Dj Khaled & Timbaland fett överskattade!
Först ut är Dj Khaled .. Killen släpper en platta med namnet "We the best" Skivan säljs i 200 tusen ex (bara i USA) och Khaled blir geni förklarad för hans monsterhit "We takin over". You know the story right? Över nu till hans arbete bakom albumet. Hans platta inehåller 15 spår, khaled är ingen rappare så han rappar naturligtvis inte. På dessa 15 spår så har han producerat ett intro och låten "Before the solution", resten av låtarna är producerade av allt ifrån Cool & Dre och The Runners till Danja. Och på tal om Danja det är han som har producerat "We takin over", alla snackar om att Khaled är så grym, men de är fan Danja som är ett geni ,han har gjort ett av årets grymmaste beats. Samma Danja står också bakom näste man, Timberland s hits.Sexy Back, The way i are, Promiscuos och My love är bara några få av de låtar han hjälpt Timberland med. Men aldrig hade lyssnarna någon aning om att en 25 åring som kallar sig själv för Danja stog bakom dessa superhits som vi gungar huvudet till på klubben. Året är 2003 och Timberland tar med sig denna Danja som han upptäckt två år tidigare till sin studio i Miami. År 2006 är 36 åriga Timberland tillbaks med helt nya beats som aldrig är i närheten av de gammla "Missy Elliot" beatsen som vi är vana att höra. Alla artister som han arbetar med toppar listorna, och det känns som att Mr T är född på nytt. Ifall att det nu vore fallet så är Danja pappan till barnet. Peeeys!
och vem fan är du?
Håller med,, samma sak hände med Cry me a river o Scott Storch
haha roligt att du vet det här...men om det var så , skulle int ekillen claimat allting själv? låter ju fett skummt
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset
Dj khaled e ett Geni! Vem annars hade kommit på att säga WE THE BEST! WHO? WE NIGGA! (kanske mike jones..)
mike hade börjat med who?
These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line
You remind me of school on a Sunday, No class /Pick It Up- Redman
http://www.discogs.com/release/1022092 Detta är låten "the way i are" med keri hilson (en låt som har pumpats så in i helvete på klubbar, i radion, överallt, och det är en jävligt bra låt) Lite längre ned på länken så står det; co-producer, drums, keyboards - danja. Sen står det; producer, drums timbaland. Det är alltså danja som ska ha ALL cred för denna grymma klubb dänga, det är han som har gjort melodierna i beatet. Och ändå så snackar radiopratarna på the voice och mtv osv att timbaland är nya guden, fan tjockisen har på sin höjd bara gjort trummorna i låtjäveln. Och senast nu i veckan så hörde jag radiopratarna på "the voice" när dom snackade om chris brown, som gör spikrakt rn'b, att han var en rappare.
Alla vet att lallarna på The voice inte kan ett skit, och det är snarare "The Noise of hiphop and Rn'B" för det är fan inte bra hiphop som spelas. Jag är dessvärre inte såpass insatt i hela den här grejen för att uttala mig om vem som ska ha cred men det pekar ju onekligen på att timbaland får lite väl stor del av kakan. Och nu, med risk för att få halva whoa efter mig, vill jag bara ställa frågan , är det bara jag som tycker timbaland är tråkig och att det mesta låter likadant?
Det är skillnad på att vara producent och göra beats. Så om Timbaland, som har ett par klassiker under bältet, är överskattad vad är Dr Dre?
Det beror ju på hur man ser på det hela. Danja kommer säkert bli en jättestor producent tack vare Timbaland. Tror du han hade fått göra låtar med dom han gör nu om inte Timbaland hade upptäckt honom.
your heart pump project kool-aid
att säga att timbaland e överskattad e ba sjukt ! oavset om danja prodda melodien o shiznit så vet alla att timbs vet hur man gör beats!
Lite längre ned på länken så står det; co-producer, drums, keyboards - danja. Sen står det; producer, drums timbaland. de e de som e grejen.. de e trummorna som timbaland e tung på.. han har alltid jobbat tillsammans me nån annan men alltid gjort trummorna han e inte överskattad
tack för infon iallfall....nu kan jag slänga något dumt på alla timberland fans =)
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset
dom flesta vet ju d där om Danja o Timbaland....men jag tänkte mer på DJ Khaled,fyfan vad kilen suger,o på hans skiva så har ha proddat själv,typ 2 låtar? ....han tar ju creds från andra med lixom..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Helt klart att Timbaland får lite för mkt uppmärksamhet för det han gör nu, börjar bli lite väl mycket tycker t.o.m jag som diggar Timbalands grejer som fan. Men om man ser historiskt så har han fått alldeles för lite cred för de grejerna han gjort tidigare, så jag antar att han är värd detta nu =)
Wow, ni verkar inte ha nån stor koll på vad en producent gör.. Klagar på att Timbaland inte spelar sina egna instrument men det tror jag inte majoriteten av producenter gör. Dr. Dre gör det definitvt aldrig, men han instruerar hur melodierna ska gå, han skapar rytmen och vägleder vart låten ska hamna. På eminems tidigare produktioner stod det t.ex bass, guitar av någon och sedan drum programming av någon annan. ändå är det han som har producerat det, så klanka inte ner för mkt på timbaland - dj khaled verkar ju dock jävligt illa... va fan har han för syfte?
Keep CD alive
Det är lite löjligt när folk som har noll koll på Timbalands karriär försöker få det att låta som om han bara är ett namn och att det är Danja som ligger bakom allt. Själv tycker jag att de låtar som Danja själv proddat på senare tid låter som en sorts "light-version" på det Timbaland gör. Bara en tondöv kan låta bli att höra den röda tråden genom Timbalands karriär från hans jobb i det tysta bakom "The Show, The Afterparty, The Hotel" och fram till den han är idag. Sedan är det väl självklart att låtarna även präglats av alla de han jobbat med längs resans gång, men utan att tappa sitt egna, unika sound. På tal om Scott Storch och "Cry me a river" så är det lite märkligt att SS varken förr eller senare gjort något som ens låtit snarlikt vare sig i uppbyggnad eller beatmässigt, medan låten formligen skrek "Timbaland-produktion" redan vid första lyssningen. Man kan undra varför det just är Timbaland och Dr Dre som håller sig på toppen år efter år medan deras påstådda spökproducenter kommer och går. Vad hände med Mel-Man?
www.plaingold.com
Rubio: ORD UPP!
Keep CD alive
kunde inte sagt det bättre än Rubio
Det Dj Khaled tillför är hans otroligt sköna röst som lägger dom feta raderna: "Weee theee beest nigga, WHO? weeee nigga", och den alltid så populära och minst lika tunga "lisssteeeeeen" There u have it, han är "THE BEST, NIGGA" som han själv skulle ha sagt det! OBS, ironi kan förekomma i texten ovanför! ;)
Jesus loves you, but i still think your'e a cunt!
så länge han får sina cash spelar d väll ingen roll, danja altså
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
JAG HATAR NÄR HAN SÄGER "WEEEE THEE BEEST!" åååååååååh kan nån skära av han tungan!!!!
Man kan inte hata på DJ Khaled. Blir man rik på att skrika ut "We The Best " och "Listeeen " så har man fan hjärna!
your heart pump project kool-aid
khaled - ja. timbo - absolut inte. han e bäst!
Angående Dj Khaleds skiva; att en dj sätter ihop en samling låtar och släpper den under sitt eget namn är knappast något nytt. Ibland med enbart exklusiva spår. I det här fallet verkar han ha tagit det ett steg längre och agerar som exekutiv producent. Om det ursäktar det tokiga i att han har satt sig själv på omslaget och har låtarna i sitt eget namn vetafan, men men. Angående Timbaland så är jag helt på Rubios sida.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
WEEE DAA BEEEESSTT!!! tycker ja iaf va en av dom roligaste grejerna att skrika hogt som fan....hahah
www.myspace.com/youngivy<br> tro mej, jag är skitduktig på att rappa
Hpnotiq P23 Dre är inte överrskattad nånstans. snarare underskattad som producent bland svenskar.
Timbaland är en sjukt grym producent och jag tycker han förtjänar de propps han får. Men när det kommer till att ta cred för arbete i USA så fifflas det rätt mycket, ja.
Mind>Money ...
Angående DJ Khaled, folk här i Sverige verkar inte va bekanta med mixtape-kulturen som existerar i USA. En DJ samlar ihop ett gäng exklusiva låtar från som bildar ett mixtape och som han säljer med sitt namn på framsidan fastän han nödvändigtvis inte producerat en endaste sekund på skivan. Givetvis vill Corporate-America ibland även ha en bit av mixtape-kakan; Funk Flex, Clue och Kay Slay har alla släppt liknande mixtape/samlingsskivor på majors med blandat resultat.
killen: "The Noise of Shithop and RnB" heter det.
You remind me of school on a Sunday, No class /Pick It Up- Redman