig själv.. so how could u know whats hot, andn whats not i Malmö/Skåne? pucko

Har sett den där lush-killen lite varstans i media faktiskt. Och då artiklar som inte rör hans rättegångs-bullshit...
Tattarn

2008-01-25 08:39
tvivlar på att emilush har åkt till USA och gjort en låt med paul wall, om han har "gjort" en låt med honom så har nog paul wall skickat emilush sin vers..?
somos humanos, animales trabajando en lo urbano a veces vamos a las fiestas
Poet

2008-01-25 10:20
Valdez: Jo men det är ju fortfarande att göra en låt med någon.
At the gates of Eternity...

2008-01-25 13:42
valdez

att spela in med folk i studion existerar inte längre. man mailar verser till varandra, oavsett var man bror

bcc99

låten med paul heter "Throw It Up" å finns på Emilush myspace.
Tattarn

2008-01-25 14:09
Tattarn-RK - Jupp, jag rör mig inte i de kretsar där Lushen är populärast, men eftersom pump_yo_brakes_ho tyckte att allt skulle uppenbara sig om jag skulle "åka förbi" Skåne så förklarade jag bara att jag redan fanns i Skåne. Testa att läs vad det är jag kommenterar på och inte bara kommentaren.

För att utveckla lite mer så kan jag säga att jag sett / hört mängder mer om Lazee (redan innan han fixade sin nuvarande hype) än om Emilush, för att ta två Skånerappare som bägge attraherar andra kretsar än de jag rör mig i. Lazee syns (och hörs) även för den som inte är i hans direkta närområde medan Emilush mest lyser med sin frånvaro. Lazee hade redan innan han

Vilka tidningar är det du har läst som E varit med i? Är det den lokala veckotidningen eller är det regional / rikstäckande dagspress? För om du inte greppat det så är det ju en stor skillnad mellan de kategorierna.

10-4, over...

2008-01-25 16:43
Det är bara att konstatera..Emilush är SKIT

Haha checka in det..Så jävla fejk killen är..

2008-01-25 17:36
guerilla1: du är verkligen verkligen VERKLIGEN korkad. jag tar inte emilush parti, eller försvarar han eller något alls..men ärligt den dära länken? ÄRLIGT?
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2008-01-25 17:37

Grabben lär dig att det bara är suckers som åker dit.