I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-02-09 22:43
Läste i en tidning att ca 80 000 har laddat ner snuthatarlåten,kan så många tycka att den e kass??

2008-02-09 23:51
runar : helt rätt, och skivan jag släppte i samband med all uppstådelse laddades ner (bara från min hemsida) ca 200 000 ggr ... Och det blev fan inte billigt för mig p.g.a överstriden bandbredd på servern hehe .. men men

Oracle : jag tycker du har rätt i det du säger om kingsize, men jag tror faktiskt kingsize hade någon artikel om det som hände med polisen (har för mig jag såg de på nätet iaf) .. Men men, vi har nyss släppt ny skiva som finns att ladda ner på hemsidan om du vill lyssna ..

Eller här :

Högerklicka, Spara som
www.emilush.com -261- www.myspace.com/lushii

2008-02-10 00:05

lush, Big up

Kontrafakt IBM; !

2008-02-10 01:08
pump_yo_brakes_ho - Kom att tänka på en grej: Om du nu tycker att Emilush är underskattad ohc bortglömd - varför inte hypa honom genom de kanaler du har tillgång till? Du skrev (väl?) för JustDet i höstas och där hade du ju en magnifik chans att göra reklam istället för att gnälla över att ingan annan gör något.

runar - Jag tror inte att så många tycker den är kass, nej, men att bara räkna nedladdningar som sker i samband med ett PR-tillfälle ger inte så mycket relevant info. Det som det går att basera ett popularitetsantagande på är om nedladndingssiffrorna håller i sig när nytt material släpps :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-02-10 14:21
... "Så snälla Landskrona, HATA INTE POLISEN!" xD
Det är inte jag som är kass, det är jag som är så bra att beatet hamnar i otakt!

2008-02-10 20:28

Mabande P31

stämmer. fick dock inte upp öronen för musiken förrän senare.. hade gärna velat knapra ned något såhär i efterhand, men d blev lite biff när en review inte togs med och eftersom att d va dåli kontakt medarbetande emellan.. känner inte att ja gnäller speciellt mykke, höjer rösten lite bara.. ;) 

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-11 14:03
Tycker det är konstigt att folk försökt spinna Emilush's populäritet i Landskrona såsom om det skulle vara något fel på landskronabor. Det skulle lika gärna kunna handla om att Emilush lyckas lyfta fram saker i sin musik som känns viktiga för den lokala publiken; att han lyckas föra deras talan med deras eget språk. Jag är förresten inte helt säker på att det skulle vara enklare att spela på lokalpatriotiska strängar som landskronabo än som stockholmare - om jag känner mindre orter rätt så tar de oftare och skäms för sin litenhet och söker efter idoler från så stora sammanhang som möjligt. Nu vet jag inte om det stämmer att Emilush verkligen skulle vara så mytologiserad i Landskrona som det påståtts, men om det är sant så är det stort.

Jag kan mycket väl tänka mig att ett sådant fenomen har mycket intressantare saker att säga i en intervju än något mofo som bara lyckats sälja många skivor.

---

Allt jag hört från Emilush har inte tilltalat mig, men nog har han talang.

2008-02-11 16:03
jag gillar Emilush... jag får självförtroende när jag hör hans låtar, t.o.m jag är en bättre raper...

2008-02-18 02:28
emilusch är fake , allt han säger är fake .. spelar tung på beatsen inget mer.. d så det är finns inte många som håller det äkta, som snackar snacket oh går gången
www.myspace.com/jurek151