|
|
|
|
|
Bästa hiphop-låten igenom tiderna...
Enligt dig, vilken är den allra bästa hiphop/rap-låten igenom tiderna? Kan ni inte säga just EN så säg två-tre stycken...men inte mer, utan ranka bara de som verkligen ligger er riktigt nära hjärtat.
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Pete Rock & C.L SMooth - T.R.O.Y
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
|
|
|
just nu:
Right now - Devin the Dude Ms. Hill - Talib kweli Nuck If u Buck - Crime Mob All I know - Field Mob
I'm like the fly Malcolm X, buy any jeans necessary.
http://idonthaveenoughsneakers.blogspot.com/
|
|
|
juicy
"We play everything from Santana to El Chicano"
|
|
|
Slick Rick - teacher teacher
Det mesta med wu, gang starr, bone thugs, m.o.p
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
|
|
|
|
|
|
Nas - The World Is Yours
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
|
|
|
Eric B Is President.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
|
|
|
warren g & nate dogg- regulate Lil flip - I need 2 find my way young buck - slow your roll 2pac - changes 2pac - ballad of a dead soulja
These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line
|
|
|
2pac - life goes on
whoa.nu - siten där snillen spekulerar... humankind: a big russian roulette, no bullets, instead h.i.v. "behind every beautiful thing, there's been some kind of pain"
|
|
|
Vanilla Ice - Ice Ice Baby Mc Hammer - Can't Touch This
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
|
|
|
Nas - N.Y State of Mind / Represent Mobb Deep - USA (Aiight Then) Cannibal Ox - Stress Rap
Grande Latte Enema
|
|
|
uff finns sjukt många tunviktare men just nu i detta tillstånd så poppar Devin The Dude - Do Whatcha Wanna Do upp och Bone Thugs N Harmony - Buddha Lovaz.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Just nu känns luniz - i got 5 on it som bäst, men det skiftar alltid, men den är ju alltid toknajs!
Jesus loves you, but i still think your'e a cunt!
|
|
|
Rakim & Eric B - Paid In Full Nas ft. AZ - Life's A Bitch
etc
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
|
|
|
Rock Steady Crew - Hey you Rocksteady Crew
"KEJK sa det förbjudna! Tamejfan! KEJK är whoas Harry Potter, han som vågar nämna honom vid namn. Lord Voldemort!"
|
|
|
Wu-tang's C.R.E.A.M , kanske inte den bästa, men jävligt bra iallafall.
|
|
|
Juicy alltså, den låten definerar så mycket och är såpass stor att den inte går att rubba, även om man tröttnat.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
|
|
|
MYCKET svårt att säga. Bästa versen lägger nog AZ på Life's a bitch. Refrängen känns sådär, även om den sätter sig på huvudet jävligt lätt. Nas vers är bra, men inte mer än så.
Dance with the devil är storytelling på hööög nivå, men bästa låten genom tiderna? Njaae.
Nä, det är helt enkelt för svårt att säga vilken som är bäst genom tiderna. Det finns ingen som är bäst i alla kategorier.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
|
|
|
Souls of mischief - '93 'til infinity utan att tveka
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
|
|
|
Rapsodisk P18 Nas vers inte så bra på Lifes A Bitch? Lyssna ännu en gång, den är faktiskt så bra att den blev utsedd till Quotable Of THe Month i The Source 94. Och då fanns det stenhård konkurrens till skillnad från dagens hiphop. AZ's vers är däremot en av dom bästa första gång på skiva någonsin, på delad plats med Snoop på Deep Cover och Big L på Yes You May rmx.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
|
|
|
DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince - Summertime.
Djingis Khan for life.
|
|
|
det är svårt att sätta en bästa låt genom tiderna dett finns ju så många fetta låtar men jag tycker Leak Bros med Got Wet är riktit skön
You play Gangster Byt you ant shit
|
Skribent
2007-03-26 14:20
|
|
|
|
Audio Two: Top Billin'
Trapped in the 90s hit och trapped in the 90s dit. Vad har 80-talet gjort för ont?
|
|
|
jag skriver helrle 100 än en men jag kan säga tio som liger mig varmt om hjärtat, utan ordning. N.W.A - Real Niggaz (Mc rens flow är sååå före sin tid på west coasten) Common - I used to love H.E.R Pharcyde - I´m that type of nigga Krs one - Outta here Souls of mischief - 93 til infinity Cypress Hill - how I could just killaman Nine - wutcha wunt Raekwon - Ice cream Leaders of the new school -spontaneous Black sheep - choice is yours UMC´s - blue cheese
Konsumtionskulturen är ett fördärv.
|
|
|
Big L - Ebonics D.I.T.C - Day One YZ - Masterplan Wu-Tang - Bring the Ruckus The Supafriends - Questions Varför nämner ingen den? Mobb Deep - Shook Ones pt2
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe
|
|
|
Wu tang - CREAM Nas - Memory Lane
Men lika glad är jag för det!
|
|
|
Saukrates - Rollin' (feat. Masta Ace & O.C.) AZ - The Come Up Rasco - Gunz Still Hot (feat. Edo G & Reks) Hur många här bryr sig om beatet på låten egentligen? Bästa beatet-trådarna brukar se annorlunda ut.
Beat the odds like an abusive freak show owner
|
|
|
Markoolio - Vi Drar Till Fjällen ffs xD skämt!
Vet inte finns många bra : )
|
|
|
Jag måste få tillägga något som säkert 99% av alla här redan vet, men Emilush - Det är kärlek är en mycket skön låt. Har ni inte hört den så ska ni göra det, en solig, härlig dag!
|
|
|
Coolio - Gangstas paradise Tupac - Life Goes On Nas - One Mic Bone thugs - Change The World
M.fl.
http://Soldjah.blogg.se/
|
|
|
trae-fake_ft._devin_the_dude_and_bun-b måste va den grymaste. helst skruvad
|
|
|
Min favorit:
The Roots - What they do
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|
|
|
Souls of mischief - '93 'til infinity Atmosphere - Always comming back home to you
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
kan vara introt till space age 4 eva med åttbollen och mjg
R.I.P. Big Moe
|
|
|
odb | brooklyn zoo
http://www.toptensomething.blogg.se
|
|
|
Grandmaster Flash & The Furious 5-The Message
Stetsasonic-Talking All That Jazz
Disco 4-We're At The Party
Bronx
|
|
|
GZA - 4th Chamber feat. Ghostface, Killah Priest & The RZA
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift
|
|
|
Souls of mischief - '93 'til infinity
jag ändrade mig :)
"KEJK sa det förbjudna! Tamejfan! KEJK är whoas Harry Potter, han som vågar nämna honom vid namn. Lord Voldemort!"
|
|
|
Nån med Immortal technique...
http://indiejames.blogg.se
|
|
|
Organized Konfusion - 3-2-1
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
|
|
|
Mos Def, Talib Kweli & Common - Respiration
On a average night im likely to stab a fag with a knife/ That's when im chillin' imagine when im mad what it's like/ -Saigon
|
Producent
2007-04-04 14:10
|
den bästa story låten ja hört måste fan vara BDP - Love's gonna getcha
men den låten med skönast med flow och beat är nog Rock Steady Crew - Rhythm Tecnicians
men så finns ju även Leaders of the new school - Case of the PTA som också är i top 3
I'm Just A Human
|
|
|
Våga välja en låt
Trapped in the 90s hit och trapped in the 90s dit. Vad har 80-talet gjort för ont?
|
|
|
2pac - Changes 2pac - I ain't mad at cha
|
|
|
Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
No doooooooooooubt!
|
Producent
2007-04-06 00:26
|
Xzibit-The Foundation
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
|
|
|
reh dog - black and chinese man? reh dog - you say im ugly reh dog - why must i cry VA VA VA VA VA
|
Konsertbesökare
2007-04-07 16:00
|
Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M.
|
|
|
Bone thugz - When thugz cry
Är jag inte här har jag väl förmodligen inte kommit än!
|