Varför hatar alla 50?
Ja! varför hatar alla 50 cent? själv tycker jag han e bra men det verkar som om alla tycker han e dålig, har inte riktigt fattat varför?? Kan någon säga varför?
Moppefjant..
Därför att han e känd. Då blir de automatiskt så att väldigt många ska hata på honom därför och 85% av dom som gillade honom innan slutar helt plötsligt med det för dom villl va ensamma med att gilla artister
Static is the last thing ya need when ya see me
därför att han är en riktigt framgångsrik artist. popartist. det är därför många hiphoppare hatar honom. vi lyssnar hellre på hiphop än 50 cent.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Typ så. Tror inte folk gillar att en så pass medioker rappare blir så framgångsrik.
2009
Därför att han har blivit slapp och väldigt sällan levererar texter som är värda namnet länre, tyvärr.. allafall på senaste plattan, hade några guldkorn men det mesta var väldigt tunt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
50cent är en entreprenör som tog sig fram genom rap musiken, numera ser jag han som en mäktig affärsman med ett mäktigt imperium. Men till on-topic.. antar att folk hatar han för att han har pengar, och pengar föder oftast avundsjuka :o
Japp det är så det är. Man ska bara gilla obskyra undergound-artister som absolut inte tjänar massor med pengar och/eller syns på mtv. Det vet väl alla?? (sen att just 50s musik är totalt osmaklig och att han gått helt för långt åt fel håll är ju en annan sak.. som kan ha varit bidragande..)
Wala bok wala bok.. som o dem talk..
Rhethoric: You said it man!
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Hmm, alla hatar inte 50. Om man hatar en person man inte ens känner är man bara tragisk men jag antar att du syftade på ogillar hans musik osv osv och det är inte heller så där. Jag med många mer gillar mkt 50 har gjort. På sistone har hans musik varit rätt tråkig men jag hyser fortfarande hopp om att han ska göra feta grejer som back in the days på mixtapesen och power of the dollar etc. //Pz
Men jag har för mig att de e folk på whoa som också hatar han!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hmm, alla hatar inte 50. Om man hatar en person man inte ens känner är man bara tragisk men jag antar att du syftade på ogillar hans musik osv osv och det är inte heller så där. wow. du är officiellt för gammal för att vara medlem på whoa. du låter fan som min farsa. förra veckan när vi såg på tv såg jag någon idiot på tv som jag hatar och så sa jag "fan vad jag hatar han!" han svarade ungefär det du skrev. "hur kan du hata en person du inte känner? det har bara negativ inverkan på en själv." och i kens hotbrev tråden skrev du precis innan:
Fan lås den här keffa tråden, jävla kids som snackar så mkt om ditt och datt, varannat inlägg är personpåhopp, bull.. du är för gammal dude!
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Rhetoric wow. du är officiellt värdelös i allt du förpestar forumen med, vissa personer lägger jag inte tid på att svara, typ Turkish_Raki, shane, du med ett par andra wacka users, så there you go, fortsätt sura grabben, av mig får du inget mothugg, ^^
alltså.. 50 är ju business man.. han är ju rätt smart.. ni ser ju hur mycket han säljer? han skulle kunna göra en tung låt riktad till.. GANGTAS/THUGS!!!!! .. ne men ni förstår.. men han vill ha cash och vill bli känd.. så han gör candy shop (ok den är bara för jälva mycket.. men spelades på varje disco nonstop). men 50 ger olika låtar på sitt senaste album.. han ger några klubb låtar.. han ger några rätt hårda.. (tex position of power).. han ger nått till alla.. oavsett vad han kommer göra så är det alltid någon ska hata på honom, trust me.. men på mixtapes kommer han mkt hårdare men synd att inte folk hör mixtapsen.. 50 kan göra tunga feta låtar.. vänta tills nästa albummet kommer i sommar.
haha okej, jag förpestar nog forumet. därför jag är uppskattad av så många whoaiter. och du svarade på mitt inlägg (som förövrigt inte var så jätteseriöst). men du som ändå är en del av samma generation som jag borde ju veta att "hata" inte betyder "hata" 99% av gånger man använder ordet. men jag är ju inte direkt sur för det, pappa.http://youtube.com/watch?v=l_5NFRIkfZk
senaste klippet^^ haha!
2009
Självklart kan man hata nån man inte känner. Att man blir så oerhört äcklad, arg och frustrerad över nån bögjävels beteende och hype berättigad ett visst sorts hat. Rhetoric är fö en av de mer vettiga användarna här. You go girl. OnT. Jag stör mig som fan på att 50 inte keepar it real. Han snackar om hur ghetto han är hela tiden, snack om hur han har blivit skjuten 47 ggr får man höra praktiskt taget varje gång. Men vad är han nu? En äcklig diva i stil med P Diddy. En äckligt rik affärsman som fortfarande tror han är hood och ghetto. Det kanske är, som nämnts tidigare, i viss mån avund, men jag tycker det stämmer.
I want to name my kids after people I hate, so I can beat them - and feel good about it.
Jaha, ok, fine, allt jag sa att exakt ALLA hatar inte 50 iaf. Finns många som gillar mycket 50 har gjort genom åren. Bara Power of the Dollar är tillräckligt bra för att ge honom creds för allena. Hans roll på Mobb Deep's senaste platta var helt ok, han var nice på Game's Documentary. Han har allt ngn talang (en smaksak, absolut) och personer som mig mfl anser att han mer än så. Sen håller jag med om att det senaste han gjort inte varit speciellt intressant men han är inte 50 år gammal, att döma ut honom för gott nu tror jag bara är onödigt, :)
kan ju bero på att han gör innehålls lösa låtar med tråkiga beats som bara passar på...humm,..någonstans. Jag gillade inte han innan han blev känd heller, var ganska tråkig och medelmåttig redan då.
NutCase, det stämmer väl det du säger om att han inte "keepar it real" men thats the way it is nu förtiden, skulle nog säga att dom flesta rapparna är detsamma. dock är jag ett fifty fan och älskar hans musik.
Det kanske går att hata någon som man inte känner men det är ju som GAIA säger bara tragiskt, alltså att, som många på whoa gör, lägga ner så mycket tid och energi på en människa som man hatar och som inte bryr sig ett dugg om vad ni säger, Jag diggar 50 men tycker också att han slappat på sistone och diggade inte heller The Massacre särskilt mycket. men en annan grej som jag stör mig på är när folk säger att 50 inte är real längre. "han gör bara clublåtar och låtar åt fjortisar" mm. Vist 50 har varit KÄND i 4år (?) och har gått från real till Candy Shop. Men det har väll de flesta KÄNDA rappare också gjort. Jag läser aldrig att Snoop Doggg inte är real, fastän han gjorde en låt med Justin Timberlake (the prince of pop). Jag har fått känslan av att många tycker att det är rätt om Snoop, Hova mm gör clublåtar och låtar åt fjortisar nu eftersom de hållt på så länge. Men vad är skillnaden igentligen?
Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra
Det tråkiga e ju att folk dissar fifty för att det ska dissas liksom...Det hör väl egentligen inte till saken om det är poprap el keep-it-real underground skit. är det bra så är det bra oavsett genre....Fifty gör tråkig intetsägande musik helt enkelt...
Det med att alla hatar han för han fått cash är fel, hade Big L levt längre och blivit rik hade ingen hatat på han. 50 gör inte hiphop längre, han gör klubbmusik och bråkar med alla som gör "riktigt" hiphop. sen vinner han bara för fler hör hans dåliga låtar. Helt enkelt trött på killen !
killen har ingen integritet, enbart dollartecken som pupiller.
cash rules everything around me.....varför göra rent musikaliskt bra musik när du kan göra musik du kan bli miljoner på? Vill man inte lyssna får man väl stanna hemma eller hålla för öronen, att folk blir upprörda över vad han gör för musik är ju bara löjligt. Jag har fått känslan av att många tycker att det är rätt om Snoop, Hova mm gör clublåtar och låtar åt fjortisar nu eftersom de hållt på så länge. Jay-Z gör också en massa skit, men jag gnäller inte för det, jag struntar bara i att lyssna eller köpa hans skräp. För mycket gnäll om äkta eller inte äkta, det spelar ändå ingen roll.
Fiddy e ju hiphopens diva NR 1!! men jag tycker han gör feta låtar! tycker dom e sköna!
Im not an idiot...<br> An idiot is a 44th floor window washer who steps back to admire his work....!
Synd att det verkar finnas många som anser att han är totalt genomvärdelös. Men smaken är väl som baken antar jag, innan hela skottskadehistorien så tycker iaf jag att han var maaad nice och hungrig. Men man kan ju inte gilla allt, hehe...
GAIA det var ju då han var respekterad och fattig. nu har han sålt sin respekt för att bli rik. konstigt att folk hatar? har du blockat turkish_raki också eller? ;)
Fake gangsta? det lär han väll inte vara!
Rhetoric Nej bara personer med stalkervarning i gästböckerna, det är ett internetforum, inget mer, orkar inte lägga tid på folk som ska bomba massa dravel i gästboken. Sen tar du nog i live väl mkt va? Hela G-Unit grejen och att han signar artister på dekadens och försöker revitalisera deras karriärer är nice. Han har verkligen inte sålt sin respekt. I min ögon är han en otroligt slipad affärsman och en entreprenör av sällan skådat slag. Hans musik har de senaste åren bara blivit mer ointressant (i mitt tycke) men säljer ändå som smör hos den stora massan, allt han rör vid blir till guld, så helt talanglös och wack är han nog inte bara för att du inte tycker att han är "tillräckligt äkta" nog..
de jag undrar är varför Jadakiss Fat Joe Ja rule Fabulous Irv Gotti Kanye West Dr.DRE (som upptäckte 50) The Game osv osv osv.... Hatar honom.. Snitch? Bitch? Homosexuall? Fake? Pussy? Liar? Hip Hop Cop lover?
Im not an idiot...<br> An idiot is a 44th floor window washer who steps back to admire his work....!
^^ Dre "hatar" väl inte honom? Han droppade väl the Game för att inte stöta sig med 50?
2009
Womack Nää han droppade inte game, utan game ville prodda sin skiva "doctors advocate" sj... För att de blivit snack om att dre gör hans musik o grejejr nåt sånt iaf... Dre Producerade Fat joe´s låt där uppe som jag länkade... :)
GAIA du säger ju själv att hans musik har blivit mer och mer ointressant och dålig senaste åren. du försöker ju rättfärdiga han s whackness med att han säljer bra. du är en popfan, inte en rapfan om du tänker så. jag sätter musikens kvalitet ovan artistens försäljningssiffror. det finns en anledning till att popmusik är den som säljer mest. vet du vad den är? jo, att man inte behöver tänka så mycket när man lyssnar på den. att den är ganska intetsägande och utbytbar. du har uppenbarligen blivit hjärntvättad av "get rich or die trying"-mentaliteten. dvs är man rik är man lyckad och det spelar ingen roll hur man har blivit rik. det är lite som prince paul säger: alla vill vara som alla andra och ingen vill vara orginell längre. det är tragiskt och verkligen synd för kulturen, som i början på 90-talet inte alls var sån som den är nu. ingen hatar på honom som affärsman. han är en brilliant affärsman precis som diddy är. dom bara håvar in pengar! och dom gör vad som helst för att få mer. dom är fortfarande hungriga artister, fast dom är hungriga efter pengar. 50 cent är inte en rappare, han är ett image. pop image. precis så som eminem är nu (tack vare 50?). eminems två första plattor var helt otroligt bra. men nu skäms jag för att jag varit en eminem fan. så fort han blev en stjärna så ändrades hela hans image, texter, sorters beats han kicka på, ja allt! samma sak har hänt med 50 cent. hur kan du inte se att 50 sålt sin respekt för miljontals dollar? det är ju lika genomskinligt som oljan han oljar in sin sexiga kropp (som är en del av hans image för att attrahera fjortisbrudar)? och om bara för att jag flyttade konvon till din gb istället för att skriva allt i tråden behöver du ju inte låtsas att jag stalkar dig. patetiska människa...
>>SeMkO Jaså? Har överallt läst att Game sa att han hade Dre-produktioner på senaste skivan, men att de inte kom med pga. ovan nämnda orsak.
2009
>>SeMkO Kollade din länk. Det är INTE Dr Dre som proddat den. Det har däremot Cool & Dre gjort (inte samma personer).
2009
och dessutom är det inte game som proddat sin skiva själv utan massa superproducers, men det listade du nog ut själv Womack.
Kul att någon tog upp "in the club" som exempel där man ville poängtera hur dålig fifty cent är, den singeln fick sjukt mycket speltid på klubbar, på fester, på radio, på tv, i folks bilar osv. Lär väl vara EN av vår tids mest spelade hiphop singlar. Alla ni kuksugare red hans kuk när han va på sin mixtape grind, men nu är ni för underground blablablabla...
You are the one who go get the OG´s, im the one who the OG´s go get.
Producent
2007-01-31 22:43
För att han förstör hip hop musiken.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Varför alla hatar 50 är väl för att han satt i radio och snackade massa skit om dem flesta stora rapparna i USA? The Game och 50 har väl beef för att 50 påstår han han stod nästan för alla produktion på The Games senaste skiva och att man nästan kunde säga att det var han som hade gjort den? Har jag fel, eller menar han varför "vanligt" folk ogillar honom?
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Rhetoric Du verkar inte förstå? :) Jag är inte intresserad av ngt du har att säga i min gästbok. Hänger på whoa för att PM'a polare, kolla hiphopnyheter och diskutera i politik, hiphopforumen etc. Har ingen relation till dig och är inte lack eller så, vill bara inte se dig i min gästbok, är waste med tid, hehe..du säger ju själv att hans musik har blivit mer och mer ointressant och dålig senaste åren. du försöker ju rättfärdiga han s whackness med att han säljer bra. du är en popfan, inte en rapfan om du tänker så. Aww, vad gulligt det är när en svensk 22-åring ska komma och berätta för mig vad som är hiphop och inte, vad jag är och inte, haha, :D Dina ord betyder ingenting, sorry, du är ingenting och har inte patent på vad som är sanning eller inte. Om en person med någon relevant hiphopanknytning säger ngt á la KRS-One t.ex. så kan man iaf lyssna på vad han har att säga men dina ord är ju lika intressanta som om Linda Rosing skulle debattera feminism typ. Sen gillar jag iofs mkt pop, Beatles och Michael Jackson is the shiet!jag sätter musikens kvalitet ovan artistens försäljningssiffror. det finns en anledning till att popmusik är den som säljer mest. vet du vad den är? jo, att man inte behöver tänka så mycket när man lyssnar på den. att den är ganska intetsägande och utbytbar. du har uppenbarligen blivit hjärntvättad av "get rich or die trying"-mentaliteten. dvs är man rik är man lyckad och det spelar ingen roll hur man har blivit rik. det är lite som prince paul säger: alla vill vara som alla andra och ingen vill vara orginell längre. det är tragiskt och verkligen synd för kulturen, som i början på 90-talet inte alls var sån som den är nu. Och du ska bestämma vad som är bra kvalitet herr smakpreferensmästare? Vi ska buga efter vad du anser bra eller inte? ^^ Du behöver inte dra berättelser om hur det var förr inom hiphopen, hört allt, läst allt, prova med nån P15 istället, hehe.. Du överdriver så hårt när du placerar 50 Cent i ett popfack där det inte skulle finnas nån mening alls med lyrics, låten etc. Jag lyssnar iaf på hiphop av olika anledningar, ibland för budskapen, ibland för flowet, ibland för att det är ett najs klubbeat som dunkar fett på haket och ibland för att det kanske bara är lite annorlunda och exotiskt. Fiddy årgång 2007 platsar inte på min mest spelade artist top 100 ens men jag tycker inte allt han gör idag saknar mening helt och hållet. Många låtar passar perfa för lite feststämning.forts.
ingen hatar på honom som affärsman. han är en brilliant affärsman precis som diddy är. dom bara håvar in pengar! och dom gör vad som helst för att få mer. dom är fortfarande hungriga artister, fast dom är hungriga efter pengar. 50 cent är inte en rappare, han är ett image. pop image. precis så som eminem är nu (tack vare 50?). Haha, blah blah, som en femåring som ska berätta om hur hemsk Lex Luthor är. Han är ditt och han är datt. Jaha, vad kul för dig då. Jag ser inte 50 Cent BARA som en person som skiter fullständigt i hiphopkulturen och bara är ute efter pengar, en produkt utan reell anknytning till vad han rappar om eller hiphopkulturen. Jag ser mest avundsjuka. Om du lyssnar på 50's lyrics så har inte så värst mkt hänt forutom de tråkiga candy shop historierna osv, ;) Han berättar fortfarande hood tales men nu ska folk ifrågasätta honom och kalla honom fake, wannabe gangsta och sell out men ingen sa ngt om detta när han hustlade på gatan?eminems två första plattor var helt otroligt bra. men nu skäms jag för att jag varit en eminem fan. så fort han blev en stjärna så ändrades hela hans image, texter, sorters beats han kicka på, ja allt! samma sak har hänt med 50 cent. hur kan du inte se att 50 sålt sin respekt för miljontals dollar? det är ju lika genomskinligt som oljan han oljar in sin sexiga kropp (som är en del av hans image för att attrahera fjortisbrudar)? Javisst är det en image men det kan du säga om alla i gemet, LL Cool J, hallå? Har nog inte hört en enda rappare eller producent yppa ett seriöst menat illa ord om den mannen. Jo, Canibus kanske då.. ;) I mina ögon är 50 Cent en person som; * Startade från gatan och tog sig uppåt. * Kickade fett från början á la hiphop urban culture. * Gjorde grymma grejer i början av sin karriär. * Tråkade till sig genom att bara göra club bangers med samma innehåll (som säljer), dock så är hans inhopp på en del andra artisters låtar rätt nice. * Är ung fortfarande och har tiden framför sig. Kanske han kan hitta tillbaka till gatupoesin och de svängiga beatsen. Du är en liten fjompig drama queen som tror att du är ett levande hiphoplexikon och alla ska lyda dina bud. Att du skäms för att du gillat Eminem, en av vår tids absolut mest talangfulla emcees är bara fjortisbeteende, säg hellre att du inte gillar hans sista skiva eller så.
För att han förstör hip hop musiken. Hur förstör en artist "hip hop musiken" som du uttrycker det? Är det verkligen upp till ett gäng forumsnördar att avgöra vad som är "äkta hiphop" eller inte. Shit ni borde spela in erat snack på video och lyssna om 10 år så kommer ni höra hur pinsama ni låter. Bara att gilla läget, kommer alltid att finnas kommersiell rap, underground rap, klubb, back pack, kristen, muslimsk, gangsta osv...
You are the one who go get the OG´s, im the one who the OG´s go get.
Lionofjudah Exakt, han gör sin grej (50 Cent) just nu, han började med ngt annat än det han gör idag och kanske slutar sin karriär med ngt helt nytt, vem vet, jag hoppas iaf på det. Respekt till folk som vågar göra sin grej helt enkelt. Sen behöver inte alla gilla det, men varför hata på en person som gör vad han vill för tillfället? Vad fan tror ni att ni är för några liksom? Folk gör sin grej, man lyssnar på det man gillar och struntar i resten. Komersiell, skum, överdriven, udda, underground osv hiphop har alltid funnits. MC Hammer liksom?
GAIA jävlar vad arg man kan bli på någons inlägg vars text man tycker är lika intressant att läsa som att höra linda debattera feminism. mitt inlägg innehöll inga personangrepp på dig medans ditt inlägg var nästan enbart sådana. vem är en fjompig drama queen nu? du bryr dig mer om det jag skriver än vad du någonsin kommer våga erkänna. och jag strävar efter att vara ett hiphoplexikon, så tack för komplimangen! jag är på god väg tydligen. unblocka mig (här på whoa) om du vill ha tips eller vill fråga nåt om vad som helst när det gäller hiphop, så ska jag försöka svara så gott jag kan!
Rhetoric Men haha, vafan, om du brusar upp, tycker det är bull osv osv, sluta skriva till mig då. Sen är det gulligt att du tro att du "ska lära" oss andra användare om vad hiphop är och inte är. Du är en svensk 22-åring för guds skull, inte Afrika Bambataa, haha.. "Personangreppen" var faktiskt seriöst menade, du är lite fjompig och barnslig som du håller på. Du får nog lära dig acceptera faktumet att folk tycker olika och du har inte automatiskt rätt i vad som är "bra kvalitet", "äkta hiphop", osv.. Sen tror jag inte att du kan lära mig så mkt, har hört så gott som det mesta som nånsin gjorts inom hiphop, och inte bara svensk och amerikansk och har läst en mkt ansenlig mängd böcker, intervjuer och annan media från hiphopens födelse och alla involverade fram till idag, hiphopkulturen och dess alla yttringar är ett av mina största intressen kan man säga, :) Tyvärr, men kul att du kör, du kan ju prova att tvinga i nån annan användare vad de ska tycka eller inte, ;) //Pz
Hehe, med vad? Knäcka honom? ^^ Alright, jag steppar ut ur tråden för gott, orkar inte svara mer på dumma frågor. Folk borde få ha rätt att tycka vad de vill anser iaf jag. Ingen ska komma och diktera villkoren för vad som är si eller så. Bestämma vad andra ska tycka för att de ska få kalla sig hiphopintresserade eller liknande. //Peace
jag brusar ju inte upp det minsta, det är ju uppenbarligen du som gör. jag tycker det är skitkul att du reagerar så mycket på mina inlägg som du påstår själv att du inte läser. älskar det! vem har påstått att personangreppen inte var seriösa? jag påpekade bara det att du tog till dig angrepp när jag inte gjort det (vilket tyder på att DU brusar upp dig). att jag är fjompig bara för jag försöker förklara för folk varför jag hatar 50 cent i en tråd som heter "Varför hatar alla 50 cent?" är ju bara löjligt att påstå. du stoppar ju bara ord i munnen på mig. jag har inte påstått att jag försöker lära dig vad hiphop är?du försöker ju rättfärdiga hans whackness med att han säljer bra. du är en popfan, inte en rapfan om du tänker så. om du tänker så som jag tror att du gör så är du en popfan, punkt slut. gör du inte det så behöver du inte ta åt dig. detta är ett diskussionsforum. jag låter er läsa mina åsikter, hylla eller bajsa på dom! wow, hiphopkulturen är ett av dina största intressen. hiphopkulturen är mitt största intresse. vinner jag då eller?det fanns en anledning att jag började skriva i din gästbok, det var för att ta denna diskussionen där så inte massa andra skulle få lida av denna skiten. jag tänker inte skriva i denna tråden så unblocka mig om du har någon respons till detta inlägg. annars kommer det bara fortsätta och fortsätta här... du får gärna blocka mig när vi är "klara".