I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Crewbattle 2007 - Kvartsfinalen - Bedömningarna + Semideadline

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-04-02 12:30

Crewbattle 2007 - Kvartsfinalen - Bedömningarna + Semideadline

Eftersom bedömningarna tog lite mer plats än beräknat så blir det en ny tråd istället.

Battleschemat till denna del var:

Tack till estet för backup #1 och wirram för #2, samt bylund_90 för nedanstående länkar där det är enskilda låtarna som mp3:or.
Sist, men inte minst: tack till Perfektion och Hock som la upp allt på sina servers - 1 och 2 - och Eddy_ som gjort en hemsida för det hela: CB2007 :)

I kvarten gällde följande regler:
. Samma crew som lämnade in de uttagna kval-låtarna
. Miss av deadline = walkover = förlust.
. Endast engelska eller svenska.
. Eftersom det är ett battle måste motståndarna nämnas

I semin gäller följande regler (uppdaterat 13:37)
. Samma crew som vann i kvarten (vilka det är och vilka som möter varandra kan läsas i sammanställningsinlägget i denna tråd)
. Miss av deadline = walkover = förlust.
. Endast engelska eller svenska.
. Eftersom det är ett battle måste motståndarna nämnas
. Deadline är kl. 19:00, fredag 13:e april. Ny tråd läggs upp den 14:e. Domarnas bedömningar kommer så snart som möjligt efter det.

Domare:
  1. Icetail
  2. Spitbull
  3. Galanzy (från block 44)
Domarsiffran skrivs ut i bedömningarna så att det går att se vem som röstade vad.

Priser till vinnarna av hela tävlingen:
. Beats från IceTail
. Beats och gratis promotion från Spitbull

Övrigt:
. Den som behöver någonstans att lägga upp låten kan lägga den på http://www.speedyshare.com/
. När ny info finns så kommer jag uppdatera med det i det här inlägget (med datum och tidpunkt för uppdateringen).

10-4, over...

"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-04-02 12:31
Bröderna från väst Vs. Justincase

1.
Justincase:
Var över förväntat tyckte det lät riktigt bra med allihoppa lät som ni stod i samma studio och hade gaddat ihop er med varandra. Riktigt hård attityd tycker det låter skitbra detta gillar beatet och allt ni fick in riktigt bra personliga dissar det gillade jag som fan kalasbra killar !

Bröderna Från väst:
Detta var jävligt bra det med.. men jag fick känslan av en oseriös ihopsatt låt och texter som blev skrivna på typ 1 timme. Flowet och allt låter skit bra både fonky och rmk vet vad dem pysslar med men jag vill ha mer attityd inte nån laid back knäckning. Trodde på er men ni gjorde mig besvikna med detta bidrag.

2.
Justincase - Introt påbörjas med den sköna hooken och jag känner battlevibbar på långa vägar, Akin kommer in på beatet riktigt ordentligt och jag drar många gånger på smilbanden åt hans sköna dissar mot B.F.V.
Andra snubben gjorde mig tyvärr rätt besviken, hade förväntat mig något i stil med Akins hårdhet men tyvärr höll inte detta hela vägen ut.
Tredje ut på låten hade dock jäkligt roliga rader och skönt flow,därav fick han tillbaks låtens sköna stämning som skapades i första versen och räddade andra killens misstag.
Fjärde snubben, hörs att du skulle kunna lägga det tyngre, låter som du håller tillbaks alldels för mycket tyvärr men även du fick in ett par finurliga rader även om flowet inte riktigt var på topp.

B.F.V - Haha, mad fun introparodi.
RMK hoppar in på det rockiga beatet och även om det inte känns så mycket battle över beatet så är det jäkligt hårda rader du har att komma med. Flowet sitter där det ska och jag ser inget negativt med din insats i versen förutom att jag gärna hade hört ett hårdare beat på första versen. Dock när du flyger in på Blueberry yum yum så kände jag hur jag vill höra RMK i fortsättningen, allt satt kanon.
Fonky, här känns det att det är battle. Jävligt roliga & hårda rader som talar för sig själva, flowet har du med dig i bagaget men jag skulle vilja se Mr.P på sin topp i nästa omgång!
B-Raz. Neeej, varför Candy Shop grabben?. Du verkar ju ha potentialen att kunna flippa de flesta beatsen annars. Flowet ser jag inget negativt med, raderna är tunga men det är för mycket skryt att kunna backa upp även om det är vissa saker som får en att hånle åt Justincase.

3.
Justincase levererar igenomtänkt, fett blandat, spott i ansiktet och jag drar på smilet när jag hör linor som "Mina rader går hårt på denna fjutt rapp turnering / medan eran klick går bort som en gubbtattuering" men sen så blir man nästan generad av 12-årigt pojksnack som "fonkyfresh varför syssla med musik? / Det är ju bara fjortisar som lyssnar på din skit"
Ojämnt, obalanserat och uttjatat... Men attityden är det inget fel på! Sjysst med lite dissiga sånginslag! Dock så räcker det inte mot ett nytänkande B.F.V, som med lite självdistans och mer "layed back" inställning känns mer värd en avancering! Dock så var det lite roligt för en 24-åring som mig själv höra en pipig och krystad, men tajt, stämma på 50-cent's "in da clubbbb" Lät fett konstigt... tur att jag gillade det...
_________

Röstning:

1 - Röst: Justincase
2 - Min röst landar på Bröderna från Väst, även om Justincase hade mycket att säga till om så räckte det inte hela vägen. Fonky & RMK plockade ner er på jorden rätt omgående anser jag.
2 - BFV vidare...

Bröderna från väst Vs. Justincase: 2-1
_________

10-4, over...

2007-04-02 12:32
Family Crew Vs. STFU

STFU:
Dessa rappare bjöd verkligen på kvalite, började nästan ställa mig i kalsingar och körde magdans. Texterna var bättre här med. absolut ni som går vidare.

2.
STFU. Har ingen aning om vad detta intro ska vara, ni kunde skippat det helt klart. RockyRock, jäkligt tuff röst och första raderna fick mig att le. Dock känns det inte som din röst gör sig bra på beatvalet. Ändå en tumme upp för ditt chillflow.
Elegant, fruktansvärt mumlig vers. Hade förmodligen kunnat ge en bra mycket bättre bedömning om jag hört vad du rappade om. Sorry mayn men detta funkar inte för mig alls.
Melvin. Din attityd var sjukt skön, du flowade skönt över beatet men dina punsh lines var inget som riktigt kändes. Om dina rader var som din attityd hade detta varit ett sjukt giftigt bidrag från din sida.
Hooken var mer komisk än aggresiv, det är battle. Visa vilka fan ni är mot Family Crew!

Family Crew. Först och främst är beatet en av mina personliga favoriter.
Första snubben jag hör dig knappt?. Det lilla jag hör är positivt, men med bättre mixning hade det gett stora plus i kanten.
Andra duden var en stor besvikelse, flowet satt ingenstans och din sammanhållning av versen fick jag inte alls att gå ihop vilket är jävligt synd.
Tredje kom in och lyfte låten, betydligt!. Du har mörk tung röst och nice flyt, synd att du inte kickade mer för jag diggade dig totalt.
Fjärde snubben, du låter sjukt osäker på din vers tills outrot. Hade du varit lika skön som i outrot hade jag gett Family Crew min röst.
Beklagar även här till Family Crew att jag inte vet era namn och därav bara skrivit er som "1:a, 2:a,3:a" osv.

3.
Family har antingen inte råd med OK grejer eller inte energi till att mixa sin skit innan de droppar det till tävlingen..Visst, ljudbilden är inte viktigast MEN den kan fan feta upp er skit så man förstår.... Ljudbilden? Det första jag hör känns mest som en skara med fjortisar som druckit för mycket och ställt sig framför micken på en möhippa. Att Stewie från Family Guy är min absoluta favorit gör inte att Family crew behöver vara det. Totalt intesägande och jävligt waste of my time (om nu en domare får säga det). Varken rimmen, flowet eller rösterna känns värda en plats vidare till semi..
STFU då? Att dissa norrland är kanske inte så jävla smart då jag kan nämna minst tio norrländska hiphop/rap-artister som knäcker STFU (t o m om de skulle ha en tutte i munnen). Har ingen aning om vilken nån av de här människorna är. Family crew vs. STFU är den sämsta kvartsfinalen hittills och vinnaren här måste "shape the fuck up" om de ska gå vidare till final.

Röstning:

1 - Röst: STFU
2 - Min röst hamnar på STFU pga. RockyRock och Melvin. Ni lyfte låten totalt och såg till att inte Family Crew hade något annat att göra än att bli överkörda.
3 - STFU känns dock mer färdigt och flyter snyggare med rimmen än Familjen.. så om jag måste ta någon så blir STFU som går vidare...

Family Crew Vs. STFU: 0-3

10-4, over...

2007-04-02 12:34
Guttersnipers Vs. All star

1.
Guttersnipers:
Klockrena rader tycker det låter bra på varenda rappare här, bra mixning på alla rappare, flowet är ju inte att snacka om inget problem här inte soft !

All star:
Denna ronden var skitsvår tyckte ni var råa men man hör på kvaliten hur fan blev skiten mixad ? eller ska jag säga vem mixa hehe alla eller ? Aja tråkigt värre att det blev så gillade flowet på alla men guttersnippers låg ett snäpp bättre.

2.
Guttersnipers
Scope, vad ska man säga? Tävlingens skönaste engelska när det gäller flow och uttal. Detta är tungt! Skulle dock vilja höra hårdare attityd tills nästa omgång för att visa vem som besitter engelskan på riktigt.
M.G och utveckling går hand i hand, hörde dig förra sommaren och det var inget jag höjde ögonbrynen för men these days är du en av de få som jag verkligen diggar på Whoa när det både gäller flow & attityd.
Spottsäkerväst, även om jag gärna hör en smutsig mixning på battles så var detta lite väl smutsigt gjort. Du är en jäkligt duktig lyriker och skön rappare överlag men går ni vidare vill jag höra mer attityd och hårdare rader från ditt håll.
Storhets besitter Whoa's skönaste attityd och har alltid visat vart skåpet ska stå. Du är ett bevis på att attityd väger tyngre än ett komplicerat rimschema i battle. Ditt flow har gått från simpelt till riktigt giftigt, glädje att höra dig i denna tävling.
MFS, klarar inte av din röst eller ditt flow. Tyckte ingenting i din del var något speciellt, det känns inte någonstans tyvärr. Lite av den felande länken i Guttersnipers.
JohnQ, helt okay flow men du stapplar fram för mycket med din engelska på sina ställen. Raderna är inget jag blev särskilt imponerad av och inte ditt delivery heller. Tyvärr.
Blizzak låter som han aldrig gjort något annat än att glida fram med sin engelska lyrik. Blir fett taggad av att höra din del men jag tror du kan flippa micken hårdare än så här. Annars var det helt klart en av dom skönare verserna i denna tävling än så länge.

All Star, först och främst är detta som en ljudbok. SJU minuters låt?.Varför?
Första killen, visst du har ett par feta rader men flowet och deliveryt håller inte alls.
Andra snubben var inget jag ansåg passa i en battle, känns tråkigt att två första verserna varit så pass tråkiga.
Tredje killen som kickar på engelska, det låter bra till en början för du har rösten och uttalet men raderna är tyvärr för lama för mitt egna tycke.
Fjärde ut var den första som besatt sköna rapskills, du är en av de i All Star som skulle kunna få er att gå vidare med både flow och rim. Attityden sitter där den ska och deliveryt känns helt klart.
Femte killen fick mig att skratta, visst handlar battle om attityd men du låter alldeles för självsäker för ditt eget bästa. Det låter som du försöker vara något du inte är tyvärr.
Sjätte som kickar har en nice röst och rätt soft flow men mycket mer än så är det nog inte tyvärr.
Sjunde låter som han kommer från ett pojkband med tanke på hans röstläge, synd för du hade en hel del fyndigt att komma med.
Hooken var den som var skönast på hela bidraget. Känns väldigt tråkigt att behöva ge dessa korta bedömningar om All Star men det var, överlag, ingen av er som kunde sätta sig emot Guttersnipers.
All Star, jag ber om ursäkt att inget av era namn dök upp men jag har ingen aning om vad ni kallar er.

3.
Guttersnipers (trots det löjliga namnet) så känns det mer äkta, och bortsett från de är överlägsna "Röst/Flow-mässigt" så känns All-stars försök, trots några kluriga slaglinor, ganska transparant och desperat. Jag hör för mycket "kiss-och-bajs-ålder-snack" och kan inte låta bli att störas av det. Jag menar, vill man knäcka någon verbalt ska man utöka sitt vokabulär.
Guttersnipers känns både färdiga och soundet/rappen är väldigt fresh och påhittig!
All-stars får nog sitta några år till i sina hemmariggar och försöka att komma på nåt bättre än "Alla vet redan hur det kommer bli/ och är ni vidare från tävlingen så är det trolleri"

Röstning:

1 - Röst:Guttersnipers
2 - Min röst hamnar på Guttersnipers då dom besitter allt från attityd, flow och självsäkerhet.
3 - Guttersnipers vidare...

Guttersnipers Vs. All star: 3-0

10-4, over...

2007-04-02 12:36
CCK Vs. Heman Hustlers

Heman hustler: Ni var verkligen inte sämst som nån sa i deras diss utan på en skala av 1-10 så var ni på 9,8 och dem 10 alltså hade ni bara dragit lite mer dissar emot dem istället för att skryta om er själva inte hela tiden men ibland var det så. bra annars !

2.
Heman Hustlers.
Wilén har skönt flow och börjar få igång sin engelska jäkligt bra, skulle varit roligt att höra dig live.
Tror dock att du skulle ha fått till det fetare på svenska faktist.
SupR, du låter jävligt säker på det du gör och det glädjer mig att höra. Dina lines sitter där dom ska och dissarna är hårda framförallt mot Toppen.
Ditt flyt är fruktansvärt imponerande från gamla låtar jag hört med dig. Utvecklad helt klart!
Tee. Känns som du tar dig vatten över huvudet, alla i CCK besitter högre rapskills än dig men det är ändå kul att du håller så pass hård attityd mot grabbarna i CCK.
Sammanfattningsvis var detta en bra låt och jag tycker ni har visat vilka ni är, får hoppas det håller hela vägen ut.

CCK.
Introt, haha. Även om jag är den som gillar kaxiga grejer så var detta jävligt passande.
Kaggen, visst du är en duktig rappare men du har låtit likadant alldeles för länge nu. Dina rader är fyndiga men jag vill se variation från ditt håll. Deliveryt är något du alltid har lyckats med enligt mig.
Hubler, en av de duktigaste på rim på Whoa. Du får in alla dina dissar och med ditt framförande är detta klockrent gjort av dig. Attityd,flow & rim, du vet vad du sysslar med.
Estet, du har raderna men flowet hänger inte med fullt ut på denna vers tyvärr. Du har gjort mycket bättre insatser än detta, går ni vidare hoppas jag få höra dig flowa som du annars gör bra.
Toppen, det mest intressanta flowet av alla bidragen. Du har byggt upp ett flow som är fruktansvärt tight. Din insats håller hela vägen, får hoppas på att få höra lika tunga rader och lika tight flyt till nästa omgång.
Båda låtarna var riktigt skarpa, ska bli kul att se hur det går i nästa rond för det vinnande laget.

3.
CCK bjuder på mäktigt intro och perfekt uppbyggnad för 5 min jävla mördarsaliv.. how ever så blir det mest krystat och man tappar fort intresse.. men som en grym novell vänder det och nån flummig amerikaniserad snook-rap dyker upp och jag gillar hur de leker med rösterna och rimmen(även om det dyker upp feta nödrim emellanåt)... och publikeffekten på slutet var ett smart drag, nästan lika genialisk som "slagersången" i introt som kanske var det bästa jag hört i år inom självdistansen! Om det var en flirt med domaren så lyckades den! Bravo!
Hermanhustlers inleder med någonting som liknar en parodi på Ghostbuters och i stil med Trainspotters (som jag i och för sig) anser låter som Ghostbusters) men efter 2 långa minuter så flyter det bättre och rimmen blir hetare! Dock så faller Hermans på att de är mindre påhittiga och kör i princip raka spåret med lågmäld "nybörjarhiphop" som blir riktigt dåligt, av och till! Refr på engelska i slutet var väl det enda jag diggade riktigt hårt... men det räcker inte..

Röstning:

1 - Röst: CCK
2 - Detta var det jämnaste denna omgången men min röst hamnar tillslut på CCK för Hublers rader och Toppens tighta flow.
3 - CCK vidare...

CCK Vs. Heman Hustlers: 3-0

10-4, over...

2007-04-02 12:45
Sammanställning

Vinnarna i fetstil
  • Bröderna Från Väster vs. Justincase
  • Family Crew vs. STFU
  • Guttersnipers vs. All Star
  • CCK vs. Heman Hustlers

Semifinalen utgörs av:
  • Bröderna Från Väster vs Guttersnipers
  • STFU vs CCK

Deadline: 13/4 kl.19:00

10-4, over...
Skivsamlare

2007-04-02 12:51
Nice!
http://www.soundcloud.com/adamkross
Moderator

yeah !

Allt jag trodde förutom family då ;)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-02 12:53
Vänta nu...Alla 3 domare röstade på oss? (STFU) men ändå går Family vidare? wtf?

2007-04-02 12:58
det vart fel mabande, stfu ska gå vidare enligt era röster ju! ;S
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2007-04-02 12:58
CCK och BFV i finalen!  i hope..
www.slackerz.se
Redaktionen

2007-04-02 12:59
nicenice... looking framåt for dhe nexta round...
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2007-04-02 13:00
Haha jaa! Annars blir vi det första laget genom historien som vinner med 3-0 och ändå åker ut och det är vi inte så sugna på.

2007-04-02 13:03
haha jag håller med rocky rock helt och hållet hur fan kan vi gå vidare när vi inte fick nån röst alls ? måste ha blivit ett stort fel
chasse dyker upp som döda fiskar

2007-04-02 13:05

Det är fel, stfu ska väll gå vidare?

HANINGE

2007-04-02 13:06
mjo, det ordnar sig nog så fort mabande glider in i tråden!

precis som jag trodde då :)

2007-04-02 13:08
Jag är ju ett klantarsel ibland :D
Förlåt för förvirringen.

10-4, over...

2007-04-02 13:09
sådär ! grattis stfu för vinsten ! !!

2007-04-02 13:11
Tack.. Bra jobbat Family

2007-04-02 13:12
detsamma mannen !

2007-04-02 13:13
LuNkE_ : ger nog inget att klaga på du kan nog inte ändra domarbesluten tyvär

Tackar chasse..
Snäppet bättre än s. s.

var det oväntat? Nä...

GUTTERSNIPERS!!!!
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>
Moderator

2007-04-02 13:17
Nice nice... let's go, round 2 :)
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]

2007-04-02 13:23

keff bedömmning .. men ni bestämmer och jag ger all lycka till guttersnipers ! aah lycka till ni andra också, kan behövas

2007-04-02 13:25
att CCK vann är bara kaggens förtjänst!

2007-04-02 13:29
Family crew vs. STFU är den sämsta kvartsfinalen hittils // domare 3

den var inte så jävla trevlig  hahaha
Admin

2007-04-02 13:40
Vilka ska mötas i semin då?

G-unit!

Skivsamlare

2007-04-02 13:43
R.I.P S.T.F.U
http://www.soundcloud.com/adamkross

2007-04-02 13:45
Haha Hubler, ni vinner säkert. Men STFU har en del i bakfickan att plocka fram till Semin.
Lycka till.. ha de gott

Moderator

2007-04-02 13:47

Vadå hur vet ni vilka som möter varandra nu?

Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]

2007-04-02 13:49
Har editerat första och femte inlägget nu, så deadline och spelschema finns uppe i dem :)

10-4, over...
Moderator

2007-04-02 13:50
Aha, men då får vi väl kyssa våra rövar adjö då :(

2007-04-02 13:54
grattis STFU ;)

jobbigt bara att jag blev ägd ;)

FRED
jag är inte hip men jag hoppar ändå!

2007-04-02 13:59
fan jag ville se BFV vs. CCK
Konse''

2007-04-02 14:05
grattz S.T.F.U nu hoppas jag bara att ni sopar golvet rent pz!
ville bara påpeka att jag var ironisk<br>

2007-04-02 14:09
lycka till gutters. 

2007-04-02 14:12
Go STFU!
Även Hitler tog kodein, så varför tveka?

2007-04-02 14:14
  • Bröderna Från Väster vs Guttersnipers
  • STFU vs CCK

• Bröderna Från Väster vs CCK

i finalen :)
B

2007-04-02 14:15
Yes bröderna från väst :D ..
Fast irriterande nog möter dom dom näst bästa Guttersnipers redan nu , hade velat sett dom i final . .
Synd .. Men håller tummarna för bröderna från väst :D
PEACE
Mr Awesome ..

www.myspace.com/mrwillybwooi

2007-04-02 14:19
Haha intressantast i alla trådar som nu har legat uppe står Perfektion för 60% av alla inlägg :D Det är inget illa menat.. Jag tycker bara det är kul.. dessutom kanske du bryr dig extra mycket..

Men jag tyckte det var lite småkomiskt :D

lööw!
o just de.. du är jävligt äcklig också.

2007-04-02 14:36
Tack för oss i tävlingen o lycka till alla lag , ja håller på CCK ..:D Peace.
http://www.myspace.com/aiinac

2007-04-02 14:37
JAG VISSTE DET SKULLE BLI SÅHÄR! BARA FÖR JAG ÄR SVART ELLER? HAHAH ;D

2007-04-02 14:49
yeah. NICE..
CCK!
Det var inte jag, det var han som sprang!

2007-04-02 14:56
härlish, congrats cck !
Om jag inte kan bli nykterist så ska jag bli den som blir nykter sist...

2007-04-02 15:11
hahahhaha och DegenereraD som höll på Allstars hahahhaha

2007-04-02 15:22
hehe helt rätt lag som gick vidare, även fast Akin's vers var typ hårdast i hela tävlingen.
Lookin at you through the glass..

2007-04-02 15:31
"STFU då? Att dissa norrland är kanske inte så jävla smart då jag kan nämna minst tio norrländska hiphop/rap-artister som knäcker STFU (t o m om de skulle ha en tutte i munnen)."

alltså vafan sanckar han om? dumaste dommaren på länge??

din sak är väl förfan inte att försvarar norrland?
varför itne bara bedöma? jag fattar inte?

vi mötte rappare som bor i norrland och då får vi alltså inte dissa norrland enligt dig?
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape

2007-04-02 15:33
brandnew89 P20: hahahhaha och DegenereraD som höll på Allstars hahahhaha

Har man inte rätt att hålla på det lag man vill eller? 

2007-04-02 15:37

Elegant wooord!

jaaaaaaaaaaaaw