I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jim Jones = Snitch

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-02-06 20:57

Jim Jones = Snitch

vettifan om detta vatt uppe innan men här kommer det

After being due to perform Sunday night in the city of Pittsburgh, PA, rap star Jim Jones of Dipset was run out of town before he could get on stage to perform.

Apparently Jones and his crew had some bad dealings with some locals a couple of months previous which resulted in payback. That payback came in the form of Jones and his crew being beaten with chairs and other objects as they attempted to get on stage in the downtown night club called Chemistry.
What stands out here is that Jones had reportedly asked promoters for police protection prior to going on stage which seems a little hypocritical considering the 'anti-snitch' credo that Dipset has long stood behind. That request was denied and mayhem broke loose.

nu kommer alla dipshit bitches börja skrika som fan men vafan :P

Orokanaru otouto yo..... kono ore wo koroshitakuba, urame! nikume! soshite minikuku ikinobiru ga ii.....
nigete... nigete... sei ni shigamitsuku ga ii.

2006-02-06 21:20
börjar inte skrika men vadå d e nt snitch d kallas o rädda sitt skin survival of the fittest only the srong survive ser jag på det iaf...va fan om tupac o biggie hade vatt smarta o nt så tröga hade dem gjort samma sak...d va nått program med dre kolla så många poliser han har fast han gjorde fuck the police i den branschen i det landet så behövs det som jag set det!

2006-02-06 21:24
Alla är hycklare så enkelt är det..

2006-02-06 21:41
"vadå d e nt snitch d kallas o rädda sitt skin "
Men går inte snitchning ut på att rädda sitt skinn med hjälp av snuten?

Nu hatar jag i och för sig "snitch-trenden" och vill egentligen hålla mig så långt borta från den som möjligt, men tyckte detta lät lite wierd.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2006-02-06 21:41
Muerten P17

När 50 ber om policeprotection, då är han snitch. *host* hycklare *host*

2006-02-06 21:55
2005 skulle man hata på G-Unit och nu 2006 när Dipset är på uppgång är det dags att hitta en massa skit och hata på dem.

Eller så kan man bara lyssna på musiken de gör, men det är väl upp till var och en I guess.
8 diagrams!

2006-02-06 21:59
haha det e ju bara det att Dipset har snackat om (byggt sin image) på att inte snitcha

survival of the fittest only the srong survive

mjo men varför kallar dom då på hjälp från folk dom säger sig hata för o överleva? det e inte the strongest... det e bara puttefnask fasoner
Orokanaru otouto yo..... kono ore wo koroshitakuba, urame! nikume! soshite minikuku ikinobiru ga ii.....

2006-02-06 22:02
Fifty tjallade ju på riktigt? Big diff...
One Love!
Rappare

2006-02-06 22:21
Lägg ner, mongoloids.
Officially not impressed.

2006-02-06 22:26
snitch?? sist ja kollade så betydde detta golare... varför e man snitch om man vill att polisen ska hålla koll så det inte blir bråk när man ska uppträda?
http://www.myspace.com/cliq75 "LVT baby baby!"

2006-02-06 22:28
för att dom behöver ge en orsak till det... o då golade dom :P

2006-02-06 22:35
stor skillnad på att gola/be om skydd när man skall uppträda.

2006-02-06 22:36
psk fortfarande för att dom behöver ge en orsak till det... o då golade dom

2006-02-06 22:40
;)

2006-02-06 22:40
Men...Hur vet du att dom sa det..... Dom kunde lika gärna bett om skydd, för att dom helt enkelt drar folk till klubben.... mycke folk brukar resultera i jidder....
http://www.myspace.com/cliq75 "LVT baby baby!"

2006-02-06 22:42
GROOV-E P17: Hej Polisen, Jag är en svart rappare som behöver skydd. Varför? Jo för att jag tror att det blir jidder ida när jag ska uppträda.

Lycka till. Hahaha

2006-02-06 22:43
"jag vill ha skydd så ingen slår mig" ser inge gola i de.. ..cp

2006-02-06 22:53
DIPSET!
haha!
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2006-02-06 23:11
GROOV-E P17: Hej Polisen, Jag är en svart rappare som behöver skydd. Varför? Jo för att jag tror att det blir jidder ida när jag ska uppträda.

Lycka till. Hahaha

Ja? Varför inte?

2006-02-07 02:00
hahaha.. Vadå att han måste gola för att få skydd? Han fick ju fan inte skydd.. mao kan han omöjligt ha snitchat på nån.. Han ville bara hellre att polisen tog stolen i huvudet än han själv.. men polisen ville inte vara med på det.. och capo fick ta stryk och lämna stan..
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se

2006-02-07 10:49
som alla sakt här protection är nt snitching svårt att se skilnnaden era rödögda jävlar

50 cent = gollare, tjallare, snitch<---det finns ju bevis på det
jim jones, dr. dre etc. = ber om poliseskort det vill säga skydd om någon skulle attackera dem när dem kör i väg som hände med tupac, och dem behöver nt säga varför o golla dem betalare ju rätt mycket för det era fucking jävla snitches ni behöver sluta med cracken!

2006-02-07 18:48
Diplomats.
Om du hade blivit grovt misshandlad och visste vem killen var, hade du då gått till polisen? Killen åker fast + du får cash? Det här "stop snitching" är ju patetiskt för helvete!

2006-02-07 18:56
Ferm o du tror på allvar att det funkar? visst det funkar kanske i 10% av fallen... men i dom andra 90 händer inte ett piss... iaf inte i sverige så det e bara o ta hand om problemet själv

2006-02-07 19:00
sjabät rättsystemet i sverige e inte spec. bra det heller man ;)

2006-02-07 19:04
mjo givetvis jag har inte sagt att vi är lika

2006-02-07 19:07
ok jag får väl också göra en smiley

:)

2006-02-07 19:35
Det är inte ovanligt att polisen är närvarande vid konserter. Det är knappast att gola.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2006-02-07 19:52
dundermannen men nu var det inte så att polisen var där

2006-02-07 20:21
sjabät.
Förstår då inte varför en kille från Sverige ska sitta o skriva STOP SNITCHIN!
I och för sig finns det folk som sitter o skriver Dipset Dipset No homo stup i kvarten så det kanske inte är så konstigt igentligen...

2006-02-07 20:23
exakt haha... o varför skulle det inte gälla i sverige.. ingen gillar en tjallare... får man fan lära sig på dagis

2006-02-07 20:26
Klart det funkar att snitcha i Sverige, iallafall i mer än 10% av fallen. Lyssna för helvete inte på dagisbarnen, de är barnsliga och äter sitt eget snor!!

2006-02-07 20:28
shit att gola funkar inte...

2006-02-07 20:31
så jävla töntigt att dissa tjallare och efterlyst i sverige...

2006-02-07 20:32
riktig jävla svensson-mentalitet.

2006-02-07 21:23
hej

2006-02-07 21:25
oj oj oj nu kom det en rasist in i bilden

2006-02-07 21:28
haha pratar du om mig?

2006-02-07 21:39
ja :P

2006-02-07 21:42
är du dum?

2006-02-07 21:52
nej är jag seriös? nej var du seriös? nej bryr vi oss? nej e detta whoa? ja :P

2006-02-07 21:53
.....

2006-02-07 23:20
Oavsett vart man bor, enligt mig ska man lösa problemen själv..Ser samma fel i att man hamnar i bråk och hämtar tjugo mot en, som att man hamnar i bråk, får spö å sen ringer snuten, fuck it..man tar hand om de, visar att man e beredd att ta hand om de.. min syn på saken, å ja lyssnar inte ens på dipset, skiter ganska kraftigt i de eftersom ja inte har tillräckligt på fötterna för att kommentera deras musik, men att gola e fel..så har ja blivit uppfostrad iaf..
LK PHC www.myspace.com/tobbemusic

2006-02-07 23:59
DIPLOMATS den pinsamma grabben, fan va du babblar som om du bodde i usa eller nått haha

Förstå detta, om du är en såkallad "gangster" så golar du såklart inte för då löser du problemen själv, STOP SNITCHING är nått för dem tuffa boysen i usa inte nått för en liten tönt som dig som skriver DIPSET i forum på whoa.

tex. Din kompis blir skjuten här i sverige och du ser vem som skjöt honom ska du skjuta han som sköt din komips? nee du skulle inte våga du skulle säga till polisen vem det var för att få fast honom. För att åstakomma nån skada överhuvutaget.!
ye ye ye

2006-02-08 00:00
ojojoj .... känns som om någon blev knäckt haha... nicely done filla

2006-02-08 00:02
så jävla sur på idioter :)
ye ye ye

2006-02-08 00:02
dock så håller jag me om att inte tjalla men du fick till en ganska bra poäng som ajg tänkte ta upp... att det finns gränser för vad ska o inte ska gola om...

2006-02-08 00:04
RealJoKeR P22 mm nja tjalla på små grejjer är väll jäkligt fittit, men endå vakna liksom vi bor i lilla sverige :)
Dessutom är tjalla nått bra igentligen om man ska tänka moral KAKA ETC BhaHHEAHehahaE
ye ye ye

2006-02-08 00:15
läste genom alla inlägg här.. herregud va de verkar finnas många finniga små datanördar på denna community som ska spela "thugs".. sluta leva er in i "thug-världen" i USA, bara patetiskt.. låter kanske som om jag är "för" gola.. men de är jag knappast.. men jag tänker inte sitta på nätet och låta som nån wannabee-thug, bara för jag är emot golare.. de är bara emot mina principer att gola och umgås med folk som golar..
If a war is holy, wat does den di anholy stand for!?

2006-02-08 00:16
gurknäsa P19 din morsa o farsa skulle säkert gola :)
ye ye ye

2006-02-08 00:16
muhahahhaha
ye ye ye

2006-02-08 00:22
Är man gangster golar man inte, är man det inte så är man nästan skyldig att gola. Ni som sitter här och säger att man inte ska gola, är antingen wanksters eller offer för jante-lagen.
Patetiska alltså.