I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Chai - Get Away (netplay)

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-06-01 08:23

JÄVLIGT skönaa llåtar jag svär fortsätt så

www.OwLaaaN.t83.net aiiigght!!!!
Promotor

2007-06-01 09:43
Nice netplay, "11 Chai - Watch Yourself" övertaight igentligt mig
svänger som fan, dom andra låtarna va nice också, som en gott & blandat-påse! fortsätt så

2007-06-01 09:45
Ska kommentera så fort jag har tillgång till högtalare, tja sålänge.

2007-06-01 10:13

1. I'm A Soldier
-Rap: Skön text! Flytet och deliveryt du levererar resulterar det väldigt nice.

Diggar reffen med den ner-pitchade rösten.
-Beat: Väldigt schysst. Brass-ljuden var väldigt nice!

2. Get Down
-Rap: Catchy refrängen. Rappen påminner mkt om "Mims - This Is Why I'm Hot" flytet.

Det var nice! Schysst framfört!
-Beat: Helt ok, kunde väl lagt in lite variation (med olika synth-ljud tex) i

verserna. Whistle grejen i refrängen tycker jag inte var i passande toner med resten

av instrumenten. Tyckte att den stämde överens med skalan.

3. Momma
-Rap: Fin text, bra budskap. Jag gillar bakgrundskörerna i refrängen.
-Beat: Fin guitarr och harp-grejen du panat i högra örat! Jag gillar dom ljuden

duvalt.

4. Summersnow
-Rap: Det var helt okej!
-Beat: Skönt beat! Diggar alla drum-breaks och effekter (star-fall etc). Bas-slingan

är skön!

5. Stand Up
-Rap: Texten var ok. Bra flow. Deliveryt helt ok!
-Beat: Beatet är helt okej!

6. Hold On People
-Rap: Verserna var nice. Tycker dock utdragandet på "Hold on" shittet blev för

tråkigt i mina öron...
Beat: Mycket skönt med african-drumsen, guitarren och stringsen. Skitnice!

7. Leave Me Alone
-Rap: Skön chill sång, texten var bra och kul och lyssna på! Det var nice med de

höga-toner du utförde, nice!
Beat: Skönt beat, sköna gitarr grejer! Bas-slingan är nice!

8. Number One
-Rap: Sköna rader! Mkt skön delivery och flowet är detsamma!
-Beat: Nice. Skönt med rösten "number one" i bakgrunden hela tiden. Basen och pianot

var skitnice som du använde i beatet.

9. We Get It On
-Rap: Texten var helt ok. Flytet var nice! Refrängen var bra.
-Beat: Njaa, det duger. Borde använt lite percussions.

10. Leah
-Rap: Det här är bra budskap, bra text. Refrängen är skitnice, main-sången och

bakgrundskören är nice nice! Bra flow och delivery!
-Beat: Vilken skön känsla man får när får höra introt. Så jävla skönt med stringsen

och gitarren och drumpattern är mycket mycket bra!

11. Watch Yourself
-Rap: Skön sång du har i reffen. Verserna var nice.
-Beat: Fet kick! Clappen diggar jag med. Melodin är ok.

12. Grandma & Grandpa
-Rap: Texten är djup och gripande, bra text! Men framförandet av refrängen gillade

jag inte så värst, även fast texten i den var bra.
-Beat: Det var bra beatval till temat. Det var skönt pianospel kombinerat med

stringsen i reffen.

13. The Kid
-Rap: Ganska intressant tema i texten. Bra delivery. Refrängen var nice här.
-Beat: Skön melodi, förutom basen som jag tyckte låg fel ibland.

14. Get Away
-Rap: Nja alltså, jag tycker inte riktigt detta passar till beatet. Men smaksak

kanske.
-Beat: Sköna drums! Basen dög, jag hade förväntat mig en annan gång (som jag tror

skulle ha varit skönare) när den satt igång i början. Pianot var ok!

Min favorit:
10. Leah

Mycket schysst att du bjuder på gratis musik. Tack!

Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol

2007-06-01 10:15
Bra gjort mannen...
Fanns en hel del softa saker här ...
NIce
Är jag inte här har jag väl förmodligen inte kommit än!

2007-06-01 10:56

Chai man. Du har gjort ett bra jobb vet att du slitit rätt mycket med denna netplay.. Och allt slitande gav verkligen ett bra resultat. Kommer pumpas i mina sletna högtalare:)

Väntar netplay på svenska nu(A)

Bless brur/ Limman

2007-06-01 11:29
upp för denna ;)

2007-06-01 11:35
Tack så jättemycket för alla kommentarer, värmer som fan att se att de flesta tycker om netplayen! :)

Föresten, ska passa på att visa www.chai.lattshoo.se medan jag ändå är igång och skriver här. Affandi har nämligen snyggat till sidan lite nu när netplayen är släppt, kolla gärna in det!
Yeah, you know..

2007-06-01 12:21
Upp Upp Upp!
FETASTE netplayen det här..

Immortal Technique! Thats music Whoa KidZ!

2007-06-01 13:35
Håller med dig, upp!
Yeah, you know..

2007-06-01 16:18
Lyssnat sen det kom nu och diggar det mesta.
Bra jobbat, orkar inte med någon lång kommentar mer än att det är över standarden iaf och jag lyssnar på det :)

Mer behövs väl inte ?

bless
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-06-01 17:25
jävla tung netplay asså.. propps!
http://www.myspace.com/akinonline

2007-06-01 18:16
fett nice alltså.. diggar det mer än vad jag trodde !

http://www.youtube.com/meeyeer/

2007-06-01 18:32

Allt är fett :) NAJJS!

2007-06-01 18:58
lyssnat lite mer nu... riktrigt bra netplay verkligen.. ibland brister dock uttalet, men fortfarande är du väldigt säker på ditt..

dom bästa låtarna tyckte jag var Summersnow och Watch Yourself...
http://www.myspace.com/akinonline

2007-06-01 20:12
Thanks a million allihopa! :) Fler som sitter på en comment?
Yeah, you know..

2007-06-01 23:25
Upp! Det här är det fetaste som någonsin landat på whoa
You already know, den e on lean!

2007-06-02 01:43

Jag har haft låtarna på min ipod sen du släppte din EP och jag kan säga att jag har lyssnat sönder varendaste låt! Min personliga favorit var "Get away" känslan och flowet skär rakt igenom mig på så många sätt! Resten av låtarna var det också hög kvalite på, dom var varken sämre eller bättre men just
Get away berörde mig mest! Sedan hör man hur du har stått framför micen ett tag! Din säkerhet på addlibbsen är faktiskt som fåtals måste jag säga och dom skär ju fram det som måste framhävas på det där lilla extra sättet!

Mixningen var det inget fel på alls den var clean som fan iaf mina öron,speakers och lurar! Dock har jag aldrig vart riktigt petig med sånt när det kommer till att lyssna på musik, handlar om skillz inte om mixning

Uttalet är det enda jag kan klaga på här! Det var inte dåligt men det var inte perfekt det var lixom Aight som någon sa innan, det funkade och röstläget satt som det skulle!

Detta har du lyckats med Chai, tro mig när jag säger att detta pumpas varje dag! Du får ha det så bra och glöm ej att HOLA;D

2007-06-02 10:01
shit har lyssnat på några stycken och det är riktigt bra!
http://www.herrbitter.blogg.se/

2007-06-02 12:12

Fan vad kul att höra! Vaknade precis, nu är dagen räddad! :)

Yeah, you know..

2007-06-02 12:58
MÅSTE BARA SÄGA LÅTARNA SOM AJG DIGGAR MEST VAR LÅTEN TILL DIN MAMMA OCH DEN DÄR POJKEN SOM DU SJÖNG OM!! RIKIGT DJUPA ALLTSÅ!!!! PEACE ONE LOVE CHI!

2007-06-02 13:21
Bakfull har jag suttit & lyssnat igenom det jag inte hann med igår och sammanfattningsvis tycker jag att det är all goodie ! 

Favoriter:
# Leah , hade man ju redan hört men den är galet tung

# The kid , kändes väldigt genomarbetad + fett flow , sköna röstlägen och ändringar . + En makaber text och budskapet & melodin fastnar som tuggummi ! YEAH ! + Beatet gillade jag framför allt jävligt mycket med & det här är nog enda låten jag kommer lyssna mer på , från netplayen . WOOSH ! bra jobbat

# Leave me alone innehöll det svängigaste jazzbeatet NO doubt ! sången är stundtals jävligt bra och stundtals brister den, tyvärr

# Grandma & grandpa antar jag är den starkaste - personliga låten med momma på netplayen ? a'm I rit'e or what . hehe . låtarna är söta och det är något du borde spela upp på släktåterträffarna typ :) Starkt ! Jävligt laid back soft röst med , så som jag tycker din röst låter sig bäst på

# i Watch yourself kör du så det ryker . YEH ! jag har alltid klagat på att du inte får till teh rite' vibe in partymusic , men det motbevisar du här . Flowet påminner ibland om det i the kid och då menar jag , textmässigt med det återkommande -  "BACK 2 make it ... BACK 2 ... osv" . ye ... me like .. den här blir det nog att lyssna mer på också at some times :) 

Vad har jag mer att skriva då? Jo, att det var jävligt tajjta produktioner och att du hade stor variation på netplayen, rent textmässigt och budskapsmässigt i låtarna. Du provar på området att sjunga och blandar depplåtar med uppåttjacklåtar - det är helt så man ska göra . Något jag missade med min projektarbetsskiva "känslosamt" som rakt igenom blev för hastigt ihopslängd med för mycket neråtlåtar , allthou jag inte eg. är depp all round 24/7 så att säga . Förövrigt , önskar jag dig all lycka y0 . Nu ska jag sola på balkongen - TJU !

2007-06-02 14:20
bra netplay! du siktar högt o du gör de proffsigt. Produktioner, flow, texter allt!! jävligt proffsigt om jag får säga de ;) däremot saknar jag dina svenska låtar, dom gör dig mer unik. Keep up the good work och fortsätt sikta högt! love
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-02 15:23
Kan fortfarande inte ta och lyssna för att jag är på en dator utan winrar hela helgen ;/ , och inte funkar det att installera det heller..

Någon som orkar slänga upp låt för låt?

Peeys

2007-06-02 16:54
Riktigt nice brorsan, du vet att ja diggar dig och dina låtar!  Keep it upp brow!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-02 17:04
fan va bra
Om du skulle fråga en plit vad deras främsta uppgift är så svarar de, "Att gripa brottslingar".
Istället för det korrekta, "Att värna medborgaren". Word MindGem

2007-06-02 17:28
I´m A Solider: Helt okej låt ingen låt som direkt blåste mig av stolen men den duger väl. Beatet är dock tungt bra prod på det beatet!
Betyg: 1.5/5

Get down: Låter lite som en riktig amerikansk RnB/hip-hop låt faktiskt. Tycker reffen e hyffsat bra på denna. Det här känns som nåt man skulle kunna få höra på nån klubb faktiskt.
Betyg: 3.2/5

Momma: Tycker det här skulle kunna vara en av netplayens tyngsta låtar. Men antingen är det fel på mina högtalare eller så har det hänt nåt fel på den första versen för det låter  väldigt mycket som att det läspas i första versen. Måste vara fel på mina högtalare.
Betyg: 3.4/5

Summersnow: Denna diggas. Nice prod av Academics i denna beatet är riktigt trevligt att lyssna på. Men jag får inte nån vibb att "den här måste jag lyssna på igen" tyvär därför blir betyget inge vidare.
Betyg: 2.2/5

Stand up: Denna är riktigt tight faktiskt! Verserna och reffen allt tycker jag är bra i denna. Man hör vad du säger trots du rappar hyffsat snabbt till skillnad från vissa som bara sluddrar, bra!
Betyg: 3.7/5

Hold on people: Hyffsad låt, lite sådär mittemellan. Verserna tycker ja e bra men tycker att reffen rent ut sagt är sådär. Låter lite tjatig och nej diggas tyvärr inte :/ Men verserna håller nice klass. Reffen drar tyvärr ner betyget en anning.

Leave me alone: Denna diggades inte så mycket. Låter som en "snabbt gjord låt orkar inte lägga ner tid på den" låt eller nåt sånt.
Betyg: 1.3/5

Number one: Riktigt nice låt attityden är rå tight! Syn att den inte var längre men det e bara o lyssna på repeat!
Betyg: 3.8/5

We get it on: Denna duger helt okej! Chai levererar en till amerikansk RnB liknande. Det som kan förbättras är en tightare reff tycker den är lite tjatig på nåt sätt.

Leah: Då va vi framme vid den bästa låten på hela alltihop, nästan en av de bästa låtarna du någonsin droppat faktiskt. Allt är bra på denna, reffen är riktigt mysig. Att hela låten inte handlar om samma person gör det bara bättre och mer intressant och lyssna på!
Betyg: 5.0/5 Briliant!

Watch yourself: Oh det här är helt klart en av de 5 bästa låtarna på netplayen. Reffen är tung satan helt klart! Finns inget och klaga på som jag hör iaf!
Betyg: 4.3/5

Grandma & grandpa: Wouw den här är en sån dät låt man bara vill ställa sig och klappa till. Riktigt tight allting reffen får duga men inget mer den kunde vart bättre tycker jag.
Betyg: 4.7/5

The kid:
Bra va den här! Efter det som hände på Virginia Tech för några veckor sen blir det lite...aa.. hur man nu kan säga det. Man får tanken va det så där han tänkte på nåt sätt. Men bra låt!
Betyg: 4.5/5

Get away:
Netplayens titelspår är riktigt bra! Förstår att du döpte den efter den här låten för den här var bra!
Betyg: 4.3/5

Sammanfattningen blir att det va ett blandat resultat vissa va bättre vissa mittemellan och vissa föll inte mig i smaken. Men som favorit spår fick jag Leah, Grandma & grandpa, the kid, watch yourself. Det va de låtarna som jag tycker håller en riktigt bra klass.

+ Riktigt bra lyrik

+ Nice att du gjort nästan allt på varenda låt!

+ De låtarna som jag skrev innan!

-/+ Engelskan, den är riktigt bra från att komma från Sverige, men den kan förbättras!

- Gäster? Tycker det skulle vara trevligt med lite gäster faktiskt. T.ex. att Lattshoo droppar en låt, du och rikard osv.

- Reffränger: Det va vissa reffränger som helt enkelt bara lät tjatiga.

- Svenska låtarna? VART ÄR DOM??! Diggar dej otroligt mycket på svenska låtar men vart höll dom hus den här gången?

Betyg av allt: 3.5/5

Bra jobbat! / seban

Bless!

http://www.herrbitter.blogg.se/

2007-06-02 18:33
Fett, detta är bra!
"Hype this"
http://www.Apostrof.nu http://www.Apostrof.nu

2007-06-02 19:37
+ Riktigt bra lyrik

+ Nice att du gjort nästan allt på varenda låt!

+ De låtarna som jag skrev innan!

-/+ Engelskan, den är riktigt bra från att komma från Sverige, men den kan förbättras!

- Gäster? Tycker det skulle vara trevligt med lite gäster faktiskt. T.ex. att Lattshoo droppar en låt, du och rikard osv.

- Reffränger: Det va vissa reffränger som helt enkelt bara lät tjatiga.

- Svenska låtarna? VART ÄR DOM??! Diggar dej otroligt mycket på svenska låtar men vart höll dom hus den här gången?

word på det fast jag vill ändå ge dig    4.1/5

Annars vill jag bara säga ÄNTLIGEN! Tack för det här.

2007-06-02 22:23
Tack så jättemycket för de senaste inläggen! Värmer enormt och det är skönt att se vad som tycks om och vad som är lite sämre! Thanks a million people! :)
Yeah, you know..
Rappare

2007-06-02 22:37
asså hittils har jag bara lyssnat på låten "get away" och shit, den var skit bra! asså chai du kommer komma en bra bit i musiken!

2007-06-02 23:48
Härlig netplay, värt att lyssna på. Till skillnad från många andra som gör en bra låt och fyller ut resten med låtar gjorda på 10min eller nått. Gillar dig ändå bättre på svenska. Keep it up;D

2007-06-03 00:47
du är för skön asså, vilken pingla du är sötiz!

2007-06-03 02:22
skönjer talang, men ack vad många rappare det finns som kör på samma stil som oxå gör det bättre vilket gör din grej ointressant, dock ska det bli spännande att följa dig du har potential

2007-06-03 03:34
riktigt duktig men sen duktig på att mixa gör mycket med =9

2007-06-03 18:14

Tusan tack allihopa! :D

Yeah, you know..

2007-06-03 18:47
Dr.Alex is in the house och jag har inte orkat langa kritik om jag ska vara ärlig för att jag har varit så jävla slö, men jag har ju som sagt redan hört ett par spår och jag vet att det här är tung musik framförd av dig, framförallt tunga produktioner med känsla och en speciell stil det måste jag först och främst säga, och nu kommer jag ge utförlig kritik för varje låt! diggar antagligen inte allt men så är det ju bara, men nu är det slut med snick snack och nu langar jag kritik...

Chai - I'm A soldier.mp3 - Låt 1.

Slår på låten som jag redan lyssnat på ett par gånger, och det här introt eller hur man skall uttrycka det är tungt som fan! eller ja det är väl inte riktigt ett intro men man skulle väl kunna säga så iallafall, och jag älskar det här.. Din röst är underbar här & ditt flow är speciellt och unikt som inihelvete ska jag säga dig, lyriken är fett med jävla tung! och jadu.. jag måste väl klaga lite på vissa ord du säger ibland som t.e.x "bröh!" annars så är det fan en riktigt tung låt, skön mixning och ett tungt beat producerat av dig antar jag med din unika stil. Skön reffräng och jag får inttrycket av att du vill bevisa något i stil med att du kommer längst upp i toppen inom en stund, vilken du gör kan jag lova.

Chai - Get down.mp3 - Låt 2

Låten kör igång och reffrängen/hooken börjar och det låter chillinani, har hört denna innan om jag inte misstar mig haha! din röst är skön här, och ditt uttal är chillinani men jag vet inte riktigt, ibland låter det lite tråkigt och enformigt men endåså inte... men reffrängen drar upp låten totalt även fast den är simpel! lyriken är lite rolig, dock skönast när du kör laidback så här men som sagt, reffrängen räddade låten stundtals! men fan den var rätt bra endå, när man lyssnade på den ett par gånger. Tungt beat också, helt klart.

Chai - Momma.mp3 - Låt 3

Det här är en låt med så pass mycket känslor att jag nästan blir tårögd för jag vet hur mycket du älskar din mamma, men det gör dem flesta men att du uttrycker det så här verbalt i en låt är helt unikt, för lyriken är så underbar och sann antar jag, eftersom det handlar ju om din mamma och jag tycker det här är en av dina bästa låtar för här sitter rappen underbart, har INGET o klaga över där, lyriken är som sagt underbar, och din inlevelse är 1000 % kan jag lova dig, det här är så jävla känslosamt så det blir svårt att skriva om det men jag älskar låten. Beatet är riktigt bra faktist! kan tyckas vara lite enformigt men nää, det är det inte enligt mig och reffrängen <3.

Chai - Summersnow.mp3 - Låt 4 (prod academics)

Beatet börjar och jag säger tummen upp till academics för han verkar vara en riktigt tung proddare och jag älskar beatet, och du börjar med skön inlevelse och ett skönt gung, helt klart! cool rap, med chillinani flow och en låter lite aggresivt men tufft! bra lyrik och well, bra budskap i hela låten helt enkelt, nuff said!

Chai - Stand up.mp3 - Låt 5

Haha, jag vet inte riktigt asså jag börjar få slut på ord nu men det här är en bra låt, helt klart med en jävligt konstig stil och den e tuff, går så jävla fort så jag vet inte riktigt, men den e tung men jag tröttnar fort på den om jag ska vara ärlig, tyvärr... Inte riktigt min stil, dock var reffrängen jävligt skön!

Chai - Hold on people.mp3 - Låt 6

Den här har jag hört innan och jag gav dig lite kort kritik på MSN så där om jag minns rätt, men den här påminner lite om din låt "momma" i själva stilen, men budskapet är underbart faktist och jag vet vad du vill få ut med låten, bra flow genom hela låten och som jag uttryckte mig innan så är lyriken bra! och beatet är bra, inte så enformigt som jag tyckte det var i början och det låter bra helt enkelt! reffrängen är bra gjord och du sjunger fint chai... den här låten diggar jag också, men inget slår Momma än så länge :)

Nu måste jag dra och äta men jag langar kritik på dem 8 resterande låtarna senare, ikväll antagligen!

2007-06-04 02:05
All makt åt Chai, vår befriare.
Nakna träd kastar fåglar åt helvete

2007-06-04 08:10
Denna va Tight!"

2007-06-04 12:25
chop chop kommer med mer kritik efter skolan

2007-06-04 14:26
Tack!

Kr0nan_, kan knappt hålla mig! (;
Yeah, you know..

2007-06-04 19:29
Uppa sig lite!
Yeah, you know..

2007-06-04 19:37
ypp

2007-06-04 21:51
yeah det lät nice..
en del tracks var galna. en del gilla jag mindre.
nice att du tar till din röst ofta. gillade leave me alone.

en nice netplay. folk borde lyssna

One
La Ke Hänger.! Www.myspace.com/henxx <-- check it out

2007-06-04 22:48
Riktigt härlig netplay faktiskt vart förvånad att du kunde få i hop en så pass bra netplay riktigt kul faktiskt härliga låtar och duglig mix. de ända som e ett stort minus är att du sviktar rätt mycket i ditt engelska utal... men förutom de så har du bra ideer på G och härliga ämnen i låtarna.. lite mer rutin på engelskan bara så kommer du bli en av de större en dag...

///Mats
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>

2007-06-05 09:45
detta va tungt allt ihop nästan , jag har itne så mkt tid o skriva . Men Nästan Bäst Hittilss på Whoa Iaf , 8/10 ;) Pis!

2007-06-05 11:20
makaroner med köttbullar!!!!!!!!
Jag är faran som lurar i natten!

2007-06-05 17:04

Sköna budskap och bra text!

Tunga låtar broshan! Fortsätt så kommer du långt, tunga skills väntar dig ;]

2007-06-05 21:49
RIKTIGT GRYMT! MAD PROPPPPPPPS!

fetaste på whoa nånsin! kommer skrivas historia om detta ;D

2007-06-06 01:20

Tack så mycket allihop! :D

Yeah, you know..