I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio/Video] Fiend och MBFIMG utmanar alla rappare här på Whoa.

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-09-07 21:05
Ni där ute som däremot är sugna på att just bli rappare, på heltid, och inte bara hemma på pojkrummet får gärna fortsätta diskutera och fråga mig om det är något ni undrar över.

Du är inte i min målgrupp. Du behöver inte skriva mer. Jag är inte här för att diskutera vad en bra rappare med dig. Ni frågade mig om varför JAG skrev att JAG tycker att en bra rappare ska kunna rappa på flera sorters beats. Mer än så är det... jag förstår inte var du vill komma. Så... återigen.

Ni där ute som däremot är sugna på att just bli rappare, på heltid, och inte bara hemma på pojkrummet får gärna fortsätta diskutera och fråga mig om det är något ni undrar över.

Jag är här för att göra den hiphop jag älskar stor. Inget mer, inget mindre. Det har bara gått någon månad av mitt engagemang på denna sida, denna gång. Du kommer nog förstå vad det är jag sysslar med, och varför jag tycker en rappare ska klara av att ta sig an många olika sorters beats, vid ett senare tillfälle.

Ha det!

Återigen. Är det någon som fortfarande bryr sig om musiken i posten?

Swedish HipHop Ain't Dead - HUSSELHOFF-CPR.

Imorgon tänkte jag för övrigt visa hur man rappar på Grime beats. =) Det är en riktigt fet vers på ingång!

Sir David Husselhoff
MyBestFriendIsMyGrind.com
Twitter.com/MBFIMG
My Best Friend Is My Grind
DJ

2009-09-07 21:23
MBFIMG.com
Fortfarande håller jag med whodat och mitt seende på hiphoppen som en konstform och inte som en träningsgren liknande idrott..
Att vara utvecklad i sitt skrivande är mer viktigt för mig än att alla ska kunna hänga med i din musik.. som du anser att en bra rappare definieras av..
Samma sak med egen stil och flow tillsammans med beats..
har man det beatet som passar sitt utryck av text = sin musik,
det är då man är en bra rappare mer än att kunna spotta olika stilar..

tyvärr börjar den här diskussion bli lite väl komplex för mig att hänga med helt
men så ser jag hiphop..

/C_DEF_
c"ó) http://thisishiphop101.blogspot.com/

2009-09-07 21:51
Exakt! Lorentz har hittat sin EGEN stil och den fungerar tom att sälja!

Måste bara säga att Lorentz om någon har INTE en egen stil, hela han skriker så mycket Lil Wayne att det är sjuuukt, kanske inte på alla låtar men ofta.

Hela den här diskussionen handlar ju i grund och botten om den kanske största frågan inom hiphop/rap, hur definerar man en rappare som bra? Jag tror man helt enkelt måste inse att det inte finns något facit på detta utan allt varierar från person till person och vad för värderingar man har. För en del är rimschema, budskap, metaforer, flerstavsrim o.s.v. viktigast, för andra kan det vara flow och hur "skönt" det är att lyssna på, för andra kan det vara hur framgångsrik personen har varit och hur bra han/hon lyckas nå ut med sin musik, om han/hon tjänat mycket pengar, har stor publik o.s.v.

Det är ju just den här frågan som engagerar fans världen över, "varför är inte Chino XL kändare än t.ex. Lil Wayne, han är ju tusen gånger bättre rappare" os.v. Jag tror man helt enkelt måste respektera varandras värderingar och inse att det är så världen är. Dock förstår jag fullständigt varför folk blir frustrerade då man tycker helt fel folk får den uppmärksamheten som andra förtjänar men då är vi återigen tillbaka på det jag beskrev ovanför.

2009-09-07 21:58
MBFIMG.com
Tror du frågade vad folk tyckte om Spyder och beatsen... Isåfall svarar jag vad jag tycker nu.

Den första videon med Spyder var lite tråkig att lyssna på eftersom att beatet hörs såpass dåligt. Annars är han en bra rappare och kan sin grej inom grime. Den andra videon, fan vad bra han är där. Det vore kul att höra mer material av honom, fast studiomaterial då. Vet inte om han är så etablerad på den engelska scenen men jag har inga låtar med honom iallafall. Tekniskt sett är Spyder bäst i tråden (även om han inte deltar) även om Kid Colts video tilltalar just mig mer ljudmässigt.

Beatsen är riktigt bra! Gillar framförallt beat 1 (The Rapid Bars Riddim) och sedan beat 2 (The Front & Center Riddim). Beat 3 (The Ruthless People Riddim) var det som föll mig minst i smaken.

Då jag gillar grime väldigt mycket tycker jag det är grymt kul att ni fixade en grimetävling, även om i stort sett alla hittills missförstått grime för speed-rap på grimebeats. Men kul tävling! Förväntar mig att åtminstone en till ska vara med i tävlingen och rappa ordentligt "grimey".
Wazaaaa

2009-09-07 22:34
bara jag som inte kan ladda ner beatet?
eller de kanske e försent?

2009-09-07 22:37
1992 - Det ska inte vara försent. Det går att ladda ner på bloggen annars. Länk till http://www.MyBestFriendIsMyGrind.com - Du får scrolla neråt en bit.

Chub - Trevligt att du digga! Jag ska försöka ge dig något imorgon på dessa från en kär vän så får vi se vad du tycker om det.

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-09-07 22:40
Väldigt intressant fråga det där med när man är en bra rappare. En bra rappare kan vara en som kan sin egen grej alltså det han/hon kör. Men för att utvecklas och bli bättre ska man kunna rappa på alla sätt, så här håller jag faktiskt med MBFIMG.com. Jag har själv
märkt detta man vinner så mycket mer på att kunna rappa på olika sätt.

Jag är långt ifrån den som kan rappa på alla sätt som finns men kritiserar mig själv för det och tycker att man ska kunna rappa på alla sätt som finns och ett eget sätt innan man kan kalla dig en riktigt riktigt bra rappare, och jag kan till o med säga att om man inte kan rappa på grime-beats så kan man inte kalla sig en bra rappare för det är man inte. Jag antar att de flesta av er redan vet det men en musiker/rappare ska lyssna på all musik ta till sig från alla olika stilar inte ens bara hiphop utan allt utanför de och kunna blanda in allt möjligt i sin musik det är då man är bra, ni hör ju själva hur självklart det låter... // Dekan

Förresten hur lång tid har man på sig att lägga nåt..?
www.DekanMusik.se www.DekanMusik.se www.DekanMusik.se

2009-09-07 22:41
jag tror jag håller med sir Husselhoff, att kunna rappa på alla slags beat är talang, vilket alla mc's borde klara av, till och med jag klara det, tänker inte posta det, cause im rappin for fun not for hype. men jag fick det att låta bra i mina öron iaf:) men att alla sitter och klagar på en sån här ide? det är bara kul med olika ideer som får alla underground rappare här på whoa att sluta dissa varandra och bli sysselsatta av sir Husselhoffs ideer?

jag tycker beatsen är sick. körde själv på beat 2. men som sagt, palla sitta och klaga på att det är just grime beats och att man kan vara bra fastän man inte klarar grime beats. För det är inte nå mycket svårare precis, kanske bara är du som inte klarar det och är lite lack över det? orkar starta värsta diskussionen-.-
We make rap, but we live hiphop

2009-09-07 22:47
Tycker det var mycket diskussioner och lite grime videos ! =)
Vår musik och blogg hittar du på - http://www.smsmusic.se

2009-09-07 22:55
tråkigt att denna konversationen äger rum i den här tråden... Håller med smuris
 www.myspace.com/thesircuz

2009-09-07 23:01
The download limit has been reached for this file. Please contact the sender and ask them to resend the file.
The link you have clicked is not available.

ny länk? :)

2009-09-07 23:41

2009-09-08 00:16
Word på Smuris!

RandomSidewalk filmar en kille inom de närmsta dagarna.

2009-09-08 00:27
Jag håller också med om att det är för mycket tråkig diskussion som jag skiter fullständigt i, vill se mer grime!

2009-09-08 00:31
MORDT - DET ÄR PÅ VÄG!

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-09-08 00:37
Kid Colt är HUNGRIG! - INGEN annan levererar svensk rap på GRIME tjugo i ett på natten förutom MBFIMG.

Swedish HipHop Ain't Dead - KID-COLT-CPR.

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-09-08 00:39
Och ingen gör det som Kid Colt. Versen var helt mord mayn!

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-09-08 00:44
pure murdah
Blunted in stockholm

2009-09-08 00:45
Det var snabbt!

För er som vill höra mer grime är det på gång. Första videon är redan klar och släpps vilken dag som helst.

Annars får ni nöja er med min och Gin Joints hiphop ep så länge

Länk till http://blog.whoa.nu/2009/08/05/ladda-hem-kid-colt-and-gin-joints-reality-raps-ep/

l8rs
Mud on your sofa - FRRRRRUCK your couch!

2009-09-08 00:46
MBFIMG.com - tack som fan!
Mud on your sofa - FRRRRRUCK your couch!

2009-09-08 01:32
Kid Colt mördade tråden. Sjukt fett!

2009-09-08 01:55
Kid Colt - bedövande bra!

2009-09-08 02:05
Kid colt är helt jävla crazy.. Mycket respekt dude!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-08 02:25
Word på Trofast !! riktigt fett

2009-09-08 02:39
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-08 07:14
haha vafan hände med den här tråden då
Konse''

2009-09-08 07:59
Waooooooooooooow.. Haha.. THATS A GRIME FLOW!

Colt jus killed the competition atm. Wreeeh!

Sekkled.

Big up Colt on the Ruthless people Riddim.

Moderator

2009-09-08 09:23
Kid Colt mördade hela tävlingen!
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu

2009-09-08 10:27
Började dagen med att dricka en kopp kaffe och kolla på kid colt's första grime som ligger på favoriter, sen loggar jag in på whoa och ser att han har släppt en ny!
Riktigt bra båda två! Tycker dock att ettan är snäppet bättre

Kid colt solklar 1:a

2009-09-08 10:43
Kid colt ser riktigt hungrig ut.. käkar upp hela kakan också :D
När kommer albumet?

2009-09-08 11:23
Kid Colt är inte bara en grym rappare. Han vet hur man utnyttjar situationer som denna maximalt för promotion och för att bygga upp sitt varumärke. Det skulle inte förvåna mig om han lägger på en till av beatsen!

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-09-08 11:33
Dafne på Fiends Dirty Likkle Secrets.

Swedish HipHop Ain't Dead - DAFNE-CPR.

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-09-08 12:32
dafne är riktigt tung. tar textnivån i do m här trådarna till en annan nivå.

2009-09-08 13:52
gillar kid colts bidrag. inte helt eget, men tillräckligt.
dessutom gjorde han det över de mest "skippy" instrumentalerna.
fcuk spleling
Producent

2009-09-08 14:06
1. Kid Colt
2. Marus
3. B-Raz

Riktigt feta beats av Fiend, props till honom!
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.

2009-09-08 15:34
Jag kan inte få ner beatsen. Hur mycket jag än försöker typ.
Ny länk någon?

2009-09-08 15:47

2009-09-08 16:21
Det står att det är för många som har laddat ner filen så lägg upp igen :)

2009-09-08 16:25

2009-09-08 16:28
funkar kanon, tack så mycket

2009-09-08 16:38
Limpan - Då förväntar jag mig en vers inom kort! =)

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-09-08 18:22
Kid Colt är många nivåer över den näst bästa hittills. Den enda som imponerat på mig änsålänge. Hans andra video var ljudmässigt överlägsen allt annat i tråden och förmodligen det mesta (allt?) som kommer komma. Tycker att det förstör charmen med rappa-i-video lite med färdigmixat men eftersom det är tillåtet och någon annan redan gjort det är det väl rätt okej ändå.

Dafne hade kunnat vara så bra om hon hade haft lite mer attityd och lite vassare flow. Dock en av de väldigt få hittills som fattat att grime inte bara är speed-rap på grimebeats. Kan vara kvaliteten på ljudet, men låter som att rummet har alltför konstig akustik för att det ska låta bra med.

1. Kid Colt
2. Kid Colt
3. Dafne
(faktiskt)
Wazaaaa

2009-09-08 18:25
Husselhoff? Vart kan jag få tag på beatsen? Ingen av dem länkarna fungerar för mig :/

2009-09-08 18:30
va fan. ingen länk funkar ju =/ vill ha ner beatsen!
du är lika värd som bubblorna i min spottloska

2009-09-08 18:38
Denna länk fungerar. Jag har testat

https://www.yousendit.com/download/YkxJblFONmNuSlEwTVE9PQ

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-09-08 18:54
DJ

2009-09-08 19:13
Siiick kid C!
c"ó) http://thisishiphop101.blogspot.com/

2009-09-08 21:52
Chub P17: Jag tycker inte Dafne passade alls på detta.. B-raz låter som hiphop på grime beat, kid colt mördar!

2009-09-08 22:01
Fan va grymt det ser ut med alla videos högst upp. Tack för att du fixade Oracle.

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-09-08 22:06
Grimel Jackson - Blang blang blang!

Swedish HipHop Ain't Dead - GRIMEL-JACKSON-CPR.

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG