|
|
|
|
|
[Video/Audio] Producenter/rappare Tävla med Pato Pooh och vinn 5000Kr!
Yes! Pato Pooh och Deh Din Poik presenterar tillsammans med My Best Friend Is My Grind, Whoa och Top Streetwear MBFIMG Challenge #3.
Rappare och producenter där ute, det är dags att höra upp! Du har nu chans att vinna ett presentkort på 5000 Kr hos Top Streetwear genom att göra det du älskar - Rappa och producera!
Hur gör du för att delta som rappare?
1. Ladda ner instrumentalen här >>>
2. Skriv en fet jävla text om var du är ifrån. Pato Pooh är från 163 i Stockholm City. Adam Tensta är från Tensta, Stockholm City. Var fan är du ifrån?
3. Filma när du spottar in vers.
4. Ladda upp versen så jag kan ladda ner den och lägga upp på MBFIMG's YouTube-kanal. Skicka länken till David.Husselhoff@RMH-Ent.com före midnatt mot Torsdagen den 15:e Oktober Endast bidrag som skickas in till mig kommer vara med i tävlingen.
5. Alla inskickade bidrag läggs upp på MyBestFriendIsMyGrind.com och Whoa Fredagen den 16:e Oktober klockan 20.00. Då har du exakt 48 timmar på dig att se till att just din video blir den som vinner tävlingen. Sprid videon över MSN, ICQ, Facebook, Myspace, Twitter, din blogg, din hemsida, word of mouth etc
Hur gör du för att delta som producent?
1. Ladda ner acapellan på MyBestFriendIsMyGrind >>>
2. Gör en fet jävla remix. House, Techno, Rock n' Roll, hiphop, Jungle etc
3. Ladda upp versen så jag kan ladda ner den och lägga upp på MBFIMG's YouTube-kanal. Skicka länken till David.Husselhoff@RMH-Ent.com före midnatt mot Torsdagen den 15:e Oktober Endast bidrag som skickas in till mig kommer vara med i tävlingen.
5. Alla inskickade bidrag läggs upp på MyBestFriendIsMyGrind.com och Whoa Fredagen den 16:e Oktober klockan 20.00. Då har du exakt 48 timmar på dig att se till att just din remix blir den som vinner tävlingen. Sprid videon över MSN, ICQ, Facebook, Myspace, Twitter, din blogg, din hemsida, word of mouth etc
Hur vinner du?
1. Se till att få ihop så många views du bara kan på din youTube-film/remix på 48 timmar. Dina views omvandlas efter 48 timmar till poäng. Den med flest röster efter 48 timmar får 750 poäng. Den som kommer på andra plats kammar hem 400 poäng. En tredjeplats ger 300 poäng. Hamnar du på plats nummer fyra får du 200 poäng och kniper du plats nummer fem får du 100 poäng.
2. När inlägget med alla bidrag kommer upp på Whoa har alla användare varsin röst. Användarna på Whoa kommer kunna rösta fram sin favorit genom att helt enkelt slänga in en kommentar i inlägget med namnet på sin favorit. Givetvis har varje användare endast en röst var. Den med flest röster efter 48 timmar får 750 poäng. Den som kommer på andra plats kammar hem 400 poäng. En tredjeplats ger 300 poäng. Hamnar du på plats nummer fyra får du 200 poäng och kniper du plats nummer fem får du 100 poäng.
3. En jury, bestående av Sir David Husselhoff, Pato Pooh och Adam Tensta kommer ha 750, 400, 300, 200 och 100 poäng att dela ut till sina favoriter.
4. När alla poäng är sammanräknade så har vi hittat vår vinnare. ----------------------------------------------------------------------------------------------- MBFIMG - Swedish HipHop on CPR. -----------------------------------------------------------------------------------------------
Tycker du att Svensk hiphop ska ta mer plats både inom och utanför landets gränser? Tycker du att det är dags att scenen kommer till liv på riktigt? Se då till att sprida vidare MBFIMG's budskap och musik till andra som kan vara intresserade. All hjälp uppskattas enormt! Nu kör vi!
Sir David Husselhoff MyBestFriendIsMyGrind.com Twitter.com/MBFIMG
My Best Friend Is My Grind<br />
|
Moneymaker
Daterat:
Idag 18:42
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar så slipper du denna reklam.
|
|
|
My Best Friend Is My Grind
|
|
|
Försök att få med Ågren, Shazaam, Sober, Allyawan osv nu! Hade varit sjukt underhållande!
"Visst är det vackert.."
|
Supporter
2009-10-09 23:49
|
Då vinner ju fonkey igen! Snälla byt metod ist för visningar. Dålig stil
Jag har inga fördomar, jag hatar alla!
|
|
|
Nelione - Läs innan du kommenterar. Poängsystemet är ändrat.
|
Supporter
2009-10-10 00:17
|
Se till att få ihop så många views du bara kan på din youTube-film/remix på 48 timmar.
Jag har inga fördomar, jag hatar alla!
|
|
|
Jag är på! Nu jävlar!
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap
|
Moderator
2009-10-10 00:23
|
Precis, ändrat poängsystemet så lär bli mer rättvist nu. Riktigt kul att ni tar iniativ, känns som det blir lite mycket ibland, men ska bli sjukt kul att följa!
That party lastnight was awfully crazy, I wish we taped it I danced my ass off and had this one girl completly naked
|
|
|
Nelione - Yeah, men denna gång får man inte ett poäng per view utan poäng efter ett system. Man kan få högst 750 poäng för sina views på YouTube. Det kommer göra det hela mer mer fair. Det kommer betyda lika mycket att få poäng här på Whoa och av Pato Pooh, mig och Adam Tensta.
|
|
|
kul!
|
|
|
Nice som fan, ska bli kul att höra!
MAGGE !
|
|
|
Great! Hoppas man får med Medina, Stor, J-son, Lazee och andra på artisttävlingen.
Vore även kul att höra en super electro-Fiend eller en partyglad version från Keione.
|
|
|
BPM ?
CHESSURECT (http://myspace.com/chessurect) + The Rasputin Theory + Betongkonst (kommer snart)
|
|
|
Det är nu 5 artister som meddelat att de ska delta. Fler fler fler!
|
|
|
Cool, kommer nog delta.
<a href="http://www.leontinproductions.se"> </a>
|
|
|
Jag deltar som producent när jag får veta BPM:en.
CHESSURECT (http://myspace.com/chessurect) + The Rasputin Theory + Betongkonst (kommer snart)
|
|
|
Mok - Lägg in den i en BPM-räknare. Jag vet tyvärr inte BPM.
|
|
|
Jag deltar som producent när jag får veta BPM:en. BPM är 140.
|
|
|
Blir man diskad om man enbart skickar en mp3-fil av versen?
|
|
|
Lil-A - Det går ut på att man ska spotta framför kameran.
|
|
|
Okej, då får jag se om jag ställer upp. Kvalitén blir jävligt trött.
|
|
|
Ima Give it ma Best Shot! (Prod.)
I hope your listening, Smacking babies at theyere christening
|
|
|
Aha haha, var inte säker på om jag skulle palla göra en remix men ser jag den där bpm'en så måste jag ju...
Grafik: www.joellindberg.webb.se Blog om grime/rap/dubstep: http://cakedwithdirt.wordpress.com Pretantiös musik: http://www.myspace.com/valutan
|
|
|
Det kommer video´s det kommer video´s!
/Heshows
http://www.myspace.com/heshowsmusic HIPHOP FÖR ALLA SMAKER!
|
|
|
räkna med mig!
Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic
|
|
|
Tre beatremixes är inskickade!
Wetbo - Ska bli kul att höra! HeShows - KILL IT! Dundermannen - Kör håååårt! Chef_Boy_Dee - Never heard you before. Kul att du tänker köra! Lil-A - Det kommer bli bra!
|
|
|
haha shit 140 bpm! utvattnad hip hop smakar bäst=)
Ne men seriöst MBImg, när släpper ni nått som är representativt för hip hop?
Keep it up! ;D
Ays' N 'Beez - The Epidemic Mixtape! Available for free download in February!
|
|
|
Pato Pooh's musik är bland det mest uppskattade inom hiphop i dagens Sverige. Det är så här svensk hiphop låter hösten 2009. Precis som allt annat vi lägger upp på bloggen så speglar detta exakt vad som händer på scenen. Pato Pooh is doin' it, vare sig du diggar eller ej. It's a harsh reality.
|
|
|
jag är på. Förvänta er galenskaper.
www.myspace.com/dynamo414 "i like your beats they are very potent!" - Xololanxinxo april 2008 angående mina eventuella skills
|
|
|
någon som råkar veta tonart?
|
Supporter
2009-10-11 20:02
|
Skitsoft att ni ändrat poängsystemet nu :)
Why go to highschool when you can go to school high?
|
|
|
ja är på
|
|
|
Skickat
Grafik: www.joellindberg.webb.se Blog om grime/rap/dubstep: http://cakedwithdirt.wordpress.com Pretantiös musik: http://www.myspace.com/valutan
|
|
|
This is gonna be the sh¤t!
|
|
|
Fet tävling i must say, men ska man ha ljud från studioinspelning och sen filmen rullandes, eller ska man göra allting framför kameran, dvs beat på i bakgrund sen spotta?
hatar forumsignaturer
|
|
|
Fet tävling i must say, men ska man ha ljud från studioinspelning och sen filmen rullandes, eller ska man göra allting framför kameran, dvs beat på i bakgrund sen spotta? Well, på Busta-tävlingen så var det några som redan hade spelat in sin vers i studion och sen spelade in sin video t.ex. NuMessiah och Sam-E så jag antar att det är cool, handlar mer eller mindre om street-cred, haha. Det enda som står är att man ska skicka en video, så det är ospecifierat om versen är "live" eller pre-inspelad.
|
|
|
jag är med om jag hinner fixa min studio eller få tag i någon!
www.myspace.com/tonyissla Håll utkik för snart kommer Tony Rissla En okrönt kung Mixtape 2009
|
|
|
MBFIMG: ska det vara en hel låt med ref eller räcker det med en monstertight vers?
antar att det är OK att pitcha upp beat om man vill det
http://www.kalvinhiphop.com
|
|
|
på Busta-tävlingen så var det några som redan hade spelat in sin vers i studion och sen spelade in sin video t.ex. NuMessiah Nej.
|
|
|
haha delade meningar.. tycker att mr. mbfimg borde logga in!
hatar forumsignaturer
|
|
|
spotta bara framför en kamera som det står istället för att spela in med studio? Jävla nötter
http://www.myspace.com/heshowsmusic HIPHOP FÖR ALLA SMAKER!
|
|
|
får man bekräftat på nått sätt att ens bidrag har blvit mottaget?
|
|
|
förresten tycker jag att poängsystemet är jätte bra, förutom youtube views delen. de är lätt att fuska på den
|
|
|
Tycker det är kul att ni kör så pass många olika tävlingar som ni gör, har skickat in en remix. Upplägget är på det stora hela bra med olika sätt man kan skrapa ihop poäng.
Bara det att om man vet hur en refreshknapp funkar så kan man fuska rätt hårt på youtube-delen. Den borde försvinna eller ersättas med något säkrare liknande alternativ.
|
|
|
Inskickat.
www.myspace.com/dynamo414 "i like your beats they are very potent!" - Xololanxinxo april 2008 angående mina eventuella skills
|
|
|
Grizzly on it, filmar ikväll
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
|
|
|
Det är folket som avgör vad som är bra eller inte. Lång vers eller hel låt eller 16 bars spelar nog ingen roll. Tror du att det är bättre att spela in innan och lägga på ljud så tror du det. Det är svårt att avgöra nu. Som jag sa när vi körde Busta tävlingen. Det viktigaste är att spotta något fett och att ha kul! =)
Det är nu ca 20 bidrag inskickade sammanlagt. Remixes och verser. Fortsätt skicka in!
|
|
|
Hur är kvaliten än så länge? Mycket crappig skit? blandat?
|
|
|
jag e lätt på om jag hittar en kamera att spela in med
Micke From Mother Fuckin Miilk
|
|
|
MBFIMG
Intressant acapella, jag funderar på att använda ett eget beat till den som jag tror passar extremt bra. Dock så vill jag ha rätten att posta resultatet som jag vill, så får även ni på RMH göra, så länge det inte är inblandad någon vinning i det, dvs någon förtjänst. För då är det frågan om något annat. Själva tävlingen och priser spelar ingen roll för mig och jag bryr mig inte om några övriga verser. Är det okej? Kom bara ihåg att nämna vem som proddade beatet om ni använder låten till något.
Mvh
|
|
|
Checka min myspace, där ligger remixen färdig att lyssna på tillfälligt. Kanske fixar någon youtube-video imorrn om jag har tid. Vad säger du Bucc? Folk kan få tanka fritt eller har du andra åsikter om remixen? Diggas eller dissas?
//Paz
|