I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför hatar just du 50 Cent?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-12-13 16:51
haha, "Get Rick" var ny.. snackar han om Rick Ross måntro? ;)

2008-12-13 17:21
Snitch=bitch... Och vem lyssnar på en bitch? och f.u den som säger att T.I är snitch han har bra advokater hahah...

2008-12-13 20:45
Nej jag skriv bara fel.

2008-12-14 00:53
Ch1ll P17

"Men å andra sidan försöker tillomed Common bli mer kommersiell nu för tiden :/ "

Du är dum i huvet och luktar illa. Du försöker bara spela tuff och tror att dina skolkamrater tycker om dig!

Sluta prata med Rickard!

Common har ju faktist jobbat med den världskända Sir Richard Owen! då är man ju stor ditt mongo. plus att när han spelade på Super Bowl 1987 så fick han flest tittare genom tiderna och det har inte du fått!

kUKHUVUD
jag är kanske inte gammal men jag är bäst och tuff!

2008-12-14 09:41
WirrWied

Förstår inte hur du resonerar, har inte 50 Cent bra advokater?

Att ha sålt knark i hela sitt vuxna liv, blivit tagen ett antal gånger och sedan åka dit för ett federalt brott som vanligtvis ger dig 20+ år. Att hans advokaterar ska fixa 20+ år till 1år + samhällstjänst låter väl lite väl out there? Såvida inte utbyte av information har skett såklart!

Men vad vet jag, sen bryr jag mig om musiken och inte om deras personliga liv. Bara skön fakta att diskutera och man ser hyckleriet i det hela.
Its like a jungle sometime it makes me wonder how I keep from going under - klassisker!

2008-12-14 14:19

Och han ska vara en "TRAPSTAR" elr gangster !??

2008-12-14 14:40
plåtnicklas

haha.. om du har mer IQ än fingrar så blir jag förvånad :)

2008-12-14 15:56

Är en skön/bra låt från 50. Dock gammal.
Fina lyrics också, är det någon som vet om fiffty kom på "Don't know if I'm God's child or I'm Satan's angel" själv?
det ända du representerar är ull som Represen-tanten

2008-12-14 18:33
"Vad jag har förståt har alla mer eller mindre en gång i tiden gillat 50 Cent"

Det är isf mycket du inte förstår, lite för mycket tror jag faktiskt..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2008-12-14 18:55
pigglaen

Förstår nog väldigt mycket mer än dig skulle jag tro. Att komma med en one-liner känns rätt fjortis.

Kom med något konkret istället din imbecill :)
Its like a jungle sometime it makes me wonder how I keep from going under - klassisker!

2008-12-14 19:31
haha är du helt efterbliven? Behöver ju inte säga mycket mer, jag har aldrig gillat 50 cent, inte en dag i mitt liv, sen han släppte in the club som var det första låten jag hörde..

Du är ju dock helt oinsatt i hiphopkulturen överhuvudtaget, om du tror att det är såhär, dumjävel..

2008-12-14 22:22
Demento
Haha.. det stämmer väl, det du säger. Däremot är du en ganska hatisk person själv (en uppfattning jag har lyckats få), så jag har lite svårt att ta det du säger på allvar. Hade du haft en tvillingbror så hade ni förmodligen dränkt varandra i bråk och motsägelser :o)

Ch1ll
Det heter ju businessman nuförtiden!

2008-12-14 23:14
Ja hatar fitty(a) cent för att han är en jävlah snitch!!!!! fan asså orka ratta ut original 50 cent o grejer???? :S

RZA Zig Zag The Prince Rakeem Ruler forever, riktig hip hop in this bich!!

GGGGGG UNOT!

2008-12-14 23:36
Pigglaen och P_P verkar inte besitta någon som helst förmåga alls att uttrycka sig.

Vet nog mer om hiphopkulturen än vad du gör. Kom med något konkret istället för att upprepa att han är en snitch, när det inte finns något som helst belägg för detta.

Fridens liljor.

2008-12-15 00:38
Ch1ll P17

jag har iaf mer IQ än dig.

Tex "Vad är det som går ochg går och aldrig kommer till dörren?"

Svar: DU

om du tänkte ngt annat så är du en alien med slemmiga penisar som ögon!!!
jag är kanske inte gammal men jag är bäst och tuff!

2008-12-15 13:22
Eylem P24
jo jag är medveten om att jag framstår som något utav en hycklare när jag spyr galla över det mesta på det här forumet men till skillnad från dom jag riktade mitt första inlägg mot så betalar jag för musik och har inte äkthetskomplex! :)

2008-12-15 13:54
king_tee P21

Asså läser du vad jag skriver överhuvudtaget? Hur tafatt får man bli? Tror du helt allvarligt att alla som gillar hiphop någon gång gillat 50 cent så kan man inte ha lyssnat på hiphop mkt längre än hans skivor funnits..

precis som all annan mainstream mtv hiphop, och med mainstream menar jag det vi ser i media här i det lilla landet lagom på andra sidan planeten..Hans musik har aldrig tilltalat mig..

Han är en keff mc, kör på keffa beats, rakt igenom keff musik som jag aldrig gillat..

Och detta är då anledningen till att jag inte kan formulera mig? Du är verkligen helt efterbliven din lilla färsking...

2008-12-15 14:26
När jag säger att alla någon gång har gillat 50 Cent, så tror du jag menar att 100% av världens befolkning har någon gång gillat honom? Ah nej.

Du verkar vara rätt arg på 50 Cent.

Keff MC - Nja han är väl ingen riktig freestyle champion men han har några sköna lyrics
Keffa Beats - Nja han är ingen producent men är det något han är känd för så är det sköna beats?

Sen att du tror att du ligger i fokus är rätt förbryllande, då du endast är en liten imbecill :)

Och varför kallar du mig färsking? Jag började inte lyssna på Hiphop när jag först hörde Eminem som vissa andra ;-)

Tro inte att du vet så mycket bara för att du har hört en Big Daddy Kane platta.

Fridens liljor

2008-12-15 14:32
Nej jag antog att du pratawde om alla som lyssnar på hiphop, tror du alla som gör det nån gång gillat han, ja tydligen, vilket bevisar din dumhet..

Och jag är inte ett dugg arg på 50 cent, gillar han inte nuff said, men blir sjukt frustrerad och arg på dig eftersom du inte kan förstå detta och tror du vet att något om någonting, men men, jag tänker inte ens försöka fortsätta detta, tro som du vill toy!

2008-12-15 14:58
plåtnicklas

då får jag väll vara det iom att jag tänkte på dig med tanke på ditt IQ.. stick och rosta eller nåt, nu orkar jag inte med dig mer..

2008-12-16 22:24
u made my day!
helt underbart att en människa som 50 cent får er att jiddra med varann såhär mycket..
otroligt!
enda vägen till seger är att överleva när andra dör

2008-12-17 11:55
Pigglaen du förstår fortfarande inte vad jag menade, vilket bevisar att det är du som är den dumma utav oss.

Jag förstår att du inte gillar 50 Cent, du är inte ensam om det. Det är just det jag skapa tråden för. Varför hatar så många 50 Cent?

Är det inne att hata honom? Såvida inte din favoritartist heter Talib Kweli eller Mos Def så är 50 cents musik inte så jävla annorlunda.

Fridens liljor.

2008-12-17 12:07
king_tee

Okej, nu ska jag försöka vara mer pedagogisk än dina misslyckade lärare...

Jag ogillar inte han som person, jag ogillar hans stil på musik, wackass komersiell hippop precis som jag inte gillar nån "mainstream" från 2000 talet över huvudtaget, och det är en smaksak, inget du kan säga "nä han är ingen keff mc, hans beats är inte keffa" om och hänvisa det till att miljoner människor inte tycker det, för jag tycker fortfarande han är crap..

För övrigt sökte jag på ditt namn i forumet när du hela tiden försvara dig med hur mycket du minsann vet om kulturen, och såg att du bara skrivit i gunit, 50, eminem och dre trådar typ, äkta svenne!

2008-12-17 14:20
såg att du bara skrivit i gunit, 50, eminem och dre trådar typ, äkta svenne!

haha, say whaat! hur kopplar du "äkta svenne!" här?

2008-12-17 17:09
äkta, svenne! + sarkasm

2008-12-17 22:14
Haha, diskussioner om halvdana rappare från 90-talet intresserar inte mig ett dugg. Tycker att Aftermath dynastin är intressant eftersom det aldrig har varit något liknande innan.

Visst vi kan ta en diskussion om Big Daddy Kane, Main Source, Kool G. Rap, 3rd Bass eller t.o.m. R.A The Rugged Mans tidiga demotapes och hans album som aldrig släpptes.

Grejen är att dessa saker inte intresserar mig eftersom allt har redan diskuterats kring dessa grupper. Släpper dom något nytt så tar jag gärna en diskussion :)

Haha om jag är en äkta svenne, vad är då du? Äkta imbecill? :)

Du verkar ha hängt upp dig på att jag en gång skrev att alla någon gång mer eller mindre har gillat 50 Cent. Du måste vara riktigt speciell som håller dig borta från all skit som spelas på radio och MTV. En eloge till dig för att du enbart lyssnar på artister som har sålt mindre än 1000 plattor och lever i en buske någonstans i delstaten Texas.

Fridens Liljor

2008-12-17 22:19
Yeah koola namedrops, du är ju kool & hipp!

2008-12-17 23:00
pigglaen var det den bästa comebacken du kunde komma på? Försvinn nu tack, du är ju onekligen patetisk.

Fridens Liljor

2008-12-17 23:01
Assåh seriöst varför dissar alla 50 här??? Vart var New Jork hip hopen innan honom???? Seriöst respektera den hårda skiten!!! Märks att många här är från Rågsved, jäkla mjukisar

är så jävla trött på er haters! G campet går ingenstans!

Pease and love <3

2008-12-17 23:11
Men 50 Cent gör ju långt ifrån hård hip hop nuförtiden, tvärtom.

2008-12-17 23:27
Snacka inte gojja nu Rokks, hört I Got Money Eler??? Fan MC Shan Samplingen o allt juh ;) plus sign mobb deep? Hårt stuk ju!

2008-12-17 23:33
Menade självklart Audio Two sampling, majjabladet fan gick upp i hjärnan xDDD

Peace earths gods o sudan <333

2008-12-18 02:56
varfor bryr just DU dig om vad andras asikter ar kring Fiddy?
om du hade vetat nat om hiphop hade du inte skapat denna skitiga trad. hoppas du chocar pa broccoli din javel!
I be around, just out of sight

2008-12-18 14:33
Men Mobb Deep har ju inte släppt nått bra tillsammans som grupp signade på G-Unit, "Blood Money" var ju riktigt kass.

2008-12-18 16:17
BigIssue jag ville bara skapa en diskussion då jag tyckte det var ett intressant ämne. Om du inte tycker diskussionen är intressant behöver inte du vistas i tråden

Rockz, Vi testar vända på degen. Har Mobb Deep släppt något bra överhuvudtaget sen Murda Muzik? Infamy o Amerikaz Nightmare var sjukt mycket sämre än Blood Money. Blood Money är kanske inte i klass med Infamous, Murda Muzik eller Hell on Earth. Men den är bättre än sina två föregångare. Blood Money har sina höjdpunkter men även sina svackor.

Prodigy har ju dock släppt två independant album nu och dessa var ju faktiskt rätt bra :)

Fridens Liljor

2008-12-18 17:25
Jag hatar inte, men jag ogillar den stilen han kör. Det han gjorde mot Young Buck, det han gjorde mot Ja Rule och Irv Gotti, det han gjorde mot Supreme, det han GÖR mot Jam Master Jay och alla lögner mot t.ex Game och ovanstående. Får inte heller glömma hans fans, det är dem jag tycker synd om. Han _tvingade_ hans fans att köpa hans album (kanye/50 grejen) och om han inte sålde mer så skulle han lägga av.

GRODT var dock ett bra album, något som man inte kunde hata på... Massacre och skiten efter det är dock dåliga album.

"Banks shit sells, Buck shits sell, Game shit sells/ man im rich as hell".

Den raden stämmer dock inte ang. Game då han inte är signad till Aftermath/g-unit. Efter The Documentary så drog han vidare till Geffens/Koch.

Sen så har jag märkt att alla mina favoritartister jag hardcore lyssnar har något emot 50 cent. Onyx, Game, Buck, Lil Wayne, Wu-Tang, Cam'Ron, Nas etc etc.

Btw, ang. mixtapes? Power of The Dollar var ju ett riktigt album, men blev sjukt bootleggad.

2008-12-18 17:39
king_tee

kan du formulera hur detta gynnar dig som fan osv, vad ar det intressanta i diskussionen, aven om du formulerade dig val sa ar fragan egentligen inget mer an "jag gillar 50, vad tycker du?".

varfor skapa du inte en trad dar du ocksa tipsar om mixtapes, saker som han gjort du tror inte manga hort, lanka lite feta freestyles osv.

varfor fragar du inte vad framtiden ar och vad han gjort for hiphopen etc. denna trad har varit uppe 1000 ggr innan, hoppas du chocar pa artsoppa!
I be around, just out of sight

2008-12-18 21:45
Jag hatar alla wannabe-gangsters. Och gangsters också för den delen.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2008-12-18 21:55
hahahaha kul tråd

2008-12-20 22:32
Faaaan är det som sägs här inne :@

Blod Pengar var ta me tusen en klassiker ! Centan fixade beatsen och stilen ! Prodigy var skit innan joina G-Unit och Havjok klassa upp sina beats när 50 gav loochien hahaha!

Hata på bara, hata !

2008-12-20 23:04
Roligt skämt

2008-12-22 00:30
Den enda låten som 50 cent gjort som är bra (Som jag hört och i min mening) är "The Good Die Young". Förövrigt så är det inte direkt han som är boven i dramat. Det är alla som köper hans skit. Sen finns ju det många som vill få den uppmärksamhet 50 cent fått de senaste året och försöker göra liknande musik.

Snubben vill tjäna pengar och det är det enda han bryr sig om (Som alla andra nästan?) och jag tycker inte man ska klaga på han direkt.

Visst han gör musik som får hiphopen att se ut som något helt annat än vad det egentligen är, men problemet ligger i att folk har så otroligt dålig musik smak och följer trender och även grupptryck.

Läste en artikel föressten på någon undersökning för inte så länge sen där man försökt tagit reda på åldern på de som lyssnar på 50 cent, Lil' wayne, TR mfl och den var betydligt lägre än vad jag trodde i alla fall :)

Vad jag inte kan förstå dock är hur folk inte kan tröttna på denna typ av pop musik. Texterna är i stort sett desamma, allt handlar om glamour i stort sätt och soundet är detsamma.

Aja, huvudsaken är att det görs otroligt bra hiphop musik vid sidan om men det är synd att det är fel artister/grupper som får uppmärksamheten.
http://arealdope.blogspot.com
http://youtube.com/PG023

2008-12-23 11:44
Bara en snitch kan gilla 50 Cent, så du måste vara en snitch king_tee!

Era små råttor hahaha! <3

Taleb Queli

2008-12-23 11:53
BigIssueDet intressanta i hela diskussionen är att denne man är antingen hatad eller älskad. Och du måste hålla med, de flesta på internet hatar 50 Cent. Men ändå kan han sälja 700k första veckan med ett mediokert album.

Man kan tipsa om mixtapes och låtar han har gjort i denna tråden om man vill. Jag kan göra ett inlägg efter detta med bra låtar :)

Vad han har gjort för hiphoppen har jag, enligt mitt tycke, förklarat i mitt första inlägg. Om någon har något att invända så får dom självklart göra det :)

Stickkky
Det han gjorde mot Young Buck var brutalt, men vad ska han göra? Buck hade några dagar tidigare stått på en scen och skrikit Fuck G-Unit, 50 Cent är en businessman, han vet att allmänheten alltid tar underdogens sida. Så han satte stopp för vad som hade kunnat hända. Han lät Game härja och jag tror inte han ville ha en ny Game situatio. Ja Rule och Irv Gotti är väl ändå dom som börja snacka skit om 50 Cent? Sen att han förstörde dom totalt var väl enbart bra för hiphoppen då de inte tillförde någonting. Ja Rules första album VVV hade dock några bra låtar. Vad har han gjort mot Jam Master Jay? Supreme får väl skylla sig själv? Och han har knappast gjort något mot honom med förutom att första hans lilla tvättmaskin.

Game var signad till Aftermath/G-Unit. Sen att han blev förflyttad till Geffen är en annan sak, men tro inte att 50 Cent fortfarande inte tjänar pengar på honom.

2008-12-23 12:05
G-Unit - Southside

Tog bara några låtar från deras senaste mixtapes. Rätt svårt att hitta låtarna på Youtube.

2008-12-27 16:20
för att han är gay??????
cualistiiiK

Rappare

2008-12-28 15:15
nej för att han är en jävla dreggelkäft!
THE GRIM SLIMJIM - Den rappande tjackpsykopaten

2008-12-28 17:40
Vad är en dreggelkäft? Har ni något konstruktivt att komma med jimman1985 och burken?

2009-01-03 13:02
50 cent har idag världens bästa beats.
Jag har alltid varit ett fan av fiffty och det kommer jag att vara. även om jag tycker att mos def, talib kwali och elzih är blandannat så jävla mycket bättre.

men jag älskar the massacer albumet. svin bra. det är hans bästa någonsin.
utan tvekan
och jag älskar hans sätt att hjärntvätta folk med " in tha club " eller " candy shop ".
Och hur han har satt griller i huvudet på alla er !

"I aint no marksman so i spray shit" / 50 cent.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2009-01-05 06:18
king_tee
Jag tycker han är så jävla kass för att för det första hatar jag sån bling bling hiphop han kör med, för det andra han kan inte rappa för fem öre...
Det bara kommer mummel och slafsljud ur hans trur, därav dreggelkäft hehe...
THE GRIM SLIMJIM - Den rappande tjackpsykopaten