I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa mainstream rapparen?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-02-10 17:14
Eminem utan tvekan!

2010-02-10 17:21
rappmässigt så:
död: Big Pun
levande: Eminem
you panic sensin my manic rage and aggression
only bitch you see inside of my eyes is your reflection

2010-02-13 00:26
Bobby Ray utan konstigheter
http://www.johnlemon.se - varje dag

2010-02-14 10:01
tony yayo

2010-02-14 10:47
Kanye West, OutKast eller Game
I got a letter from the government the other day

2010-02-14 12:30
suryoyo-king: Haha, du är den första jag stött på som gillar Tony Yayo... Men Jigga är ju helt klart hyfsad på hans tidigare album. Eminem har skills men använder sig inte av dem.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-14 15:23
Att ingen har nämnt Chamillionaire

2010-02-17 11:57
Åfan glömde Luda
http://soundcloud.com/elbjornbjorn

2010-02-17 18:57
Tror det är Jay-Z för tillfället.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-17 19:44
Nasir Jones

2010-02-17 20:06
Enkelt..

Värt att notera är att detta är den mest framgångsrika rappsingeln genom tiderna också. Untouchable.

2010-02-17 20:07
Just nu är det dock Drake som är bäst.

2010-02-18 17:03
Jay-z överlägset

2010-02-18 18:11
Nas..
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2010-02-18 22:23
Mainstream Hip-Hop är det som dödar Hip-Hop. Kanye West och auto-tunen kan vara det värsta som har hänt branschen. Att Jay-Z på sitt senaste album gör låtar som D.O.A och sen har med Kanye på ett spår får ju en att fundera ... Nej fan ta Lil' Wayne, Drake och hela gänget

2010-02-20 19:07
Jag älskar södern så : Lil wayne, T.i., Ludacris, Outkast och NERD
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)

2010-02-22 17:23
Alla som INTE nämner Eminem i den här kategorin borde bli försatta döva och aldrig mer få lyssna på hiphop överhuvudtaget.

2010-02-22 17:27
PrinsMio P24 Alla som GÖR inlägg som dig borde bli bannade och aldrig mer få göra ett inlägg överhuvudtaget.

2010-02-22 21:11
Du borde bli bannad för att du är efterbliven, faktiskt.

2010-02-22 21:39
Alla som INTE nämner Eminem i den här kategorin borde bli försatta döva och aldrig mer få lyssna på hiphop överhuvudtaget.

Sanning. Att folk ens nämner Jay-Z är ju blasphemy, snubben kan väl fortfarande inte gå rakt efter att ha blivit våldtagen på Renegade.

MMLP >>

2010-02-22 22:39
^^nej han blev nog jätte ledsen...varför är alla eminem stans så jobbiga? han är en bra rappare som har släppt fantastisk musik i sina forna gamla glans dagar. men faktum är att han har tappat lika mkt som jay z har. han tog det ett steg i rätt riktning med relapse och jag hoppas han kommer leverera ngt bättre med relapse 2. men att säga att han är bäst är lika subjektivt som att säga att hamburgare är välrdens godaste mat.

2010-02-22 22:58
Eminem har sålt mer album än någon annan och han är även bäst när det gäller rappen i sig.

För att citera Gay-Z: "Men lie, women lie, numbers don't".

2010-02-22 22:59

2010-02-22 23:03
jeppehehe: Så, Madonna har ju sålt en hel del album, är hon världens bästa sångerska för det?

2010-02-22 23:10
anledningen till att em sålt mkt plattor är givetvis till stor del för att han faktiskt är en grym rappare men han är även en marknadsförares dröm i många avseenden. så att han sålt flest album säger inget om att han är bäst. lil wayne har sålt massvis med album senaste åren och han är ju definitivt inte bäst eller ens i närheten på långa vägar.

2010-02-22 23:13
Philip: Det är väl de jag menar?

2010-02-23 00:32
snubben kan väl fortfarande inte gå rakt efter att ha blivit våldtagen på Renegade.

Haha! :D

2010-02-23 01:26
jojo han är bra men inte automatiskt bäst, men det kanske var det du menade också?

2010-02-23 21:57
Tror du nån här inne nämner Eminem bara för att han sålt flest skivor?

Vad det gäller avancerade rimscheman, kreativtet, Delivery och flow finns det ingen varken underground eller mainstream som kan röra Eminem, det är ingen smaksak, det är fakta. Sen att andra rappare kan göra bättre musik med andra texter som kanske passar er bättre, det är smaksak.

Eminem har inte blivit sämre än förr i tiden, inte om man lyssnar på Relapse, men han gör inte musik om samma saker som förut och det kanske inte tilltalar er lika mycket, för att vara ärlig, så tilltalar det inte heller mig likamycket, men är fortfarande oantastlig när det gäller skills inom hiphop, igår, idag och imorgon.ä

/ Sincerely yours, Stan

P.S.
We should be together too

2010-02-24 19:25
Tror du nån här inne nämner Eminem bara för att han sålt flest skivor?

Nej tror snarare att Jeppe nämnde citatet i ironiskt syfte med tanken på att många här verkar tro att Jay-Z är den bästa vid liv när han inte ens är top5 egentligen.

2010-02-24 20:22
Du borde bli bannad för att du är efterbliven, faktiskt.

haha really?

Sanning. Att folk ens nämner Jay-Z är ju blasphemy, snubben kan väl fortfarande inte gå rakt efter att ha blivit våldtagen på Renegade.

Allvarligt talat hur kan folk ens vara så här dumma. Jay-z gör ju bättre musik än Eminem alla dagar i veckan o då gilalr jag ändå eminem. Dessutom så rent skillsmässigt så är han också bättre än eminem i mina ögon.

2010-02-24 20:28
Jay-Z har aldrig och kommer aldrig kunna matcha eller överträffa SSLP och MMLP. Det är fakta.

Sedan förstår jag inte hur någon kan inbilla sig att han är särskilt imponerande tekniskt sätt.. Värdelösa rimscheman, enformigt delivery och några enstaka bra metaforer/liknelser har han väl lyckats med. Mer än så är det inte.

2010-02-24 20:44
Både reasonable doubt och Blueprint är ju ljusår bättre än SSLP och MMLP på alla plan. De är fakta.

Jay-z texter är ju otroligt avancerade och otroligt välskrivna, hans flow är ju sinnessjukt bra och varierat. Som MC ser jag honom som bra mycket bättre än Eminem. Liksom vem har någonsin lyssnat på Mockingbird och kännt "Whoa how does he write this stuff".

2010-02-24 21:12
Det är fakta.

det finns ingen fakta, är det fastslaget av hiphop vetenskapsmän eller? det är en subjektiv åsikt vem man tycker e bäst. jag gillar både jigga o em och jag tycker båda blivit sämre med tiden. tittar man på discografierna så håller jag nog jay z's högre än em's med liten marginal.

2010-02-24 21:20
det finns ingen fakta, är det fastslaget av hiphop vetenskapsmän eller? det är en subjektiv åsikt vem man tycker e bäst. jag gillar både jigga o em och jag tycker båda blivit sämre med tiden. tittar man på discografierna så håller jag nog jay z's högre än em's med liten marginal.

detta förstår alla utan jepphe så därför skrev jag det i mitt inlägg för att belya hur meningslöst det är att disskutera när man använder sig av sådana uttryck

2010-02-24 21:51
Det är klart avancerade rimscheman och rim, kan vara fakta. Likadant med delivery, Jay-z är ju inte direkt känd för att variera tonen på hans röst, men ni kanske inte ser så djupt?

2010-02-24 22:02
jovisst em körde avancerade rimscheman men att säga att han är bäst för det håller inte i min mening (finns ju massa underground rappare som kör minst lika avancerat som em men de e ju inte bäst för det). jay z o em har ju knappaast samma stil heller. men om du uppskattar avancerade rimscheman etc och om det är grunden för vad eller vem du tycker e bäst så fine. men alla tycker inte så.

2010-02-24 22:07
just det, ang röst, em har ju en mer animerad röst o jobbar rätt mkt med den, men han får gärna skippa den indiska dialekten som i min mening förstörde stora delar av relapse. jay z jobbar inte mkt med rösten men har därimot ett varierat flow, eller hade i alla fall.

2010-02-24 22:58
Det är klart avancerade rimscheman och rim, kan vara fakta. Likadant med delivery, Jay-z är ju inte direkt känd för att variera tonen på hans röst, men ni kanske inte ser så djupt?

Men nu disskuterade vi kvaliten på SSLP, MMLP Vs Reasonable Doubt och Blueptint ditt kötthuvud

2010-02-24 23:24
Philip hur i helvete mäter du skicklighet rent in the terms of rap då? Så som du beskrivit det går det alltså inte att vara ett mer begåvad textförfattare än någon annan, vilket leder mig till slutsatsen att Tony Yayo och Soulja Boy inte kan vara bättre rent tekniskt än t.ex. Jay-Z. Du är förhoppningsvis den enda som fått för dig att det är så.

Vidare angående Eminem så är skapelserna på MMLP och SSLP (både produktion, musikaliskt och rappmässigt) mycket, MYCKET bättre än Resonable Doubt t.ex. Detta är inget man kan säga emot med "JAY HAR SÅ SKÖN RÖST/JAY HAR KLASSIKER/JAY SKREV DEN PÅ EN DAG" för det är kalla fakta.

2010-02-24 23:24
Både reasonable doubt och Blueprint är ju ljusår bättre än SSLP och MMLP på alla plan. De är fakta.

Njae, "D'Evils" är i princip den enda riktigt tunga låten på RD.. Resten är föga imponerande. Blueprint är bättre än RD men har tyvärr ett antal mediokra låtar också.. Rent tekniskt är det långt ifrån något häpnadsväckande.

Jay-z texter är ju otroligt avancerade och otroligt välskrivna, hans flow är ju sinnessjukt bra och varierat. Som MC ser jag honom som bra mycket bättre än Eminem. Liksom vem har någonsin lyssnat på Mockingbird och kännt "Whoa how does he write this stuff".

Nej, de är verkligen inte "otroligt avancerade och otroligt välskrivna". Enda anledningen till att du tror det är för att du inte är tillräckligt insatt helt enkelt, du har ingen aning om vad fan du snackar om. Hans flow är väldigt imponerande ja men hans delivery är som sagt värdelöst, snubben kan inte variera sig alls och man känner ingenting när han spottar sin skit.

Lyssna Ems vers så kanske du lär dig ett och annat om delivery, rimscheman, flow och allitteration. Det är perfektion och Gay-Z har aldrig varit i närheten av detta.

2010-02-24 23:27
Alltså man kan vara bättre (_större_ rappare) på att tilltala maximalt antal typ av människor eller göra bättre låtar rent musikaliskt. Detta gör en automatiskt inte till bättre rappare.

2010-02-24 23:33
Vad får Drake att helt plötsligt, i dagsläget, vara en bättre rappare än Eminem? Har Eminem förlorat någon dold talang sedan tidigare eller vad är det frågan om?

2010-02-24 23:34
Jay-Z har inget speciellt flow heller för den delen, tidigare dagar var det up-switchat men det var längesen jag hörde något i stil med "I can't get wit that". Han är inte alls så jävla skillad som ni försöker få det o verka.

2010-02-24 23:52
Njae, "D'Evils" är i princip den enda riktigt tunga låten på RD.. Resten är föga imponerande.

Okej, redan här bevisar du hur långt ifrån varandra vi ligger. Gillar man inte Reasonable Doubt och länkar D12 - Revelation är det klart att din musiksmak är raka motsatsen till min och att dina kriterier för bra musik inte ligger i närheten av mina.

Nej, de är verkligen inte "otroligt avancerade och otroligt välskrivna". Enda anledningen till att du tror det är för att du inte är tillräckligt insatt helt enkelt, du har ingen aning om vad fan du snackar om. Hans flow är väldigt imponerande ja men hans delivery är som sagt värdelöst, snubben kan inte variera sig alls och man känner ingenting när han spottar sin skit.

Nej här har du fel. Anledningen till att jag tycker det är för att jag är MER insatt än vad du är. Du mäter texters kvalite genom att räkna multies och punchlines, det är just därför du tycker garbage rappare som Budden är guds gåva till människan. Det är inte 2003 längre gubben. Jag har redan hört i stort sett allt Eminem matrial (inclusive låten du länka) och förstår vilka kvaliter du ser i honom tyvärr har du inte hjärna nog att greppa de kvaliter jag ser i Jays textskrivande eftersom du är så otroligt rimfokuserad.

2010-02-24 23:55
Philip hur i helvete mäter du skicklighet rent in the terms of rap då? Så som du beskrivit det går det alltså inte att vara ett mer begåvad textförfattare än någon annan, vilket leder mig till slutsatsen att Tony Yayo och Soulja Boy inte kan vara bättre rent tekniskt än t.ex. Jay-Z. Du är förhoppningsvis den enda som fått för dig att det är så.

du verkar missförstå mig. klart att em o jay är bättre än yayo för att de är skickligare ur många avseenden. men vem som är bäst av de två är fortfarande en subjektiv åsikt. om du tycker em är bättre så tyck det men respektera att andra inte håller med dig. bara för att em har mer avancerade rimscheman så gör inte det honom automatiskt till en bättre rappare var allt jag försökte säga.

Vidare angående Eminem så är skapelserna på MMLP och SSLP (både produktion, musikaliskt och rappmässigt) mycket, MYCKET bättre än Resonable Doubt t.ex. Detta är inget man kan säga emot med "JAY HAR SÅ SKÖN RÖST/JAY HAR KLASSIKER/JAY SKREV DEN PÅ EN DAG" för det är kalla fakta.

Njae, "D'Evils" är i princip den enda riktigt tunga låten på RD.. Resten är föga imponerande. Blueprint är bättre än RD men har tyvärr ett antal mediokra låtar också.. Rent tekniskt är det långt ifrån något häpnadsväckande.

fortfarande bara era åsikter. både RD o SSLP är två favorit album i min bok. din kan debbatera vad ni tycker är bäst eller inte men det är fortfarande ingen av oss som har rätt. se det bara som två skillade rappare som gör sin grej. varför måste ni hänga upp er på vem som är "bäst"?

2010-02-25 00:02
Okej, redan här bevisar du hur långt ifrån varandra vi ligger. Gillar man inte Reasonable Doubt och länkar D12 - Revelation är det klart att din musiksmak är raka motsatsen till min och att dina kriterier för bra musik inte ligger i närheten av mina.

Dina kriterier i fråga som säger att rapparen ska ha usel röstkontroll och "skriva" sina texter genom att svamla fram dom som en hjärndöd kamel när man står i båset? Ja, väldigt imponerande kriterier.

Nej här har du fel. Anledningen till att jag tycker det är för att jag är MER insatt än vad du är.

Vad baserar du ditt uttalande på? Du får gärna säga vad som gör dig så otroligt insatt och följa upp med exempel på Gay-Z's "otroligt avancerade och otroligt välskrivna" texter.

Du mäter texters kvalite genom att räkna multies och punchlines, det är just därför du tycker garbage rappare som Budden är guds gåva till människan.

Nej, verkligen inte. Men förmågan att leverera bra rimscheman och punchlines reflekterar VÄLDIGT ofta hur bra textskrivare och utvecklad en rappare är. Innehållet är alltid viktigast och just därför är Jigga inget som imponerar.

Det är inte 2003 längre gubben. Jag har redan hört i stort sett allt Eminem matrial (inclusive låten du länka) och förstår vilka kvaliter du ser i honom tyvärr har du inte hjärna nog att greppa de kvaliter jag ser i Jays textskrivande eftersom du är så otroligt rimfokuserad.

Hahahahahahahahahahahahahahahahahah.. Som tidigare sagt, vilka otroligt svåra koncept och rader skulle detta innefatta då? Du måste fått i dig något riktigt grymt om du är så borta att du tror Gay-Z är SÅ duktig. Nåväl, upp till bevis då.. Vad är det han skapat som är bortom min intelligens? Har visserligen redan hört det mesta skiten han gjort men ska bli intressant att se dig klanta till det återigen.

2010-02-25 00:04
Dead Presidents II är iofs riktigt tung med.. Men sen tar det slut.

2010-02-25 00:06
Du mäter texters kvalite genom att räkna multies och punchlines

eftersom du är så otroligt rimfokuserad

exakt. jag håller med dig, och kom inte säg man inte är insatt. jag kan förstå att man tycker em är bäst om det är enbart de preferenserna man har. sen så vill jag bara säga att jag är medveten om att em har bra texter etc. jag säger som sagt inte att jag tycker jay z är bäst eller bättre utan bara för 10e gången att det är en smaksak.

2010-02-25 00:12
Dina kriterier i fråga som säger att rapparen ska ha usel röstkontroll och "skriva" sina texter genom att svamla fram dom som en hjärndöd kamel när man står i båset? Ja, väldigt imponerande kriterier
.

vad baserar du det att han bara står o svamlar fram sina texter som en hjärndöd kamel?

Nej, verkligen inte. Men förmågan att leverera bra rimscheman och punchlines reflekterar VÄLDIGT ofta hur bra textskrivare och utvecklad en rappare är. Innehållet är alltid viktigast och just därför är Jigga inget som imponerar
.

kolla in en rappare som ice cube som släppt massa grymma album, han kör inga multies eller långsökta punches utan bara ett stenhårt delivery och förmedlar en känsla.

sen en text som helhet utan multies, punches etc kan vara minst lika grym som en som har det. diggar personligen mest rappare som försöker kombinera både och.