I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför hatar alla 50?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-02-02 14:02
SS: ja visst, jag säger inte att man måste gilla 50 cent för att han kommer från fattigdomen. men jag tycker man bör se över Varför man tycker som man gör, vad ens värderingar grundas på.
http://wifebeaterlove.blogspot.com
DJ

2007-02-02 14:07
Så du tror att folk som inte gillar 50 Cent egentligen bara ser ner på honom för att han kommer från en mindre bemedlad bakgrund? Hur kommer det sig då att samma människor ofta gillar Nas, Jay-Z o.s.v.?

2007-02-02 14:32
he came up to fast, kanske därför soul
ye ye ye
DJ

2007-02-02 15:02
Äh, han kom väl inte snabbare än nån annan? Utom Fat Joe då, hehe...

2007-02-02 17:43
SS: 50 är mer symbol för den sortens rap som konnässörer ogillar än vad nas och jay-z är, även om de båda kört med många skamlösa pop-rap-försök. men med 50 cent är det ju mycket mer uppenbart att han är en smart businessman först och rappare i andrahand.
http://wifebeaterlove.blogspot.com
DJ

2007-02-02 17:46
jakpuk: Exakt. Han är en symbol för den sortens rap som konnäsörer ogillar, han är inte en symbol för folk från fattig bagrund, för där passar Jigga och Nas lika bra in, men de gör också skitbra musik.

2007-02-02 19:57
För att han e skit...
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2007-02-02 20:25

Seals_ 

nån gång i sommar!

de va nån som skrev att eminem hatar 50 också?
men 50 är ju me å kickar på "the re-up" och Shady ska tydligen va me på "Before i self destruct"?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-02 21:13
Rykte och troligen inte sant.
ye ye ye

2007-02-02 21:45
POwer of the dollar people..
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
Lyricist

2007-02-06 12:58
stoped keepin it  real after the mixtapes
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2007-02-06 13:30

vem fan somhelst kan göra det lika bra med dom beatsen!

2007-02-06 20:13
Galen diss från Fat Joe.

Det är typ bara disslåtarna som håller klass nu förtiden.

2007-02-06 21:59
Kommer alla att hata Papoose o saigon om dom blir snuskigt rika? Dom är väl typ som 50 innan han blev riktigt stor.

gillar honom inte men förstår inte det överdrivna hatet
I'm like the fly Malcolm X, buy any jeans necessary.

http://idonthaveenoughsneakers.blogspot.com/
Producent

2007-02-06 22:37
Kanske börjar hata Papoose men inte Saigon.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
DJ

2007-02-06 22:38
Saigon har mer skillz än 50. Papoose har GALET mkt mer skillz än 50. Men därför kommer också besvikelsen bli ännu större om de börjar göra urvattnad musik.

2007-02-07 14:48
Seals_ P22

"kayne west största idol är 50 cent"

"Now here's something you don't see every day: a gangster rap feud over President Bush's position on African Americans. But rapper 50 Cent recently took on rival Kanye West for calling the president a racist.

50 says he disagrees with West's infamous statement that "George Bush doesn't care about black people," proclaimed during a September telethon for Hurricane Katrina victims.

"I think people responded to it the best way they can," 50 told ContactMusic.com. "What Kanye West was saying, I don't know where that came from."

Instead, 50 said, "The New Orleans disaster was meant to happen. It was an act of God."

It wouldn't be the first time 50 Cent, whose real name is Curtis Jackson, made comments that weren't flattering of West. In a September interview with MTV, 50 - while otherwise complimentary of the popular "Gold Digger" rapper - said: "I feel like Kanye West is successful because of me."

Skojjar du med mig "seals"?

Källa

Im not an idiot...<br> An idiot is a 44th floor window washer who steps back to admire his work....!

2007-02-07 14:58
Seals_P22

"
jadkiss hatar honom inte. det gör inte d-block heller. Jada har hyllat 50 cent affärsplaner. d-block hyllade g-unit o 50 cent street cred innan beefen."

kompiiiis, har du sett 50Cent - Piggy Bank?
Tror du verkligen Jada hyllar 50 cent efter den videon o den dissen?

Utdrag från lyricsen:
"Jada don't fuck with me if you wanna eat

Cause I'll do your lil ass like Jay did Mobb Deep

Yeah homie, in New York, niggas like your vocals

But thats only New York dawg, your ass is local"

skojjar du med mig seals?
Im not an idiot...<br> An idiot is a 44th floor window washer who steps back to admire his work....!

2007-02-07 15:04
Seals_P22

"4. Fab-----haha...han har inget otalt med 50"

Har du sett Stop Snitchin Stop Lyin??
Där fabolous bl.a säger

"i ride with my homie Game, whatever he says man im with him on that"

O dokumentären handlar inte om blommor o bin, utan 50 cent snitchen... Så vad håller fabolous med om i videon?

IDIOT!

Skojjar du med mig Seals?

2007-02-07 15:07
Seals_P22

"7. The game--- innan beefen var 50 en legend enligt the game....nu är han en g-unot?"

säger bara...

Kolla på Stop Snitchin Stop Lyin.. O lite mer fakta om beefen..

Skojjar du med mig Seals?

2007-02-07 15:13
Seals_P22

"8. dr dre hatar 50....lika mkt som eminem hatar 50"

Ingen av dom jobbar längre med 50...

"This might qualify as beef with Kanye seeing as how 50 has recently had beef with everyone in the industry who doesn't work with him."

Nu har jag ingen ren fakta på den biten, men jag tror iaf inte att dom gillar han lika mycket nu...

Point made..!

2007-02-07 15:18
Jag hatar inte 50cent, jag hatar hans sjuka penga-behov. Jag vet att han skulle kunna droppa en fet underground LP men det strider mot alla hans principer.

Kolla in denna. http://www.youtube.com/watch?v=4uL275EjdPY
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle

2007-02-07 20:43

Jag hatar inte Fiddy. Men jag tycker att han rappar dåligt och gör kass musik, därav mitt totala ointresse för honom.

Skäms du inte?

2007-02-07 20:47
Jag hatar inte honom, jag ogillar hans röst. That's it. Men han är bra när han samarbetar med andra artister =)
*snaark*

2007-02-07 21:09
Jag hatar inte 50 Cent, men den enda riktigt bra låten han har gjort är Ryder Music.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2007-02-08 09:23
Hatar inte 50 cent, tycker bara inte om hans texter men jag respekterar honom samtidigt som att jag respekterar alla musiker. Det är inte lätt att vara musiker och få en så bred publik över hela världen som 50 cent har.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-08 10:23
hatar inte 50 cent. skiter bara fullständigt i honom. ingenting som tillfredställer varken öronen eller hjärnan. Det finns så sjukt mycket mer bättre hiphop att lyssna på.

sen att säga att folk hatar honom för att han HAR pengar.. bull
Det finns en jävla massa människor som trots att de lever i ett kapitalistiskt samhälle inte vill leva där, man vill inte att pengar ska kontrolera allting, pengar leder till girighet och egoism och det är det som förstör jävligt mycket av våran värld. Och när då en snubbe rappar om att allt handlar om att käna pengar och vara rik köpa feta smycken och ibland stå i titta på feta rumpor, så inte bara för att det är skit tråkigt att lyssna på, utan helt mot deras sätt att tänka så vill man inte lyssna på all skit blingbling hiphop

aja nu vart det jävligt långt puss!
{F.e.C.}

2007-02-08 12:10
50 Cent är tvärgrym!

Hans stil är unik och det finns ingen annan som kan ta hans plats.

2007-02-08 18:10
Folk tycker vad dom tycker, gillar man 50 så gillar man 50, gillar man inte 50 så gillar man inte 50, bara accpetera vad folk gillar och inte gillar:P, själv lyssnar jag heller på Smut peddlers, non phixion, cunninlynguists eller tonedeff eftersom enligt mig är det bättre hiphop än 50 cent
Immortality can be obtained

2007-02-08 18:33
Om jag äter en raggmunk så definierar jag den inte som en potatisrätt eller jämför den nitiskt med t.ex. potatismos eller kroketter.

Smakar det gott så äter jag det. Mat är mat. Musik är musik.

2007-02-14 17:39
För att man tycker om HIPHOP, Inte jävla mainstreamMusik som 50 cent gör, han gör hip POP.

plus att han leker gangsta när han tjallade på supreeme i låten ghetto quran.
"Like Walter. E. Curtz, Im Living with insanity, I'll Raise Child Soldiers and make them Murder their family" - Nero

2007-02-14 18:30
Piru_luv

Ät raggmunk du för resten av livet så ska vi se hur bra du mår när du blir gammal sen.

2007-02-20 16:33
Dr.DRE hatar honom inte eller? då skulle han inte prodda honom? Och Eminem skulle vara mkt mer diskret om han harade honom, och då skulle vi inte veta att han hatade honom.
The Game citat:
"... och Fifty sprang omkring som en kärring och sa att det var han som fixat hookarna." Anledningen till att Dre inte proddat Doctor's Advocate (trots att han namndroppar honom 30 gånger) är att the game tycker han är för dyr.

"Hans stil är unik och det finns ingen annan som kan ta hans plats."
Fifty är inte tidlös eller orginell. Försvinner han så kommer nån annan kille. Tidlösa är Nas, NWA, Wu-tang clan, osv.

Fifty har talang men han slösar den på massa onödig skit. Fast allt är ju inte skit. Ta "many men (wish death)". Den har ett visst budskap...
Han borde satsa lite mer på seriösa rhymes, han lärdes ju upp av Jam Masta Jay.

2007-02-20 16:41
sen kan fjortonåringen som inte vet vad han dillar om gå ifran tagentbordet

2007-02-20 16:59
Och sjuttåringen får gärna följa efter.

2007-02-20 18:10
the-letter-p....det bästa du kan säga är vad du inte säger, snälla blir så jävla trött på sånna komentarer.
lurade tre och försvann

2007-02-20 18:57
vad fan är en 50 cent för nått?
FREE Ayatolla.

2007-02-20 20:52
jag tror det är en sorts peng de har i usa, annars vet jag inte
MTMTX
Producent

2007-02-20 23:18
Kanske för att han brukade vara en grym rappare och har gjort flera jättebra låtar och nu gör han några av de sämsta hiphop låtarna hitills.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-02-21 04:46
Fifty har 55 miljoner dollar minst på sitt konto och ni är broke haters. Ta död på tråden suck a dick och försök lyckas med era patetiska liv.

Slutligen hur fan skulle folk hata på fifty när snubben har sålt cirka 10 miljoner skivor om inte mer.

nuff said.

synd att inte Louis Logic eller Brother Ali sålde de siffrorna då kanske ni hade hate också men det kommer aldrig att ske för de suger.

1 hunnet

2007-02-21 04:53
förstår inte att du aldrig tröttnar DalastDon. sånna som du använder alltid den ursäkten "han är rik! då måste han va bra!" vi hatar han inte för att han har pengar utan för att vi inte gillar hans musik.

och han har sålt mer än 10 miljoner.

1 tausen
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-02-21 11:01

Vilka är det som borde tröttna?

Jag har svårt att se att fiftys många beundrade baserar sin beundran på att han är rik, men jag har lättare att se att hans hatare baserar sitt hat på samma anledning.

2007-02-21 14:43
DalastDon P48
är du rik nog att öppna käften?

2007-02-21 16:02

DalastDon.. tror du att bara för man säljer massa skivor e man fett me bra på å rapa?
om ja fattat dig rätt så menar du att mc hamer e tyngs i gemet lr?

gå å dööö

----------------------------------------------------------------------------

2007-02-21 16:04
rektum

Kan du definiera det här gemet du pratar om.

2007-02-21 16:08
ok.. the rap game då
 ----------------------------------------------------------------------------

2007-02-21 17:08
Jag hatar honom främst för att han är jätte- jättedålig samt jätte- jättedum.
Djingis Khan for life.

2007-02-21 18:13
Rhetoric P22

vi hatar han inte för att han har pengar utan för att vi inte gillar hans musik.

och det visar hur jävla fucking mogen du är  hata nån för dess musik. ska jag hata dig för dina betyg eller stick härifrån man tror inte att du förstått innebörden av hata om du hatar nån för dess musik. du måste leva ett jävla bra liv om du har tid att hata nån för deras musik.

2007-02-22 02:12

Anledningen till att jag stör mig på honom är först och främst pga hans eviga lässpande..ibland är det en omöjlighet att höra vad han försöker säga...sedan så tror jag att då jag började lyssna på honom var jag i en stund då jag var så dyngless på att det poppa upp en ny hiphopare varje dag med samma budskap om å om igen...så lite av smällen fick 50 ta pga att han är i mina ögon "för mycket bling och tuttar"

JKIBMM

2007-02-22 08:42

Om du räknar med i MC Hammer i det här "rap gemet" så kan vi väl inkludera Vanilla Ice också?

Eller hur avgör du vilka som är i "gemet" och vilka som bara gör fet musik?