I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-01-25 19:57
kingsize e straight up haters..

ja menar emilush har lixom fått 46559 träffar på sin myspace. vem fan förutom promoe, petter, ken har fått så många träffar för att va rappare i sverige?!?!?!?! snubben har en plattform med en BIG skara fans, och det bör respekteras..

mabande
tönt, håll käften. jämföra lazee med emilush, va fan jiddrar du om?

2008-01-25 20:37
Haha! Whattafuck. Man kan ju inte hata på mabande!

Gattdäm!

2008-01-25 23:29
Foerplay P18

Vafan e det med dig nu då?

2008-01-25 23:32
beeeaaattch - Seriöst, var du tvungen att registrera en ny användare bara för att säga det där, pump_yo_brakes_ho?

Känns som att du skämmer ut din idol, lille fanboy...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-01-26 10:41
ja menar emilush har lixom fått 46559 träffar på sin myspace
hur många av dom 46559 hade köpt hans skiva tror du?

2008-01-26 19:05
har han fått 46559 träffar på sin myspace och fått sålt så jävla lite skivor och fått så lite uppmärksamhet som de tuggas om här så e de bevisat jue......46559 människor kan inte ha fel han e bull..... min personliga åsikt e att han fått för mkt uppmärksamhet...caustic förtjänar mkt mkt mer än emilusch
Sångare

2008-01-26 19:26
Hahaha, pump_yo_brakes aka Emilush själv skapar en ny användare när han märker att inte en enda människa håller med honom. Hahaha, stor humor.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Lyricist

2008-01-26 20:23
Fuck Kingsize.

2008-01-26 20:26
Mabande

ja e "Pumpa bromsarna" n nothin more than dat. definitivt inte emilush... haha

believe it or not, I'm gathering the people! ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-27 00:17
Emilush leker.

2008-01-27 15:57
pump_yo_brakes_ho - Okej, så du säger till alla polare / syskon du har att regga sig på Whoa för att ge dig understöd i en diskussion? :D

S-oteric - Jag tror inte att pump_yo... är Emilush, för det hade bara varit tragiskt. Snarare att han är lite för förtjust i sin idol... lite "Stan"-varning på honom:)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-01-28 08:04
Mabande

nej, andré. ja övertalar inte boysen att ta nåns parti, å regga sej för att ja ska vinna nån form av diskussion. uppenbarligen finns d helt enkelt bara likasinnade personer där ute.. what do I know.. orkar inte munhuggas med dej längre, I'm out this bitch! see y'all fuckers in another tråd! ;)

peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-28 18:34
Vilken totalt kaotisk tråd!

Emilush fick en vers av Paul sedan togs det kontakt med RMH och Eboi ställde upp med en vers, låten släpptes på Spitbull mixtape vol.3 och på Emilush skiva, det är ju ingen världsgrej att en oetablerad rappare får med sig någon av världseliten på en låt?.

Sen att hata honom personligen är ju bara så onödigt, varför hata en människa ni inte vet något om förutom att han (m fl.) gjorde en låt mot svenska polisen?

I got more kicks than Jackie Chan.

2008-01-30 14:53
Vad heter låten som blev polisanmäld?
Crocodile Dundee for president!

2008-01-30 19:14

Vad ni än säger

2008-01-30 21:55
emilush är bäst älskar fan han!!

2008-02-01 10:10
HitEm Movement P0

"varför hata en människa ni inte vet något om förutom att han (m fl.) gjorde en låt mot svenska polisen?"

Så du menar att man inte kan skapa en uppfattning om honom genom hans musik, är det d du säger?

2008-02-01 13:12
Är knappt inne här längre, men iochmed att det i skriver handlar om mig, så måste jag få försvara mig lite.
Att folk skriver att dom inte gillar min musik kan jag köpa, för jag gillar inte heller all musik jag hör ?.
Men när det kommer till falska påståenden och påhopp så måste jag säga ngt till mitt försvar.

Grejen är att jag har gjort musik i ca 8 år nu, och sedan whoa startade så har jag varit medlem här och
därav också lagt ut min musik här.
Och det gjorde jag i ett par år, och fick nästintill bara positiv kritik.

Men sen när vi i augusti 2006 oplanerat körde en låt som folk valt att kalla "snuthatarlåten" blev det
en jävla massa skriverier och grejer i tv och radio, och vi fick riktigt mycket uppmärksamhet p.g.a den låten.
Låten i sig är jag absolut inte stolt över iochmed att den är riktigt gammal och inte alls bra.

Men nu till saken : Efter att vi fått uppmärksamhet så började folk helt plötsligt hata som fan, och den största
delen här på whoa, Lite konstigt med tanke på att låten hade drygt ett år tidigare släppts på whoa
och fått mycket bra kritik.

Hursomhelst så är det inte rätt att dömma någon man aldrig mött eller snackat med, därimot behöver folk
inte gilla musiken .. Men efter de att vi fått all uppmärksamhet så har jag fått höra, läst saker som :

Att jag leker ?

Jag utger mig inte för att vara någon annan än den jag är.

Att jag leker utlänning ?

Det är nog det sjukaste ja hört då ja varken skryter eller i någon låt säger att jag är utlänsk.
Dock är min mamma är svensk och min pappa är zigenare, hursomhelst så tycker jag inte det spelar någon roll.

Att jag aldrig har haft med polisen att göra ?

Låten är ju gjord p.g.a att jag har dålig erfarenhet av polisen, och det har jag fortfarande.
Vad det sen gäller vill jag inte gå in på, det är inte nödvändigt.

Att dom enda låtarna jag gör handlar om hat mot polisen ...

Jag har gjort ca 100-150 släppta låtar, och utav dom så är det :

Upp med fingret
"Snuthatarlåten"
Och sen nämner jag polisen i en låt med Vigge

I restrerande låtar nämns inte polisen, så var folk fått det ifrån vet jag inte.

Slutligen vill jag säga att ni som inte tycker musiken e bra, ni behöver inte lyssna ...
Och ni som skriver massa skit, och hittar på massa grejer .. Jag behöver inte lyssna heller ;)
www.emilush.com -261- www.myspace.com/lushii

2008-02-01 13:16
Word
/la mordidita aka en la cosita

2008-02-01 14:28
keep it up

2008-02-01 21:29
emilush e bra men legenden å bark å alla andra e oxå bra men det va bäst när emilush och legenden rapa ihop  typ "glider fram" 

nån som håller mä??
nisse :p

2008-02-02 15:39
LOL emilush äger ut alla noobs på den här sidan

2008-02-02 16:11
Bra skrivet Emil!
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2008-02-03 01:24
Emilush =)
Rappare

2008-02-03 12:44
shiiit har inte varit här inne på Whoa på en evighet  typ o nu minns jag varför!!
denna tråden  på minde mig om varför jag har lagt denna sidan mer ommer åt sidan!  så mycket hat  o så lite vetande!
det e nog ett whoa fenomen att hata på personen o inte var han gör, som typ hans musik!
alla har olika smak o får digga det dom vill! dom i stkh diggar sina rappare o skåne diggar sina, inte alls konstigt!  va fan fattar en stkh  när en skåning rappar på både slang o bred skånska?? INGET TYP! medans skåningarna tycker d e skiiit fett!
sen e d rätt lätt o börja kasta skit på en som fick fett me mype pga en anmälan! vilken annan rappare skulle INTE vilja få d??, d stinker avundsjuka på vissa här inne på denna tråden!
jag ahr träffat Emil  o jag kan säga att han e fan nog en av dom softaste rapparna jag har träffat o d e  fan en hel jävla del jag har hunnit träffa på mina snart 18 år i gamet! både stora som små, bra som dåliga  men en grej har alla gemensamt   alla KÄMPAR för sin grej, medans andra kan sitta o inte göra ett skit mer än att gömma sig bakom en skärm o skriva en massa skit om deras jobb! bull som fett, bra som dåligt  så har personen ändå laggt ner en massa tid o jobb på sin grej!!
sluta hata på personnen i fråga om ni inte har träffat han o blivit jävligt dåligt bemötta eller behandlade!
håll er till Musiken!
och JA emilush e STOOR här nere i skåne bland dagens ungdommar  vilket e morrondagens framtid!
jag e så RAK att du blir SNE!

2008-02-03 23:49
han leker för mycket :\
Kallar du det där magi, jag leker med din fantasi

2008-02-04 09:45
danz : Shit, det är precis det snacket han skriver om i sitt inlägg, vadå leker ?
vad är det han har sagt som han inte kan leva upp till menar du ?
Och till den stora frågan, vad vet du med tanke på att du inte känner honom ?

Förressten så har du en jävligt ironisk forumssignatur med tanke på din kommentar ..

2008-02-04 10:33
pump yo brakes: "I've seen it. snubben blir på vissa ställen behandlad som Pac den nere..." det säger väl mer om Landskrona än om huruvida killen har skillz. Och att samarbeta med Paul Wall är ju verkligen en fjäder i hatten? Inte i min bok. Paul Wall är ju inte så fet han heller. Men han kanske gick på hypen o trodde det var nån superstar han la en vers åt? Kingsize gör nog rätt i att ligga lågt:)
Lyricist

2008-02-04 15:40
Fellas just talk to much..
va vet dom om han leker eller ej om dom inte känner snubben? Go out do your own thang istället för att bara klandra andra.. fuck haters.. dom hör bara saker på fel sätt.. sluta hata för fan. "we are one and the same in this game".. stor risk at svenska hiphopen kommer utvecklas/leva vidare om alla bara ska springa runt o hata..
gör ditt bästa för o lyssna istället ge allt en chans.. and if you don like it just dont listen then.. dont be so f'ckin immature.

och är det svårt att släppa in lite nytt folk i rampljuset då och då eller? sluta va så kräsna kingsize.. ta ert ansvar! om det inte berörde folk det här skulle det väl inte bli en lång tråd om det, right?
om man ska få upp fler folk måste man ju hjälpa underground peepsen lite..
tror jag snackar för många där ute.

För nu för tiden verkar det skitas i om man gör nåt tungt eller ej.. det måste vara nyskapande som fan eller så måste man ha kickat med nån ½känd/känd snubbe..
That's just sad..

Faktiskt så kan nästan vem som helst kan göra musik med nån stor om du har plånbok..
that's it. Period.

Peace out.

2008-02-04 16:06
Haha. Kan också hålla med om att uttrycket "leker" låter sjukt fjantigt i sig. Att döma av Emilush inlägg i den här tråden verkar han vara en hyvens karl. Jag tycker bara inte att hans musik ligger i närheten av kingsize-nivå. Inget personligt på något vis alltså!

2008-02-05 07:51
4-Ce : Word !

2008-02-05 11:08
emil vad har du haft för problem med snuten??? de har du inte haft sålänge jag känt folk som känner dig???????????????????????? du kommer aldrig bli respekterad sålänge du inte kan backa upp dina grejer
"Fullt med snitches överallt,alltid lugn i sinnet för jag röker hasch"

2008-02-05 11:14
"I've seen it. snubben blir på vissa ställen behandlad som Pac den nere..."
Är det bara jag som tycker att detta är stor humor?

2008-02-05 11:23
dynamo

hahahahahahaha nej du är inte ensam :)

hahah jämföra emilush med pac.. nigga please?

2008-02-05 11:28
jag ska egentligen inte uttala mig men ha ha ha
www.markemusik.se
www.twitter.com/markemusik
http://mekkeriet.blogspot.com

2008-02-05 15:37
påriktigt X0 : emil vad har du haft för problem med snuten??? de har du inte haft sålänge jag känt folk som känner dig???????????????????????? du kommer aldrig bli respekterad sålänge du inte kan backa upp dina grejer

Okej, för de första skrev jag att jag inte ville gå in på det för det är inte det som är det väsentliga, och för det andra, vem känner du som känner mig ?

Förmodligen ingen som känner mig bra eller på riktigt för isåfall hade du vetat ..
Och för det tredje så har jag ingen aning om vem du är, och du blev medlem igår .. Förmodligen bara för att skriva det .
www.emilush.com -261- www.myspace.com/lushii

2008-02-06 00:04
Låt folk göra sin musik, även om det kan va helt tönt texter och handla enbart om en massa SKIT så kan ni ändå låta personen vara. Ingen har direkt gett er order att ni måste lyssna på Emilush. Gillar ni inte hans låtar så kan ni helt enkelt stänga ner den hemsidan eller kanalen på TV där hans låt körs, va vet jag liksom. Jag diggar inte direkt hans så mycket,inte direkt min musik smak. Men..Men.. LEAVE EMILUSH ALOOONEEEEEEE!

2008-02-06 12:04
aina_spanar X0
jag jämförde aldri lush med pac. ja skrev att kidsen därnere behandlar honom på vissa ställen som om han typ vore pac (den uppfattningen fick ja iaf). moron...  

2008-02-06 12:09
pump ya brakes: Precis vad jag tyckte va kul ju. JAg vet att du inte jämför honom med Pac rent artistmässigt. Men du skrev att han blir behandlad som Pac. Vilket är hysteriskt roligt....du kanske tom har rätt och då blir det ännu roligare. Som sagt...det säger en del om Landskronatrakten;)

2008-02-06 12:50
vart finns låten med paul wall o lushen då??

2008-02-06 14:26
Den låten är på hans myspace, emillush alltså
A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE

2008-02-06 17:20
Whoa har fuckat med min användare om du undra så e de Bobbo....de står på din hemsida att vi kickat den i kalmar..jag var där men du var inte där? bara de e rätt kul att de står på din hemsida.....jaja whatever pallar inte hata på folk men när folk ljuger o spelar nått dem inte är så blir jag sne......tycker bara de e bull att se sånt  här när de finns rappare/musiker som har hjärta till musiken o lever för de och inte bara gör de för att få lite fjortisfitta.....egentligen inte min buisness men kunde fan inte hålla mig från att skriva.Håll de äkta man ! out

2008-02-06 17:42
Men vadå att han bara gör "Snut-Hatar-Låtar"? Han har haft Beaf med Legenden å bark, å dom flesta låtarna som gordes då e Tunga!
Så sluta snacka som om att ni viste ngt..

Han e skön, Pz!
Henkish a.K.a ProNooB.

2008-02-06 19:49
påriktigt X0 : Ahaa okeoke, Ja de va ju meningen egentligen men ja kan ta bort de om de stör dig ? ..

Så fort jag är ledig (vilket ja är hela tiden) så gör jag musik,  .. I stort sett så tillbringar jag mestadels av tiden till att göra någonting som har men musiken att göra, och det har jag gjort i ca 8 år nu .. Och hade jag inte haft hjärta till musiken hade jag inte gjort de ..

Nej de e lugnt, men jag tycker heller inte du kan säga att du vet särskillt mycket om mig som person då vi bara träffats som hastigast en gång.. Sen vad du har hört om mig o.s.v är en annan sak, men jag tvivlar faktiskt på att du hört det från en av mina riktiga kompisar..
One

2008-02-06 19:56
/emil då, haha

2008-02-06 20:59
näää de e lugnt de stör mig inte...vill bara uttrycka lite känslor...

2008-02-06 21:17
I svensk hiphop finns bara två vägar: okänd eller hatad.

"jag undrar vad folk lyssnar på igentligen, ALLA är tydligen  kassa, falska, för hypade (komversiella), inte äkta hip-hop mm.

Själv tycker jag att det är kul med lite nyskapande!"
- Moonman

Big up !
jeba jeba !

2008-02-06 21:58
laquente, Helt jävla rätt.

Kontrafakt IBM; !
Rappare

2008-02-06 23:54
fint här!!! skrev bara vad jag tyckte o tänkte typ hahahahaha
jag e så RAK att du blir SNE!

Redaktionschef

2008-02-07 00:27
och är det svårt att släppa in lite nytt folk i rampljuset då och då eller? sluta va så kräsna kingsize.. ta ert ansvar! om det inte berörde folk det här skulle det väl inte bli en lång tråd om det, right?

Tycker Kingsize håller en bra nivå mellan etablerad och nytt. I slutet av tidningen skrivs det ofta om lite mer okända kort och up-and-coming rappare. Läs tidningen före du kommer med kritik? Om inte, läs igen.

Av det jag hört av Emilush så här långt så har han en bit kvar innan han känns som material att nämna i tidningen, men jag har inte hört något nytt från honom så jag kan ju mycket väl ha fel. Som sagt, om han förtjänar en plats i tidningen i framtiden så lär han också få det. Men sådant kan man ju inte bara basera på att en sån här tråd får 100 svarsinlägg.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!