Alla rapartister försöker få nr1 hit på billboard eller sälja så mycket det bara går, sen när 50 gör det så blir han hatad.. Lite skumt det dära men jag gillar 50 dock håller ja med om mycket han säger o rätt mycket han släpper just nu är skit :S
ye ye ye
det där med att folk hatar på artister som säljer mycket är bullshit. jag älskar ludacris, kanye west, lupe fiasco, game, osv. det handlar bara om att jag tycker 50 cent och hans gäng är helt värdelösa. det är klart att vissa är så som du säger, men dom flesta är nog som jag. vill jag tro iaf. bra musik är bra musik oavsett genre och om dom är mainstream eller underground. bara att alla har olika uppfattningar om vad bra musik är.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
ja e game fan men hatar inte 50 , pluss vfan ni skriver nästan en bok om vfr man hatar han o sånt sheet , låt han leva haha ,elr han bryr sig säkert inte medans ni sitter här o slösar eran tid , så kör han runt i sin lamborghini. :/ :D LIFE'S A BITCH HAHA
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Kul att någon tog upp "in the club" som exempel där man ville poängtera hur dålig fifty cent är, den singeln fick sjukt mycket speltid på klubbar, på fester, på radio, på tv, i folks bilar osv. Lär väl vara EN av vår tids mest spelade hiphop singlar. Alla ni kuksugare red hans kuk när han va på sin mixtape grind, men nu är ni för underground blablablabla... Lionpubis: Du syftar pa mej eller? hahaha ja har aldrig diggat Fifty o d har inget o gora me innan han blev fetingrik eller innan han blev fjortiskand. Han e helt enkelt DALIG. dalig rappare och har daliga beats. va mer kan man saga? For mej spelar inte hela pengadramat nan roll. Kolla pa Jay-Z. han e rich biatch, men lyckas anda halla kvaliten till 95%. Ja forsoker inte leka zulu-gestapo, men Rhethoric vet va han snackar om. Ska vi diskutera hip hop eller fjortispop? ja hade for mej att d har va ett hip hop forum. STARTA EN NY G-UNIT-TRAD!!
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
diggar en del saker med 50 cent precis som med många andra artister men han är allt bra slö ibland det senaste tänker särskilt på hustlers ambition låten där han är bra jävla off beat och slö en himla massa step your gam up om du nu ska vara nr.1
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
hehe vilket härligt gräl. F.ö tycker jag också det är konstigt att så många hatar 50 cent, kan inte tänka mig att det är för att han gör popmusik, då hade väl alla hatat jay-z också? Han har fan släppt värre popgrejer.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Därför han låter som ett retard.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2007-02-01 09:45
Han har sålt ut. Han går inte att ta på allvar, han har tappat all sin trovärdighet. Thats why!
-"Shit, I lost him in the Sun!"<br> <br> - Whoa PixelCrew 2004!
förstår inte hur man inte kan döma ut 50 cent för gott
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
de va nice när hans första album kom ut , wanksta dissen mot black child "its 50, aka ferrari f 50, breake it down". ...sen så blev helaalbumet sönderspelat av brats / mtv radio and all that shit...sen när nästa av hans album kom så blev man ju lite besviken va....han drog ngn nice rad då o då , men de va bara cash snubben ville ha då får han ingen kärlek mans
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset
tror många hatar 50 för att de tycker att han inte är lika gangsta i verkligheten som han påstår i texterna.
Han är inte världens sämsta MC. Han har helt klart skillz nånstans där bakom. Inte minst märkte man det på How To Rob och dom gamla låtarna innan han "blew up". Det jag tror de flesta stör sig på är att han gör så extremt tråkig och irrelevant musik med skitbeats där han presterar långt under sin förmåga och ändå når såna oerhörda framgångar, särskilt i hiphoppens U-länder, typ Sverige, där han nästan är större än Jay-Z. Att hans musik blivit definitionen av hiphop för MP3-generationen. Alltså han är inte alls sämst, eller ens sämst på MTV, men han är störst av de som gör riktigt usel musik. I samma takt som han har kommit att symbolisera "hiphop" för okunniga Virtanen-människor och popsnören, har han kommit att symbolisera allt som är fel med den plastiga, slentrian-sexistiska, slarviga underhållningsvåldshiphoppen på MTV - för hiphoppubliken.
Lite sorgligt hela grejen med Fif. På både POTD och Guess Who's Back, liksom andra mixtapes, kickar han feta lyrics. Ta bara ett sånt exempel som Fuck You som enligt min mening är riktigt skarp. I dag känns han bara ointressant, i alla fall för min del. Bring the baby oil! Och nej. Försäljningssiffror eller rotation på klubbar säger ingenting om hans kvaliteter som rappare.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Kan väl heller inte vara riktigt sant, detta gäller ju för i princip alla som på något sätt är "gangsta", och han har ju faktiskt sålt knark och blivit skjuten och dylika grejer. Han är ju inte en vit svensk som ljuger om att skuta folk direkt. Däremot kan jag tänka mig att en del blir lite avskräckta över hans ärliga pengahunger och det faktum att han dessutom tjänar väldigt mycket. Fast hatade man master p och baby på samma sätt när dom tjänade? Kanske man gjorde. Fast jag tror att sanningen är mer såhär: 50 är populär, är någon populär måste man hata. Vilket jag kan acceptera, om ni erkänner att så är fallet-
Mitt inlägg var riktat till behrams påstående. för många som skriver i tråden för snabbt.
dunder: Ingen har väl nånsin varit mer hatad än Master P in his prime? SKa väl vara Puffy då i så fall. Jag kom först i kontakt med Master P som ett skällsord på internet, innan jag ens hört hans musik. Man måste inte ogilla nån som är populär. Däremot ogillar i princip alla människor när folk får något man själv upplever som oförtjänt popularitet. Jag känner t.ex. inget ogillande gentemot Jiggaman och alla hans miljoner, eftersom han tjänat dem på i grund och botten kvalitativ MC:ing. Men när det känns som om poulariteten uppnås genom posturing and fakin the funk, blir man avståndstagande.
Haha, "fakin' the funk"
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Hoppas hans nya album blir grymt så han får lite respekt hos folket :) Och gärna en skön hit som "hate it or love it" istället för "Candy shop"
ye ye ye
för 10-15 år sedan så skulle aldrig relativ hård rap som vissa av 50 cents låtar bli störst i världen så på det sättet så är det schysst att hardcore rap kan bli störst det betyder att man inte bara behöver göra soft kommersiell musik som många gör och alltid gjort för att please the radio
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
han sluddrar, har dåliga texter, å allt handlar till 98% om sex å pengar, there is more in life. men beatsen kan va rätt bra fast det är ju inte han som gjort dom
MTMTX
Är jag den ende som tycker att beatsen är sämre än rappen? Jag skulle hellre lyssna på 50 på bra beats än en bra rappare på 50s beats...
SSII: Massacre har katastrofalt dåliga beats. Bästa beatet är utan tvekan "I Don't Need 'Em" av BuckWild.
QNS-D håller helt med dig, man förväntade sig tunga beats efter GRODT men blev ju en kaos samling av dåliga beats :(
ye ye ye
El_Nino P14 Alla hatar inte 50, det ar manga men inte alla, 50 har aven manga fans. Och sa ar det en smak sak. Alla behover inte gilla 50's musik. Det skulle vara trakigt om ALLA diggade 50, det ar bra med lite variation. Jag personligen gillar inte 50's musik. Han har gjort ett par tunga latar men mkt av hans senaste ar skit.
Shuu
Han borde bajta The game med låten "Why you hate the game" och göra en låt som heter "Why you hate 50 cent"
"niggaz say the gonna murda 50 how? We ridin 'round with guns the size of Lil Bow Wow" cleant dragen ?? 50 kan .... men de håller inte
för att han suger rövsvett
On a average night im likely to stab a fag with a knife/ That's when im chillin' imagine when im mad what it's like/ -Saigon
detta säger väl det mesta om varför man hatar honom: "All you talk about is money and sales What you need to talk about is all them niggaz that you put in them jails" //Sheek
Haters gon' hate...
Främst för att han är kass, men även för att han är värdelös!
Look with your own eyes - See with your own mind
Många säger saker bara för att han beefar med deras favorit rappare tillexempel SeMKO
Bury Me In Pieces Cause They Fear My Recarnation Bitches Screaming Peace When My Squad Face 'Em
Rhetoric P22 Ska man behöva tänka alltid när man lyssnar på musik då? Är inte musik en känsla?
Varför hatar alla 50? Ja! varför hatar alla 50 cent? själv tycker jag han e bra men det verkar som om alla tycker han e dålig, har inte riktigt fattat varför?? Kan någon säga varför? därför att han är en jävla tönt, kolla bara på hans fans. bara en massa brats, wannabe gangstaaaahz och poppare. 50 suger för att han omvandlar hiphop till pop.
ch
dundermannen P11 exakt vad var fel i mitt påstående..? tror du inte att det är anledningen till att många (inte alla) inte gillar honom?
Curtis må vara en duktig
affärsman, men ack så överskattad. Hans talang kompenserar inte kändisskapet.
"Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."
alla hatar honom därför att han är bög
Behram, - Mina två första meningar i inlägget var till dig. och svaret är nej.
Han var väll bra i början tex Ghetto Quran, That aint Gangsta, och How to rob, då va han ju het!
Moppefjant..
Lambada: för att yayo är den sämsta och töntigaste rapparen någonsin! hade det inte vatt för 50 så hade han inte vatt ett skit den nollan
jag ogillar honom för att han har blivit en stekare som ser ner på folk med mindre pengar att hans musik är tråkig gör ju inte saken bättre
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence
G Unit är iaf bra!!... iaf Young Buck.... 50cent var bra back in the dayz.. ^^
detta är vf han inte är bra nu!
Get Random!
_slash P18 du har ifs rätt....va en "polare" till mej som är ruskigt brat ... han kom o pumpade 50...säger ganska mkt om ditt utalande =P "Kan någon säga varför? därför att han är en jävla tönt, kolla bara på hans fans. bara en massa brats, wannabe gangstaaaahz och poppare. 50 suger för att han omvandlar hiphop till pop."
word elelel, för mycket gangsta snack!! hoppas Before I Self Destruct blir något helt annat än massacre!
mycket av anledningen till att 50 cent ogillas på detta forum är det uppenbara bekväma medelklass-perspektivet som många härinne har på hiphop. man ska "respektera kulturen" och "keep it real" och absolut inte göra något så fult som "göra pop" och "fakin the funk". men vilka artister är det som har råd med lyxen att göra "äkta hiphop" och "respektera de fyra elementen"? inte är det artisterna som kommer från fattigdom och som försöker använda musik för att ta sig upp ur skiten, något som troligtvis är deras enda chans att bli något här i världen. så när ni sitter här och fördömer dessa artister för att "dom är fake" eller liknande, så trycker ni paradoxalt nog ner människor från exakt sådana områden som hiphopen först föddes och började växa i, sådana människor som från början skapade och använde hiphopen för att hävda sig i ett samhälle där de var på botten.
http://wifebeaterlove.blogspot.com
jakpuk: Men när jag skrev fakin' the funk talade jag ur ett strikt musikaliskt perspektiv. Om du läser mitt inlägg igen, eller vilket inlägg som helst om vilken artist som helst jag skrivit på Whoa har jag aldrig klankat ner på nån rappares integritet eller business decisions. Fakin the funk är för mig ett strikt musikaliskt uttryck som jag använder för att beskriva dålig hiphopmusik. Om det bara gick att söka fram diskussionerna som gick angående MOP när dom började samarbeta med Busta Rhymes och sampla Foreigner skulle du se hur jag tjafsade emot folk som sa att dom hatade MOP och att MOP borde skjutas och allt sånt. Fattar ni inte att dom måste få mat på bordet till sina barn o.s.v. Dock gör ju inte det musiken bättre.
SS: okej, det visste jag inte. fakead funk är alltså bara dålig hiphop i din ordbok..
http://wifebeaterlove.blogspot.com
jakpuk: Det beror på sammanhanget, men i inlägget ovan: Ja.
Jag fattar inte heller riktigt resonemanget att bara för att nån är fattig ska man applådera allt dom gör. Visst kan jag ha förståelse för att man gör dålig popmusik som en väg ut ur ghettot, men samtidigt kraftigt ogilla den musiken. På samma sätt som jag kan förstå att man langar knark om man är fattig, men fortfarande tycker det är bra att det är ett brott att göra det. Jag tycker det blir väldigt, väldigt patronizing att säga: "Jag tycker 50 Cent egentligen gör skitmusik, men det är OK, för han är en stackars fattig pojke, så jag gillar honom vad fan han än gör". Det om nåt är väl ett jävla medelklass-perspektiv?