|
|
|
|
|
Bästa mainstream rapparen?
Ja som rubriken lyder, vem är den bästa mainstream rapparen?
jag skulle nog säga att det är Drake.
"Charge it to the game, Ill bill myself"
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
|
|
|
Tveklöst Jay-Z.
All hail the New York Giants!
|
|
|
Jay-Z by far.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
|
|
|
Eminem, därom råder inga tvivel.
|
|
|
Eminem. Att han inte gör särskilt bra musik eller använder sina skills fullt ut är en annan femma.
Beat the odds like an abusive freak show owner
|
Producent
2009-12-26 19:59
|
äminäm
so much metal in my spine i could get rich from the recycling
|
|
|
är ingen större fan av herren, men hands down; Jay-Z.
|
|
|
Räknas André 3000?
http://www.myspace.com/elbjornbjorn<br>
|
Producent
2009-12-28 01:01
|
tycker jag allt
so much metal in my spine i could get rich from the recycling
|
|
|
Eminem, no doubt about it..
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|
|
|
tekniskt sett bäst, eminem såklart.. gör bäst musik (vilket jag värdesätter mer) = T.I.
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
|
|
|
Tupac!
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
|
|
|
Tupac och Biggie var bäst, Eminem av de som lever.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
vart går gränsen för mainstrem? Är Nas mainstream i denna skala exempelvis? Ice cube?
JKIBMM
|
|
|
jag måste nog också lägga min röst på Eminem
Från landet där man får knulla djur men inte tända på gräs
|
|
|
Eminem och T.I.
www.ninetynineproblemsbutmykicksaintone.blogg.se
|
|
|
TI och Eminem, där har vi det.
|
|
|
Eminem är en given kandidat. Men sen tycker jag fan Apathy är helt jävla kunglig!(kanske inte så mainstream)
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress
"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
|
|
|
mr. Shady
alá ShadyStyle!
|
|
|
kan trådskaparen definiera sin syn av mainstream-artister, tack. min röst går till bishop lamont, om han nu går under kategorin mainstream..fruktansvärt underskattad.
don't watch me, watch yourself
|
|
|
mainstream, jag tänkte väll artister som verkligen spelats i tv, radio osv. De artister som har haft någon typ av större kommersiell framgång.
"Charge it to the game, Ill bill myself"
|
|
|
Eminem och sen Jay-Z
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
|
|
|
Eminem utan tvekan.
Påminnelse: Rap är musik.
|
|
|
Outkast!
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
|
|
|
Jay-Z, Eminem, Drake, T.I och Ludacris. Nämnde många men det är dom I'm feelin.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
|
|
|
fuck mainstream hiphop!
Jag gör det för mig själv och för dom jag tror på!
|
|
|
Soulja Boy Tell 'Em!
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha? - Jag vill ha bas!
|
|
|
|
|
|
LUUUUUUUUDA
Cent’anni di storia …… di serie B non ho memoria! Västerort.. 12 juni, dagen legenderna föddes. Sia The Man, Philipe Coutinho, Diego Alberto Milito.. O Interistan Adriana Lima.. Ödet?
|
|
|
|
|
|
hm.. ångrar mej o säger Lupe Fiasco
|
Producent
2010-01-01 17:05
|
Jigga ar den basta levande rapparen. Biggie ar den basta overhuvudtaget.
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
|
|
|
slim shäidäää!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
|
|
|
ingen som nämnt Kanye.. tveksamt om han är nummer ett mainstream men en kandidat utan tvekan.
TURN IT UP!
|
|
|
missuppfattade tråden lite. tänkte vem som var "mest" mainstream. men den skickligaste är nog Hova eller Eminem.
TURN IT UP!
|
|
|
Haha tänkte just fråga om Kanye verkligen kan mäta sig med Eminem och Hova rapmässigt, tur att jag slapp
http://www.myspace.com/elbjornbjorn<br>
|
|
|
Som sagt... vad är mainstream och vad är inte mainstream? Vart går gränsen? Hur mycket mainstream måste man vara för att vara mainstream? Snälla förklara dig mer innan du postar en tråd.
|
|
|
Precis, läre dra gränsen nånstans. Men mainstream: Em, Jay-Z, T.I., Lil Wayne, Kanye West osv osv.. Musik som spelas på MTV.
Nas, njaa.. folk som inte vanligtvis lyssnar på hiphop vet nog inte vem han är.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
|
|
|
Drake!? .. Asså kan någon förklara för mig vad ni ser i hans musik? Tro mig jag har verkligen försökt men det går bara inte att lyssna på!
Räknar man inte Nas till mainstream? Snacka om att begränsa sig, finns inte mkt att välja på då?
|
|
|
Jay-Z, Kanye, Eminem och kanske Li'l Wayne är väl i en kategori all by themselves, på så sätt att de typ är household names. Men riktigt så känd måste man väl inte vara för att kunna kallas mainstream? Då blir det väldigt få att välja på. Antingen kan man göra en gammal hederlig division mellan mainstream och underground och då är mainstream artister som gör skivor på major labels, har promotion i mainstream media och spelas i radio osv. Eller så borde man åtminstone kunna se artister som sålt massor med skivor och legat högt på billboard ett antal gånger under flera år som väl etablerade mainstream artists. Ang. Nas. Jag skulle most definately kalla honom en mainstream artist. Nas har haft tre ettor på Billboards albumlista från 1996-2007 och ytterligare fyra som peakat på top 10: länk. Jag har vänner som är så ointresserade av hiphop att de antagligen kan nämna max tio MC's som känner till Nas och de vet definitivt inte vem T.I. är kan jag säga. Låtar som Street Dreams, If I Ruled The World, Hate Me Now, Got Urself A.. och Oochie Wallie har nått ut så brett i mainstreamen att de spelats en massa i radio och TV utanför specialprogrammen. Till och med i Sverige! Om detta inte är en mainstreamartist vet jag inte vem som är det? Men, jag röstar fortfarande på Jay-Z som bästa mainstream artist.
|
|
|
Jay-Z i all ära men jag spinner hellre Games LAX (fett underskattat) än Blueprint 3. Ska man basera sin bedömning på vad dagens mainstream rappare släpper idag och inte för 10 år sen så väljer jag lätt Game. Troligen ingen mainstream rappare jag lyssnat mer på än honom de senaste åren.
|
|
|
Jag skulle som många andra välja Jay-Z som den bästa om det var en fråga där jag inte hade någon tid att tänka efter, men när jag nu tänkt igenom vad mainstream innebär och läst andras åsikter om vad det är så skulle jag säga att Method Man är den bästa. Inte för att han kanske är så välkänd, och så vidare, för den större delen av mänskligheten men Wu Tang Clan är ju det utan tvekan. Och då borde ju rapparna i gruppen klassas som mainstream?
Men något som jag skäms över att medge är att jag tycker att The Carter III med Lil'Wayne är ett BRA album, han har riktigt skönt flow genom alla 23(!) spåren.
Sidospår: Kampen mellan årets bästa mainstream album står ju helt klart mellan Kid Cudi - Man On The Moon: End Of The Day och Jay-Z: The Blueprint 3, och Cudi har absolut min röst även fast Empire State Of Mind kör över allt motstånd. Peace!
|
|
|
|
|
|
Jay-Z i all ära men jag spinner hellre Games LAX (fett underskattat) än Blueprint 3. Jag avstår gärna från att lyssna på både the Game och Blueprint 3 om jag slipper. Jag går dock på ämnet "vem är den bästa mainstream rapparen?" snarare än att besvara frågan "vem gör bäst mainstreammusik?". En grym rappare kan ju göra dålig musik, vilket Jay-Z alltsomoftast gör. Men det räcker egentligen med Reasonable Doubt för mig för att bevisa att han är top 10 nånsin.
|
|
|
Naughty By Nature
http://arealdope.blogspot.com http://youtube.com/PG023
|
|
|
finns för fan inget bra i mainstream..
"Rap ain't shit if it ain't real kid"- Lord Finesse
|
|
|
Eminem, No doubt ! med helt sjuk teknik o grymt flow.. men håller med vissa här, ibland använder han inte sina skillz helt fullt ut, men på värdig andraplats. Drake!
|
|
|
Kanye West alla dagar
You like the smell of males on your mattress!
|
|
|
andre 3000 är lätt en av de bästa mainstream rapparna som dessutom gör bra musik, big boi e ju inte på ngt vis dålig han heller.
annars, jay z, eminem, ludacris även om alla de 3 har tappat det med åren.
annars en favorit Bun B
|