I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Chai - Get Away (netplay)

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-06-06 13:45
Uppa sig lite. Några fler kommentarer skulle inte skada :)
Yeah, you know..

2007-06-06 16:38
L, A, Dubbel T...
Nakna träd kastar fåglar åt helvete

2007-06-06 16:44
ja du..! skulle kunna skriva en heldel!men jag nöjer mig med att säga att det va helt jävla klockrent! det säger det mesta..utmärkt! Fucking beautiful!!!!
Biatch

2007-06-06 22:56
Thanks a lot! :)
Yeah, you know..

2007-06-07 01:30
haha mannen :P lovade dig att kommentera varje låt, det behövs fan inte. du lägger allt i verenda låt perfekt! Flowet är fet shyst!

Favoriten på Netplayen är juh; "Get Down"

Så fett jävla skön :)   jaja :D Ha det!

Peys!
Signatur?

2007-06-07 10:13

Tusen tack! :D

Yeah, you know..

2007-06-08 16:27

Turn it up, put it up, blaze it up for Lattshoo!

2007-06-09 02:02
upp för fan ! :)

2007-06-09 22:41
Yeah, you know..

2007-06-11 09:58
Uppar den igen då, kom igen nu! :D
Yeah, you know..

2007-06-11 10:15
ÄLSKAR LÅTEN THE KID:D!!

2007-06-11 14:47
Hur tungt som helst..
detta tackar jag för..

2007-06-11 15:06
Aight, stop. Can you hear that sound?
You already know, den e on lean!

2007-06-11 16:05
Jävligt professionellt låter det.

Välmixat, tunga beats och säker rap.

En del småmissar i uttalet, men det är inte särskilt störande. Även sången låter lite halvdan ibland, men helhetsintrycket är klart över förväntan. Det enda som gör att det inte är en fullpoängare är att det blir lite tråkigt i längden. Det är lite för lite nyskapande för min smak. Inte riktigt min stil. Men det är tight.

Dock grymt genomfört, känslan av att faktiskt få ett bra resultat på det man själv har gjort och diggar är sjukt värd.

Ett givet VG. Jag lär lyssna ett par gånger till iaf.

2007-06-11 19:00
Hemskt mycket tack! :D
Yeah, you know..

2007-06-11 19:54
tungt som vanligt!

2007-06-13 19:01
Thanks! :D
Yeah, you know..

2007-06-13 20:40
inget som jag gillade.
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-06-13 23:46
Tråkigt att höra
Yeah, you know..

2007-06-14 10:21
Ok, en sista upp för den här. Jag vet att någon av er har något att säga om den här! :)
Yeah, you know..

2007-06-22 02:40
bästa/skönaste låtarna på länge man har hört  ! ;)  // Peace

2007-06-22 16:17
upp på denna rå

2007-06-22 19:32
Tack! :D
Yeah, you know..

2007-06-28 23:49
Okej, nu har jag äntligen fått en ordentlig uppkoppling så nu ska jag hålla mitt ord ;)

Återkommer när (och om) jag får ner låtarna :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-06-29 20:31

Wonderful! Hope you'll like it! :D

Yeah, you know..

2007-06-29 20:32
Denna borde alla ha !

2007-06-29 22:31
Märkligt nog fick jag inte hem hela filen igen, så spår 13-14 funkar inte : /

Langade i alla fall in det jag hade i playlisten. Tyvärr hade jag lyssnat på Bubba Sparxxx innan, så det blev en liten kontrast till din nackdel : /

Men i alla fall: du har helt okej flyt och produktionerna funkar också, även om den känns lite "torr", jag skulle gärna ha ett lite murrigare ljud på en del låtar.
Sångdelarna är dock lite väl nasala och det verkar vara en hel del oavsiktliga blåtoner, så där behöver du öva lite mer, tyvärr : /

I rappandet påminner du lite om Bucc på den gamla goda Narcs-tiden: skillat, aningen nasalt och ibland ganska tydligt svenskt i grunden. För det finns en brytning där, även om den inte är störande i de flesta låtar (blir dock lite väl tydligt i de lugna grejerna och ett par av madderfakker-leverenserna). Skulle kunna vara Buccs lillebror (och det är ett bra betyg) :)

Satt och noddade skallen lite här och var, så jag är inte missnöjd med lyssningen eller väntan :)
Dock fortfarande missnöjd över att jag inte fick med de två sista spåren : /

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-06-30 21:05

värd en till upp;)

2007-07-02 17:58
Tack Mabande och ni andra! :D

Angående nasaliteten som jag har i de flesta låtarna. Den beror på att min vänstra näsgång nästan är helt ihopväxt vilket gör att jag går omkring och är snuvig året runt. Men jag försöker låta så onasal som möjligt och ska förhoppningsvis operera så småningom :)
Yeah, you know..

2007-07-11 09:45

Fan vad grym
mt det låter :)

2007-07-11 09:46
grymt

2007-07-11 10:28
Thanks! :)
Yeah, you know..

2007-07-11 13:02
Hehe, thanks! Fan vad cool att du struttar runt och nynnar på en av mina låtar, haha! :)
Yeah, you know..

2007-08-01 00:05
Måste uppa, fan vad jag diggar Grandma & Grandpa alltså.
Älskar verkligen refrängen, riktigt skön..
Satt på shuffle på winamp och plötsligt dök den upp, blev fan skitglad haha.

Blev också riktigt schockad,har hört dig förut och du har verkligen utvecklats.
Mad propps! Resten av låtarna var riktigt feta dom också.

pz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-01 14:39
Thanks a million! :D
Yeah, you know..
Rappare

2007-08-01 14:47
Tycker du har gjort ett otroligt bra jobb på netplayen ! gillar alla låtar mer eller mindre ! fortsätt med engelska så får du snart se att det leder nån stans big up till chai och upp ! peacee

2007-08-01 15:28
Fan, jag märkte att jag inte har droppat någon comment här, men bättre sent än aldrig ;)

01. I'm A Soldier

I'm a soldier har en perfekt inledning för hela netplayen, typ "Här kommer Chai med en fet netplay, akta dig brushan" :D nej men inledningen e grym, beatet är soft och fett flow och grym, diggar dock inte reffen så mycket på denna.

02. Get Down

Beatet till denna e grymt, tycker att du levererar låten på ett fett sätt, samtidigt som det är en soft text ;)

03. Momma

Momma hade jag hört några månader innan netplayen och den är grym. en låt som berör och det är en mycket fin text, samtidigt som det grymma beatet passar in som fan :)

04. Summersnow (prod. Academics)

Academics gjorde ett bra jobb på beatet, men det skulle inte vara lika bra utan din rap ;) du har skönt flow (som vanligt, har inte hört en låt med dig som det är dåligt flow i :P), diggar också "stop, can you here that sound? bvröh, that's the motherfucking king of the underground ;) men låten var fet på alla sätt.

05. Stand Up

You're the king of the underground! fett skön låt, levererar grymt när du gör det så snabbt :) beatet var skönt på något sett, kan dock inte förklara hur :P men det var najs, reffen var också najs!

06. Hold On People

Beatet här e grymt, men fastnade dock inte för låten :/ den var bra såklart, men den diggades inte så mycket..

07. Leave Me Alone

Leave me alone diggade jag tyvärr inte, gillar när det är lite mer fart på skiten ;)

08. Number One

Numbero uno är grym! beatet är sjukt bra, texten är skön och du levererar med ett skönt flow och skön röst :)

09. We Get It On

We get it on lyssnade jag väldigt mycket på innan netplayen släpptes och den är off the hook! party-feeling på den ;) texten e soft, skönt delivery, bra flow och du har mixat den på ett skönt sätt, sköna dubs och beatet är fett!

10. Leah

Leah är ju något av det bästa en svensk har släppt på engelska enligt mig :) beatet är fett! hela historien berör och du har gjort det så jääääääääääävla bra! sånt skönt flow, texten e råfet! refrängen har du fått till riktigt bra och deliveryt är tungt! den e bäst! bäst på hela netplayen!

11. Watch Yourself

Beatet är najs, texten e skön och du har sånt jävla skönt delivery, jag blir glad av att lyssna på den :) detta är en av de bästa på hela netplayen, You're the king of the BVRRÖÖH!! :)

12. Grandma & Grandpa

Denna låten är bra, fin text, grymt beat och du gör det på ett grymt sätt som vanligt, den e grym! reffen e najs också :P

13. The Kid

Beatet är av kroken! The kid är grym, bra text som du levererar fett, flowet är najsnajsnajsnajs, tycker den e överfet!

14. Get Away

Get away har en grym text som körs på ett bra beat, du gör det på ett riktigt bra sätt :) Refrängen har du också fått till på ett bra sätt! fett!

Nu har jag skrivit om alla och sammalagt får Get away betyget 8,5/10 ;) all tid du har lagt ner har varit värt detta, riktigt kul att höra hur du utvecklas och utvecklas :) i framtiden kommer du kunna leva på musiken brushan! BIG UPP för denna grymma netplay! /bus-berre
Berre,

Småkåt som en pedofil..

2007-08-01 21:29
Tack så jättemycket! Härligt med lite längre comments :)
Yeah, you know..